Született motorkerékpár
A KMEU (Kawasaki Motors Europa) angliai
leányvállalata kifejlesztett egy négyrészes reklámkampányt 2002-re.
A kampány fő koncepciója a "megszületett" érzés. A négy plakát
mindegyike egyfajta kinyilatkoztatás gép és ember kapcsolatáról, a
motorra jellemző életfelfogásban és stílusban. A kampány lefedi az
angliai motoreladás négy fő ágát és tükrözi a "birtokolni egy
Kawasakit" érzést. Az angolok úgy érezték, a legtöbb motoros
hirdetés nem azonosítható egy meghatározott gyártóval. A Kawasaki
kampány a jelenlegi lojális és a lehetséges új vevőkört egyaránt
megcélozva, azt a gondolatot igyekszik átadni, hogy az olvasó "arra
született, hogy Kawasakival járjon".
A kampány januártól decemberig tart,
különböző médiumokban. A szaklapok kétoldalas hirdetésein
felül, a képeket képeslapként is gyártják. A képeslapokat
befűzték a Motorcycle News és a nejlonos borítású Superbike és
Ride magazinokba, melyek leginkább lefedik a Kawasaki
célközönségét. Dealeri, illetve média partneri változat is
készült belőlük a bemutatótermek részére.
A kampányt a "zöldnek született" (born
green) rész vezette be, ami egybeesett Angliában a várva várt
ZX 636 piacra kerülésével.
A második kép "újjászületve" (born again), akkor került
kibocsátásra, amikor a ZZ-R1200 kampánya kezdődött.
A harmadik és negyedik kampány "gonosznak született"
(born mean) és "erősnek született" (born strong) a Mean Streak
és ZRX reklámhadjáratra készült.
A hirdetések folyamatosan jelennek meg az év során a szakirodalomban. Ez idáig a reakció a vevőktől és a dealerektől is nagyon pozitív volt. Nagyon jól átérezték a "született" téma értelmét, lényegét. Az animációs változat az angliai Kawasaki website-on lesz látható.