Triumph mega-cirkáló

2002.03.14. 08:40
 
   
   

Az MCN exkluzív fotót tett közzé a Triumph régóta várt 2.2 literes cruiser-éről. A motor 2003-ban jelenik meg a piacon, és a gyárhoz közelálló források azt sugallják, hogy egyszerűen csak "Twenty Two" lesz a neve, amely a 2200 köbcentis lökettérfogatára utal, valamint arra a múltbéli szokásra, miszerint az 1950-es és 1960-as években egy a Triumph által gyártott 350 köbcentis gépnek Twenty One volt a keresztneve.

A képen látható motorról megjegyzendő, hogy egy igen korai változata az új gépnek. Ennek ellenére a végső verzió várhatóan jóformán azonos lesz a képen látható motorral. Az egyetlen főbb változás az erőforrás maga, mivel a fejlesztés korai szakaszában a motorban egy 2000 köbcentis, hosszanti hengerelrendezésű (motor tengelyével párhuzamosan álló), háromhengeres blokk jutott szerephez. Eredetileg egy 2 literes blokkot terveztek a cirkálóba a mérnökök, de a vezetőség úgy gondolta, ha már egyszer egy nagy motort terveznek, akkor tényleg legyen igazán nagy, így aztán a 2200 köbcenti mellett döntöttek. A Twenty Two lesz a legnagyobb lökettérfogatú, szériában gyártott motorkerékpár a világon, több mint 200 Nm nyomatékkal, amely két darab Honda FireBlade együttes nyomatékának felel meg.

A soros hengerelrendezésű motorok rendszerint keresztben kerülnek beépítésre a vázba. A Triumph háromhengerese azonban a vázzal megegyező irányban fut, amely stílusában nem túl gyakran látható az 1930-as Indian klasszikus négyhengereseinek eltűnése óta. Más modern motorkerékpárok, amelyeknek hosszanti blokk elhelyezkedése van, általában a lapos, boxer elrendezést választják (Honda Goldwing, F6C, BMW kéthengeresek), vagy pedig a soros motorjuk vízszintesen el van fektetve, mint a BMW K-szériájú gépeiben a 4 hengeres erőforrások.

A Triumph elrendezése megengedi a gyártónak, hogy majdnem kétszer akkora erőforrást használhasson, mint a versenytársai, anélkül hogy a blokk több helyet igényelne mint egy hagyományos V2-es cirkáló blokkja. A szabad hasmagasságot sem csökkenti ez a fajta elrendezés, nem úgy, mint egy vízszintesen, hosszirányba beépített erőforrás. A Triumph visszautasította a hírek kommentálását az újdonságról, sőt még azt sem erősítette meg, hogy egyáltalán létezik a gép.

Persze a beavatottak úgy vélik, a Twenty Two hamarosan szériagyártásba kerül, és 2003 tavaszán lesz látható a szalonokban. Ára motorjához hasonlóan méretes, úgy 4.2 millió forint körül alakul.