Szigorodó környezetvédelmi szabályok motorkerékpárokra
A motorok lesznek a tárgyai annak az igencsak
megszigorodó káros anyag kibocsátást szabályozó rendeletnek, amely
2003-tól lép életbe, ha az Európai Bizottság elfogadja az
előterjesztést a kipufogógázok szén-monoxid és szénhidrogének
alacsonyabb határértékeiről.
A négyütemű motoroknak 2003-tól a jelenlegi emissziós határértékekhez képest 60 százalékos csökkenést kell majd produkálniuk. A kétütemű erőforrásoknál a 2003-as állapot szerint 30 %-os csökkenést kell elérniük a szén-monoxid, és 70 %-os mérséklést a szénhidrogének területén a jelenlegi emissziós határértékekhez képest. Szerencsére a gyártók már jóval előrébb tartanak a jelenlegi törvények által előírt értékekhez képest. Ez az egyik oka, hogy a benzinbefecskendezés olyan széles körben elterjedt az elmúlt pár évben. Ezzel pontosabban lehet adagolni az üzemanyag mennyiségét, mivel ha az üzemanyag nem ég el tökéletesen, a motor még több szennyezőanyagot köp ki a levegőbe.
A következő csapás a károsanyag kibocsátásra
2006-ban várható, amikor a motorok hidegen lesznek tesztelve. Ekkor
keletkezik a szennyező anyagok nagy része. 2006-tól a
nitrogén-oxidok kibocsátása terén további korlátozások várhatóak,
továbbá a 2003-as határértékeket a felére fogják csökkenteni. A
motorkerékpár iparág már 1999-től tudatában van a leendő új
határértékeknek, és erősen dolgozik rajta, hogy megfeleljen ezeknek
a követelményeknek. De egy kicsit oldalról jött nekik az ütés,
amikor a hírekből kiderült, miszerint a határértékeket szigorúbb
módszerrel, hideg indítás utáni eljárással mérik.
Az új értékek és mérési módszerek bevezetése szinte bizonyosan katalizátort és benzinbefecskendezést jelent minden nagy köbcentis 4 ütemű motor részére a jövőben.