Beta újdonságok

2002.02.20. 09:18
 
   
   

A Beta, amely inkább csak triál gépeiről, és könnyű enduróiról volt ismert, két kisebb motorral jelentkezett, amelyek valahol a chopper és naked bike közt kategorizálhatóak. A Beta Euro és a Jonathan valódi cirkálók, és azoknak tervezték, akik nem élhetnek a motorok szeretete nélkül, de vonakodnak túlzottan kifejezni lelkületüket a motorjaikon keresztül.

Mindkét motor hasonló koncepció alapján készült. A Jonathan azonban inkább sportosabb , míg az Euro inkább elegánsabb , de mindkettő eredeti, krómmal gazdagon és stílusosan ellátott gépezet. Még több figyelmet szenteltek a részleteknek a tervezők. Ilyen a megerősített alumínium kidolgozás, az üzemanyagtankba épített sebességmérő, a beállítható hátsó központi rugóstag, és a 40 mm átmérőjű első teleszkópvillák.

 
   
   

A motor egyhengeres, 350 köbcentis , 4 ütemű és léghűtéses. Kiváló teljesítmény leadási karakterisztikával rendelkezik már az alsó fordulatszám tartományokban. Az ülés pozíciót igen nagy gonddal alakította ki a Beta, azért hogy megkönnyítse a kezelhetőséget a városban, és öröm motorozást tegyen lehetővé a hosszabb utazások alkalmával. A fékrendszert elől egy úszóágyazású, 300 mm átmérőjű tárcsafék, hátul pedig egy 220 mm-es tárcsafék alkotja.

A Beta a két motort kissé átdolgozta a 2002-es modellévre. Az Euro gyárilag felszerelhető merev táskával, magas szélvédővel, míg a Jonathan egy inkább sportosabb szélvédővel és új szürke színárnyalattal gazdagodott az új modellévre.