Hírek

Két Aprilia a rengeteg Honda ellen

2009. június 4., 17:35 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Pénteken lezárult a gyorsasági világbajnokság középkategóriájának a nevezési határideje. Az új Moto 2 osztállyal vegyített 250-es kategóriához 47 csapat csatlakozna. Összesen 91 nevezés érkezett – ennyire még a rendező Dorna sem számított. Korábban az elnök, Carmelo Ezpeleta 200 ezer euróval kecsegtette az induló csapatokat, hogy így segítse őket a kétütemről négyre való váltásban – most, hogy már látja, hányan vennének részt a bajnokságon, biztosan szívja a fogát.

Annak ellenére, hogy a 2010-es szezon még nyitott a kétüteműek számára, csupán ketten választották a bevált Aprilia RSA technikát – ha ők nem lennének, akkor Honda márkakupa lenne a viadal, hisz a CBR 600 alapú technika kizárólagos lesz a Moto 2-ben.

Sokan meglepődtek, de Kenny Roberts csapata, a Team Roberts is bejelentette indulási szándékát. Ők 2007-ben versenyeztek utoljára, de a Moto 2-t alkalmasnak tartják arra, hogy a fiatal amerikai versenyző-tehetségeiket bemutassák. Tárgyalásaik a szponzorokkal még nem értek véget, egyelőre nem tudni ki áll a versenyzőlegenda és csapata mögé.

Az MotoGP-ből ismert csapatok, mint a Tech 3 Yamaha, a Gresini Honda, az LCR Honda, a Pramac Ducati, a Grupo Francisco Hernando Ducati és a Scot Honda biztosan indítanak szatellit csapatot. A listát Barcelonában, a MotoGP hétvégéjén véglegesítik, hisz 91 motoros mégsem sorakozhat a rajtrácsra. A hírek szerint Jorge Aspar Martinez három indulót jelentett be – remélhetőleg egyikük Németh Balázs, aki amúgy is otthon érzi magát a négyütemű motorokon. 

Sikeres bemutatkozás a V2 kupán

2009. június 4., 16:31 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Rajt-cél győzelemmel mutatkozott be a KTM RC8 R az SV Club Full-Gas V2 kupa Hungaroringen megrendezett futamán, május 29-én.

„Az ötlet kézenfekvő volt, hazai körülmények között is ki akartuk próbálni, hogy mit tud a KTM leggyorsabb, legerősebb és műszakilag is legizgalmasabb csúcsmodellje” – mondta a verseny után a projekt vezetője, Balázs Viktor, majd hozzátette: „Kizárólag a motor képességeire voltunk kíváncsiak, ezért egy tapasztalt magyar tesztpilótát választottunk. A kísérleti jelleg miatt viszont értékelésen kívül állítottuk rajthoz a motort.”

Az eredmény önmagáért beszélt: a teljesen széria állapotú, utcai áttételezéssel futó RC8 R meggyőzően ugrott ki a rajt után, és előnyét folyamatosan növelve futott be a célba.

Göbölyös Zsolt, a KTM Hungária műszaki igazgatója szerint a kupán elért győzelem nem más, mint egy helyes alapkoncepció visszaigazolása a versenypályán. „Ezt a motort már a tervezőasztalon is versenyzésre konstruálták, úgy, hogy pilótájának ne kelljen lemondania a közúton használhatóságról. Büszke vagyok, hogy a tuningolt gépek között ilyen szép eredményt ért el a teljesen széria RC8 R, és terveink szerint a versenysorozat további futamain is rajthoz állunk.”

A versenyen nem ez az egyetlen KTM keltett feltűnést. A pécsi Vario Auto csapatának versenyzője, Keresztúri László egy KTM RC8 IDM Replika nyergében harmadik helyezést ért el – méghozzá élete első versenyén.   

A Full-Gas V2 kupa 2009-es hazai versenyei: 

Július 17-19. péntek – vasárnap, Pannoniaring

Szeptember 2. szerda, Pannoniaring

Október 7. szerda, Pannoniaring  

 

Rizi peches volt

2009. június 4., 14:43 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az oscherslebeni futamnak köszönhetően Rizmayer Gábor a pénteki szabadedzésen teljesen új keverékű Dunlop gumit kapott. A teszt jó eredménnyel zárult, viszont szomorúan kellett tudomásul vennie, hogy csupán az egy versenyre kapta meg. Szombaton ismét próbált az első vagy második sorba rajthelyet szerezni, ami edzésgumi nélkül nem kis feladat. Az első mérésen elért hetedik legjobb idő elég volt a második sorhoz - csak kevesen tudtak javítani a délutáni edzésen.

Az első futamot Rizi nagy reményekkel kezdte, célja a dobogós helyezés volt. A rajt sikerült, majd az első körökben is sikerült jól helyezkednie. A vezető boly az utolsó hét körig együtt ment. Ekkor Teuchert került az élre és megpróbált meglépni az üldözőktől. Rizi is rákapcsolt, de a célegyenes végén Craig Jones szó szerint megállította: versenyzőnk féktávon úgy utolérte, hogy már nem tudta elkerülni az ütközést, mindketten elestek. Gábor vissza tudott állni a tizenötödik helyre. Bár lábtartója már nem volt, a hátralévő körökben sikerült előznie, végül a tizennegyedik lett.

A versenyző elmondta: „Sajnálom, hogy így alakult. Komoly esélyem volt dobogón végezni, de a célegyenes végén Jones és Andersen nagyon küzdöttek egymással; végül mindketten túl hosszút fékeztek. Ez még nem lett volna baj, de rá akartak készülni a kigyorsításra és lassabban akartak befelé menni. Így egyik pillanatról a másikra eltűnt a két-három méteres előnyük. Már nem tudtam mit csinálni. Kár, hogy így alakult, hiszen én futottam a verseny leggyorsabb körét, amivel én tartom az új pálya csúcsot.”

A második futam első rajtját törölték a bemelegítő körben történt bukás miatt, ezért a verseny egy körrel rövidült. Rizi ismét jól rajtolt és a vezető boly közepén tudott ragadni. Tizennégy körön keresztül vonatozott a többiekkel, amikor KTM-es Nebel robbantott. Tode, Teuchert ment vele, de a Gábor előtt motorozó Andersen nem tudta tartani a tempót - Rizit két kör után maga mögé utasította. A vezető hármast már nem érte utol, így a negyedik hellyel vigasztalódhatott.

Rizmayer a következőket nyilatkozta: „Jó volt a rajtom és könnyedén tudtam menni a mezőnnyel. Aztán Nebel belehúzott, Tode és Teuchert követte – engem feltartott Andersen. Próbáltam kapaszkodni, ekkor futottam a leggyorsabb körömet is, de nem bírtam közelebb kerülni a vezető hármashoz. Az előző esés miatta fáj a vállam és gumik sem bírták annyira.”

