Hírek

A méreg színe zöld - még durvább Kawasakik érkeztek

2009. június 18., 18:55 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A Kawasaki off-road sorozatának több tagja sikermodellnek számít 2009-ben. Hogy piaci helyzetüket megőrizhessék, a két legnépszerűbb motorjukat komolyan átdolgozták.

KX450F

A 2010-es fejlesztésekre büszkék a gyáriak: a piac legjobb motorját és vázát ígérik. A gyári versenyzők visszajelzései alapján finomításokat végezték a blokkon, amelyek fokozzák a magas fordulatszámon történő teljesítmény-leadást. Az egyhengeres részletei sok mindenben megegyeznek Ryan Villopoto KX450F versenymotorjáéval.

Szintén a pályák világából érkezett az új „bridged box bottom” dugattyú, ami először jelenik meg széria motoron. Formai kiképzése és alacsonyabb tömege tovább növeli a motor teljesítményét főleg magasabb fordulaton – ami jó hír: tartósabb is elődjénél. A manővereknél és az akadályok leküzdésénél elengedhetetlen a jó kuplung, a finomhangolásnak köszönhetően jobban adagolható lett.

A kipufogó a költséghatékonyság jegyében titán helyet rozsdamentes acél lett, a versenycső hangereje 99 decibel. Tízzel magasságában és nyolc milliméterrel szélességében is megnőtt a hűtő mérete – tartós kínzás alatt sem fenyegető a felmelegedés veszélye.

A váz módosításakor arra összpontosítottak, hogy a KX450F-fel könnyebb legyen gyorsan menni. A geometrián és szerkezeti elemeken végzett változtatások szavatolják a szükséges kezelhetőséget. A 2010-es modellek Kayaba felfüggesztésének módosították a csillapítását: fokozza a komfortot és nagyobb tompítást eredményez a pályára visszaérkezéskor.

KX250F

Ezen a gépen is megtalálható a „bridged box bottom” dugattyú - jellegzetessége a szinte szoknyamentes kiképzés, és a rövid csapszeg körüli négyszögletű erősítés. A blokk elhelyezésével és az átdolgozott vázzal optimalizálták a motor egyensúlyát, ami nagyobb stabilitást eredményez, főleg a kanyargós szakaszokon.

A KX250F-en újításai között érdemes megemlíteni az erősebb, robbanékonyabb motort és az új Showa kétkamrás teleszkópot, amely titán bevonatot kapott. A hátsó teleszkóp is változott, vele együtt az Uni-Trak hátsó rendszer is.

 

Lo Rider kópia a franciáktól

2009. június 18., 17:58 Módosítva: 2009.07.25 21:05
2

A BMW Lo Rider nevű tanulmánymotorja hatalmas vihart kavart, egyesek a bajor márka megújhodását várták a 2008-as milánói EICMA motorshow-n bemutatott géptől. Az izgalmas forma és a minimalizmusba hajló vonalak még olyanok is megérintettek akiktől a bokszer távol áll.

A forma a múltból merített, magán hordozta a scrambler, a dirt track és a café racer jegyeket. A koncepció szerint a végleges designt a vásárlók ízlésére bíznák – ilyen még nem volt a BMW történetében.

Az, hogy a 2009-es szakvásáron találkozhatunk-e a véglegesített változattal, a gyár által még nem került megerősítésre. Aki képtelen várni, annak az R1200R alapján a francia Panda Moto elkészített a Le Ridert – igaz, nem csak egy betű a különbség.

A Jean Luc Dupont által lemásolt körvonalak egyeznek a gyáriéval: rövid ülés, dupla lámpák, és optikailag szabad hátsó kerék. A kipufogó érdekes: csak központi tompító van rajta, a dobok hiányoznak. A motor megkapta a GS küllős kerekeit. Tömege 217, vagyis a Le Rider 17 kilóval soványabb a gyárinál.

A BMW custom ára 15-24 ezer euró között van – a kifizetendő összeg nagyban függ az extráktól és az igény szerint választható rugós tagoktól valamint fékektől.

Kedves olvasóink, önök szerint nincs értelme várni a gyárira, vagy silány kópia csak a Le Rider?

Éjjellátó Kawasaki

2009. június 18., 16:09 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A Kawasaki 1400GTR már így is az egyik legmodernebb túramotor, de akinek ez kevés, várjon egy évet. Érkezik az NV változat, biztos, hogy nem lesz párja. A betűpár a Night Visiont, vagyis az éjjellátó berendezést takarja – amit eddig csak luxusautókban láthattunk, végre egy motorkerékpár sajátja lesz.

Az infravörös technikára alapuló szerkezet a Kawasaki saját fejlesztése; segít abban, hogy rossz látási viszonyok mellett is biztonságosan lehessen motorozni. A visszapillantó tükörbe építenék be az érzékelőket, amelyek a központi számítógép irányába küldenek jeleket. A kialakított képet a sisakba épített apró projektor vetíti a szem elé – veszély esetén hangjelzést is kap a pilóta.

Úgy hangzik, mint egy sci-fi, és elsőre könnyű rávágni, hogy felesleges. Korábban hasonlóképpen vélekedtünk a blokkolásgátlóról vagy a kombinált fékrendszerekről, mégis teret nyertek – vajon elterjed a Kawasaki újdonsága?

Balázs, ha kell, fél kézzel is folytatná

2009. június 18., 15:11 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Nincs szerencséje Németh Balázsnak - két napig több Asparos versenyzővel együtt Valenciában tesztelt volna a Balatonring Team pilótája, de a szerdai tesztnap legvégén, az egyik kanyarban megcsúszott a motor hátulja, és Balázs lerepült a gépről. A bal kezét ütötte meg a legjobban, és az első vizsgálatok szerint eltört a kézközépcsontja.

