Hírek

Fesztivál Hanzlík emlékére

2009. május 4., 11:50 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Tragikus eset történt tavaly Csehországban, bemutató közben elhunyt az ikonikus stuntrider Pavel Hanzlík. Felesége és kislánya megsegítésére összefogtak egykori barátai és egy fergetes bulit szerveznek a dél-csehországi Tchořovice repülőterére.

Május 30-án koncertekkel fűszerezett stunt-fesztivál várja a magyar motorosokat is – Kevin Carmichel, Angyal Zoltán, Mókus és Erdős Csaba mellett bemutatót tart számos cseh versenyző is.

A rendezvényre a belépő 300 koronába, vagyis 3200 forintba kerül – a bevétellel Pavel családját segítik meg.

További információ

 

Talmácsi Gábor hetedik Jerezben 

2009. május 4., 10:43 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Az utolsó kanyarban dőlt el tegnap a Spanyol Nagydíj 250-es kategóriája. 123 ezer fanatikus szurkoló előtt fergeteges csatát vívott egymással Bautista, Aojama és Simoncelli a győzelemért. Rengeteg előzést és izgalmas pillanatokat láthattak, a hazai nézők nem felejtik el egyhamar, amikor a célegyenes előtti utolsó kanyarban a japán megelőzte a közönségkedvenc spanyol pilótát.

Talmácsi Gábornak ezúttal nem volt esélye, hogy beleszóljon a dobogós helyezésekért folyó csatába. Egész hétvégén küszködött a beállításokkal, a vasárnapi bemelegítéskor is módosítottak még a motoron, mégsem lett az igazi.

Szombaton még reménykedett a Balatonring Team pilótája, de nem sikerült jól a startja. Keményen dolgozott a futam alatt, végül a hetedik helyen intették le. Ezzel továbbra is Gábor a 250-es kategória legjobb újonca az összetett pontversenyben.

Talmácsi Gábor elmondta: „Sokat törtük a fejünket a mérnökeimmel, hogyan oldjuk meg a beállításbeli problémákat. Főleg a motor hátuljával, a gátlóval volt gondom, de nem találtunk tökéletes megoldást. Még a bemelegítés alatt is sok mindenen változtattunk, tulajdonképpen ezek egy része segített a versenyen. Meglehetősen rosszul rajtoltam, utána kellett feljönnöm. Végül ez sikerült, volt, amikor kifejezettem élveztem a versenyt, a végén Locatellit is megelőztem, így a hetedik helyen intettek le. Megint pontokat szereztem, és ismét sok tapasztalatot gyűjtöttem. Ennek örülök, és legalább ilyen szinten akarom folytatni a vb-t.”

A Spanyol Nagydíj végeredménye:

1. Hirosi Aojama (Scot Racing, japán, Honda) 45:08.805 perc

2. Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 0.132 hátrány

3. Marco Simoncelli (Metis Gilera, olasz, Gilera) 2.706 hátrány

7. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 25.906 hátrány 

A világbajnoki pontverseny állása:

1. Hirosi Aojama 58 pont

2. Alvaro Bautista 54 pont

3. Hector Barbera 43 pont

6. Talmácsi Gábor 28 pont 

 

Az első sort elfújta a szél

2009. május 3., 08:59 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A spanyol szurkolók ünnepe volt a jerezi időmérő: mind a három kategóriában hazai pilóta lett az első. Talmácsi Gábor a harmadik sorból indulhat a vasárnapi nagydíjon - a tizedik időt érte el a 250-es kategóriában.

Erős, viharos szél fújt a délutáni edzés alatt Dél-Spanyolországban, ami igencsak megnehezítette a pilóták dolgát. A 250-es kategória izgalmas csatájából Alex Debon jött ki győztesen, az első sorból még két honfitársa indulhat.

A Balatonring Team pilótája biztosan nem a legszebb emlékekkel távozott: az időmérő alatt rengeteget küszködött a körülményekkel, próbálta kihozni a maximumot az Apriliából, de közben sokszor szinte lefújta a viharos szél a pályáról. Tizedik lett, a harmadik sorból indul; egy jó rajt után nagyon szeretne a dobogóért küzdeni.

