Hírek

Elkezdi visszaszerezni régi fényét a Benelli

2016. november 18., 13:12 Módosítva: 2016-11-25 06:46:57
33

Az olasz-kínai Bennelli az elmúlt években látványosan próbál kiszakadni az átcímkézett kínai robogók világából, sorra mutatják be a rendes, szépen kidolgozott motorokat. A tavalyi EICMA egyik nagy durranása volt a Leoncino tanulmány, amit idén már két, szériaérett változatban állítottak ki. A Leoncino és a Leoncino Trail között a legszembetűnőbb különbséget a kerekek jelentik: az alap Leoncino elöl-hátul 17-es, öntött kerekeken gurul, míg a Trail változat elöl 19-es, hátul 17-es, fűzött felniket kapott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem haltak ki a merész formatervezők

2016. november 18., 09:14 Módosítva: 2016-11-25 06:46:55
15

A Digimoto BMW R 1200 R Concept egy hármas együttműködés eredménye, amihez a német dizájner, Zanotti, az ipari formatervező központ, a Greydev és a Wunderlich kiegészítőgyártó kapaszkodott össze.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mondd csak, te ráülnél erre?

2016. november 17., 16:10 Módosítva: 2016-11-25 06:46:54
16

A monkey bike nem egy mai találmány: a Honda már a hatvanas években gyártott ilyet – azt véletlenül Monkey-nak is hívták. A Vanda Electrics most ezt a koncepciót vette elő, csak éppen igyekeztek modernebb formába önteni. Így született meg a Motochimp.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leültetem, és már egy másik motor, jó?

2016. november 17., 11:33 Módosítva: 2016-11-25 06:46:58
15

Még szeptemberben jelentette be az EBR, hogy új modelleken dolgozik, amiből az egyiket be is mutatták. Előzetesen úgy fogalmaztak, hogy valami gyors, sötét és lapos dologgal készülnek, ebből lett a Black Lightning, az EBR 1190 SX ültetett változata.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült az angolok V4-es sportmotorja

2016. november 17., 10:20 Módosítva: 2016-11-22 06:32:47
44

Szinte el sem hiszem: hosszú ígérgetés és beetetés után végre itt a Norton V4 RR, a brit gyártó 1200 köbcentis, 72 fokos hengerszögű V4-es blokkal szerelt, 200 lóerős sportmotorja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Istenem, add, hogy olcsó legyen!

2016. november 16., 16:48 Módosítva: 2016-12-04 07:09:55
4

A Fantic motor itthon mérsékelten ismert márka, az olasz cég jelenleg kevés köbcentivel gyárt szupermotókat és endurókat, az EICMA-ra viszont igen látványosat gurítottak, a márka hőskorához, a 70-es évekhez nyúltak vissza.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM tudja, mitől ver ki a frász

2016. november 16., 14:46 Módosítva: 2016-11-23 06:26:53
76

Az idei EICMA-n olyan újdonságdömping volt, hogy akár el is sikkadhatna egy szimpla facelift. A KTM 1290 Super Duke R ráncfelvarrása mellett viszont egyszerűen lehetetlen szó nélkül elmenni, annyira durván sikerült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már-már olaszos művészet, amit a BMW a GS-sel csinált

2016. november 16., 13:25 Módosítva: 2016-11-25 06:46:57
83

A BMW R 1200 GS az Euro4 bevezetése miatt egy kisebb ráncfelvarráson esett át, ami felhasználói oldalról kevés újat hoz - a 125 lóerő 7750-nél jelentkezik, hogy továbbra is tudja ezt az adatot, módosították a katalizátort és a motorvezérlő programozását.

