Mick Doohan, mint autóversenyző

2002.03.05. 10:07

 
   
   

Az 500 köbcentis kategóriában korábban ötször világbajnokságot nyert ausztrál Mick Doohan bemutatkozott hazája gyorsasági pályaautós bajnokságában egy V8 Supercar volánja mögött. Igaz néhány kör után már az első próbán kiállásra kényszerült kuplung problémák miatt. A 600 lóerős VX Holden Commodore-t egyébként Paul Morris hajtja az ausztrál bajnokságban, csak kikölcsönözte honfitársának.

Doohan elmondta, hogy a legnagyobb gondja a visszaváltással akadt, mivel lába még mindig nem igazán jött rendbe az 1999-es GP futamon elszenvedett balesete óta. Ennek ellenére élvezte a rövid vezetést, amely után a Holden Performance Driving Centre-ben rendezett szponzori ebéden vett részt. Doohan szerint ezeket a kocsikat igazán élvezet vezetni. Az első amit megjegyzésre tartott érdemesnek, hogy rettentő erősek az autók, és a fékeik kis nyomásra is iszonyatos szorítással fogják meg az autót.

 
   
   

Doohan már ült versenyautóban, még hozzá nem is akármilyenben, ugyanis egy Williams F1-es autót próbálhatott ki az 1998-as spanyol futam alatt, valamint egy Mercedes Benz CLK55 AMG-vel indult a Targa Tasmania elnevezésű aszfalt rally-n a tavalyi évben. Továbbiakban Doohan elmondta, hogy a motorsport összes fajtája iránt érdeklődést mutat, így jól jött neki a lehetőség, hogy ezeket a fajta kocsikat is kipróbálhassa, megnézze hogy mit tudnak, és milyen érzés őket vezetni. Erre azért volt szüksége, mert fontolgatja a négykerekes versenyzést.

Még mindig elég sok szál köti a GP motorok és a Honda világához, ezenkívül az év nagy részében Monaco-ban él, így egyelőre nem tudna csak úgy, hipp-hopp egy teljes V8-as, vagy bármely más autós versenyszezont vállalni. Igaz nem akarta azt sem kijelenteni, hogy sohasem fog ebben vagy más szériában versenyautó volánja mögé ülni. Nyitott mindenre, viszont ha egyszer elszánja magát, akkor megfelelő időt szeretne fordítani a kocsi és saját maga tökéletes felkészítésére, mint ahogy ezt a precizitást már megfigyelhettük a motorversenyzés során.

Mick Doohan még 1999-ben vonult vissza a motorversenyzéstől, ahol 54 győzelmet szerzett, ennek nagy részét az 500-as kategóriában. Morris-t, aki Doohannek segített, lenyűgözte honfitársa rövid bemutatója a kocsival. Elmondta: "Mick-en látszik hogy egy volt versenyző, minden egyes kanyarban gyorsabban akar menni. Tudatosan csinálja azt, amit csinál, van fogalma arról, éppen mi történik az autóval. Biztos vagyok benne, ha több időt töltene a kocsiban, nagyon gyors lehetne." Így meg van az esélye annak, hogy egyszer a motoros világbajnokot egy versenyautóban figyelhetjük majd.