A 250 köbcentisek futama vasárnap 12:15-kor kezdődik Jerezben.

Gábor a következőket nyilatkozta: „Nagyon erős szél fújt, ez valóban komoly akadályt jelentett. A motorral nem volt nagyobb baj, jónak mondanám, és úgy érzem, hogy kiegyensúlyozott köröket tudtam volna menni vele versenykörülmények között, de valahogy a gyors körök nem akartak összejönni, sokszor ebben a szél akadályozott meg. Szerintem csak apróságokat kell változtatnunk a beállításokon, és akkor közelebb kerülhetek az előttem lévőkhöz. A kanyarsebességgel volt gondom, és a hátsó gátló beállításaival. Többfajta gumit is kipróbáltam, és a vázon is változtattunk, de nem éreztem tökéletesen magam a motoron.

Összességében azért elégedett vagyok, a harmadik sorból is van esélyem holnap, még a bemelegítés alatt próbálunk javítani a motoron.

Az időmérő élmezőnye:

1. Alex Debon (Aeropuerto Castello-Blusens, spanyol, Aprilia) 1:43.028

2. Hector Barbera (Pepe World Team, spanyol, Aprilia) 1:43.317

3. Marco Simoncelli (Metis Gilera, olasz, Gilera) 1:43.376

10. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 1:44:058 

 

Talma ötödik az első edzésen

2009. május 2., 10:32 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Talmácsi Gábor a dobogóra szeretne felállni az idény harmadik versenyén. Jó formában kezdte a hétvégét, tizennyolc kört tett meg a péntek délutáni szabadedzésen, és az ötödik legjobb időt érte el.

Gábornak könnyebb dolga lehet Jerezben, mint az idény első két versenyén, ezt a pályát ugyanis a téli tesztek miatt jól ismeri, csapata is tisztában van a megfelelő beállításokkal. Talma egyre magabiztosabban motorozik, az ötödik helye azt bizonyítja, hogy állandósította helyét az élmezőnyben. Az első edzésen a leggyorsabb a hazai szurkolók egyik kedvence, Alvaro Bautista volt, és rendkívül jó formát mutatott a japán Hondás, Aojama Hirosi is.

Talmácsi Gábor az első edzés után elmodta: „Jónak mondanám a mostani helyezésemet, és a köridővel is elégedett vagyok. Több problémám is volt az edzés alatt, nem tudtam egyforma időket motorozni. Kigyorsításoknál, amikor gázt adtam, néha úgy éreztem, hogy ledob a motor magáról. A porlasztással is volt gondunk az elején, de az utolsó körökre megoldottuk. Tanulnunk kell a mai tapasztalatokból, mert szerintem jó munkát végeztünk, és akkor holnap még gyorsabb lehetek, és a ritmusom is jobb lehet.” 

Az első szabadedzés élmezőnye:

1. Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 1:43.429

2. Aojama Hirosi (Scot Racing Team, japán, Honda) 1:43.538

3. Thomas Lüthi (Emmi – Cafee Latte, svájci, Aprilia) 1:43.949

5. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 1:44:278 

 

Moriwaki - az új japán versenymotor

2009. április 30., 12:25 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A japán tuningszíntér egyik legelvetemültebb szereplője a Moriwaki. A múlt heti Polini Grand Prix keretében bemutatták legújabb munkájukat, amely túlmutat minden eddigi kezdeményezésükön: ez egy önálló, működő sportmotor. Az MD600 az érkező, 250-es GP kategóriát leváltú Moto2 osztály új képviselője.

Amint a neve is mutatja, hatszáz köbcentis, blokkja a Honda CBR 600 RR PC40E kódjelű változatára alapul. Vízhűtéses, hengerenként négyszelepes, furat/löket aránya 67x42,5 milliméter. A váz teljes egészében saját fejlesztésű, a Moriwaki Engineering munkája.

Kedves olvasóink, önök szerint van esélye az aránylag kis cégnek a nagy gyári csapatok ellen?

KTM tesztnap a Kakucsringen

2009. április 29., 13:46 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Ünnepeld munka helyett a motorozást: a KTM 2009-es utcai modelljei várnak rád május elsején a Kakucsringen. A nap egyik újdonsága a túrára hangolt 990 SMT lesz; aki még nem látta a V2-es osztrákok sportos-supermotós-túrázóját, most közelebbről is megvizsgálhatja. 

