A Gilera 850 már tesztelés alatt
Az MCN újságírói már kipróbálhatták a múlt héten még éppen csak hogy lesifotózott új 850 köbcentis V2-es Gilera prototípust, és állításuk szerint a bringa bizonyította képességeit, és könnyen nagyon nagy riválisa lehet a Ducati Monster-nek. Néhány megjegyzést közzétettek tapasztalataikból:
1. A prototípus váza a 650-es Rapor-tól,
kerekei az 1000 köbcentistől származnak, így az egész bicaj nagyon
kicsi és könnyű.
2. A gázmarkolat használata azonnali gyorsulást eredményez,
mint egy 916-os motorját használó Ducati S4-esen.
3. A tesztelők szerint akár 110 lóerős lehet majd a motor, de
a tesztelt példány a gyáriak szerint csak 83 lóerős volt.
4. A gyorsítás annyira erős, hogy küzdeni kell a gép
megtartásáért. A fordulatszám tartományban 3000 körül van egy kissé
durva megtorpanás, de mindössze tovább kell húzni a gázt és elmúlik
magától. Ezután egészen 9400-as leszabályozási fordulatig, mint a
rakéta gyorsít a kis V2-es.
5. A benzinbefecskendező rendszer tökéletesen működött már a
tesztmodellen is. Mindig nagyon lágyan reagált az egyenletes
gáztartásra (ez szokott problémát okozni a befecskendezős
gépeknél), de bármely más gázreakciót magabiztosan kezelt le.
6. A középső fordulatszám tartomány ereje lágy és erőteljes.
Már 3500 és 4000 közt megfelelő ereje van a motornak.
7. Némi kozmetikai változás lesz még a blokkon és környékén,
mielőtt szériagyártásba kerül.