Kész a Suzuki motoros CCM Supermoto

2002.04.02. 09:42

 
   
   

Megkezdődött az első Suzuki motoros CCM supermoto-k gyártása, sőt már a gyártósorról is legördültek az első példányok. Mint azt már korábban megírtuk, a CCM típusai közül az új R30, a 604 Dual Sport supermotok, és a 604 enduró az öregecske Rotax motorokat használta, amelyek gyártása az év végén befejeződött. Ennek a helyére a Suzuki 47 lóerős erőforrása került, amely a Suzuki XF650 Freewind enduróban is szolgál. Az angol MCN újságírói már kipróbálhatták az R30-ast az új motorral, igaz hideg, csúszós utakon, de ennek ellenére az új gép lenyűgözte őket.

 
   
   

Az erőforrás sokkal simábban működik, mint a régi, köszönhető ez az átdolgozott gyújtásnak, a dupla karburátornak, amely a régi Rotax esetében még magányosan adagolta az üzemanyagot. A CCM főnöke kihangsúlyozta, hogy a finomított motor nem jelent kevesebb élvezetett. Elmondása szerint a gép megtartotta huligán viselkedését. Egy órás motorozás az R30-on fülig érő mosolyt csal a vezető arcára.

Az R30 új, dupla bölcsővázat kapott, amelyet a gyári supermoto versenyző Stephane Mezard segítségével fejlesztettek ki. Ennek geometriája élesebb, és ez még gyorsabb kanyarodást, még nagyobb dőlésszögeket engedélyez az R30-asnak, úgy hogy nem vesztett el semmit a régi R30 stabilitásából. Az újdonságok még ebben a hónapban a boltokba kerül Angliában, sajnos magyar forgalmazóról egyelőre nincs hírünk. A 644 Trail enduró ára arrafelé 2 millió forint, a Dual Sport supermotoé 2.1 millió forint, az R30 supermotoé pedig 2.2 millió forintnak megfelelő font.