 

Locsolómotor

2009. június 3., 17:34 Módosítva: 2009.07.25 21:04
1

A hagyományos tűzoltóautót nem helyettesítheti, de rengeteg közúti balesetnél jól jöhet a locsolómotor. Amíg a teherkocsi a helyszínre ér, a BMW R1200RT-re épített speciális oltóberendezéssel már megkezdhető a munka – nem számít a dugó, nem számít a lelassult forgalom.

A dán Firexpress rendszernek az alacsony tömege és kompakt mérete a legnagyobb erőssége; quadokra és motorokra egyaránt felszerelhető. A szett tartalmazza a harminc méteres tömlőt és a kétszer huszonöt literes rozsdamentes acél tartályt is. 20 bar nyomással távozik a csőből a hab, hatótávolsága tizenegy méter. A locsolós BMW legnagyobb megengedett sebessége 140 km/h.

Motoros egység mellett döntöttek a görögök is – az ottani meleg nyárban gyakoriak a tűzesetek. A gyors kiszállás megakadályozhatja lángok továbbterjedését, ez által a rendkívül veszélyes erdőtüzeket is.

Kedves olvasóink, önök szerint hasznos lenne ilyen Magyarországra is?

A videó forrása: motoblog.it

Hihetelen, de működik

2009. június 2., 14:19 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Korábban beszámoltunk Stellan Egeland új motorjáról, a Harrierről. A svéd építő szakított a chopperek görcsös erőltetésével, és az idei világversenyekre egy döbbenetesen új koncepcióval állt elő.

A Harrier minden eleme szokatlan – a custom szcéna még nem látott ilyet. Nincs hosszú villa, nincsen nagy V2-es amerikai blokk. A korábbi világbajnok BMW 1200-as bokszer köré épített térhálós vázat, amelybe Öhlins rugós tagokat fogatva speciális futóművet szerkesztett. Rengeteg kézimunka, sok alumínium és egy nagy adag innováció: lám, nem telt el értelmetlenül a hosszú skandináv tél.

Sokan azonnal rávágták, hogy ez biztosan nem működik: most mégis itt a videó, melyben mozgás közben láthatjuk az idei motorépítő Európa-bajnokság ezüstérmesét. Stílusos apukának tartja magát, az agykormányzásos géppel a kislányát hozza haza iskolából.

A videót több helyen bírálták: a felháborodott nézők szerint felelőtlenség megfelelő és teljes védőruházat nélkül gyereket motoroztatni. Kedves olvasóink, önök szerint a reklámfilm kedvéért megbocsátható a slendriánság, vagy egy világbajnoknak példát kell mutatni? 

Életmentő légpárna a sisak belsejében

2009. június 1., 12:40 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Hallottak már a Shock Doctorról? A versenypályákon egyre népszerűbb a hasznos szerkezet, az amerikai autóversenyek után már a motorkerékpársportban is kezd elterjedni. A hétvégén terepen is kipróbálták – a KTM GNCC Factory Team motorosai, Kurt Caselli, Nathan Kanney, Kailub Russell és Cory Buttrick voltak azok, akik fejükön hordták a biztonsági berendezést.

A szerkezet lényege egy üres légpárna, amit a fejtető fölé integrálnak, a nyakrészhez pedig egy kivezetést kötnek: balesetkor ehhez illeszt a pályaorvos egy pumpát. A zsák felfújásával elkerülhető az esetleges gerincsérülés további súlyosbítása – a nyakat nem kell mozgatni, anélkül is lejön a sisak a fejről: a Shock Doctor segítségével saját magát húzza le. Az AMA (Amerikai Motorkerékpáros Szövetség) is rábólintott az okos kis eszközre, a Supercross és National Motocross bajnokságban indulóknak kötelezővé tette a sisakba való beszerelését.

„Sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, mióta a rendszert beépítették. Egy versenypályán sosem tudhatom, hogy mi történik velem – ez tényleg képes megmenteni az életemet” - nyilatkozta Kailub Russell a futam után. A KTM is a Shock Doctor mellett döntött: nem csak a Supercross bajnokságban, hanem a többi szakágban (National Enduro, WORCS és Hare and Hound) is használni fogja a légpárnás rendszert.

Kedves olvasóink, önök szerint az utcai motorosoknak is szükésge lenne a Shock Doctorra?

Hármas magyar siker Mugellóban

2009. május 31., 16:51 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Triplán is büszkék lehetünk Németh Balázs a 22. helyről kezdte a mugellói futamot, de a szakadó eső ellenére felküzdötte magát és 16.-ként gurult át a kockás zászló alatt. Hihetetlenül izgalmas versenyt vívtak a gyorsaságimotoros-világbajnokság 250 köbcentis kategóriájának indulói. Csak az utolsó kanyarokban dőlt el a győzelem sorsa - Pasini lett az első Simoncelli és Bautista előtt. Ezzel, az olasz pilóta jóvoltából a magyar Team Tóth megszerezte első GP győzelmét.

Ismét két honfitársunk volt a rajtnál: Tóth Imre, illetve a Balatonring Team új pilótája, Németh Balázs. A nehéz körülmények ellenére mindketten jól szerepeltek, Imi a pontszerző 15., Balázs pedig a 16. helyet szerezte meg - egy rossz rajt után csak egyetlen hellyel maradt el a pontszerzéstől, ami élete első világbajnoki futamán bravúros teljesítménynek számít.

Németh Balázs a verseny után elmondta: „Nem sikerült jól az elindulás, bár edzéseken próbáltam pár rajtot. Még nem sikerült teljesen hozzászoknom a motorhoz, mert ezzel máshogy kell rajtolni, mint a négyüteműekkel. Sikerült elég hamar felzárkóztam egy csoportra, akikkel tulajdonképpen végig együtt mentünk, és előzgettük egymást. Az utolsó három körben sikerült utolérnem az előttem lévő két pilótát, és végül még le is hagytam őket, így a 16. helyen futottam be. Végig próbáltam még jobban összeszokni a motorral, és úgy érzem, hogy a végére sikerült összebarátkoznom vele.”

Balázs egyre gyorsabb

2009. május 30., 22:21 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Bőven a limitidőn belül teljesített az időmérő edzésen Németh Balázs, így ott lesz a vasárnapi Olasz Nagydíjon. A délelőtti szabadedzésen és a délutáni időmérőn is rengeteget javított, körről-körre egyre jobban érezte a kétütemű Apriliát. Végül 2 percen belüli idővel (1:59’132) a 22. helyen kvalifikálta magát élete első gyorsaságimotoros világbajnoki futamára.

A Balatonring Team 22 éves pilótájának nem volt más célja a mai napra, minthogy a pénteki ismerkedés után, megpróbáljon az időeredményekre is figyelni, és mindenképpen a limitidőn belül fejezze be az időmérő edzést. Ezt a célt végül gond nélkül teljesítette, ami nem kis bravúr, hiszen a világ legjobbjai, például Simoncelli, Faubel, Lüthi vagy éppen di Meglio mind-mind rosszabb helyről kezdhették életük első világbajnoki futamát, mint most Balázs.