Balázs eddig mindkét világbajnoki futamát hibátlanul teljesítette, és tíz nap múlva már pontért vagy pontokért utazott volna Hollandiába, hiszen az asseni pályát szereti, ismeri.

Ez most veszélybe került: előbb a pálya egészségügyi stábja vizsgálta meg, majd egy valenciai kórházba szállították, ahol úgy döntött a Balázst kezelő világhírű Enrique Gastaldi doktor, hogy meg kell műteni a 21 éves pilótát.

Csütörtök délelőtt még több vizsgálaton kellett átesnie Balázsnak, és a tervek szerint kora délután műtik majd. Gastaldi professzor egyébként több élversenyzőt is kezelt már hasonló problémával, az ő szakértelme biztosíték arra, hogy Balázs a lehető legjobb ellátást kapja Valenciában.

Németh Balázs a vizsgálat után elmondta: „Nagyon sajnálom, ami történt, hiszen a sikeres tesztnap végén voltunk már. A motor beállításaira figyeltünk elsősorban, nem a köridőkre - így is megközelítettem di Meglio eredményeit. Az utolsó körök egyikében estem el, a négyes kanyarban, és azonnal éreztem, hogy nagy a baj a bal kezemmel. Ott a pályán is megvizsgáltak, aztán a kórházban, és ma reggel derült ki, hogy mindenképpen műteni kell. Annak nagyon örülök, hogy a csapat segítségével egy világhírű specialista végzi majd a műtétet.

Arról még korai beszélni, hogy mikor térhetek vissza, de aki ismer, az tudja, hogy az életem a motorozás, így soha nem adom fel. Egy álmom már teljesült idén azzal, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokságon indulhatok, azt akarom, hogy a lehető leghamarabb folytatódjon ez az álom, ha kell, fél kézzel is folytatom!”  

 

Talma helye stabilnak tűnik

2009. június 17., 13:04 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Talmácsi Gábor új csapatát, a Scot Racing Team-et 1992-ben alapította Cirano Mularoni és Giovanni Torri. A csapat vezetése San Marinóban, a technikai fejlesztésekért felelős egység pedig az olaszországi Cesenában székel.

Mularoni számára a kezdeteket egy reklámügynökség jelentette, amely a hirdetések révén került kapcsolatba a Formula 1 és a Moto GP világával. Torri, aki a Scot Costruzioni elnöke, az építőipar felől érkezett, a máig fő tevékenységét jelentő cégének fő profilja az útépítés és egyéb nagyberuházások építőipari kivitelezése. Hozzávetőleg ötszáz alvállalkozóval rendelkezik, ezeken keresztül mintegy 22000 embernek adva munkát – cégének forgalma nagyjából évi 13 milliárd euró. Torri emellett a Forli és Cesena tartománybeli Iparosok Szövetségének is a soros elnöke.

1994-től hűségesek a Hondához, 125-ös, 250-es és Moto GP gépeik is a HRC-vel való jó kapcsolat jegyében születtek. A csapat saját bevallása szerint küldetésének érzi nem csak a már bizonyított versenyzők, hanem az ifjú tehetségek futtatását is. Az elmúlt években olyan nevek szerepeltek náluk, mint: Bruno Casanova (1992), Fausto Gresini (1994), Roberto Locatelli (1997), Arnaud Vincent (2001), Emilio Alzamora (1995), Sete Gibernau (1996), Andrea Dovizioso (2002), Simone Corsi (2003), Mike Di Meglio (2005) és természetesen Talmácsi Gábor, aki 2006 után ismét visszatért a Scothoz.

A MOL szponzorként hű maradt Gáborhoz, ez mindenképpen mellette szólt akkor, amikor Mularoni és Torri a magyart választotta – a kőolaj-feldolgozással foglalkozó, nemzetközileg is elismert cég nem kevés bevételt jelent majd az olasz csapatnak.

Talma, aki 125-ös kategóriában korábban már indult a csapat színeiben, most Yuki Takahashi pótmotorját kapta meg. Shuhei Nakamoto, a HRC Honda igazgatóhelyettese elmondta, hogy a Scot Racing maximálisan élvezi a támogatásukat, részükről nem lesz akadálya annak, hogy a csapat további két motort szerezzen be.

Gábornak, akárcsak korábban a részben emiatt elhagyott Balatonring Teamnél, most sincs második számú motorja, ami egy esetleges műszaki hiba vagy baleset alkalmával kellemetlen helyzetet okozhat. Cirano Murano, Talmácsi jelenlegi főnöke elmondta, hogy nem csak egy helyettesítő erőt kerestek Gáborban, teljes értékű versenyzőként számolnak vele – akárcsak japán kollégájával.

Feltett szándékuk a másik két motor mihamarabbi beszerzése. A barcelonai sajtótájékoztató alkalmával elhangzott, hogy a megkötött szerződésben opcióként szerepel a 2010-es és 2011-es együttműködés lehetősége: remélhetőleg addig bőven lesz alkalma versenyzőnknek bizonyítani rátermettségét a legjobbak között is.

Közben Gábor volt istállója, a Balatonring Team és a magyar tulajdonú Team Toth megkezdte az egymáshoz való közeledést. Mindkét cég motorja egymás főszponzorának a logóját viselte magán a Katalán Nagydíjon. Németh Balázs Apriliájára felkerült a Max City, Tóth Imréjére pedig a Grupo Milton matricája.

A két csapat egyelőre nem tervez fúziót, ám az együttműködés pontos oka nem ismert – értesüléseink szerint a háttérben a lassacskán épülni kezdő Balatonring állhat, amely június 5-én végre megkapta a rég várt építési engedélyt.

