Menetkész a Gilera V2-es motorja

2002.03.18. 10:06

 
   
   

A Gilera V2-es prototípusáról ezek az első fényképek, amelyeket egy éles szemű olasz fotós készített. Ezzel az erőforrással a gyár megtette első lépését egy teljesen új modellkínálat kialakítása felé. A jelenleg inkább csak a kiváló robogóiról ismert olasz cégnek ez az első motorkerékpárokba szánt, teljes méretű erőforrása mióta a gyárat bezárták. Aztán a Piaggio megvette a Gilerat, és úgy tűnik jó kezekbe került a gyár, mert a robogó kínálat megújulása után az anyacég elérkezettnek látta az időt egy vadonatúj blokk, és az erre épülő modellpaletta létrehozására.

Egyelőre egy Cagiva Raptor vázában tesztelik a Piaggio közreműködésével fejlesztett blokkot. A Raptor-tól kölcsönzött váz nem csupán egy alkalmas tesztberendezés. A Piaggio jelenleg több mint 20 százalékban tulajdonosa a Cagiva-nak, és a tárgyalások kellős közepén tartanak a Cagiva teljes átvételéről. Ha ez sikerrel jár, könnyen megeshet, hogy ez a térhálós acélcsőváz adja az alapot a Gilera V2-es blokkjához, nagyban lecsökkentve ezzel a fejlesztés költségeit.

 
   
   

A benzinbefecskendezéses, SOHC, 90 fokos V2-es motor 839 köbcentis kapacitással rendelkezik, és eredetileg a Piaggio X9 óriásrobogóhoz tervezték. Azonban a Gilera-ban csak a hengerfej közös a robogó változattal, mivel teljesen új forgattyús házat kapott. Az erőmű valójában nem a legutolsó superbike technológiát használó darab, de ideális erőforrás lehet egy naked bike számára, amelynek legnagyobb versenytársa az igencsak sikeres Ducati Monster. Teljesítménye 80-90 lóerő körül mozog, de a későbbiekben várhatóak ennél erősebb, nagyobb lökettérfogatú változatok (akár 920 köbcentis), mivel erre a technikai lehetőség adott.

Ez csak az első adag a különféle fejlesztések közül, amelyekben egy 1000 köbcentis, DOHC, V2-es superbike motorról is szó van. Ez a blokk a 850-es, jelenleg teszt alatt álló erőforrás alsó részét örökli, de vadonatúj, DOHC hengerfejeket kap a jobb gázcsere és a nagyobb teljesítmény érdekében. Léteznek tervek 650 és 750 köbcentis változatokra is. A kéthengeresek együtt készülnek majd a Suzuki motoros Gilera Supersport 600-assal, amelyet tavaly ősszel mutattak be Milánóban. A 850-es SOHC blokk hivatalos bemutatója várhatóan a szeptemberi Intermoton lesz Münchenben, amelyet új modellek egész sora követ.