Tegnap este a csapat mérnökeivel elemezték a számítógépes adatokat, főleg a fékpontok helyes megválasztására, a kanyarsebességre és a kigyorsításokra koncentrálva, ennek köszönhető, hogy majdnem 5 másodpercet javított pénteki idejéhez képest. Jorge Martínez Aspar, illetve a Balatonring Team mérnökei továbbra minden segítséget megadnak a csapat újoncának, sőt Aspar Úr még azt is felajánlotta, hogy ma este di Meglio adatait is megkapja Balázs, ez sokat segíthet a holnapi versenyen.

Németh Balázs a következőket nyilatkozata: „A fő cél a limit megfutása volt ma, ez sikerült! Holnapig még megnézzük az adatokat, és szerintem fogok tudni gyorsulni. Sőt, Aspar Úr azt ígérte, hogy este még megkapom di Meglio adatait, az övével összehasonlítjuk az enyémet, és ez is segít majd, hogy hol kellene másként menni. Edzésről-edzésre egyre jobban hozzászoktam a motorhoz, de azért még van mit tanulni. A versenyre azt kérte Aspar Úr, hogy egy nagyobb csoporttal próbáljak majd elmenni, mert tanulhatok tőlük, és akár húzhatnak is.”

Németh Balázs Mugellóban

2009. május 30., 10:31 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Megtörtént a bemutatkozás: a Balatonring Team új pilótája megkezdte a munkát a 250 köbcentisek mezőnyében a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Németh Balázs korábban ritkán motorozott kétütemű géppel, még szokatlan neki a blokk karaktere. Az újonc minden segítséget megkapott a csapat mérnökeitől és Jorge Martínez Aspartól is - erre számíthat egész hétvégén.

Balázs ismerkedés közben a 24. időt érte el, a legfontosabb holnapi feladata, hogy kvalifikálja magát az Olasz Nagydíjra. Pályafutása alatt már sokszor bizonyította, hogy nagyon gyorsan képes alkalmazkodni az új motorokhoz, illetve az új körülményekhez, erre a képességére holnap sokkal inkább szüksége lesz, mint valaha.

A 21 éves versenyző az első körök után rövid interjút adott: „Először a pálya és a motor is szokatlan volt, de körről körre gyorsultam. Folyamatosan kapcsolatban voltam a csapattal, ők figyelmeztettek hibáimra, például arra, hogy gyakran rossz sebességi fokozatot választottam.

Tanácsukat figyelembe véve fölkapcsoltam, igaz, így eleinte a kanyarokban voltam lassabb – volt mit gyakorolni az új motoron. Eddig nem volt alkalmam motorozni a géppel, korábban csak a kormányt és a lábtartót igazítottuk a testemhez.

A csapat megnyugtatott, hogy bátran ismerkedjek. A főszerelőm is segít, vele nézzük át a telemetriát, kielemezzük az adatokat, ő sokat segíthet azzal, hogy elmondja, mit kell máshogy csinálnom ahhoz, hogy holnap még gyorsabb legyek!”

Mac - új angol motormárka születik

2009. május 29., 14:49 Módosítva: 2009.07.25 21:03
2

Van, aki fél a válságtól, de léteznek még olyan emberek, akik bátran szembehugyoznak a széllel. Ellis Pit, a Mac Motorcycles vezetője pont ilyen – nem törődik a veszéllyel, és a semmiből teremt új márkát.

Az egyszerű forma a Xenophya dizájnstúdió munkája, az általuk megálmodott köntöst húzták rá a gerincvázra. A blokk teherviselő elem, Amerikából származik – a félresikerült Buell Blastból már ismerhetjük. A 492 köbcentis blokk szériaállapotban nagyon gyengécske, feltehetőleg az angolok még izmosítanak a 34 lóerőn.

Az építőszekrény-elv alapján négy modell készül: Spud, Ruby, Peashooter és Roarer. Első körben az angol, japán és amerikai piacot célozzák meg; ha sikeres lesz a Mac, akkor a világ többi részén is megkezdenék a forgalmazást. A Worcestershire megyei Upton-Upon-Severn városában épül a gyár, ahol régi olasz sportmotorok, angol café racerek és amerikai flat tracker gépekből merítve készítenék az új motorokat. A tervezett ár 2,8 - 3,2 millió forintnyi angol font.

Kedves olvasóink, önök szerint eltűnnek a süllyesztőben, vagy van értelme az ilyen kis cégecskéknek?

 

Pannónia három keréken

2009. május 29., 13:46 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Tavaly év elején elindult a Pannónia 3 keréken projekt. Bruckner György és Harsányi Csaba egy 1959-es oldalkocsis TLF oldalkocsis fogattal motorozzák körbe Magyarország határvonalát. Az útról húsz részes dokumentumfilm készül, útikönyvet írnak és blogot vezetnek.

Az út első felén már túlestek, több mint 900 fotó és 50 órányi leforgatott anyag készült eddig. 43 riportot készítettek és sok érdekességgel, furcsasággal és szépséggel találkoztak a keleti határvidéken. Ma indul a második etap, amelynek keretében Mohácsról indulva Szobig gurulnak a fiúk.

Kedves olvasóink, önök Magyarország melyik szegletére kiváncsiak leginkább?

Órányira a Man-szigettől

2009. május 28., 14:26 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Két nap múlva kezdődik a világ egyik legnagyszerűbb motorversenye, a százkettedik alkalommal megrendezett Isle of Man TT. Ez az utcai viadal az egyik legnehezebb és legveszélyesebb a világon – a pálya vonalát dombokkal, hidakkal, bukkanókkal és kanyarokkal teli közúton jelölték ki.

Csupán a legkiválóbbaknak adatik meg, hogy rajthoz állhassanak: Magyarországot idén is Bitter Sándor képviseli. Azoknak, akik sem versenyzőként, sem nézőként nem lehetnek ott, vigaszt jelenthet a Graham London új csemegéje, amely az Isle of Man TT hivatalos karórája.

A legendás márka a brit mechanika egyik remeke, a „The Chronofighter Tourist Trophy” kézi munkával, speciális igényeket figyelembe véve készül – mindössze száz példányban. Ironikus a rajta szereplő harmincas tábla, amely a szigeten helyenként érvényes sebességkorlátozásra hívja fel a figyelmet: ez természetesen a versenyzőkre nem vonatkozik. A számlapon szerepel a sziget címere is – mutatóként forog a három láb. Titán, szénszál és speciális nemesfém-ötvözetek alkotják, az árát egyelőre a hivatalos sajtóközlemény sem hozza nyilvánosságra.