Nem csak nézelődni lehet, adott a lehetőség arra, hogy mindenki kipróbálja a motorokat. Ha van védőfelszerelés, gond nem lehet, a pálya szélén ott sorakozik majd a KTM 990 SMT, KTM 990 SMR, KTM 990 Adventure, KTM 990 Super Duke R, KTM 690 Duke, KTM 690 SMR, KTM 690 Enduro és a KTM RC8R is.

Helyszín: Kakucsring (Budapesttől kb. 35 km-re az M5 mellett)

Időpont: 2009 május 1., 9:00 órától

Regisztráció a helyszínen.

 

Edzés nélkül is sikeres volt Rizi az IDM-ben

2009. április 29., 13:18 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Sokáig nem lehetett tudni Rizmayer Gáborról, hogy rajthoz állhat-e idén a német IDM Superbike bajnokságon. Alig egy héttel a szezon rajta előtt létrejött a megállapodás, hogy a régi csapatával és egy új GSX-R 1000-el indulhat. A későn jött ajánlat miatt egyetlen tesztre sem volt lehetősége a csapatnak.

A pénteki szabadedzések során az új motort megpróbálták személyre szabni. Szombaton már nem volt több alkalom az ismerkedésre, hisz csak a két időmérő volt hátra. Ennek ellenére az első edzésen a 11. helyre kvalifikálta magát, mindössze 0.9 másodperc hátránnyal a gyári KTM mögött. Délutáni azonban nem sikerült javítania, így a 13. rajtkockába állhatott a vasárnapi versenyen.

Az első futam rajtját közepesen kapta el, rögtön a kanyarban belekeveredett egy bukásba. Az első kör végén tizennyolcadikként haladt át a célvonalon. A verseny közepére feljött a 14. helyig, ekkor jött el a „Dunlop”-osok ideje: a lassuló mezőnyben folyamatosan javítva, a verseny negyedik leggyorsabb körét megfutva a hatodiknak jött fel. A futamot a Yamahával versenyző Teuchert nyerte.

A második futamon Rizi jól rajtolt, az első kör végén Keymeulen mögött a nyolcadik helyen állt. A vezető bollyal tartott, de a Suzukiról letört a féktartályt rögzítő csavar és felpuhult a fék. Kis híján fel kellett adnia a versenyt, végül sikerült annyit állítania a féken, hogy használható legyen. A befutóig a 16.-ról sikerült feljönnie a 11. helyre - már nem tudott olyan gyors lenni, mint az első futamon.

Következő versenyt Oschreslebenben rendezik május 17.-én.

1. futam 1. Jörg Teuchert (D-Yamaha), 2. Werner Daemen (B-BMW), 3. Dario Giuseppetti (D-Ducati), 4. Stefan Nebel (D-KTM), 5. Roman Stamm (CH-Suzuki), 6. Gábor Rizmayer (HU-Suzuki), 7. Günther Knobloch (A-Ducati), 8. Lucas de Carolis (F-Kawasaki), 9. Julian Mazuecos (ESP-BMW), 10. Kai-Borre Andersen (NOR-Honda). 

2. futam: 1. Jörg Teuchert (D-Yamaha), 2. Martin Bauer (A-Honda), 3. Didier van Keymeulen (B-KTM), 4. Stefan Nebel (D-KTM), 5. Arne Tode (D-Honda), 6. Kai-Borre Andersen (NOR-Honda), 7. Roman Stamm (CH-Suzuki), 8. Werner Daemen (B-BMW), 9. Dario Giuseppetti (D-Ducati), 10. Lucas de Carolis (F-Kawasaki), 11. Gábor Rizmayer (HU-Suzuki). 

A bajnokság állása: 1. Teuchert 50, 2. Daemen 28, 3. Nebel 26, 4. Giuseppetti 23, 5. Bauer 20, 6. Stamm 20, 7. van Keymeulen 16, 8. Tode 16, 9. Andersen 16, 10. Rizmayer 15. 