A képek forrása: Motogp.com, Scotracingteam.com

Sisak csak csajoknak

2009. június 16., 12:10 Módosítva: 2009.07.25 21:05
6

Agatha Ruiz de la Prada ismert spanyol formatervező. A robogózás közel áll szívéhez, de a divatban érdekelt nőként zavarta, hogy a megvásárolható bukósisakok nem szolgálják azt a fajta önmegvalósítást, amit a ruházat többi darabja megenged.

A Luma cégcsoport segítéségével, amely többek között a Lem sisakok gyártója, elkészítette a mókás-divatos, de nagyon nőies kollekcióját. Mindegyik nyitott, hisz a déli országokban jellemzően csak ilyet hordanak a robogósok. Természetesen az ECE biztonsági normát mindegyik teljesíti, a termoplaszt héj minden biztonsági követelménynek megfelel.

A fejbőr túlzott felmelegedése ellen Coolmax nyílásokat helyeztek el a bukón. A belső rész és párnázás kivehető és mosható. A lehajtható plexi karcbiztos polikarbonát – az anyagválasztásnak köszönhetően a sisakok tömege mindössze 950 gramm.

XS és XL közötti méretben kaphatók a Prada-bukók, amellyel elsősorban a női robogósokat szólítanák meg. A magyarországi ára még nem ismert, de Olaszországban 159 euróért (45 ezer forint) kapható.

Kedves olvasóink, szívesen látnának ilyet kedvesük fején?

Gyúrás helyett kozmetika

2009. június 15., 15:48 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A japán tuningcég amerikai részlege gyakran kedvez a Suzukisoknak, a márka hívei nem véletlen tekintenek az 1954-ben alapított műhelyre igazi Yoshi-barátként - most bemutatták a B-Kingre tervezett legújabb alkatrészeiket. A 183 lóerős blokk túlzott izmosítása helyett a Yoshimura inkább a finomítással és a védelemmel foglalkozott. Ennek eredménye a Dual TRC Slip-on kipufogódob, a bukógomba készlet és a filigrán rendszámtáblatartó.

A hangtompítók háromféle kivitelben készülnek: rozsdamentes acél, titán és szénszál köpennyel is kaphatóak 750-900 dollár közötti áron. Hogy a szomszédság se utálkodjon, a tri-oval keresztmetszetű kipufogó kivehető decibel-gyilkos betéttel rendelkezik.

A feketére eloxált alumínium rendszámtáblatartó panelbe lézerrel gravírozzák a legendás márkanevet: Yoshimura. A szerkezethez új LED-es hátsó lámpa jár, valamint a sportosság érdekében új helyre kerülnek az indexek is.

A baleseteknél gyakran sérülnek az idomok, esetleg visszafordíthatatlanul károsul az alumíniumváz. Ettől óv a bukógomba, amelyet a B-Kinghez kopásálló Delrin műanyagból készítenek. A hasznos kiegészítő természetesen nem titkolja el a származását: a végén ennek is ott virít, hogy Yoshimura. 

A meztelenek királya lenne

2009. június 15., 14:19 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Francia források állítják, hogy jövőre bemutatásra kerül a Kawasaki új Z1000-re. Ha az értesüléseik helytállóak, akkor nem felfrissített modellt, hanem teljesen új motort kapunk. A naked bike szívét a ZX-10R adhatja, de esélyes, hogy a futómű is rokonságot mutat majd a sportmotorral.

A képen látható gép a fantázia szülöttje, de sokan kibékülnének a stílussal. A rendkívül agresszív sportmotor formás kisöccse lehetne ez – ősszel kiderül, hogy a számítógéppel készült illusztrációra mennyire rímel a valóság.

Forrás: Motorevue

Forró katalán verseny

2009. június 14., 22:06 Módosítva: 2009.07.25 21:04

36-37 fokos forróságban rendezték a Katalán Nagydíj 250-es futamát délután Barcelona mellett, így kifejezetten nehéz dolga volt a pilótáknak. Németh Balázs a 21. helyről kezdhette élete második világbajnoki futamát, és igazán izgalmas, kemény versenye volt, az első néhány körben többször oda-vissza előzgették egymást a többi pilótával. A 15. körre egészen a 18. helyig lépett előre, és innentől kezdve már nem egy nagyobb csoportban, hanem egyedül motorozott egészen a célig.

Németh Balázs a verseny után elmondta: „Az indulás sokkal jobban sikerült, mint két hete, mert tudtam gyakorolni a rajtolást az edzéseken. Tulajdonképpen eljöttem együtt a mezőnnyel, nem maradtam le. A verseny első felében harcoltam a többiekkel, volt egy olyan kör, amikor oda-vissza előzgettük egymást többször is. Aztán a verseny második felére szétszakadt ez a csoport, úgyhogy az utolsó 8-9 kört már egyedül kellett megtennem, ami egy kicsit unalmas volt, ráadásul ekkor már éreztem is a meleget, és el is fáradtam a hőség miatt.

Ez volt az első versenyem száraz körülmények között, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, a pénteki nehézségek ellenére elégedett vagyok a hétvégével. A jövő héten lesz egy kétnapos teszt, ahol ott lesz a csapat többi tagja is, ilyenkor nagyon jól be lehet állítani a motort, nagyon sok kört lehet megtenni, tulajdonképpen egész nap motorozhatok, úgyhogy, az nagyon jó tapasztalatszerzés lesz.”

A királykategóriában Talmácsi Gábor is sikerrel mutatkozott be: ugyan utolsó lett, de kört nem kapott – megfontoltan vezetett, a 17. helyen ért célba.

Talma a királykategóriában versenyez tovább

2009. június 12., 21:13 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az elmúlt hetek bizonytalansága után tisztázódni látszik egy szem motoros világbajnokunk sorsa. Folytatja a versenyzést, méghozzá a MotoGP-ben, igaz, egyelőre egy privát csapat, a Scot Racing Hondájának nyergében. A gyors szerződéskötés részben a MOL-nak köszönhető, amely főszponzorként hajlandó volt támogatni Talmácsi karrierjének folytatását, részben pedig a Hondának, amely hozzájárult, hogy a magyar is megkaphassa a versenyzéshez szükséges műszaki hátteret.