Már biztos: Németh Balázs megy Talma helyére

2009. május 28., 09:03 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Néhány perccel ezelőtt kaptuk meg a Balatonring Team hivatalos közleményét, miszerint a távozott Talmácsi Gábor helyett Németh Balázs ül fel a csapat 250 köbcentis motorjára a gyorsaságimotoros-világbajnokság hétvégi Olasz Nagydíján.

A 21 éves magyar tehetség szerda reggel elutazott Mugellóba, hogy a lehető legjobban felkészülhessen az edzésekre és a vasárnapi versenyre.

Személyes adatok:

Név: Németh Balázs

Születési hely, idő: Budapest, 1988.

Súly: 60 kg

Magasság: 168 cm

Kiemelkedő eredmények: sokszoros magyar bajnok utánpótlás korosztályban, Superstock Világkupa pontszerző 

Kitüntető címek: Papp László ösztöndíj (2008), „Jó tanuló, jó sportoló” (2000, 2001), Legtehetségesebb ifjúsági versenyző (2003), „Élen a tanulásban, élen a sportban” (1999, 2002) 

Életrajz:

1988-ban Budapesten született Balázs, hat évesen ült először motorra, és néhány hetes gyakorlás után azonnal megnyerte első versenyét. A 90-es évek végén a kis kategóriákban sorra nyerte az ifjúsági és utánpótlás bajnokságokat. 2005-ben aztán óriásit lépett előre, és a Superstock 600 felnőtt mezőnyében kezdett versenyezni. Már a második futamon dobogóra állhatott a magyarok között, a Hungaroringen megrendezett Alpok-Adria kupa a nemzetközi mezőnyében a 3. helyen végzett, a magyar bajnoki futamot pedig megnyerte.

2006-ban már Superstock 1000-ben versenyezett, az Alpok – Adria kupában két első és egy harmadik helyezést szerzett, és versenyzett a Suzuki GSXR Kupában is, ahol összetettben második lett.

Belekóstolt a Supermotoba is, ahol szinte minden versenyét megnyerte, és a legtehetségesebb utánpótlás versenyzőnek választották. A magyar bajnokság második helyezettje volt „Junior” és „Open” kategóriában.

2007-ben a Full Gas Motorsport Egyesület színeiben a Superstock 1000 világkupán vett részt. Felvette a versenyt a gyári támogatással induló pilótákkal is, azonnal pontot, sőt pontokat szerzett, három alkalommal futotta meg a legjobb „top speed”-et. 2008-ban versenyzett a Supersport 600-as kategóriában is.

Honlapján azt írta korábban, hogy 2009 a „nagy lehetőségek éve lesz”, hát ebben, igaza lett… Néhány nap, és a Balatonring Team színeiben a gyorsaságimotoros-világbajnokság 250-es kategóriájában áll rajthoz, a világ legjobbjai ellen. 

Balázs mellett szól, hogy eddigi pályafutása bizonyítja, hogy nagyon könnyen alkalmazkodik az új körülmények, új kategóriákhoz – a gyorsaságimoros-világbajnokságon is nagy szüksége lesz erre a képességére. Profi csapatba kerül, ahol rendelkezésére áll a legjobb technika. Jorge Martínez „Aspar” egy valenciai tesztelésen személyesen is látta, ott figyelt fel a tehetségére, így most lehetősége nyílt, hogy magyarként, a Balatonring Team piros-fehér-zöld motorján küzdjön.

Balázs, sok sikert, hajrá!

Részletes eredménylista:

SUPERSPORT VILÁGBAJNOKSÁG (2008)

Nürgurgring: 16. helyezés

Brno 19. helyezés 

Magny Cours 19. helyezés 

Doningon: 21. helyezés 

Brands Hatch: 23. helyezés 

Vallelunga : 25. helyezés 

Portimao: 19. helyezés 

SUPERSTOCK 1000 VILÁGKUPA (2007) 

Brno: 13. helyezés 

Valencia: 14. helyezés 

Vallelunga: 15. helyezés 

ALPOK - ADRIA BAJNOKSÁG 

Superstock 1000 géposztály 

2008. Pannonia-ring: 2. helyezés 

2007. Hungaroring: 1. helyezés 

2006. Hungaroring: 1. helyezés

2006. Brno: 1. helyezés 

2006. Pannonia-ring: 3. helyezés

2006. összetett: 4. helyezés 

SUZUKI GSXR KUPA (600 ccm) 

2008. Rijeka 1. futam 1. helyezés 

Rijeka 2. futam 1. helyezés 

2006. összetett: 2. helyezés 

MAGYAR KÖZTÁRSASÁG KUPA 

Open kategória 

2008. 1.futam: 1. helyezés 

2008. 2.furtam: 1. helyezés 

2008. 5.futam: 1. helyezés 

2006. összetett: 2. helyezés 

NEMZETKÖZI 200 MÉRFÖLDES ENDURANCE VERSENY

Open kategória 

2007.: 1. helyezés 

2006.: 1. helyezés 

SST 600 kategória 

2005. 1. helyezés 

MAGYAR KÖZTÁRSASÁG GYORSASÁGI UTÁNPÓTLÁS BAJNOKSÁGA 

50 ccm special géposztály

2001. magyar bajnok 

2000. magyar bajnok 

1999. magyar bajnok 

MAGYAR KÖZTÁRSASÁG GYORSASÁGI IFJUSÁGI BAJNOKSÁGA 

50 ccm special géposztály: 1998. magyar bajnok 

50 ccm automata géposztály: 1998. magyar bajnok 

80 ccm félautomata géposztály: 1998. magyar bajnok 

MAGYAR KÖZTÁRSASÁG IFJUSÁGI SLALOM BAJNOKSÁGA 

50 ccm automata géposztály: 1998. magyar bajnok 

80 ccm félautomata géposztály: 1998. magyar bajnok 

50 ccm special géposztály: 2002. magyar bajnok 

MAGYAR KÖZTÁRSASÁG SUPERMOTO BAJNOKSÁGA 

125 ccm géposztály: 2004. összetett II. helyezés 

Open kategória 

2005.összetett II. helyezés 

MAMS ORSZÁGOS KUPA SOROZATA 

50 ccm special géposztály 

2000. összetett I. helyezés 

1999. összetett I. helyezés 

ORSZÁGOS SAS KUPA SOROZAT 

50 ccm special géposztály 

2001. összetett I. helyezés 

ORSZÁGOS FETIS KUPA SOROZAT 

50 ccm autamata géposztály 

1996. összetett I. helyezés 

1995. összetett I. helyezés

 

Németh Balázs lehet Talmácsi utódja

2009. május 26., 12:02 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Amint arról tegnap beszámoltunk, Jorge Martínez Aspar magyar utódot keres Talmácsi motorjára – az eddig nem megerősített információk szerint a fiatal és rendkívül tehetséges Németh Balázs lehet a Balatonring Team új pilótája.

