A BMW titkolódzik

2002.05.03. 13:14
 
   
   

Április 30-án már hírt adtunk, arról, hogy a BMW már valószínűleg teszteli GP motorjának prototípusát. Nem megerősített hírek szerint a BMW gyárban már nyílt titok a motor létezése. A gyár azóta is a legnagyobb nyugalommal tagad mindent, de teljességgel érthetetlen lenne, ha nem próbálnának meg újból részt venni a versenyen. Hiszen nagy esélyes a Forma1-es háttérrel is rendelkező gyár, mivel ugye idéntől 990 ccm-es, négyüteműmotorok is rajthoz állhatnak, és ahogy az első két fordulóban kiderült, nem is esélytelenül.
Kiválóan felhasználhatnák az F1 tapasztalatokat. Ugyanis a 900 lóerős, 10 hengeres, hengerenként 300 ccm-es motor három hengerét használnák fel a GP motorba. Az így kapott három hengeres motor az elképzelések szerint 250 lóerős lenne.

A Motorrad magazin szerint a BMW a motorblokk kifejlesztéséhez az Oral Engineering-et, szerződtette le partneréül, amelynek igazgatója Mouro Forghieri tevékenyen részt vett a Ferrari F1 autók fejlesztésében is. A fáma szerint a motor soros, F1 motor felhasználásán alapuló, pneumatikus szelepvezérlésű, a megengedett maximális lökettérfogat alatt maradó - 98 mm átmérőjű furat, és 44 mm hosszú löket - , és gond nélkül forog 17000-et percenként.

A BMW töretlen múltja alapján ennek az új versenymotornak is sikereket jósolhatunk, a sikeres MotoGP szereplés lehetne egy új legenda startja.