A versenyző optimista, annak ellenére, hogy az év közben vált kategóriát. "Óriási lehetőség. Köszönöm a menedzseremnek, Stefanónak, akivel mindvégig nem adtuk fel, a MOL-nak, hogy kitartottak és kitartanak mellettem. A barcelonai verseny során a motorral való ismerkedés lesz az elsődleges cél, hiszen most ülök majd először fel rá, de minden tőlem telhetőt megteszek, hogy bebizonyítsam: rászolgáltam e bizalomra. A hátralévő versenyeken szeretnénk felzárkózni az élmezőnyhöz.” - nyilatkozta. Ugyanakkor egyelőre nehéz megjósolni, hogy Talma mire lesz képes új csapatával. Egyetlen szezonban két kategóriával lépett feljebb, így az átállás az új, ismeretlen karakterű motorra komoly nehézségeket okozhat a számára, és a Scotnál nem is kapja meg azonnal a Honda legújabb fejlesztéseit, így az élmenőkkel szemben némi hátrányban lesz. Ugyanakkor a 125 köbcentis kategóriában már bizonyította, hogy gyengébb technikával is képes az élmezőnyben motorozni, így – feltéve, hogy sikerül megszoknia az erősebb motort – akár meglepetést is okozhat az év végére.

Talmácsi Gábor már a hétvégi Katalán Nagydíjnak új motorján vághat neki, és ha minden jól megy, az azt követő 11 futamon már zavartalanul szurkolhatunk az első magyar MotoGP győzelemért.

Máris balhé Németh Balázs körül?

2009. június 10., 22:29 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A Blikk bulvárlap mai számában megjelent cikk szerint a Balatonring megpróbálja kisemmizni a Németh Balázs mögött álló Racing Managementet. Még öt évig érvényes a szerződésük, amelybe beletartoznak a korábban olyan sokat emlegetett média- és kommunikációs jogok.

A közölt információk szerint Balogh Róbert, a Racing Management tulajdonosa hozzájárult, hogy Balázs elinduljon Mugellóban. Azonban hiába volt leegyeztetve egy azt követő közös tárgyalás, a Balatonring Team állítólag csak Németh-tel kíván szerződést kötni.

A versenyző is felmondta a szerződést: menedzsmentje szerint az indokok között valótlanságok szerepelnek. Balogh Róbert állítja, hogy a Balatonring Team etikátlanul járt el velük, akárcsak korábban Talmácsi Gáborral. A Racing Management ha kell, perre megy igazáért..

Rafay Krisztinának, a versenyző ügyvédjének Blikknek adott nyilatkozata szerint a menedzsment szerződést szegett – ha per lenne, a jog Balázs mellett áll. A Balatonring Team állítja, hogy addig nem is kezdték meg a tárgyalásokat, amíg a szerződésbontás lehetőségeit át nem vizsgálták.

A helyzet visszás, hisz megérthetjük az üzlettől eleső menedzsmentet, de elfogadható a csapat álláspontja is, hogy a saját versenyzőjük minden médiajogát és annak intézését a kezükben szeretnék tartani. Az igazság nem egyértelmű – de reméljük, kiderül.

Nem hivatalos információk szerint Talmácsi Gábor is ott lesz Barcelonában, ha hiszünk a pletykáknak, nem kizárt, hogy rajthoz állhat.

 

Németh Balázs már készül a barcelonai pályára

2009. június 10., 16:13 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Hétvégén Barcelona mellett folytatódik a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Katalán Nagydíj már a második alkalom, hogy Spanyolországba utazik a mezőny. Ez természetesen még nagyobb motivációt jelent a hazai pilótáknak, akik egyébként is meghatározó szereplői a sorozatnak. A 250-es kategóriára egyáltalán nem lehet panasza a szurkolóknak, hiszen öt versenyen öt különböző győztest avattak, vagyis izgalmakból, fordulatokból nincs hiány.

Németh Balázs, a Balatonring Team pilótája élete második világbajnoki futamára készül. Persze ez a pálya is teljesen új Balázs számára, ahogy az olasz is az volt – ráadásul a kétütemű motorhoz még hozzá kell szoknia. Mugellóban bizonyította, hogy nagyon gyorsan tud alkalmazkodni az új körülményekhez, hiszen egy nehéz, esős versenyen éppen csak lemaradt a pontszerzésről, a 16. helyen végzett.

Németh Balázs tisztában van vele, hogy óriási lehetőség előtt áll, és mindent megtesz, hogy a lehető leghamarabb világbajnoki pontot vagy pontokat szerezzen. Nyilatkozatában elmondta: „Remélem, hogy jól érzem majd magam az Aprilia nyergében és folytathatom a tanulást, a tapasztalatszerzést ebben a számomra teljesen új kategóriában. Az Olasz Nagydíjon már az első perctől kezdve tökéletesen tudtunk együtt dolgozni a csapattal, és főleg ennek köszönhető, hogy jól sikerült a bemutatkozás.

Azt hiszem, elégedettek lehettünk az olaszországi eredménnyel, sokat dolgoztunk, így rengeteget tudtam gyorsulni a hétvégén. Persze, jelentős különbség van a kétütemű és a négyütemű motorok között, még idő kell, hogy megszokjam az Apriliát. Sokat edzettem egyébként, hogy fizikailag jó formába kerüljek, és legalább ez ne nehezítse az alkalmazkodást az új motorhoz. Nagyon örülök a lehetőségnek, és már alig várom, hogy újra motorra ülhessek a Katalán Nagydíjon!" 