A gpone.com olasz szaklap értesülései hihetőnek tűnnek, hisz a fiatal magyar nem rutintalan: sikerrel szerepelt a Supersport, az Alpok-Adria és Superstock 1000 versenyeken is. Korábban a Factory Racing csapatnál viaskodott a Supersport VB-n – ott Gábor öccsének, Talmácsi Gergőnek a helyére került be. A Balatoring Team még nem adott ki hivatalos, megerősítő vagy cáfoló közleményt – amint ezt megkapjuk, visszatérünk a Talmácsi-teleregény újabb epizódjával.

A nyolcadik főbűn: jön az Easy Rider 2.

2009. május 26., 12:00 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Nagy levegő, majd jöhet a döbbent felhördülés: szeptemberben az amerikai mozikba kerül a legendás Szelíd motorosok folytatása, az Easy Rider: The Ride Back. A szívmasszázs és a hányásfoltok eltakarítása után foglalkozzunk a miért és hogyan kérdéseivel.

Természetesen a régi gárdának nincs köze a filmhez. A színészeknek nem is nagyon lehetne, hisz Jack Nicholson a film felénél, Dennis Hopper és Peter Fonda a film végén hunytak el az eredeti történetben. A zseniális kameraman, Kovács László sem áll a lencsék mögé, a Visszatérés teljesen új, mondhatni ismeretlen stábbal készül.

A sztori nem túl komplikált, Wyatt (Fonda) testvére indul el barátjával és egy Captain America jellegű chopperrel, hogy a múlttal szembesüljenek. A rendező Dustin Rikert szinte ismeretlen, de Chris Engen (a képen) és Thomas Blankenship sem nagy nevek.

A produkció kétesélyes, hisz akár egy független filmnek tekinthető road movie is lehet belőle, de sokkal valószínűbb, hogy negyven év után csak egy újabb bőrt próbálnak lehúzni az egész világon sikeres és elismert filmről. A történet egészét egyelőre titokban tartják, nem ismert még, hogy a kedves vidékiek lelövik-e a mellékutakon bolyongó motorosokat – ha a film rossz lesz, inkább a rendezőnek járna a büntetés: sajnos a kulturális hullagyalázást a törvény sehol sem bünteti.

Kedves olvasóink, önök szerint kihagyják a világ legelcsépeltebb dalát, a Born to be Wildot?

 

Magyar versenyző váltja Talmát

2009. május 25., 18:05 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Kölcsönös udvariassági körökkel, konkrét információk nélkül ért véget a Balatonring mai, budapesti sajtótájékoztatója. A másfél hete kirobbant Talmácsi-balhé ügyében a napközben lezajlott kölcsönös egyeztetés nem hozott eredményt – most már száz százalék, hogy külön utakon mennek tovább.

A versenyzői pályafutása során harminchét Grand Prix győzelmet szerző Jorge Martínez Aspar mondta ki először, hogy békében váltak el egymástól – úgy tűnik, ez az egyetlen, amiben egyetértenek, hisz a mondat mindkét fél szájából kínosan sokszor hangzott el a rövid sajtótájékoztató alatt.

A Stefano Favaro által kézben tartott Faster Management és Talma május 14-i nyilatkozatában a második motor hiányát és a médiajogok körüli visszásságot jelölték meg szerződésbontásuk okaként. A kifogásuk egyik felét gyorsan megcáfolta a Balatonring Team, hiszen a le mans-i pálya depójában már ott állt mindkét Aprilia. Hogy mi volt pontosan az oka Gábor dobbantásának, most sem tudtuk meg – csak a média- és kommunikációs jogok kifejezést szajkózták mindketten. A sajtó ismételt kérdéseire sem hozták nyilvánosságra, hogy pontosan mire terjed ki a szerződésük vitatott passzusa.

A Magyar Sportújságírók Szövetsége (MSÚSZ) korábban közleményt adott ki arról, hogy Talmácsi Gábor menedzsmentje indokolatlanul magas díjakat szabott meg a motorossal készített interjúkért. Az index.hu portál egy éve összegző cikkben forintosította a vitát képező kommunikációs és médiajogok egy részét. Ez nem tartalmazta a bevételek jelentős, reklámszerződésekből származó részét.

-Kereskedelmi televízióknak egy szezonra lekötve a pénteki és szombati időmérő edzéseket és a versenyt követően készült interjúk ára 1 millió 360 ezer forint+ÁFA

-Az előfizető tévék számára a versenyhétvégénként kiadott három interjú 80 ezer, ugyanez 100 ezer forint+ÁFA, ha nincs éves szerződés

-Az előfizetés nélküli kereskedelmi rádiók számára a három interjú: 45 ezer forint+ÁFA

-Előfizetéses rádióknak 30 ezer+ÁFA alkalmanként, ami 17 futamos idény esetén: 510 ezer+ÁFA.

-A hangfájl formájában versenyhétvégénként kiadott futam utáni interjú szerződötteknek: 15 ezer+ÁFA

-A megyei lapok által leköthető, egész évre szerződött csütörtök-pénteki beharangozók ára: 12 ezer+ÁFA

-A megyei lapoknak kiadott versenytudósítás és Talmácsi ezt követő kommentárja, 15 ezer+ÁFA. 

Döbbenetet majd mosolyt váltott ki Gábor kijelentése, amiben kerek perec visszautasította, hogy ez a hercehurca a pénzről szólna. Teljesen komoly arccal jelentette be, hogy számára ez elvi probléma. Ha az anyagiakon múlna, állítása szerint még mindig a Balatonring Team tagja lenne, hisz onnan kapta a fizetését. A média- és kommunikációs jogokkal elválaszthatatlanul összefüggő szponzorpénzek és egyéb szereplési bevételek ezek szerint számára semmit sem jelentenek - a jólelkű világbajnokunk az árváknak adja, vagy szétosztja barátai között?

A többször is legjobb barátként megjelölt Stefano Favaro menedzser nem volt jelen a sajtótájékoztatón, így az álláspontját nem ismerhettük meg. Talma saját magát képviselte, és titkolózott, semmit sem árult el jövőbeli terveiről. Kijelentett, hogy nem bánta meg döntését, hisz ez nem egy hirtelen felindulásból elkövetett tett volt – ezek szerint már régebben képtelenek elfogadni azt, hogy a 2006-ban aláírt szerződés alkalmatlan számukra.

Gábor nem árulta el, hogy hol folytatja, igaz, a GP pletykák a királykategóriában is szereplő Scot Honda csapatról szólnak. Aspar elmondta, hogy a magyar versenyző idény közbeni váltásába nekik is beleszólásuk van, de a jó viszonyra való tekintettel talán nem tiltják meg Talma újrakezdését.

A nap egyetlen jó híre Aspar úr szájából hangzott el. Leszögezte, hogy a piros-fehér-zöldre festett Aprilia marad a pályán, nem szűnik meg csapat. A tárgyalások ma délután is folynak, de már biztos, hogy magyar versenyző ül Gábor helyére. A Balatonring Team vezetője még nem mondott nevet, de kijelentette: talán már holnap kiderül melyik hazánkfiának szurkolhatunk Mugellóban.

