Kész a Suzuki motoros CCM Supermoto
Megkezdődött az első Suzuki motoros CCM
supermoto-k gyártása, sőt már a gyártósorról is legördültek az első
példányok. Mint azt már korábban megírtuk, a CCM típusai közül az
új R30, a 604 Dual Sport supermotok, és a 604 enduró az öregecske
Rotax motorokat használta, amelyek gyártása az év végén
befejeződött. Ennek a helyére a Suzuki 47 lóerős erőforrása került,
amely a Suzuki XF650 Freewind enduróban is szolgál. Az angol MCN
újságírói már kipróbálhatták az R30-ast az új motorral, igaz hideg,
csúszós utakon, de ennek ellenére az új gép lenyűgözte őket.
Az erőforrás sokkal simábban működik, mint
a régi, köszönhető ez az átdolgozott gyújtásnak, a dupla
karburátornak, amely a régi Rotax esetében még magányosan
adagolta az üzemanyagot. A CCM főnöke kihangsúlyozta, hogy a
finomított motor nem jelent kevesebb élvezetett. Elmondása
szerint a gép megtartotta huligán viselkedését. Egy órás
motorozás az R30-on fülig érő mosolyt csal a vezető arcára.
Az R30 új, dupla bölcsővázat kapott, amelyet a gyári supermoto versenyző Stephane Mezard segítségével fejlesztettek ki. Ennek geometriája élesebb, és ez még gyorsabb kanyarodást, még nagyobb dőlésszögeket engedélyez az R30-asnak, úgy hogy nem vesztett el semmit a régi R30 stabilitásából. Az újdonságok még ebben a hónapban a boltokba kerül Angliában, sajnos magyar forgalmazóról egyelőre nincs hírünk. A 644 Trail enduró ára arrafelé 2 millió forint, a Dual Sport supermotoé 2.1 millió forint, az R30 supermotoé pedig 2.2 millió forintnak megfelelő font.