 

Nem lesz kínai márka a Benelli

2009. június 8., 23:31 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Sokan megdöbbentek, amikor a kínai Qiang Jiang konszern felvásárolta a Benellit. Az ázsiai vállalat nem kezdő a motorok terén, többek között a Keeway márka is hozzájuk tartozik. Mikor 2005-ben a Merloni Grouptól átvették a nevet, terveik szerint nem akarták elmozdítani a gyártást az Adriai-tenger partjáról - a mostani sanyarú gazdasági eredmények talán már őket is elbizonytalanították.

Az idei évre a válság miatt újraértékelt prognózis szerint ötezer motort készültek a pesarói csarnokokban összerakni: ennek ellenére a féléves értékelés szerint csak ezer készült. Több mint száz munkásuk már így is részmunkaidős alkalmazott, fizetésük egy részét az állami válságbüdzsé állja – most mégis ugyanaz a veszély fenyegeti őket, mint a Tornado 900 bemutatásába megrokkant olasz tulajdonú Benelli alkalmazottjait: az utca.

A kínaiak 26 millió dollárt tettek be a kasszába, nekik köszönhető a csodás Tre1130K is. Akkor húszezer darabos termelést prognosztizáltak 2008-ra, ennek érdekében mindent megtett Pierluigi Marconi vezető tervező is: kifejlesztette az egyhengereseket és a máig várt 754 köbcentis kéthengerest. A Benelli Due viszont nincs teljesen kész, és a kereskedők az egész világon panaszkodnak az eladatlan készletek miatt.

Gianluca Galasso PR főnök elmondta, hogy nem tűnik el Olaszországól az oroszlános márka. A robogókat ugyan Ázsiában készítik majd, de nagymotorok gyártására az ottani technológia nem alkalmas. Nyilatkozata alapján a Qiang Jiang vezetősége megérti a gazdasági krízisre visszavezethető gondjaikat, és a probléma megoldására már kidolgozták a válságtervet: a fröccsönthető műanyagok és néhány egyéb alkatrész Kínában készül majd, a motorikus elemek és a fődarabok továbbra is a pesarói gyárban kerülnek előállításra. Reméljük Galasso nem téved, és tényleg marad kontinensünkön a Benelli.

Kedves olvasóink, önök szerint melyik európai márka tűnik el elsőnek? 

Az Ural, amit nem kapnak a magyarok

2009. június 8., 23:30 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A haldokló európai piac helyett egyre inkább az amerikaira koncentrál az Ural – ez nem véletlen, egyik tulajdonosa révén erősen kötődik az Egyesült Államokhoz. Legújabb modelljüket már nem is forgalmazzák Európában, pedig fekete fényezésével és vörös csíkozásával kifejezetten gusztusos. Neve szimplán csak T, gyári kódja egy kicsit bonyolultabb: IMZ-8.1037.

A motorja ugyanaz a negyven lóerős léghűtéses bokszer, amit már jól ismerünk. Négyfokozatú váltóval és kapcsolható hátramenettel rendelkezik. A javasolt utazótempó mindössze 105 km/h. A 749 köbcentis blokkot két Keihin L 22 AA karburátor táplálja.

Az első fék úszóágyazású Brembo, sajnos erre is csak szóló tárcsa jutott. A 320 kilós gépnek nem ártana még egy-két jól működő fék, a hátsó dobok hatásfoka nem tűnik elégségesnek a tömör vas konstrukcióhoz. A csillapításért Sachs rugós tagok felelnek.

Az amerikai ár 9999 dollár, vagyis 2,06 millió forint. Ennyiért talán itthon is gazdára találna egy-két darab, igaz a hazai értékesítési viszonyokban van némi bizonytalanság: az Ural Motor Hungary Kft. már korábban felfüggesztette tevékenységét.

Kedves olvasóink, önök szerint lenne helye az orosz motornak a magyar piacon?

Tizenötödször nyert Man-szigetén McGuinness

2009. június 8., 19:36 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Fölényesen, végig uralva a mezőnyt, John McGuinness tizenötödik alkalommal nyerte meg a man-szigeti TT-t. A HM Plant Honda versenyzője hat körön át dominált, egyetlen ellenfele csapattársa, Steve Plater volt. A bronzérmet Guy Martin szerezte meg.

Velük együtt ünnepelt a Honda is: ez volt az ötvenedik alkalom, hogy részt vettek a legendás Isle of Man TT-n. A győzteseknek gratulált Valentino Rossi is, aki Giacomo Agostinivel együtt nézte végig a versenyt, majd közösen motoroztak egy tempós tiszteletkört a sziget közúthálózatán kijelölt versenypályán.

Bitter Sándor az 38. helyet szerezte meg. A Totalbike nevében gratulálunk a kiváló eredményhez.

Olasz motorok kiállítása

2009. június 8., 14:21 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A motorkerékpárok szerelmeseinek kedveskedik a Közlekedési Múzeum aktuális programja. A jelenleg is zajló, június 22-ig tartó Robogók és Motortörpék tárlat mellé egy újabb izgalmas kiállítás társul: az Italian Festival keretében holnap megnyílik az Expo Motor Italia, ahol együtt és hiánytalanul állít ki az összes számottevő olasz gyártó. Aprilia, Piaggio, Beta, Ducati, Bimota, Gilera, Vespa, Moto Morini, Moto Guzzi és Malaguti – mind ott lesznek. A tárlat június 28-ig várja a látogatókat.

Előre sietett a Husqvarna

2009. június 8., 13:48 Módosítva: 2010.12.02 11:55

A német tulajdonos sugallta fegyelem máris hat a Husqvarnára: nincs halogatás, nincs késlekedés. Még több hónap van hátra az őszi szakvásárokig, mégis idő előtt bemutatták a 2010-es modelleket – szebbek, könnyebbek és erősebbek. 2010-re hét enduro és három motokrossz érkezik, minden kategóriáját felfrissítette a BMW által birtokolt egykori svéd, majd olasz márka.

