Versenytáv: 255 km/nap

2002.04.19. 08:52
 
   
   

Április 13-15. között rendezték meg az Enduro EB első futamát Masiacban, Franciaországban. Az Európa bajnokság egyben Francia bajnoki futam is volt. Összesen 470 induló nevezett a versenyre, ebből 170 EB induló 15 országból, a francia első és másodosztályú 50 ccm-esekkel együtt. A sokat látott endurós öregeknek is tátva maradt a szájuk, ennyi motort egyébként csak a hatnapos versenyeken lehet látni.

 
   
   

Az indulók közt voltak: David Fretigne (Yamaha 250), Cyril Esquriol (KTM 250), Marc Germain (Yamaha 125), Eric Bernard (KTM 400), Stefano Passeri (Yamaha 250), Jarno Boano (Honda 125), Roman Michalik (VOR 530), Werner Müller (KTM 520). Masiacban iszonyatosan nehéz a pálya. A 85 kilométeres versenypálya a hegyekben van, és naponta 3 kör a verseny adag (255 km/nap).

 
   
   

A verseny reggel 8.00 órától 16.30-ig, több mint 8 és fél órán keresztül tart. A verseny ideje alatt a városban is hatalmas a show, a hadsereg - "Armee de Terre" - saját csapatot is indít, ahol még a szerelők is katonák.

A magyar csapatot négyen képviselték. Tóth László rutinos EB-zőnek számít, míg Dési János és Boros Tamás tavaly kezdték a nemzetközi szereplést, Takács Zsoltnak pedig ez volt élete első külföldi szereplése.

 
   
   

A négy magyar indulóból csak Tóth Laci tudott mindkét napon végigmenni, ő sem úszta meg 3 perc késés nélkül, pedig csapattársai a pálya 4 pontjára települtek húzóembernek. Így 15-ként és egyetlen magyar pontszerzőként tért haza. A rengeteg erőt próbáló hely, és a szakadó eső is nehezítette a versenyzők dolgát. Ha valamelyik versenyző egy feljárót elhibázott, már biztosan késett. Az etapon annyira szűkek voltak az idők, hogy tankolás, két korty és tovább csőgázon, több mint 8 órán át.

 
   
   

A többi magyar induló vagy a motorját, vagy magát nullázta le, maradandó sérülések szerencsére csak a motorokon estek. Azért nem jött üres kézzel haza a magyar csapat, 3 pontot vihet Lengyelországba a válogatott.
Az abszolút győztes David Fretigne lett (ez nem olyan érdekes, mégiscsak ő a bajnok), a második pedig Marc Germain egy 125-ös motorral! Nálunk vajon miért olyan népszerűtlen a 125-ös kategória?