Nem lelni minden magyar bokorban GP-képes versenyzőt, ki lehet Jorge Martínez Asparnak jelöltje? Aki már bizonyított, az Tóth Imi, de ő saját családi csapatában köröz és Juhász Dávidot is köti Suzuki kupás szerződése. Sajnos a Rookie-kupában sikeres Sebestyén Péter túl fiatal, ezért szerkesztőségünk egyetlen tippje Györfi Alen, aki nem ismeretlen Spanyolországban sem, hisz szabadkártyásként már korábban rajthoz állt a GP valenciai futamán.

Kedves olvasóink, önök szerint ki lesz az új magyar GP-versenyzőnk?

A verseny eldőlt, megvan a legszebb ER-6n

2009. május 25., 13:33 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Megvan a legszebb ER-6n: május 22-én tartották a Kawasaki Dizájnverseny Díjátadóját. A fiatalokat megcélzó motorhoz szokatlan, újszerű marketingkampányt készítettek. A központi oldalon található virtuális fényezőműhelyben mindenki saját kedve szerint festhetett át egy ER-6n-t és így megalkothatta saját dizájnját. Ehhez a modellbevezető kampányhoz tizenegy európai ország, köztük Magyarország is csatlakozott.

„Már a kezdetektől láttuk, hogy népszerű és sikeres lesz a kampányunk, hiszen már az első naptól kezdődően folyamatosan és nagy számban érkeztek a tervek és szavazatok. Ez be is igazolódott, hiszen a verseny - a résztvevő 11 európai ország közül - Magyarországon lett a legsikeresebb. Nálunk összesen 16397 dizájnterv készült, ami az Európában összes elkészült 79.295 tervnek a 21%-a. A szavazók is nálunk voltak a legaktívabbak, mert a 250.410 európai szavazatból Magyarországon 75.642-et adtak le, ami az összes szavazat 31,5%-a. A sikeres verseny számunkra rendkívül pozitív visszacsatolás a Kawasakival és magával az ER-6n modellünkkel kapcsolatban, és bizakodással tölt el a jelenlegi piaci helyzetben. Bízunk benne, hogy ez a modell ugyanolyan sikeres lesz a magyarországi piacon és piacvezetővé tud válni a saját kategóriájában, mint az előd modellje volt.” – értékelte a versenyt Makranczi Zsolt, a Kawasaki marketingvezetője.

Átadták a Kawasaki Motor Europe által a szavazók között kisorsolt három ajándék Kawasaki dzsekit is. A nyertesek: Nagy Balázs (Tourmalet dzseki), Gaál Mónika (Osaka dzseki), Valek Judit (Ginza dzseki). Természetesen a nap leginkább várt eseménye a fődíj átadása volt. A győztes tervet a franciaországi OCD műhely dizájnerei váltották valóra, akik megfestették a 23 éves badacsonytomaji tűzoltó, Varga Norbert elképzeléseit. A fiatalember eleinte kereste a szavakat, amikor a nyereményével kapcsolatban kérdezték, de az interjúk végén már boldogan pattant az új Kawája nyergébe egy próbakörre.

Mobiltelefonos Honda kémfotók

2009. május 25., 12:35 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A Honda erősít a kisköbcentisek között: a nemrég bejelentett VTR250 után itt a CBF250 utódja, a CB300R és annak enduro-supermoto mutánsa, az XRE300. A két gép blokkja ugyanaz: mindkettőben háromszázas, közvetlen befecskendezős egyhengeres dolgozik.

A technikai adatok már kiszivárogtak: a 26 lóerős motor természetesen teljesíti az Euro 3 károsanyag-kibocsátási normát. A gyártási hely Brazília, a Honda Amazonia gyár. Még nincs hír arról, hogy a kémfotón látható kis városi mindenesek mikor érkeznek Európába, de az biztos, hogy a közlekedési gondokat és a túlzsúfoltságot enyhítendő mihamarabb szükség lenne rájuk.

Kedves olvasóink, önök szerint szükség lenne rá, hogy a konkurencia is erősítsen ebben a kategóriában?

Robogj a ligetbe

2009. május 24., 10:25 Módosítva: 2017.07.13 11:03

Robogózni jó. Aki ezt már tudja, annak azért, aki még nem is sejti, annak pedig azért érdemes kimenni a városligeti műjégpályára, az első magyar robogófesztivál helyszínére. A városi közlekedés kényelmes, gyors, dugó- és menetrendfüggetlen módja nem csupán praktikus szempontok miatt érdekes. Pompás móka is egyben.

Aki nem hisz nekem, az a műjégpálya közepére kijelölt próbapályán maga is kipróbálhatja a zümmögő, dörmögő vagy épp tökéletes csendben suhanó robikat. Igen, van kint elektromos bringa is, a hangfelismerő verseny játékosainak ez okozta a legnagyobb nehézséget, ugyanis kettő ilyen is felállt a színpadra. A síri csend hangjai pedig meglehetősen egyformának tűntek.

A további programok között is rengeteg olyat találni, amihez nem is kell saját robogó. Nemcsak hang, de alkatrészfelismerő versenyt is hirdettek a rendezők, de vasárnap lesz gumigurító vetélkedő és szavazni lehet a robogó-szépségversenyre benevezett gépekre is.

A Monitoring vezetéstechnikai bemutatóján a hirtelen fékezés, a kikerülés és csúszós felületen közlekedés fortélyait lehet ellesni, míg a streetfighter show-n inkább csak a bámészkodás ajánlott, mint hogy magunk is utánozzuk a gyakorlatokat.

A robogós divatbemutatón a bőr és cordura kabátokból, eső- és nyári ruhákból, bukósisakokból, csizmákból és kesztyűkből válogathatnak azok, akik szeretnek a legújabb divat szerinti motoros cuccokba öltözni - vagy a jelmezes szexpartikon különleges szettbe bújni.

Ezen kívül importőrök és kereskedők standjain lehet a legújabb, 2009-es robogókat megtapogatni. Természetesen kiköltözött a műjégre a Vespa klub is, míg a régi időket egy oldtimer sátor idézi. Itt egy káprázatos, 1960-as Panni robogó mellett egy szépen restaurált Berva és egy Solex segédmotoros kerékpár álldogál. Sokat elmond róluk, hogy együttes teljesítményük nem éri el a 4 lóerőt.

Mindenki benevezhet a Hungaroring Motoros Akadémia ügyességi versenyére, aki saját robogóval érkezik - bár az nem hátrány, ha a kiállított öregeknél egy picit erősebb a gép. Igaz, ezen a vetélkedőn nem a gyorsaság a legfontosabb, hanem az, hogy a kijelölt pályát a bóják érintése nélkül, lehetőleg hibátlanul teljesítse a versenyző.