Változott a külső, mintha egyre kevesebb lenne a műanyag: a technikai részleteket nem rejtik el az idomok alá. Az új évjárat 48 milliméteres Kayaba villákat kap; a TE és TC modelleket rövidebb szárral szerelik majd a jobb kezelhetőség érdekében.

Új hátsó fékrendszert is ígér a gyár, a WR-CR 125-re pedig Sachs központi lengéscsillapítót szerelnek. Az enduró világbajnokságban Antoine Meo alatt sikeresen szereplő négyütemű, közvetlen befecskendezéses TE 250-es blokk is a boltokba kerül.

Vajon a Husqvarna ellőtt minden puskaport, vagy őszre is marad valami meglepetés?

Egyre gyorsabb körök a Man TT-n

2009. június 5., 14:35 Módosítva: 2009.07.25 21:04


Cameron Donald maga sem hitte, amikor a GSX-R 1000 superbike-ján 131,457 mérföldes, vagyis 210.82 km/h-s átlagsebességgel teljesítette a Man TT 60.72 kilométer hosszú utcai körét – ez az edzésidő nemhivatalos sebességi rekord a Mountain circuit szakaszon.


A Man-sziget történetében eddig csak John McGuinnessnek sikerült 130 mérföld/órás átlag fölé jutni. Most egymás után a TAS Suzuki Team két embere is túllépte ezt a félelmetes álomhatárt, az ausztrál Donald mellett az új-zélandi Bruce Anstey is: 130,129-et futott. 


Bitter Sándorról, aki Magyarországot képviseli az Egyesült Királysághoz tartozó szigeten, még nem kaptunk információt. Öt nap van hátra a rajtig, reméljük, addigra az edzéseken sikerül ráhangolódnia az világ legnehezebb motorversenyének tartott TT-re.

A tegnapi nap során megjelentek az első hivatalos sajtófotók, ezekből galériát állítottunk össze önöknek. Jó kattintást

OBB Motofest a Hungaroringen

2009. június 5., 13:16 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottsága és a Hungaroring Sport Zrt közös szervezésében, 2009. június 6-án, szombaton 8.00 órai kapunyitással megrendezésre kerül a Motofest.

A napi program nem csupán a megszokott Hungaroringes pályamotorozásra biztosít lehetőséget, amely ezen a napon díjmentes, hanem megismerkedhetnek motorkereskedők és forgalmazók termékeivel. A Motofest ideje alatt a Hungaroring Adventure Parkban lehetőség van quadozásra, gokartozás során is összemérhetik tudásukat és ügyességüket, motoros és robogós ügyességi pálya és egyéb szórakozási lehetőségek színesítik a programot.

A nap részletes programja, programhelyszínei a következők:

8:00 óra - Kapunyitás

8:00 órától - Regisztráció kezdete a pályamotorozáshoz

(A regisztráció a nap során folyamatos a 950 fős összkapacitás eléréséig)

9:00 – 18:25 - Ingyenes pályamotorozás a Hungaroring Formula 1 pályacsíkján. (A résztvevőket 50 fős csoportokban vezetik fel a pályára.)

A motoros futamok alatt számos, a családok számára is érdekes program várja a látogatókat:

Rendőrmotoros carussel bemutató 12 motorral

Helyszín: Porsche depó

Időzítés: 14.00 órakor

Suzuki motoros ügyességi pálya a nagymotorok szerelmeseinek

Helyszín: Új alsó depó

Időzítés: Folyamatos

Rendőrmotoros ügyességi bemutató (PMRFK)

Helyszín: Gokart pálya melletti terület

Időzítés: 10.00-16.00 óra között óránként 10 perc időtartamban

Gokartozás

Helyszín: Hungaroring Gokart Pálya

Időzítés: Folyamatos

Yamaha Robogó Fiesta

Helyszín: Régi alsó depó

Időzítés: Folyamatos

Hungaroring Adventure Parkban quad és kölyökkaland program (gyermekkerékpár, társasjátékok, gyermek motor, Puding párduc játszik a gyerekekkel)

Helyszín: Hungaroring Adventure Park

Időzítés: Folyamatos

OBB Közlekedésbiztonsági Box

KRESZ teszt, hogy ellenőrizzük tudásunkat. Technikai eszközök kiállítása (traffipax, szonda, rendőrmotor stb.) Kiállítás a motoros balesetek megelőzése érdekében, valamint csatlakozási lehetőség a Józan Közlekedésért Chartahoz. Az OBB Box területén információs pult működik, mely segíti vendégeink tájékozódását.

A kép forrása: varos.blogter.hu

Helyszín: Hungaroring boxutca

Időzítés: Folyamatos

Energotest – mobil segéd motorkerékpár teljesítmény és motorkerékpár fékhatásmérő pad

Helyszín: Hungaroring felső depó

Időzítés: Folyamatos

Az egyes programokon való részvételi jogot az adott helyszínen történő regisztráción keresztül lehet megszerezni. A különböző tevékenységek pontos helyéről eligazító táblák tájékoztatják kedves vendégeinket. Az élmény még teljesebbé tételét a fenti programok mellett az alábbi szakmai kiállítók megjelenése is biztosítja: Allianz, Bembo Motor, Bimota, Energotest, Harley-Davidson, Honda, Jet Power, MZ, Snowfox, Suzuki, Yamaha

19:00 A rendezvény zárása

A rendezvény narrátora Lantos András az Eurosport jól ismert szakmai kommentátora lesz. 