 

Dízel motorhoz Diesel sisakot

2009. április 28., 10:50 Módosítva: 2009.07.25 21:02
2

Az olasz motoroskiegészítő-gyártók a divat felé fordultak. A Puma után itt a második kapcsolat: az AGV lepaktált a Diesellel. Első közös munkájuk egy nyitott arcrészű bukósisak, amellyel leginkább a divatra fogékony robogósokat céloznák meg – ehhez kapóra jön az AGV által biztosított minőségi és biztonsági tapasztalat.

A színválaszték nem tipikus: az egyetlen hagyományosnak mondható szín a matt fekete, de a matt fehér, matt zöld és matt bronz nem mondhatók megszokottnak. A sisak tetejére mohikántarajként egy bőrsávot szereltek, és a tarkórészre is került egy bőrözött párna. Sajnos a belső részre csak egy szimpla, Diesel logókkal mintázott kivehető bélés jutott.

A hátsó részre szerelt felirat szépsége vitatható, de ennek ellenére jó formájú jet-bukót adott a Diesel-AGV együttműködés. A magyarországi ár egyelőre nem ismert, de információink szerint nálunk is elérhető lesz a sisak.

Az igazi dízel élményhez javasoljuk a Royal Enfield alapjaira épített, német Hatz gázolajos blokkal szerelt motorkerékpárt, a Sommert – 2,5 literes fogyasztásával gazdaságosabb, mint sok robogó. A 462 köbcentis,11 lóerős motor lelke európai gyártású és mindenben alkalmas a hazai forgalomba helyezésre – ha már a sisakunk Diesel, legyen a gépünk is az.

Kedves olvasóink, a motort vagy a sisakot választanák?

Bezárja régi kapuit a Ducati

2009. április 27., 18:12 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Történelmi ponthoz ért a Ducati: Borgo Panigale átadja helyét az új gyártó- és fejlesztőkomplexumnak, amelyet Persicetanában húztak fel. Remélik, hogy a 165 ezer négyzetméteres területre való költözés után megnő a hatékonyságuk, hisz egy fedél alá kerülne az egyetemmel közösen vitt fejlesztőlabor, az új tesztpálya és a kutatási központ is. Kiállítási tér és étterem is nyílik az új gyár mellett, a terveik szerint ilyen apró fogásokkal is növelnék a Ducatis közösség öntudatát.

A befektetés helyének kiválasztásában szerepet játszott a regionális politika és a munkaerőpiac állami támogatása is. Ha a válság ellenére talpon akarnak maradni, szükség van minden eszközre – leginkább jó és szívhez szóló kéthengeres motorokra.

A superbike versenyzők inkább lassan mennének

2009. április 27., 14:09 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Unalmak a gyors kanyarok? Fárasztó a kormány fölötti görnyedés? Nem hoznak lázba a mind gyorsabb köridők? Nyugi, néha a legjobbak is így vannak ezzel – ilyenkor kell átértelmezni a motorozást.

Így cselekedtek az asseni futam előtt a WSBK ás World Supersport pilóták is: Noriyuki Haga, Ben Spies, Jonathan Rea, Ruben Xaus, Barry Veneman és Arie Vos Solex segédmotorra pattantak és úgy köröztek Assen belvárosában. Az mérsékelt sebesség és az egyszerű technika ellenére mindannyian élvezték a kis csatát – talán a nézőknek is jót tenne néha egy-egy emberközeli betétfutam.

Kedves olvasóink, önök élveznék a világ legjobb versenyzőinek a lassított összecsapásait?

Talma a negyedik - ő a legjobb újonc

2009. április 26., 20:48 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Ügyesen rajtolt el a hetedik helyről Talmácsi Gábor élete második 250-es futamán, majd néhány kanyar megtétele után már az élen motorozott. Aojama és Simoncelli hamar elment mellette, de az élboly többi tagjával nagy csatát vívott a verseny első harmadában. Többen rontottak a híd előtti vízátfolyáson, de Gábor nem hibázott, kicsúszás nélkül fejezte be a futamot.

