Könnyíts magadon!

2002.07.11. 13:09
 
   
   

A CarbonTek angliai egyik legjobb, motorok számára szénszálas idomzatot készítő vállalkozása. Az utángyártott elemek specialistája most a Suzuki GSX-R 1000 és a Honda SP-1 számára készítette el szénszálas erősítésű, szuper könnyű burkolatait. Mindkét modell a cég guruló bemutató darabja, mivel a Suzuki tulajdonosa a cég főnöke maga, az SP-1 pedig az egyik szerelő tulajdonában van.

A GSX-R 1000 számára az új idomok, a könnyebb kerekek, és az új kipufogórendszer együttesen 7 kg súlymegtakarítást eredményeztek az üresen 170 kg-os gép össztömegéből. A gép hátra Öhlins rúgóstagot, és előre Öhlins villarúgókat kapott, ezenkívül. További spéci felszerelései a Suzuki-nak: Braking Wave márkájú első féktárcsák Brembo féknyergekkel, amelyek javítják a betétek tapadását, és csökkentik a hosszabb fékezések esetén fellépő fékhatás lanyhulást. Újak a természetesen szénszálas anyagból készült első és hátsó sárvédő elemek. A több mint 300.000 forintos fényezés, a váz és a hátsó lengővilla szatén-fekete színnel borítása szinte teljesen gyári megjelenést kölcsönöztek a Suzuki-nak. A Samco gyártmányú hűtővíz vezetékek világos narancsszínben pompáznak, ez megegyezik az idomok színárnyalatával.

A gépen egy Dynojet Power Commander is található, amely a kipufogórendszer segítségével együtt 12 lóerővel többet pumpál a hátsó kerékre a szériánál, azaz 155 paripa körül teljesít a GSX-R 1000.

 
   
   

A szerelő srác SP-1-ese teljesen szénszál fekete színben tündököl, amely extrém módon elüt a korlátozott példányszámban kiadott ezüst SP-1-esek színvilágától, viszont legalább 15 kilóval könnyebb a széria gép 200 kg-os súlyánál. A Honda-n az idomok, az első sárvédő, az üzemanyagtank, és a műszerfal szénszálas kompozit anyagból készültek. A hátsó lengővilla James Toseland régi SP-1-es brit superbike bajnokságban versenyző gépéről lett átvéve, egy gyári Penske rúgóstaggal egyetemben. És bár a CarbonTek elismeri, nem szaladgálnak az utcán mindenfelé volt brit superbike bajnokságban használt lengővillák, ők azért képesek szállítani hasonló verseny specifikációjú darabot közel 400.000 forintnak megfelelő összegért, plusz ehhez jön még a Penske rúgóstag ára, amely nem sokkal marad el ettől az összegtől. Szép pénz egy elegáns, versenyszerű hátsó traktusért.

Egy pár Öhlins rúgó került az első teleszkópokba a gyári darabok helyére, valamint finomabb reagálású RaceTech szelepek vették át a széria szelepek feladatát. Az első féktárcsák helyére a Braking Wave darabjai kerültek. A dupla hátsódobos Akrapovic kipufogórendszer nem gyenge darab, mint ahogy ára sem, mert kb. 500.000 forintot kóstál. A Honda-hoz sem hagyhatták el a Power Commander, és a K&N légszűrő alkalmazását, így mindennel együtt 10 lóerő pluszt hoztak ki a szériához képest, azaz 130 lóerő környékén teljesít az SP-1 a hátsó keréken.

Aki készen szeretné megvásárolni a CarbonTek Suzuki GSX-R 1000-esét annak 3.8, aki a Honda SP-1-eset annak 3.3 millió forintnak megfelelő fontot kell elhelyeznie a CarbonTek bankszámláján.