Bemutatkozik a Foggy FP1

2002.06.25. 11:47
 
   
   

A múlt év végén bejelentett Petronas - Carl Fogarty együttműködés meghozta első gyümölcsét, bemutatták az új fejlesztésű FP1 versenygépet, amellyel a Fogarty csapat a Superbike VB mezőnyében szeretne rajthoz állni már az idei évben.

A háromhengeres gépet először mutatták meg a nagyközönségnek, de már így elsőre is úgy fest, mintha abszolút menetkész lenne. Az FP1 londoni bemutatóján megerősítették a csapat vezetői, hogy a gép készültségi foka igen előrehaladott állapotban van, így a tervezett 2002-es bemutatkozása valamelyik VB futamon teljesen reális. A tervezésen tetten érhető az aerodinamikai mérnökök kéznyoma, ez manapság egyre jobban megfigyelhető a versenymotorok területén. A gépet megkülönbözteti egyedi formaterve az orridomtól egészen a magasan elvezetett, szinte művészi hátsó traktusig, amely dupla kipufogódobokat rejt magában.

A csapat utolsó pár havi megfeszített munkájának az eredménye ez a versenygép, minden tekintetében egy kész projekt. A gépet ki más mutathatta volna be, mint a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty saját maga és a Petronas maláj olajipari konszern elnöke, Tan Sri Dato Seri Azizan Zainul Abidin (ez a név most komoly!). A háttérben egy jégszobor replika látható, amelyet oldalról a két FP1 pilóta, Troy Corser és James Haydon fog közre a versenymotorjaikon ülve.

A versenygépen Öhlins futómű elemek, OZ kerekek, Brembo fékek és Michelin gumik találhatók. A végső simításokat a szélcsatorna adta meg, így került áramvonalas első és hátsó sárvédő a gépre. A kipufogó egy magasan elvezetett, három az egybe a kettőbe rendszerű, kinézésre is legalább olyan trükkös, mint elnevezésre. Elől egyetlen légbelépőt láthatunk, a Honda SP2-höz hasonlóan, de a gép minden tekintetben angol-maláj alkotás, amely a saját maga által kitaposott ösvényen haladt a formatervezésnél - hagyományos de egyben megkülönböztető formajegyeket használva fel.

Fogarty a következőképpen vélekedett az új közös alkotásról: "Ez karrierem egyik legbüszkébb napja, alig várom, hogy megkezdjük a versenyzést az FP1-essel, és elkezdjem visszafizetni mind azt a hitet, amit a Petronas mutatott a csapatom irányába. Úgy gondolom az emberek felismerték, hogy ez egy nagyon komoly projekt, és nem lettem volna benne, ha nem gondoltam volna, hogy bajnokságot tudunk nyerni 5 éven belül a szerződésünk megkötésétől számítva. A csapatom éjjel nappal dolgozott a motoron, és ez a leggyönyörűbb motor, amit valaha is láttam." Későbbiekben további technikai részletekkel jelentkezünk az FP1-esről.