Megújult az Aprilia kedvelt superbike gépe

2002.02.28. 10:15
 
   
   

A sportmotorok szerelmeseinek, a gyakorlott és műkedvelő pilótáknak egyaránt az Aprilia RSV Mille az egyik nagy kedvencük a motor bemutatása óta. Az erő és a kezelhetőség a védjegyei a Mille-nek azóta, hogy megjelent a piacon. Az idei évre a legjobb változata, az RSV Mille R alaposan megújult. A versenyzésben szerzett tapasztalat és inspiráció elég ösztönzőleg hatott az Aprilia mérnökeire, hogy mindazt, amit a pályán megtanultak, megfelelő módosításokkal a közútra is átvigyék.

Az olaszok különösen sok munkát fektettek az alacsony légellenállás kialakítására, amely most kihangsúlyozza a motor pompás teljesítményét, és egyben megvédi a vezetőt a legenyhébb légörvénytől is. A motor és a vezetője közti integráció az üzemanyagtank és az ülés ergonómikus tervezésnek köszönhetően majdnem tökéletes. A Mille motorja sem kerülte el a tervezők számítógépét. A könnyű, kompakt erőforrást jelentősen átdolgozták. Megtartotta gyors reakcióját a gázadásra, de az olasz gyár beleépítette mindazt, amit nemrég csak a prototípusaiban használt fel a V2-es motorhoz.

A 60 fokos kéthengerest száraz karteres olajozással készítik mostantól. Ehhez jön az Aprilia két exkluzív rendszere: a vibrációkat kiegyenlítő tengelyek (AVDC) és a szabadalmi eljárással védett kuplung rásegítő szerkezet (PPC), amely megakadályozza a hátsó kerék blokkolását hirtelen visszaváltás esetén. A teljesen beállítható futómű a Mille R egyik remeke, szintén a versenyek világából érkezett. Az első villáktól kezdve, a hátsó rugóstagig igen széles határok közt állítható be a futómű, legyen szó akár közútról, vagy versenypályáról. Hasonlóan a futóműhez, a fékrendszer is a versenypályákról érkezett. A 34 mm átmérőjű fékdugattyúkkal szerelt, négy dugattyús Brembo féknyergek, a négy-négy különálló fékbetéteket irtózatos erővel szorítják a két első Brembo féktárcsához.

Az ergonómiához hasonlóan a Mille formaterve is átalakult, sokkal agresszívebb lett a motor. A gép első részét áttervezték, bár a jellegzetes hármas első lámpa egység megmaradt. A pikáns dizájnt jobban kihangsúlyozták az első- és farokidomzattal, amelyeken számos légbelépő található. A műszerfal továbbra is az analóg és digitális műszerek optimális elegyét tartalmazza, kiegészülve egy automatikus befecskendező rendszert ellenőrző műszerrel, és egy 40 memóriás órával.