Megvan a Foggy-Petronas FP1 utcai homológizációja

2002.07.17. 10:08

 
   
    Folyik a tanácskozás

A régóta várt Foggy Petronas FP1 FIM (Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség) homologizációja ugyan még nem nyert nyilvánosságot, de az utcai közlekedésre elismerték a versenygép alapjait biztosító utcai motorkerékpárt. A Foggy Petronas utcai motor furcsa módon a versenygépre épül, nem úgy, ahogy ez lenni szokott, azaz egy utcai alapból építkezik a versenygép.

Hiába, itt is egyre nagyobbak a követelmények, a sikeres szerepléshez szinte már csak a speciálisan tervezett gépeknek van esélyük, és ezekből könnyebb egy utcai motort visszaalakítani, mint fordítva. Június 30. volt a végső határidő arra, hogy a FIM szakértői megvizsgálják a Petronas FP1 utcai motort, és a FIM szóvivője szerint a testület döntéshozó tanácsának július 14-ig meg kell hoznia bejelentését, hogy a Superbike VB-n való induláshoz szükséges minimum 75 darab utcai alapgép rendelkezésre állt-e avagy sem.

A 75 darabos szériának a következő félév végéig kell elkészülnie. A FIM azonban várhatóan meghozza döntését még idén, avagy várnia kell a FIM következő homológizációs lehetőségére, amely 2003 januárjának végén lesz.

Az első szakasza a FIM engedélyezési eljárásnak az FP1 utcai modell homológizációjával kapcsolatosan sikerrel lezárult, tudhattuk meg a Petronas utcai motorgyártás projekt vezetőjétől. Semmi egyéb részletet a procedúrával kapcsolatosan nem közöltek, de annyi tudható, hogy a kérelem egynél több országból származott, hogy a gép legalább az egyik országban elvégzett bevizsgáláson sikerrel helyt álljon. A FIM homológizáció elfogadásának nincs előírt határideje, de mivel az utcai motornak már megtörtént az engedélyezése a versenycélú felhasználáshoz, így ez sem várathat sokáig magára. Azonban az FP1 hivatalos bemutatkozása első versenyén 2 hét múlva várható, az angliai Brands Hatch-ben, amely tulajdonképpen hazai pálya a Fogarty vezetése alatt álló csapatnak.