A KTM otthagyja a Dakart

2009. június 5., 10:31 Módosítva: 2010.12.02 11:55

Ma reggel a KTM vezetősége bejelentette, hogy kiszáll a Dakar raliból. A versenyt szervező ASO tegnapi sajtótájékoztatóján igazán meglepődhetett a mattighofeni gyár vezetősége – 2010-től maximum 450 köbcentis motorok állhatnak rajthoz a dél-amerikai viadalon. Ez, ismerve a nagyrészt indiai tulajdonban levő osztrák gyár modellpalettáját és eddigi igyekezetét, csak egyet jelenthetett: köszönik szépen, emelik kalapjukat.

Nem lesz többé gyári csapat, de gyár által támogatott sem: a hosszú évekre visszanyúló jó kapcsolat megromlani látszik a franciák tegnapi döntése miatt. Az ASO határozata a japán gyártóknak kedvez, akiknek sport-enduro modelljeik szinte mindegyike 450-es. Az olyan európai cégek, mint a BMW, Sherco vagy Gas Gas szintén rendelkeznek a versenyzésre alkalmasnak tűnő motorokkal.

A KTM az összes ralifejlesztését a 690-esekre alapozta. A mérnöki munkán túl már rég megkötötték a szerződéseket, szinte minden készen állt arra, hogy a fél év múlva kezdődő Dakaron a tőlük megszokott módon képviseljék magukat. Heinz Kinigadner egykori rali-legenda, jelenleg a cég motorsportokat felügyelő embere elmondta, hogy sokkolva vannak a hírtől. Megértik, hogy a szabályokat néha módosítani vagy pozitív irányban javítani kell, de az ASO tegnapi döntése nem a verseny érdekeit szolgálja.

Számukra ez presztízs- és anyagi veszteség egyben: a már megkötött szerződéseket törölni kell, a versenyre alapozott marketingtervek szintén összedőlnek. Az idő kevés arra, hogy a saját 450-esükre szabják át a versenyprogramjukat – ez hasba rúgás volt a gyárnak és komoly horog azoknak a privát versenyzőknek, akik már rég megrendelték a rali-motorjukat és megkezdték a felkészülést a Dél-Amerikába áthelyezett versenyre.

Winfried Kerschhaggl, a KTM motorsport igazgatója elmondta, hogy a ralisporttól nem maradnak távol: minden erejükkel a világbajnokságra koncentrálnak. Kijelentette, számukra a Dakar mostantól csak a történelmet jelenti. A jelenleg is futó versenyek mellett keresik az alternatívát, hogy visszatérhessenek Afrikába, vissza a gyökerekhez – lesz még igazi, nemzetközi rali a fekete kontinensen?

 

Kémfotón az új KTM Duke R

2009. június 4., 18:37 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Kémfotók bukkantak fel a jövőre érkező a KTM Duke 690 R-ről: a narancssárga-fekete motor megőrizte jellegzetes, agresszív formáját. Még hegyesebb szögek, még élesebb ívek láthatóak rajta - ez egybevág a gyári pletykákkal, miszerint még kihegyezettebb, még sportosabb lesz az osztrákok utcai egyhengerese.

A motorblokkról nem tudunk biztosat mondani, de a kiszivárgott információk szerint ebben debütálhat a prototípusként már tesztelt 72 lóerős új LC4. Ha ezek a sugdolózások igazak, akkor kiváló tömeg-lóerő aránnyal rendelkezik majd a Duke R, hisz biztos, hogy könnyebb lesz, mint a jelenlegi 148,5 kilós modell.

Kedves olvasóink, mit szólnak hozzá, hogy a KTM valósítja meg az utcai egyhengeres sportmotor koncepcióját?

A kép forrása: Visordown

Két Aprilia a rengeteg Honda ellen

2009. június 4., 17:35 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Pénteken lezárult a gyorsasági világbajnokság középkategóriájának a nevezési határideje. Az új Moto 2 osztállyal vegyített 250-es kategóriához 47 csapat csatlakozna. Összesen 91 nevezés érkezett – ennyire még a rendező Dorna sem számított. Korábban az elnök, Carmelo Ezpeleta 200 ezer euróval kecsegtette az induló csapatokat, hogy így segítse őket a kétütemről négyre való váltásban – most, hogy már látja, hányan vennének részt a bajnokságon, biztosan szívja a fogát.

Annak ellenére, hogy a 2010-es szezon még nyitott a kétüteműek számára, csupán ketten választották a bevált Aprilia RSA technikát – ha ők nem lennének, akkor Honda márkakupa lenne a viadal, hisz a CBR 600 alapú technika kizárólagos lesz a Moto 2-ben.

Sokan meglepődtek, de Kenny Roberts csapata, a Team Roberts is bejelentette indulási szándékát. Ők 2007-ben versenyeztek utoljára, de a Moto 2-t alkalmasnak tartják arra, hogy a fiatal amerikai versenyző-tehetségeiket bemutassák. Tárgyalásaik a szponzorokkal még nem értek véget, egyelőre nem tudni ki áll a versenyzőlegenda és csapata mögé.

Az MotoGP-ből ismert csapatok, mint a Tech 3 Yamaha, a Gresini Honda, az LCR Honda, a Pramac Ducati, a Grupo Francisco Hernando Ducati és a Scot Honda biztosan indítanak szatellit csapatot. A listát Barcelonában, a MotoGP hétvégéjén véglegesítik, hisz 91 motoros mégsem sorakozhat a rajtrácsra. A hírek szerint Jorge Aspar Martinez három indulót jelentett be – remélhetőleg egyikük Németh Balázs, aki amúgy is otthon érzi magát a négyütemű motorokon. 

Sikeres bemutatkozás a V2 kupán

2009. június 4., 16:31 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Rajt-cél győzelemmel mutatkozott be a KTM RC8 R az SV Club Full-Gas V2 kupa Hungaroringen megrendezett futamán, május 29-én.

