Honda V4-es motor utcai gépben

2002.03.11. 10:34
 
   
   

A Honda 2004-ben várhatóan kihozza utcára V4-es superbike motorját, amely a Suzuki GSX-R 1000-hez hasonlóan egy kompromisszumok nélküli sportgép lesz.

Tony Scott, aki az RC30 és RC45 korábbi Honda V4-es superbike versenygép alapmotorok tuningolásával vált híressé, a következőképpen jellemezte a készülő V4-est: "könnyedén elérheti majd a hátsó keréken mérve a 180 lóerőt, ha versenyre lesz tuningolva." Ő már csak tudja, hiszen évek óta a V4-es Honda gépek bűvöletében él. Scott hozzátette: "Nem lep meg, hogy a Honda visszatér a V4-es koncepcióhoz. Az RC45 egy fantasztikus motor utcán, és egy rakéta a pályán. Az 1000 köbcentis verzió (az RC30 és RC45 750 köbcentis volt) simán elérhetné a 180 lóerőt a hátsó keréken, és nincs rá ok, amiért a motornak fizikailag nagyobbnak kellene lennie, mint az RC45 750-esének.

Scott is készített egy hasonló, saját gyártmányú, felfúrt RC45 versenygépet. Ez 895 köbcentisre sikeredett, hosszabb löketű a főtengelye, új hajtókarokat, és nagyobb furatú dugattyúkat kapott, így mindez 170 lóerőt eredményezett a hátsó keréken. Ez kb. 10-15 lóerővel erősebb, mint a Honda utolsó RC45-ös gyári superbike versenygépe volt, és hengerűrtartalma még mindig 100 köbcentivel a leendő 1000-es V4-es Honda motor alatt van. A hátsó kerékig a teljesítmény veszteség általában 12% a főtengelyen mért adathoz képes.

A gyárak által a katalógusokban megadott adatoknál is a főtengelyen mért adatok szerepelnek. Így az új V4-es ha 180 lóerőt képes a hátsó kerékre pumpálni, akkor a főtengelyen mérve több mint 200 lóerős lesz. Ez az érték már csak egy köpés távolságban van a Honda RC211V jelzésű V5-ös GP motorjától. Még ha a blokkot vissza is fojtják az utcára, akkor is elegendő teljesítménnyel fog rendelkezni a motor, hogy felvegye a versenyt a Suzuki GSX-R 1000-esével, amely jelenleg 160 lóerő körül tud a főtengelyén mérve.