Ismét a Gilera DNA a hivatalos MotoGP robogó

2002.02.20. 11:02

 
   
   

2001-ben már a Gilera DNA volt a MotoGP hivatalos robogója, és a 2002-es szezonban ismételten ezt a típust választották a sorozat vezetői. Az olasz Gilera nemrég adta ki az 50 köbcentis DNA legújabb 2002-es verzióját, amelyet a GP Experience becenévvel láttak el. Azonban nem csak a nevében változott a robogó, hanem részben új a külseje, és a teljesítménye is magasabb a tavalyi modellénél.

Az igen egyedi robogó megengedi a vezetőjének, hogy úgy közlekedjen vele, mintha egy valódi motorkerékpáron ülne, anélkül hogy a robogóknál megszokott egyszerű kezelhetőség, és komfort ezzel elveszne. Az olaszok tökéletesen megtalálták ezt az egyensúlyt a 2002-es változatban. A DNA-nál a Gilera elhagyta a megszokott robogó építésmódot, helyette egy forradalmian új, hibrid jellegű felépítése van a gépnek, amely sok részletében hasonlít napjaink sportos csupasz nagymotorjaihoz.

Másik oldalról nézve a könnyű vezethetőséget semmi sem gátolja, ezenfelül a robogó új erőforrással és automatikus sebváltóval van felszerelve. Az új Hi-Per2 Pro blokk még szórakoztatóbbá teszi ennek a forradalmian új kétkerekűnek a vezetését. A nagy vonóerőt kifejtő 50 köbcentis motor megtartotta ugyan sebesség leszabályozó rendszerét, de a DNA GP Experience sokkal hamarabb eléri csúcssebességét, és élénkebben reagál a gyorsításokra.

A versenypálya az, ahová ez a robogó való. Erre még rátesz szénszálas utánzatú elemeivel, analóg/digitális műszerfalával, és új matricázásával, amellyel az egész robogónak még agresszívabb megjelenése lett, hasonlóan a GP motorokhoz, amelyektől az ihletet kapta. A DNA fordulékonysága, fékezhetősége, manőverezhetősége és teljesítménye mind kompromisszumoktól mentes, és teljesen beleillik a GP világába.

Automatikus váltója, sisaktartója a legjobb robogókhoz hasonlítható. A motorkerékpárok dinamikus előnyei, mint a hajszálpontos kormányzás, a nagyfokú kanyarstabilitás, és a biztonságos fékezés olyan előnyökkel párosul, mint az automatikus váltás. Az üléspozíció és a lábak elhelyezkedése egy egészen más vezetési élményt ad, mint a hagyományos robogókon. A kétütemű 50-es motor helyett válaszható az erősebb 125 vagy 180 köbcentis négyütemű, négyszelepes DNA változatok is, amelyekkel a kis gép még további vásárlókat hódíthat meg magának.