Akit mégis inkább a száguldás vonz, annak a 40-es versenyt ajánlanám. Itt az a feladat, hogy a versenyző a segédmotoros kerékpárok KRESZ szerint megengedett legnagyobb sebességével döngessen el a trafipax előtt úgy, hogy előtte robogójának kilométeróráját leragasztották. Aki tud pont 40-nel robogni, az nyer.

Persze néhány bátortalan robogósnak ez a tempó is túlzottan hajmeresztő lehet: nekik ott a Frédi Béni vetélkedő, ahol a motorokat be se kell indítani. Itt az lesz az első, aki a leggyorsabban tudja a két kőkorszaki szaki stílusában, lábbal hajtani a robogóját.

Ezeken kívül gyerekprogramok, gokart, motor és miniquadozás várja a kilátogatókat, akik a jótékonysági tombolán akár egy új robogót is nyerhetnek. Nem is akármilyet: az Aprilia SR50Lc Talmácsi Gábor világbajnoki versenygépének replikája. A programról további információk a helyszínen vagy a www.robogofesztival.hu weboldalon.

Sosem látott robogós tömeg

2009. május 23., 12:36 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Úristen, jobbra is egy, balra is egy, a hónom alól is robogósok bújtak ki. Budapesten még sosem gyűlt össze ekkora tömeg belőlük: ma reggel a Citadellán mintegy 350-400 gép várta, hogy meginduljon a felvonulás.

Az első magyarországi Robogófesztivál nyitórendezvényeként az összesereglett robogósok, kis- és nagymotorosok elindultak, hogy megmutassák a városnak: velük is számolni kell a közlekedésben.

A több kilométeresre elnyúló sor természetesen rendőri felvezetést kapott, de még így sem volt egyszerű a város átvágása. A Hegyalja úton még tömöttebben, de az Erzsébet-hídon már lazább konvojban gurultak.

Kétüteműek, négyüteműek és elektromos hajtásúak alkották a sort, amelyben kamaszok ugyanúgy motoroztak, mint futárok vagy nyugdíjasok. A csapat vidám dudálással válaszolt a járókelők integetésére, fegyelmezetten, baleset nélkül haladtak előre.

A pesti rakparton folytatódott a menet a Roosevelt-térig, ahol további tereléssel biztosították a motoros rendőrök a zavartalan vonulást az Andrássy út felé, ahonnan a végcélhoz, a városligeti műjégpályához hajtottak a robogósok.

Itt kisebb dugó alakult ki, hisz a Robogófesztivál színhelyére csak egy szűk kapun lehetett behajtani, ennek ellenére nem volt lázongás – a sor ugyan lassan haladt, de mindenki kivárta, hogy a benti helyszínen élvezhesse a programot. Ma és holnap várja a látogatókat a fesztivál, ahol árusok és kiállítók mellett többek között robogó-szépségverseny, ügyességi verseny, kiállítás, streetfighter show és vezetéstechnikai tréning nyújt szórakozást.  Azoknak, akik robogó nélkül érkeznek, van okuk a reményre, hoyg nem gyalog mennek haza: a helyszínen egy Aprilia SR50 Talmácsi replika robogót sorsolnak ki.

KTM: bajnokot reggelire

2009. május 20., 20:52 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Több mint 160 világbajnoki cím 35 év alatt – ezt valóban érdemes megünnepelnie a KTM-nek. A legelső világbajnoki trófeát 1974-ben az orosz Gennagyij Mojszejev nyerte el a 250 cm3-es krossz kategóriában, és lerakta a 35 éves sikerszéria alapkövét. A legtöbbet csodált és hosszú évekig sikeres Heinz Kinigadner volt az, akinek a neve igazán összefonódott az osztrák gyáréval.

A Champions Edition motorok dekorációja a jellegzetes KINI jegyeket viseli magán. Heinz Kinigadner neve a mai napig összeforr a KTM márkával, az 1984-es és 1985-ös év 250-es motokrossz világbajnoka a KTM utazó nagykövete. Kinigadnert a Dakar versenyek korábbi futamainak követői is jól ismerhetik, hiszen a magas növésű osztrák mindig az élmezőnyben motorozott az afrikai versenyen.

A vásárlók a gép mellé három extrát kapnak. Az első a korábban említett KINI dekoráció, a második egy KINI krosszmez, a harmadik pedig a mai motoros biztonságtechnika egyik legnépszerűbb eleme, a KTM-nyakvédő. Aki 2009. május 18. és 24. között választ 125 EXC, 250 EXC-F, 450 EXC vagy 530 EXC Champions Edition modellt, Akrapovic kipufogódobot is kap hozzá.

Kedves olvasóink, melyiket választanák: az újat vagy a régit?

 

Mi lesz veled Harley?

2009. május 20., 12:04 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Annak ellenére, hogy a Harley-Davidson márkenevet Milwaukee-hoz kötjük, az érdemi gyártás mégis a yorki üzemben történik. A gyár büszkeségének tartott komplexum most mégis kiürül – a vezetőség már keresi az új helyet, ahol költséghatékonyabban, kevesebb alkalmazottal dolgozhatnak tovább.

A csarnokok, ahol a Softail és a túramodellek gyártása folyik, a tervek szerint 2010-ben ürülnek ki – addig mindenképpen érvényben maradnak a szakszervezetekkel kötött szerződések, amelyek megkötik a cégvezetés kezét.

Bob Klein szóvivő elmondta, hogy már régóta időszerű a cég gyártási modelljének és humán erőforrás hátterének az átalakítására. Kötelező lépés a költségek radikális csökkentése, a jelenlegi formában képtelenek versenyképesen termelni. A wauwatosai telephely és a Franklin logisztikai központ már korábban bezárt, ez is része volt Keith Wandell ügyvezető igazgató hatékonyságnövelő programjának.

Az utolsó negyedév eladási statisztikája elszomorító volt: 12%-al csökkent a kereslet. Akárcsak az amerikai autógyártók, a HD is nagy bajban van – ennek ellenére a hatékonysági intézkedések foganatosítása nem lesz egyszerű. A maffia-szerű szakszervezeti béklyó kritikus lehet. Az esetleges újabb sztrájk komoly anyagi kárt okozhat a cégnek; ez történt 2007-ben a tizenhat napos leálláskor is.

Kedves olvasóink, önök szerint túléli a gyár, vagy kiviszik a termelést Kínába?

 

Az első magyar robogófesztivál

2009. május 19., 14:22 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Egyre népszerűbbek a kicsi, olcsó és kedvező fogyasztású robogók Magyarországon. Előnyük megkérdőjelezhetetlen: a forgalmas nagyvárosokban nem lehet ellenfelük semmilyen más közlekedési eszköz sem. Gyorsak, fenntartási és üzemeltetési költségük alacsony, kezelésük egyszerű.

