Robbant a Ducati bomba! Bemutatták a Ducati 999-est

2002.07.19. 13:15
 
   
   

Az olaszok hihetetlenek az altatásban. Alig sikerült pár kémfotót közölni a Ducati 999-esről, mindegyiket tagadták, és még a legmerészebb elképzelések is csak valamelyik őszi olasz kiállításra, esetleg az Intermot-ra tették a 999-es bemutatkozását. Erre tessék, robbant a bomba, július 17-én a Ducati bemutatta az utóbbi 10 év minden területén egyik legsikeresebb motorjának, a 916-996-998-nak az utódját, a Ducati 999-est.

A képeket nézegetve elég az lenne annyit írni, hogy az olaszok megint nagyon eltaláltak valamit. Hihetetlen, de a forma megint olyan, mint a 10 évvel ezelőtt bemutatott 916-osé, egyszerűen gyönyörű. Nem hiszem, hogy gondot jelentene az értékesítése. A formaterve együtt készült a jövőre a MotoGP-ben indítandó Desmosedici arculatával, ennek köszönhetően számtalan stílus elemét láthatjuk a GP motornak visszaköszönni az utcai gépen.

 
   
   

Nincs ezen mit csodálkozni, a vásárlók mindig is szerettek volna olyan motorokon közlekedni, amely legalább formailag hasonlít a sztár versenyzők által hajtott spéci gépekre. Az olasz marketingesek biztos ott álltak a tervezőasztal szélénél. A stratégák csak Redvolution néven említik a 999-est. A kitalált szó első fele az olasz motorok hagyományos vörös versenyszínére, míg a második fele az evolúció és revolúció angol szavak megfelelő kombinációját mutatja, jelezve ezzel, hogy a Ducati sportmotorok győzelmei töretlenek a 851-es bemutatása óta, valamint hogy a fejlesztés terén ez a modell forradalminak számít a gyár történelmében.

A csodagép motorja a 996R-ben először bemutatott 90 fokos kéthengeres, 8 szelepes, Desmodromikus szelepvezérelt erőmű. Ez tavaly és idén a Superbike világbajnokságban szinte verhetetlen Testastretta erőforrásra épül. Azóta folyamatosan finomítottak rajta a mérnökök, így nyerte el mostani állapotát, amelyben a dugattyúk löketét a lehető leghosszabbra növelték (63.5 mm). Ez még éppen hogy a Superbike kategóriában való indulást lehetővé tevő 1000 köbcenti alatti, 999 köbcentis lökettérfogatot eredményez. A 999S esetében 136, míg a 999-nél 124 lóerőt garantál a Ducati.

 
   
   

A kipufogórendszert a MotoGP prototípusról másolták, és kialakítása aszimmetrikus, amely meglehetősen szokatlan a motorkerékpárok tervezésénél. Ráadásul az első hengertől érkező cső átmérője folyamatosan növekszik, míg a hátsóénak konstans az átmérője. A torló-nyomásos légbeszívó rendszer térfogatát megnövelték, most már 12.5 liter, és egy Helmotz rezonátor igyekszik csökkenteni a szívás zaját, úgy hogy ez ne menjen a teljesítmény kárára. Az üzemanyag befecskendező rendszer és az elektronika egyenesen a Ducati Corse versenycsapattól érkezett, és a Magneti-Marelli segítségével került kifejlesztésre.

A futómű szintén csak a legjobbnak tartott cégektől kerülhetett a gépbe. A 999S esetében előre 43 mm átmérőjű Öhlins felfordított teleszkópvillák, a 999-nél pedig ugyanilyen konfigurációban, de Showa gyártmányú teleszkópok biztosítják a remek útfekvést. A hátsó traktusban szintén az S modellnél Öhlins, a sima 999-esnél Showa mono rugóstag oldja meg az immáron kétkarú lengővilla utón tartását. A fékek elől hátul a Brembo-tól származnak, előre 320 mm átmérőjű dupla tárcsák 4-4 dugattyús féknyereggel, hátulra egy 240 mm-es tárcsa dupla dugattyús féknyereggel került. A

Ducati új térhálós csővázában a motor, mint teherviselő elem foglal helyet. Az újdonság minden egyes elemében Ducati, sem a formaterve, sem a műszaki megoldásai nem téveszthetők össze a konkurencia bármely gyártójának termékeivel. Ez egyben garantálja a Ducati évek óta tartó sikersorozatát, mind az ületi életben, mind a versenypályák világában. Az új 999-es modell valószínűleg sikerre van ítélve_