Menetkész a Gilera V2-es motorja
A Gilera V2-es prototípusáról ezek az első
fényképek, amelyeket egy éles szemű olasz fotós készített. Ezzel az
erőforrással a gyár megtette első lépését egy teljesen új
modellkínálat kialakítása felé. A jelenleg inkább csak a kiváló
robogóiról ismert olasz cégnek ez az első motorkerékpárokba szánt,
teljes méretű erőforrása mióta a gyárat bezárták. Aztán a Piaggio
megvette a Gilerat, és úgy tűnik jó kezekbe került a gyár, mert a
robogó kínálat megújulása után az anyacég elérkezettnek látta az
időt egy vadonatúj blokk, és az erre épülő modellpaletta
létrehozására.
Egyelőre egy Cagiva Raptor vázában tesztelik a Piaggio közreműködésével fejlesztett blokkot. A Raptor-tól kölcsönzött váz nem csupán egy alkalmas tesztberendezés. A Piaggio jelenleg több mint 20 százalékban tulajdonosa a Cagiva-nak, és a tárgyalások kellős közepén tartanak a Cagiva teljes átvételéről. Ha ez sikerrel jár, könnyen megeshet, hogy ez a térhálós acélcsőváz adja az alapot a Gilera V2-es blokkjához, nagyban lecsökkentve ezzel a fejlesztés költségeit.
A benzinbefecskendezéses, SOHC, 90 fokos V2-es
motor 839 köbcentis kapacitással rendelkezik, és eredetileg a
Piaggio X9 óriásrobogóhoz tervezték. Azonban a Gilera-ban csak a
hengerfej közös a robogó változattal, mivel teljesen új forgattyús
házat kapott. Az erőmű valójában nem a legutolsó superbike
technológiát használó darab, de ideális erőforrás lehet egy naked
bike számára, amelynek legnagyobb versenytársa az igencsak sikeres
Ducati Monster. Teljesítménye 80-90 lóerő körül mozog, de a
későbbiekben várhatóak ennél erősebb, nagyobb lökettérfogatú
változatok (akár 920 köbcentis), mivel erre a technikai lehetőség
adott.
Ez csak az első adag a különféle fejlesztések közül, amelyekben egy 1000 köbcentis, DOHC, V2-es superbike motorról is szó van. Ez a blokk a 850-es, jelenleg teszt alatt álló erőforrás alsó részét örökli, de vadonatúj, DOHC hengerfejeket kap a jobb gázcsere és a nagyobb teljesítmény érdekében. Léteznek tervek 650 és 750 köbcentis változatokra is. A kéthengeresek együtt készülnek majd a Suzuki motoros Gilera Supersport 600-assal, amelyet tavaly ősszel mutattak be Milánóban. A 850-es SOHC blokk hivatalos bemutatója várhatóan a szeptemberi Intermoton lesz Münchenben, amelyet új modellek egész sora követ.