2003-tól új szabályok a Superbike VB-n!

2002.06.20. 11:28
 
   
   

Bizony a MotoGP új szabályainak bevezetése után a Superbike VB-t rendező olasz üzleti csoport vezetői egy picit megijedtek, látván az összes nagyobb gyártó már az idén komoly négyütemű gépekkel szerelkezett fel a szériában, ráadásul sok kisebb gyártó szintén a MotoGP színpadára készül. Az átpártolás eredményeképpen olyan nagy gyári csapatok vonultak ki a Superbike VB mezőnyéből mint a Yamaha, vagy a Suzuki (amely hivatalosan ugyan nem távozott, de hát láthatjuk mennyit ér az egy szem tavalyi fejlesztésű motorjuk).

A Superbike VB rendezői számítottak erre, és 2004-re új szabályokat kívántak bevezetni, amelyek alapján nem csak a 2 hengeres 1000-es, hanem bármely hengerelrendezésű, utcai alapokra épülő 1000 köbcentis gépek indulhatnak a bajnokságban. Azonban az idő sürgeti a VB rendezőit, és ezért a Superbike Bizottság úgy döntött a Silverstone-ban megtartott ülésén, hogy már 2003-tól indulni engedi a négyhengeres 1000-es gépeket a Superbike VB futamain.

Az előterjesztést a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) Igazgató Tanácsának következő ülésén fogja megtárgyalni, amely június 22-e és 23-a között tartanak. Ha elfogadják az indítványt, amire igen nagy az esély, akkor a következő idényben olyan gépek indulhatnak a versenyeken, mint a Yamaha R1, vagy Suzuki GSX-R 1000, vagy a Honda CBR 954 RR. A már elfogadott, de a FIM által még jóváhagyásra váró indítvány alapján ezekre a 4 hengeres gépekre szívócsőszűkítőt kell majd felszerelni, hogy biztosítsák a 2, illetve 3 hengeres gépekkel az esélyegyenlőséget.

A versenysorozat a szériagépek világbajnoksága akar lenni, és abban különbözik majd a MotoGP-ben látható motoroktól, hogy mindenképpen utcai alapokra kell építkezniük a csapatoknak. Míg a MotoGP-ben szinte mindent kitalálhatnak a gyárak, ami csak a kétkerekűek világában elképzelhető, így ez az előzetes fejlesztések, forradalmian új megoldások, míg a Superbike VB az utólagos finomítások, módosítások céljait szolgálhatja a motorgyárak életében.

A Superbike VB-n induló 1000 köbcentis gépeknek egyébként mindenféle szempontból meg kell felelniük a jelenleg is érvényben lévő szabályoknak, például a minimális súlyuk 168 kg kell legyen, és a szívócső korlátozó mérete 26.3 mm lehet egy légbelépő alkalmazása esetén, és 18.7 mm dupla légbeszívás használatával. A két és háromhengeres gépekre vonatkozó szabályok változatlanok maradnak.