Született motorkerékpár

2002.07.02. 08:53

 
   
   

A KMEU (Kawasaki Motors Europa) angliai leányvállalata kifejlesztett egy négyrészes reklámkampányt 2002-re. A kampány fő koncepciója a "megszületett" érzés. A négy plakát mindegyike egyfajta kinyilatkoztatás gép és ember kapcsolatáról, a motorra jellemző életfelfogásban és stílusban. A kampány lefedi az angliai motoreladás négy fő ágát és tükrözi a "birtokolni egy Kawasakit" érzést. Az angolok úgy érezték, a legtöbb motoros hirdetés nem azonosítható egy meghatározott gyártóval. A Kawasaki kampány a jelenlegi lojális és a lehetséges új vevőkört egyaránt megcélozva, azt a gondolatot igyekszik átadni, hogy az olvasó "arra született, hogy Kawasakival járjon".

 
   
   

A kampány januártól decemberig tart, különböző médiumokban. A szaklapok kétoldalas hirdetésein felül, a képeket képeslapként is gyártják. A képeslapokat befűzték a Motorcycle News és a nejlonos borítású Superbike és Ride magazinokba, melyek leginkább lefedik a Kawasaki célközönségét. Dealeri, illetve média partneri változat is készült belőlük a bemutatótermek részére.

 
   
   

A kampányt a "zöldnek született" (born green) rész vezette be, ami egybeesett Angliában a várva várt ZX 636 piacra kerülésével.
A második kép "újjászületve" (born again), akkor került kibocsátásra, amikor a ZZ-R1200 kampánya kezdődött.
A harmadik és negyedik kampány "gonosznak született" (born mean) és "erősnek született" (born strong) a Mean Streak és ZRX reklámhadjáratra készült.

 
   
   

A hirdetések folyamatosan jelennek meg az év során a szakirodalomban. Ez idáig a reakció a vevőktől és a dealerektől is nagyon pozitív volt. Nagyon jól átérezték a "született" téma értelmét, lényegét. Az animációs változat az angliai Kawasaki website-on lesz látható.