Távolról sincs vége, olvasson még

Négy fronton erősít a Suzuki

2016. november 15., 18:02 Módosítva: 2016-11-25 06:46:51
23

Több kategóriában is újdonságot mutatott a milánói EICMA-n a Suzuki. A leleplezett gépek közül a legkisebb a GSX-S125, amely az egy hónapja, Kölnben már látott kis Gixxer műszaki alapjaira épül. Bár a hivatalos források teljesítményadatot nem közölnek, úgy tudni, 15 lóerő körül tud majd a négyütemű 125-ös. Az egyhengeresnek egyébként 133 kilogrammot kell mozgatnia. Ahogyan a GSX-R125-nél is elmondták, úgy ennél is a kategória legjobb súly-lóerő arányát ígérik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Meztelenkedik a Kawasaki

2016. november 15., 16:28 Módosítva: 2016-11-23 06:26:51
0

Három új gépet is kiállított a milánói motorszalonon a Kawasaki. A zöldek feltámasztottak többek között egy évtizedekkel ezelőtt használt típusjelzést: újra létezik motorkerékpár Z650 néven. Ez nem más, mint a kölni Intermoton bemutatott Ninja 650 lecsupaszított változata. Stílusában az elődnek tekinthető ER-6-tól eltávolodva inkább a Z-s gépekhez igazodik az újdonság.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megérkezett a kis Multistrada

2016. november 15., 11:36 Módosítva: 2016-11-16 14:49:27
25

Néhány héttel ezelőtt a kémfotósok már lekapták, a milánói motorkiállításon pedig végre hivatalosan is bemutatta a legkisebb Multistradát a Ducati. A 950 ugyanazt a 937 köbcentiméteres blokkot kapta meg, amelyet a Hypermotard 939-ből és a Supersportból már ismerhetünk. A Testastretta 11° nevet viselő kéthengeres 113 lóerős, csúcsnyomatéka 96 newtonméter. A menetkész tömeg 227 kilogramm.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az olaszok két R-rel mondják: Brutale

2016. november 15., 10:45 Módosítva: 2016-11-23 06:26:52
33

Amikor tavaly ősszel az MV Agusta bemutatta az új Brutale 800-at, azt írtuk, a forma annyira ütős lett, hogy akkor is vágynánk rá, ha történetesen a Komar moped technikáját alkalmazná. Ennyire ugyan nem volt drasztikus a helyzet, de azzal szembesülnünk kellett, hogy a korábbinál gyengébb és nehezebb is lett a meztelen olasz gép. Akinek az erő hiányzott, most megkapja: az EICMA-n bemutatták a Brutale 800 RR-t.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ötvenéves lesz, most megújul

2016. november 14., 16:50 Módosítva: 2016-11-17 16:12:57
37

A Moto Guzzi V7-es sorozata 1967-ben jelent meg. A jövőre ötvenéves modell azóta persze számos megújuláson átesett, a legutóbbi nagygenerált két évvel ezelőtt tartották meg. A 2017-es jubileumra most elkészült a V7 III.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez már majdnem a Dakar

2016. november 14., 15:40 Módosítva: 2016-11-16 09:30:10
0

Több terepes gépét is felfrissítette a következő modellévre a Honda. A CRF250L formája ezzel a módosítással közelebb került a nagyobb testvérhez, a CRF450R-hez, motorja pedig már teljesíti az Euro 4-es normákat. Új, digitális műszeregységet kapott, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség részét képezi.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lesz a legkeményebb terep-Yamaha?

2016. november 14., 14:32 Módosítva: 2016-11-18 17:55:20
27

Az XT600Z Ténéré ihlette a Yamaha legújabb tanulmányát. A milánói motorszalonon leleplezett T7 egy kemény célszerszámnak tűnik az első fotók alapján. Vélhetően túl sokat nem változtatnak már rajta a sorozatgyártásig.

Távolról sincs vége, olvasson még

Scramblerrel nyomul a Triumph is

2016. november 12., 14:08 Módosítva: 2016-11-17 10:45:13
35

Teljesen új vázba építették be a Street Twinből már ismert 900 köbcentis blokkot a Triumph mérnökei. Így született meg a Street Scrambler, amelyet a milánói motorszalonon mutattak meg a nagyközönségnek. A vázat igyekeztek úgy kialakítani, hogy az a leginkább megfeleljen a scrambler stílusnak. A formatervezők az egyszerűségre törekedtek, de fontos szempont volt a testreszabhatóság is. A dupla kipufogót magasra húzták, az ülés cserélhető, lábtartóból pedig túra-stílusút kapunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki egy alapmodell a Hondánál

2016. november 12., 12:54 Módosítva: 2016-11-23 06:26:56
37

A Honda egy hónappal ezelőtt, a kölni Intermot szalonon mutatta be az új CBR1000RR Fireblade két változatát, az SP-t és az SP2-t. Azt már akkor is tudni lehetett, hogy a jövőre huszonöt éves modellből lesz egy alapmodell is – erre azonban mostanáig várni kellett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem tudsz dönteni a stílusok között? Akkor ez a te géped!