„Az ötlet kézenfekvő volt, hazai körülmények között is ki akartuk próbálni, hogy mit tud a KTM leggyorsabb, legerősebb és műszakilag is legizgalmasabb csúcsmodellje” – mondta a verseny után a projekt vezetője, Balázs Viktor, majd hozzátette: „Kizárólag a motor képességeire voltunk kíváncsiak, ezért egy tapasztalt magyar tesztpilótát választottunk. A kísérleti jelleg miatt viszont értékelésen kívül állítottuk rajthoz a motort.”

Az eredmény önmagáért beszélt: a teljesen széria állapotú, utcai áttételezéssel futó RC8 R meggyőzően ugrott ki a rajt után, és előnyét folyamatosan növelve futott be a célba.

Göbölyös Zsolt, a KTM Hungária műszaki igazgatója szerint a kupán elért győzelem nem más, mint egy helyes alapkoncepció visszaigazolása a versenypályán. „Ezt a motort már a tervezőasztalon is versenyzésre konstruálták, úgy, hogy pilótájának ne kelljen lemondania a közúton használhatóságról. Büszke vagyok, hogy a tuningolt gépek között ilyen szép eredményt ért el a teljesen széria RC8 R, és terveink szerint a versenysorozat további futamain is rajthoz állunk.”

A versenyen nem ez az egyetlen KTM keltett feltűnést. A pécsi Vario Auto csapatának versenyzője, Keresztúri László egy KTM RC8 IDM Replika nyergében harmadik helyezést ért el – méghozzá élete első versenyén.   

A Full-Gas V2 kupa 2009-es hazai versenyei: 

Július 17-19. péntek – vasárnap, Pannoniaring

Szeptember 2. szerda, Pannoniaring

Október 7. szerda, Pannoniaring  

 

Rizi peches volt

2009. június 4., 14:43 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az oscherslebeni futamnak köszönhetően Rizmayer Gábor a pénteki szabadedzésen teljesen új keverékű Dunlop gumit kapott. A teszt jó eredménnyel zárult, viszont szomorúan kellett tudomásul vennie, hogy csupán az egy versenyre kapta meg. Szombaton ismét próbált az első vagy második sorba rajthelyet szerezni, ami edzésgumi nélkül nem kis feladat. Az első mérésen elért hetedik legjobb idő elég volt a második sorhoz - csak kevesen tudtak javítani a délutáni edzésen.

Az első futamot Rizi nagy reményekkel kezdte, célja a dobogós helyezés volt. A rajt sikerült, majd az első körökben is sikerült jól helyezkednie. A vezető boly az utolsó hét körig együtt ment. Ekkor Teuchert került az élre és megpróbált meglépni az üldözőktől. Rizi is rákapcsolt, de a célegyenes végén Craig Jones szó szerint megállította: versenyzőnk féktávon úgy utolérte, hogy már nem tudta elkerülni az ütközést, mindketten elestek. Gábor vissza tudott állni a tizenötödik helyre. Bár lábtartója már nem volt, a hátralévő körökben sikerült előznie, végül a tizennegyedik lett.

A versenyző elmondta: „Sajnálom, hogy így alakult. Komoly esélyem volt dobogón végezni, de a célegyenes végén Jones és Andersen nagyon küzdöttek egymással; végül mindketten túl hosszút fékeztek. Ez még nem lett volna baj, de rá akartak készülni a kigyorsításra és lassabban akartak befelé menni. Így egyik pillanatról a másikra eltűnt a két-három méteres előnyük. Már nem tudtam mit csinálni. Kár, hogy így alakult, hiszen én futottam a verseny leggyorsabb körét, amivel én tartom az új pálya csúcsot.”

A második futam első rajtját törölték a bemelegítő körben történt bukás miatt, ezért a verseny egy körrel rövidült. Rizi ismét jól rajtolt és a vezető boly közepén tudott ragadni. Tizennégy körön keresztül vonatozott a többiekkel, amikor KTM-es Nebel robbantott. Tode, Teuchert ment vele, de a Gábor előtt motorozó Andersen nem tudta tartani a tempót - Rizit két kör után maga mögé utasította. A vezető hármast már nem érte utol, így a negyedik hellyel vigasztalódhatott.

Rizmayer a következőket nyilatkozta: „Jó volt a rajtom és könnyedén tudtam menni a mezőnnyel. Aztán Nebel belehúzott, Tode és Teuchert követte – engem feltartott Andersen. Próbáltam kapaszkodni, ekkor futottam a leggyorsabb körömet is, de nem bírtam közelebb kerülni a vezető hármashoz. Az előző esés miatta fáj a vállam és gumik sem bírták annyira.”

 

Locsolómotor

2009. június 3., 17:34 Módosítva: 2009.07.25 21:04
1

A hagyományos tűzoltóautót nem helyettesítheti, de rengeteg közúti balesetnél jól jöhet a locsolómotor. Amíg a teherkocsi a helyszínre ér, a BMW R1200RT-re épített speciális oltóberendezéssel már megkezdhető a munka – nem számít a dugó, nem számít a lelassult forgalom.

A dán Firexpress rendszernek az alacsony tömege és kompakt mérete a legnagyobb erőssége; quadokra és motorokra egyaránt felszerelhető. A szett tartalmazza a harminc méteres tömlőt és a kétszer huszonöt literes rozsdamentes acél tartályt is. 20 bar nyomással távozik a csőből a hab, hatótávolsága tizenegy méter. A locsolós BMW legnagyobb megengedett sebessége 140 km/h.

Motoros egység mellett döntöttek a görögök is – az ottani meleg nyárban gyakoriak a tűzesetek. A gyors kiszállás megakadályozhatja lángok továbbterjedését, ez által a rendkívül veszélyes erdőtüzeket is.

Kedves olvasóink, önök szerint hasznos lenne ilyen Magyarországra is?

A videó forrása: motoblog.it