Hírek

Guy Martin rápróbált az oldalkocsis dirt trackre

tegnap, 10:11 Módosítva: 2016-12-02 17:37:32
17

Az oldalkocsis motorversenyzés önmagában súlyos történet, az oldalkocsis dirt track pedig tényleg maga az elmebaj. Na, ki próbált rá a hétvégén? Naná, hogy Guy Martin.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kibulizták maguknak a gyári szupermotót a franciák

december 1., 11:05 Módosítva: 2016-12-02 12:56:31
37

A Honda CRF450 kedvelt szupermotó alap, a francia importőr pedig kibulizta, hogy készítsenek gyári szupermotót belőle. 2017-től tehát lesz Honda CRF450 SM, az egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy kizárólag a francia piacon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Combégetős lett a Yamaha új projektje

november 30., 14:12 Módosítva: 2016-12-01 17:26:58
14

A Yamaha régóta kér fel motorépítőket, hogy mutassák be, milyen lehetőségek lapulnak egy-egy típusban. A jövőre Európában is bemutatkozó SCR950-et az amerikai importőr felkérésére Jeff Palhegyi építette át - a magyar származású mester az elmúlt húsz évben több mint hetven offroad-orientált motort épített, nem áll messze tőle a scrambler stílus.

Távolról sincs vége, olvasson még

A motorok megint megúsztak egy szabályozást

november 29., 12:49 Módosítva: 2016-11-30 18:03:56
8

A modern világ hülye paródiája is lehetne a járművek zajkibocsájtása körüli szabályozások sora. Egyik oldalról ott vannak a folyamatosan szigorodó előírások, amik kötelezik a gyártókat, hogy évről évre halkabb autókkal és motorokkal álljanak elő, másrészt egyre több az elektromos autó, amiket két év múlva már kötelező hangszórókkal felszerelni, hogy legyen hangjuk.

dsc06654
Távolról sincs vége, olvasson még

A jövő motorja a nyomtatóból jön?

november 29., 09:21 Módosítva: 2016-12-01 11:39:39
40

A háromdimenziós nyomtatás térnyerése nem kerüli el a motorkerékpár-ipart sem. Korábban a svájci TE Connectivity készített ilyen módszerrel egy elektromos gépet, de például a nemrég bemutatott KTM 790 Duke tanulmány egyes alkatrészei is nyomtatóból jöttek ki. Most a Divergent állt be a sorba.

Divergent?mode=max&quality=90&scale=down
Távolról sincs vége, olvasson még

Ha pult alól kínálnak BMW versenymotort, fogj gyanút!

november 28., 15:44 Módosítva: 2016-11-30 18:03:47
18

Négy darab Tyco BMW versenymotornak kelt lába, a csapat furgonjából lopták el őket a Motorcycle Live kiállítás után. Az egyik Ian Hutchinson TT-s Superstock motorja, a másik Christian Iddon Superbike kategóriás, egyedi, Suter-lengővillás gépe, amivel a brit superbike-ban megy, a harmadik Guy Martin TT-Superbike motorja, míg a negyedik Iddon edzőmotorja volt. Az utóbbi volt az egyetlen, amit nem borítanak az űrből is jól látható Tyco feliratok.

Hutchy Superstock S 1000 RR-je
Hutchy Superstock S 1000 RR-je
Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt az embert a lusták szentté fogják avatni

november 25., 13:12 Módosítva: 2016-12-01 17:19:56
33

Van, aki szereti mosogatni a motorját, más pedig nem. Ha pedig valaki terepmotorozik, tudja, minden egyes motorozás után jöhet a hosszas csutakolás. Egy ausztrál srác, Paul Adams ráunt a folyamatos pepecselésre, és megépítette a krosszmotor-mosogatógépet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Esztelenül durva versenytechnikát raktak utcai motorba

november 24., 14:53 Módosítva: 2016-12-02 11:07:27
37

GP-Sportnak és GP-Streetnek nevezte el a két modelljét a teljesen új brit motorgyártó, a Spirit Motorcycles. Bár látszólag a semmiből jöttek, valójában van a vállalkozásnak előzménye, tulajdonképpen a Spriti of the Seventies motorépítő műhely és a T3 Racing tuningcég együttműködéséről van szó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Veszedelmesen jó lett az átépített BMW G 310 R