Robogók és robogósok jöttek, láttak, maradnak és lesznek – méghozzá egyre többen. Fontos, hogy a többi közlekedővel, autóssal, motorossal és gyalogossal egymáshoz szokjanak. Ez a célja és filozófiája az ország első és egyben legnagyobb Robogófesztiváljának, amit május 23-24-én a Városligeti Műjégpályán rendeznek.

A kétnapos esemény rengeteg interaktív programot vonultat fel, amelyek célja a közlekedésbiztonság növelése, a közlekedés- és környezettudatosság elősegítése. A közérdekű célokat szem előtt tartó, szórakoztatva tanító rendezvény elősegíti az együttműködés kialakulását útjainkon, amellyel csökkenthetők a balesetek száma, növelhető az egymás iránti tolerancia és elfogadás, legyen szó robogósról, motorosról, autósról vagy épp gyalogosról.

A Robogófesztivál keretén belül több közlekedésbiztonsági programot valósul meg: ügyességi versenyek, robogós biztonsági bemutatók, KRESZ tesztek kicsiknek és nagyoknak valamint érdekes színpadi előadások. Kipróbálható a kétkerekűn való közlekedés szimulátoron és a valóságban is: a legnevesebb robogógyártók gépeit lehet elvinni egy-egy próbakörre, valamint bemutatásra kerülnek környezetkímélő elektromos és biorobogók is.

A rendezvényre minden robogóst és minden nem robogós kíváncsiskodót várnak, akár családdal együtt is. A Robogófesztivál jótékony célokat is megvalósít, hisz az esemény fődíját, a Talmácsi Replika SR50 robogót tombolán sorsolják ki és a bevétel nettó értékét a „leghatékonyabb szárazföldi mentőegység” a Főnix Mentőrobogó Szolgálat fenntartására ajánlják fel.

Az első Robogófesztivál május 23-24-én, mindkét nap 10 és 18 óra várja a látogatókat Budapesten, a Városligeti Műjégpályán, egy ugrásnyira attól a helyszíntől, ahol az első magyar motor GP futamot rendezték meg 1929-ben.

 

Programok robogósoknak és jövőbeni robogósoknak:

Robogófelvonulás a Citadellától a Műjégpályáig

(találkozó május 23-án, szombaton 9.30 perctől, indulás 10 órakor)

Robogó-szépségverseny

Frédi és Béni futam

Ügyességi verseny

40-es verseny

Robogóhang-felismerő játék

Alkatrész-felismerő játék

Robogógumi-gurító verseny

Robogómúzeum

Robogókiállítás

Robogó vásár és expo

Közlekedésbiztonsági bemutató

Streetfighter show

Robogós klubtalálkozók

KRESZ teszt

MAMIon teljesítmény mérés

Színpadi programok („Kérdezd a közeget!” – a Rendőrség válaszol; Régi magyar robogók”, Robogós ruha divatbemutató, stb.) 

Az eseményről, a programokról, a nevezési lehetőségekről és minden egyéb részletről bővebben tájékozódni a www.robogofesztival.hu oldalon lehet. 

 

Nagy ára van a Nagy szökésnek

2009. május 19., 10:47 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Elárverezték Steve McQueen hagyatékának újabb elemeit: a Bonhams & Butterfields aukciós háznál múlt héten a legendás színész-versenyző motorja és FIM igazolványa került kalapács alá.

Az 1963-as Triumph Bonneville Desert Sledet Bud Ekins építette. Korának híres kaszkadőre volt, többek között ő helyettesítette McQueent is a Nagy szökés (The Great Escape) című film híres kerítésugró jelenetében.

Ez a gép Steve egyik kedvence lett, terepen és sivatagi motorozásokhoz használta. A festést egy másik híres barát, Kenny “Von Dutch” Howard készítette. A gépet egy magángyűjtő vette meg 84240 dollárért, vagyis 17,2 millió forintért. A pompás vas mellett meglepően sokat ért egy gyűjtő számára McQueen 1964-es fényképes FIM versenyengedélye, 42700 dollárt, azaz 8,7 millió forintot adtak érte.

Kedves olvasóink, önök szeretnének egy hasonló motort?

Újabb tesztsikerek

2009. május 18., 15:14 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Újabb kiváló eredményeket értek el az EuroMotor Kft. által forgalmazott termékek az európai motoros szaksajtó tesztjein. A neves brit hetilap, a Motorcycle News (MCN) 2009. április 9-i száma szerint a 400 font alatti kategóriában az X-lite X-701-es bukósisak a legjobb választás (Best under £400). A lap kiemeli, hogy az X-602-es típushoz hasonlóan az X-701 is három héjméretben készül, exkluzív, elasztikus mikroszálas anyagból készülő Unitherm Light bélése pedig aktívan szabályozza saját légáteresztő képességét. Az MCN további előnyként említi az ívelt felületű, karcmentes plexit, illetve a mozgatómechanikát, amely lehetővé teszi a plexi reteszelését. 

A német Motorrad & Reisen túramotoros magazin 2009. március-áprilisi számában a Nolan egyik újdonságát, az N43 Airt tesztelte. A modell különlegessége, hogy kivehető állvédőjének köszönhetően megkapta a nyitott és a zárt sisakokra vonatkozó homologizációt is. Az N43 Air rendkívül sokoldalú bukósisak, moduláris felépítésének köszönhetően hat különböző konfigurációban használható, igazodva a vezetési stílushoz, az időjáráshoz és a motor típusához. A Motorrad & Reisen tesztje e tulajdonságok mellett nagyra értékelte a típus rendkívül jó ár-érték arányát, modern formatervét, szellőzőrendszerét és beépített napellenzőjét is, valamint azt, hogy egyszerűen felszerelhető N-Com sisakkommunikációs rendszerrel. 

Az EuroMotor Kft. által forgalmazott bukósisakok idén többször is nagyszerű eredményeket értek el a szaksajtó tesztjein. A Nolan N43 Air februárban megnyerte az olasz InMoto magazin nyitott sisakokat összehasonlító tesztjét, a második helyet pedig a Schuberth J1 szerezte meg, holtversenyben a Shark Evoline-nal. A németországi PS sportmotoros magazin májusi számában „Nagyon jó” minősítést adott az X-lite vadonatúj csúcskategóriás versenysisakjának, az X-802-nek. A holland Promotor magazin a sisakkommunikációs rendszereket hasonlította össze április számában, az N-Com „Nagyon jó” minősítést kapott. 

A Nolan, X-lite és Schuberth bukósisakok, valamint az N-Com kommunikációs rendszerek megvásárolhatók az EuroMotor Kft. üzletében (1134 Budapest, Lehel u. 17/b-c.), illetve a Nolan, X-lite és Schuberth viszonteladóknál országszerte. További információ a www.euromotor.hu honlapon és a +36 1 8774430-as telefonszámon.

(x)