Jerezben folyt a bikaviadal

2002.05.09. 10:16
 
   
   

Spanyolországról nyugodtan elmondhatjuk, hogy a foci és a bikaviadal mellett a gyorsasági motorversenyzés az egyik legnépszerűbb sportág. Persze ehhez a hazainál jóval kedvezőbb éghajlat nagy segítséget nyújt, mert minimum 10 hónapig elviselhető időjárási körülmények között lehet haladni a remek spanyol utakon. Ezek után már azon sincs mit csodálkozni, hogy a Spanyolországban rendezett VB futamokon a nézők létszáma a 200000 főt közelíti szinte minden alkalommal. A jó idő és a rengeteg néző az elmúlt hétvégén is adott volt a remek versenyekhez. Lássuk milyen események történtek a különböző futamokon.

Nagyon népszerű kategória a spanyoloknál a 125-ös, mivel rengeteg tizenéves fiataljuk versenyez már a világbajnoki mezőnyben, nem egyszer a torreádorokat megszégyenítő bátorsággal. Ott ezt a legkisebb kategóriát is a rangjának megfelelően tudják értékelni. Szerencsére nekünk is van két fiatalunk Talmácsi Gábor, és Tóth Imi révén ebben a kategóriában, és velük kapcsolatosan abban reménykedtünk, hogy az európai futamokon már valamivel jobb szerepléssel ajándékozzák meg a magyar nézőket. Sajnos az örömködéssel még várnunk kell, elsősorban a megfelelő motorteljesítmény hiánya miatt.

 
   
   

Edzések
A pénteki edzéseken eleinte a tavalyi világbajnok Manuel Poggiali volt a leggyorsabb, de a spanyol kettős, Daniel Pedrosa és Pablo Nieto egy percig sem hagyta nyugodni. Az utolsó 3 percben dőlt el, hogy végülis Poggi birtokolhatta szombatig az első rajthelyet. Szombatra azonban a spanyolok közül Nieto feltöltötte magát valami turbó-vörösborral, és megkaparintotta az első rajtkockát a vasárnapi versenyre, amely élete első ilyen eredménye volt. Igaz Poggiali aznap reggel egy jókorát esett, így a fájdalmakkal teli edzés vége felé már nem tudott megfelelően koncentrálni, ezért csak a harmadik starthely jutott neki. Második a tabellát vezető Vincent, negyedik pedig de Angelis lett. Pedrosa szintén nem a megszokott módon jött le a pályáról, melynek következménye egy enyhébb csukló serülés lett. Talma a 22., Tóth Imi pedig a 35. edzésidőt érte el a 36 indulóból.

 
   
   

A verseny
A 23 körös verseny rajtját teljesen elizgulta a fiatal Pablo Nieto a hazai közönség előtt, így az első rajthelyről sikeresen a 20. hely körül találta magát pár száz méter megtétele után. Nieto idegessége nem csökkent, mert a 9. körben végleg kiszállt a versenyből, és a pályáról is. Vincent sem járt jobban, igaz ő nem esett ennyire vissza már az indulásnál, de azért jócskán volt mit behoznia. Az első körökben a Poggiali, Jenkner, Pedrosa, De Angelis négyes vezette az élmezőnyt, majd hozzájuk később felzárkózott még Vincent és Cecchinello. A német Steve Jenkner majdnem 10 körön át vezette a 6-os élbolyt, majd hibázott egy csöppet, és máris az 5. helyen találta magát.

Közben a jól taktikázó öreg róka Cecchinello az élre állt, kihasználva a többiek apróbb hibáit. Őt csapattársa, De Angelis fedezte a második helyről. És akkor Poggiali rendkívül erőszakosan kezdte De Aneglis-t kóstolgatni, majd megelőzte, persze De Angelis meg vissza. Így ment ez 2 körön át, amikor Poggiali egy ritkán látható, teljességgel szabálytalan manőverrel egy kigyorsítás utáni rövid egyenesben egyszerűen oldalról nekiment De Angelisnek, és motorja hátsó kereke pont De Angelis (aki egyébként honfitársa, mindketten san marino-inak) első kerekét találta el. Az ütközés hatására De Angelis motorja felborult, és a váratlan eseménytől a versenyző még tompítani se tudta az ütközés erejét.

Azonban Poggiali-nak még ez sem volt elég, a kissé meglógott Cecchinello nyomába eredt, és az utolsó két körben végig szorongatta, sőt az utolsó kanyarban lehetetlen módon próbált aláfordulni, de besokallt, és a kigyorsításnál húzott túl nagy gáz miatt katapultálta magát a Gilera nyergéből. Odaszaladt ugyan a motorjához és bejött a 10. helyen, de a futam után a versenybíróság diszkvalifikálta felelőtlen magatartásáért, amiért De Angelist motorjával együtt kicsúzlizta. Cecchinello ezzel simán nyert, mögötte Vincent és Jenkner érkezett 2 másodperccel lemaradva, majd a kézfájdalmakkal küzdő Pedrosa 4., és 5. helyen meglepetésre a finn Mika Kallio ért célba.

Talmácsi Gábor Poggiali eltiltásával végülis a 20. lett, Tóth Imi az utolsó, 27. helyet szerezte meg.

A 125 köbcentis Spanyol Nagydíj végeredménye:

1. Lucio Cecchinello (Aprilia)
2. Arnaud Vincent (Aprilia)
3. Steve Jenkner (Aprilia)
4. Daniel Pedrosa (Honda)
5. Mika Kallio (Honda)
6. Youichi Ui (Derbi)
7. Simone Sanna (Aprilia)
8. Masao Azuma (Honda)
9. Joan Olive (Honda)
10. Gino Borsoi (Aprilia)

Versenyzői kommentárok:

Lucio Cecchinello: "Nem vagyok benne egészen biztos, mi is történt a hátam mögött. Láttam, hogy Poggiali meg akart volna előzni az utolsó kanyarban, így mindent megtettem, hogy tartsam a pozíciómat. Nagyon kemény verseny volt, de a csapatom nagyszerű munkát végzett, és ezt szeretném megköszönni nekik."

Arnaud Vincent: "Viszonylag jó startot vettem, és megpróbáltam takarékoskodni a gumimmal az elején. A motor nagyon jól ment, de nem tudtam egészen közel lenni az első helyhez, mivel a tempó nagyon gyors volt. Már belenyugodtam a harmadik helybe, amikor Poggiali elesett. Az itt szerzett pontok nagyon fontosak a világbajnokságban."

Steve Jenkner: "Jól jöttem el a rajttól, de amikor elhasználódtak a gumijaim, elkezdődtek a problémáim. A végére mások bukásából profitáltam, és dobogóra tudtam kerülni, amelyet Suzuka-ban elvétettem, gumi probléma miatt."

A Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis pontversenyének állása 3 futam után: 1. Arnaud Vincent (FRA) 65 pont
2. Manuel Poggiali (RSM) 41 pont
3. Daniel Pedrosa (ESP) 37 pont
4. Lucio Cecchinello (ITA) 32 pont
5. Steve Jenkner (GER) 30 pont
6. Simone Sanna (ITA) 28 pont
7. Mirko Giansanti (ITA) 22 pont
8. Gino Borsoi (ITA) 21 pont
9. Noboru Ueda (JPN) 18 pont
10. Mika Kallio (FIN) 15 pont