november 24., 10:33 Módosítva: 2016-12-03 11:03:27
17

A japán BMW Motorrad és a Takashi Nihira által vitt Wedge Motorcycles közös munkájának eredménye ez a nagyon finom G 310 R street tracker. A japán motorépítés hosszú évek óta a szakma csúcsát jelenti, és ez a mostani alkotás is bár rettenetesen egyszerűnek tűnik, ha jobban megnézzük, rengeteg munka volt vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már a teszten összetörte magát a KTM világbajnok pilótája

november 23., 16:21 Módosítva: 2016-12-01 17:19:55
7

A műfaj szabályainak megfelelően a ló minden részéhez fehér cérnakesztyűben nyúló hivatalos közlemény szerint is keserédesre sikerült a KTM Moto2-es tesztje. Jövőre nem csak a MotoGP-be lép be az osztrák márka, hanem a Moto2-be is - így a gyorsasági világbajnokság mindhárom kategóriájában ott lesznek gyári csapattal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Valami nagyon ütős készül a Triumph-nál

november 23., 12:15 Módosítva: 2016-11-24 15:47:00
13

A Triumph leszokóban van arról, hogy egyben durrantsa el az újdonságokat, az új, 775-ös Street Triple modellcsaládot (alap, R, RS) sem sütötték el sem Kölnben, sem Milánóban, pedig biztosan tudjuk, hogy már egy ideje készen áll, illetve a Bobbert is a két nagy európai szalon között leplezték le. Az MCN friss kémfotóján felbukkanó új projektjük 2018-as modell lesz, vagyis legkorábban 2017 vége felé láthatjuk először élőben. De mit lehet tudni az újdonságról?

triumph speedtwin.png
Távolról sincs vége, olvasson még

MV Agusta: az oroszok már a spájzban vannak

november 22., 10:32 Módosítva: 2016-11-30 14:13:54
16

Hatalmas szerencse, hogy a múlt héten nem kezdtem el írni az MV Agusta nekrológját, mert a fene sem akart volna hiába dolgozni. Pedig pár napja még nagyon úgy nézett ki, hogy ennyi, lehúzzák a rolót.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda nem fél felvenni a kesztyűt Kínával szemben

november 21., 12:33 Módosítva: 2016-11-25 16:14:50
28

A Honda a Rebel nevet a különböző béna, kicsi - legfeljebb 450 köbcentis - cruisereknek tartotta fenn, amiket jellemzően soros kéthengeres blokkal szereltek. A japán gyártónál elérkezettnek tekintették az időt, hogy ezt az egészen a hetvenes évekig visszanyúló hagyományt leporolják egy kicsit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nemcsak nagy durranásból áll a világ

november 18., 17:54 Módosítva: 2016-11-28 12:00:40
7

Az elmúlt évek talán leggazdagabb termését láthattuk az idei milánói motorkiállításon. Az igazán nagy durranásnak számító gépek mellett azonban több megbúvó modellt és számos frissítést is láthattunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkezdi visszaszerezni régi fényét a Benelli

november 18., 13:12 Módosítva: 2016-11-25 06:46:57
33

Az olasz-kínai Bennelli az elmúlt években látványosan próbál kiszakadni az átcímkézett kínai robogók világából, sorra mutatják be a rendes, szépen kidolgozott motorokat. A tavalyi EICMA egyik nagy durranása volt a Leoncino tanulmány, amit idén már két, szériaérett változatban állítottak ki. A Leoncino és a Leoncino Trail között a legszembetűnőbb különbséget a kerekek jelentik: az alap Leoncino elöl-hátul 17-es, öntött kerekeken gurul, míg a Trail változat elöl 19-es, hátul 17-es, fűzött felniket kapott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem haltak ki a merész formatervezők

november 18., 09:14 Módosítva: 2016-11-25 06:46:55
15

A Digimoto BMW R 1200 R Concept egy hármas együttműködés eredménye, amihez a német dizájner, Zanotti, az ipari formatervező központ, a Greydev és a Wunderlich kiegészítőgyártó kapaszkodott össze.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mondd csak, te ráülnél erre?