2016. november 12., 11:16 Módosítva: 2016-11-21 06:21:39
51

Két új géppel bővítette a Scrambler-családot a Ducati. Ezek közül az egyiknek ráadásul sikerült elég kretén nevet választani: Ducati Scrambler Café Racernek keresztelték. Bár mindkét irányzat a retrót képviseli, mégiscsak két különböző stílusról van szó, ez pedig így egyben nem hangzik túl átgondoltan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Két kézzel mutatnak be a benzinmotoroknak

2016. november 11., 15:55 Módosítva: 2016-11-16 09:30:09
7

Az olasz Energica neve egyre ismertebben cseng motoros körökben. Jelenleg két modelljük van: az Ego sportmotor (ez két változatban létezik), valamint a meztelen Eva. Hamarosan egy újabb géppel bővül a villanyhajtású paletta: az Esse Esse 9 tanulmányt Milánóban mutatták be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szénszálas pornó a legújabb Ducati

2016. november 11., 10:19 Módosítva: 2016-11-16 09:30:09
34

A Ducati legújabb sportmotorját aligha fogják tömegek összecsukni a versenypályákon. Az 1299 Superleggera igazán különlegesre sikeredett, és minden bizonnyal gyűjtői gép lesz. Megvételéhez nemcsak jó ízlésre és elhatározásra, hanem baromi sok pénzre is szükség lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megérte várni: a Husqvarna nem spórolta ki a dögöt

2016. november 10., 15:34 Módosítva: 2016-11-16 14:47:43
64

Két régóta várt modellt mutatott be a milánói motorszalonon a Husqvarna: a KTM kötelékébe tartozó svéd gyártó a Vitpilen 401-ről és a Svartpilen 401-ről rántotta le a leplet. Magyarul fehér, illetve fekete nyilat jelentenek a nevek – való igaz, a Husky nyilai most rendesen célba találtak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Emlékszel, amikor a Dakar-rali még Dakarig ment?

2016. november 10., 12:40 Módosítva: 2016-11-16 16:50:10
40

Egy ideje már nem volt titok: retró GS-en dolgozott a BMW az elmúlt hónapokban. Most végre a sorozatgyártásra érett változat is megérkezett: az Urban G/S-t a milánói motorkiállításon leplezték le. A nyolcvanas évekbeli R 80 G/S endurót idézik meg vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Apriliánál a méret a lényeg

2016. november 10., 11:19 Módosítva: 2016-11-18 13:15:03
34

Az Apriliánál a jelek szerint úgy vélik, egy rendes motornál a köbcentik számítanak a leginkább. A milánói szalonra ugyanis két kilencszázas géppel készültek. Egészen pontosan a Dorsoduro és a Shiver 750-esét pöckölték fel 900 köbcentiméteresre.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér a léghűtéses szörnyeteg

2016. november 9., 18:18 Módosítva: 2016-11-16 09:30:09
56

Újra lesz léghűtéses gép a Ducati Monsterek között. Az olaszok a milánói motorszalonon leplezték le a Monster 797-et, amely azok számára jelenthet egy viszonylag elérhető árú belépőmodellt a ducatizás világába, akiknek a mostanában a csapból is folyó scrambler vagy café racer stílus nem jön át.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elég veszett lesz a legújabb Duke

2016. november 9., 17:13 Módosítva: 2016-11-16 09:30:08
38

Megmutatta a Duke-széria legújabb tagját a KTM. A 790-es prototípust a Kiska dizájnstúdió tervezte, külön érdekessége pedig, hogy több alkatrésze – így a kipufogórendszer bizonyos elemei – háromdimenziós nyomtatással készültek. Kérdés persze, hogy ez a sorozatgyártásra is így maradhat-e.

Távolról sincs vége, olvasson még