Intelligens rugózással a fejenátfordulás ellen

2002.05.10. 08:42
 
   
   

A Ducati aktív felfüggesztést dolgoz ki verseny és utcai motorjaira. A gyár vezető versenymérnökei, Claudio Domenicali és Filippo Preziosi szabadalmaztatták ezt a különleges rendszert.

Az új rendszer - elsőként Troy Bayliss superbike versenyző motorjára készül - nem változtatja meg radikálisan a 998-ban jelenleg alkalmazott futóművet, hanem azon alapul. Egy nagy sebességű olajszivattyú és hidraulikák helyettesítik a menetes-állító rudat, amivel beállítható a motor magassága.

Egy szenzor érzékeli a fékezőerő nagyságát, a motor sebességét és a kanyarodás szögét. A jelet továbbítja a számítógépnek, ami eldönteni, hogyan változzon meg a hátsó magasság. Az aktív rugózást arra találták ki, hogy segítsen a kemény, egyenes vonalú fékezéseknél. Extrém használat során a dugattyú visszahúz, ezáltal csökken a hátsó rész magassága. Ezzel együtt csökken a súlypont, és sokkal nagyobb fékezőerőt enged alkalmazni anélkül, hogy átbucskázna a motoros az első keréken.

Valószínűleg ezt a megoldást a Ducati négyütemű GP motorján láthatjuk először.