november 17., 16:10 Módosítva: 2016-11-25 06:46:54
16

A monkey bike nem egy mai találmány: a Honda már a hatvanas években gyártott ilyet – azt véletlenül Monkey-nak is hívták. A Vanda Electrics most ezt a koncepciót vette elő, csak éppen igyekeztek modernebb formába önteni. Így született meg a Motochimp.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leültetem, és már egy másik motor, jó?

november 17., 11:33 Módosítva: 2016-11-25 06:46:58
15

Még szeptemberben jelentette be az EBR, hogy új modelleken dolgozik, amiből az egyiket be is mutatták. Előzetesen úgy fogalmaztak, hogy valami gyors, sötét és lapos dologgal készülnek, ebből lett a Black Lightning, az EBR 1190 SX ültetett változata.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült az angolok V4-es sportmotorja

november 17., 10:20 Módosítva: 2016-11-22 06:32:47
44

Szinte el sem hiszem: hosszú ígérgetés és beetetés után végre itt a Norton V4 RR, a brit gyártó 1200 köbcentis, 72 fokos hengerszögű V4-es blokkal szerelt, 200 lóerős sportmotorja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Istenem, add, hogy olcsó legyen!

november 16., 16:48 Módosítva: 2016-11-30 14:13:54
4

A Fantic motor itthon mérsékelten ismert márka, az olasz cég jelenleg kevés köbcentivel gyárt szupermotókat és endurókat, az EICMA-ra viszont igen látványosat gurítottak, a márka hőskorához, a 70-es évekhez nyúltak vissza.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM tudja, mitől ver ki a frász

november 16., 14:46 Módosítva: 2016-11-23 06:26:53
76

Az idei EICMA-n olyan újdonságdömping volt, hogy akár el is sikkadhatna egy szimpla facelift. A KTM 1290 Super Duke R ráncfelvarrása mellett viszont egyszerűen lehetetlen szó nélkül elmenni, annyira durván sikerült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már-már olaszos művészet, amit a BMW a GS-sel csinált

november 16., 13:25 Módosítva: 2016-11-25 06:46:57
83

A BMW R 1200 GS az Euro4 bevezetése miatt egy kisebb ráncfelvarráson esett át, ami felhasználói oldalról kevés újat hoz - a 125 lóerő 7750-nél jelentkezik, hogy továbbra is tudja ezt az adatot, módosították a katalizátort és a motorvezérlő programozását.

Távolról sincs vége, olvasson még

Négy fronton erősít a Suzuki

november 15., 18:02 Módosítva: 2016-11-25 06:46:51
23

Több kategóriában is újdonságot mutatott a milánói EICMA-n a Suzuki. A leleplezett gépek közül a legkisebb a GSX-S125, amely az egy hónapja, Kölnben már látott kis Gixxer műszaki alapjaira épül. Bár a hivatalos források teljesítményadatot nem közölnek, úgy tudni, 15 lóerő körül tud majd a négyütemű 125-ös. Az egyhengeresnek egyébként 133 kilogrammot kell mozgatnia. Ahogyan a GSX-R125-nél is elmondták, úgy ennél is a kategória legjobb súly-lóerő arányát ígérik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Meztelenkedik a Kawasaki

november 15., 16:28 Módosítva: 2016-11-23 06:26:51
0

Három új gépet is kiállított a milánói motorszalonon a Kawasaki. A zöldek feltámasztottak többek között egy évtizedekkel ezelőtt használt típusjelzést: újra létezik motorkerékpár Z650 néven. Ez nem más, mint a kölni Intermoton bemutatott Ninja 650 lecsupaszított változata. Stílusában az elődnek tekinthető ER-6-tól eltávolodva inkább a Z-s gépekhez igazodik az újdonság.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megérkezett a kis Multistrada

november 15., 11:36 Módosítva: 2016-11-16 14:49:27
25

Néhány héttel ezelőtt a kémfotósok már lekapták, a milánói motorkiállításon pedig végre hivatalosan is bemutatta a legkisebb Multistradát a Ducati. A 950 ugyanazt a 937 köbcentiméteres blokkot kapta meg, amelyet a Hypermotard 939-ből és a Supersportból már ismerhetünk. A Testastretta 11° nevet viselő kéthengeres 113 lóerős, csúcsnyomatéka 96 newtonméter. A menetkész tömeg 227 kilogramm.

Távolról sincs vége, olvasson még