Készül az MZ MotoGP versenygépe

2002.04.29. 15:52

 
   
   

A képen látható számítógépes tervrajz alapján építendő erőforrással száguldhat majd az MZ versenygépe a MotoGP kategóriában, illetve ennek egy másik változata szolgálhat az MZ utcai superbike motorjában. A 90 fokos V4-es erőforrás már próbapadon van, de egyelőre csak egy számítógépes grafikát tett róla közzé a gyár. Valószínűleg a maximálisan engedélyezett 990 köbcentis lökettérfogatot kihasználja az erőforrás, és teljesítménye minden bizonnyal versenyképes lesz, mivel a korai változata 220 lóerőt nyom a próbapadon 17.200-as percenkénti fordulaton.

A gyár tulajdonképpen 250 lóerőt szeretne elérni, 18.000-es fordulatszám mellett. A nyomaték szintén figyelemre méltó, 120 Nm 9800-as fordulatnál. A motor 16 szelepes, és benzinbefecskendező rendszer táplálja. A száraz karteres felépítése következtében nagyon kompakt a mérete, a váltómű az erőforrástól elkülönülten kapott helyet. Az MZ minden bizonnyal az egyik legkisebb MotoGP résztvevő lesz, ennek ellenére motorja az egyik legmagasabb technikai szintet képviseli, megvalósítva benne számos F1-es technológiát, mint például a pneumatikus szelepvezérlést.

Egyelőre ez csak az Aprilia Cosworth által fejlesztett háromhengeresében lelhető fel. Az MZ már 2 éve dolgozik az erőforráson, de még eltart egy darabig, míg az ugyanerre a blokkra épülő utcai erőforrás megjelenhet. A versenyváltozat az idei szezon utolsó két versenyén akár rajthoz is állhat, és a 2003-as szezont a gyár szándékai szerint teljes egészében végigversenyzik vele.

Az utcai változat azonban legkorábban 2006-ban debütálhat, mivel jó időbe beletelik míg a viszonylag kis MZ gyár a pneumatikus szelepvezérlés helyett egy hagyományos vezérlési elvet tervez az utcai blokk számára. Az MZ technikai főnöke szerint 4-5 évig eltarthat, amíg kitalálják a pneumatikus szelepvezérlés megfelelő utcai alternatíváját.