A Batalonring Team pilótája a negyedik helyen fejezte be a versenyt. Simoncelli kiesett, így az Aspar spanyol motorosa, Bautista nyert, a hazai nézők előtt versenyző Aojama, és az olasz Pasini előtt. Talmácsi Gábor két futam után az ötödik, ezzel a 250-es mezőny legjobb újonca. Jövő héten jön a jerezi spanyol verseny, célja a dobogón végezni.

Jorge Martinez Aspar a következőket nyilatkozta a futam után: „Tökéletesen elégedett vagyok Gábor teljesítményével, bravúros, amit ezen a hétvégén csinált. Még a nagyon rutinos pilótáknak is gondot okoz, amikor ennyire változatosak a körülmények, egyszer esik, egyszer nem, és Gábornak még valóban kevés tapasztalata van a 250-es motorral, úgyhogy neki még nehezebb volt megtalálnia a beállításokat. Egyre közelebb kerül a dobogóhoz, és szerintem jövő héten akár fel is állhat rá. Nem felejtsük el, hogy Jerezben többször is teszteltünk a téli szünetben, vagyis arról a pályáról már 250-es motorral is vannak információi, ez rengeteget segíthet.”

Talmácsi Gábor hozzátette: „Nagyon elégedett vagyok, ez egy fantasztikus eredmény. Egész hétvégén változatos volt az idő, néha száraz, néha vizes pályán edzettünk, meg mondom őszintén, nem is volt igazán támpontunk arra, hogy jók-e a beállítások, vagy, hogy milyen féktávokat kell majd választani. Tegnap például a szabadedzés alatt elég sokat változtattunk a beállításokon, de azzal, hogy eltörölték az időmérőt, sőt még a reggeli bemelegítésen is vizes volt a pálya, nem tudtuk kipróbálni igazából ezeket a beállításokat.

Így utólag azt mondom, hogy jó irányba változtattunk a váz beállításain, jól éreztem magam a motoron. Azt láttam, hogy Aojama és Simoncelli nagyon gyors, igazából próbáltam velük menni, de nagyon veszélyesnek, ijesztőnek találtam a pálya állapotát az egyik vízátfolyásnál, és nem akartam úgy járni, mint például Di Meglio, úgyhogy magamra figyeltem, a saját tempómat mentem. Mindenképpen elégedett vagyok, jó helyen állok az összetettben is, ez önbizalmat ad a jövő heti versenyre."   

A Japán Nagydíj végeredménye:

1. Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 44:06.488 perc

2. Hirosi Aojama (Scot Racing, japán, Honda) 5.889 hátrány

3. Mattia Pasini (Pepe World Team, olasz, Aprilia) 21.832 hátrány

4. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 25.906 hátrány 

 

Hé, BMW-sek, fotóztatok?

2009. április 24., 23:16 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A BMW fotópályázat segítségével keresi az inspiráló képeket a 2010-es naptárához. A téma „Utazás BMW motorkerékpáron”, a részvétel minden amatőr és profi fotós számára nyitott.

A kiválasztott tizenhárom győztes (tizenkét hónap plusz a címlap) különleges ajándékban részesül: a júniusban megrendezésre kerülő BMW Motorrad Days 2009-en a bajor gyár vendégszeretetét élvezheti Garmish-Partenkirchenben, ahol értékes BMW ajándékcsomagot és a VIP csomag részeként két éjszakát kap teljes ellátással.

A pályázatra fényképek feltöltésével vagy e-mailben való elküldésével lehet nevezni - fő elvárás, hogy egy bármilyen korú BMW motorkerékpár is látható legyen rajtuk. Csatolható egy rövid útleírás képekkel, de akár GPS koordinátákat is meg lehet adni. A zsűri elsősorban digitális fényképeket vár, de természetes nyomtatottal illetve negatívval is nevezni lehet.

A beküldési határidő 2009. május 31. A legjobb harmincat a gyártó oldalán nézhetik meg az érdeklődők, a fotókból szakmai zsűri választja majd ki azokat, melyek a következő évi naptáron szerepelhetnek majd. A legutolsó pályázatos úton elkészült BMW Motorrad naptár anyagából itt inspirálódhat.

 

Talmácsi Gábor hetedik az első edzésen 

2009. április 24., 22:38 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Felhők alatt rendezték a Japán Nagydíj első szabadedzését Motegiben. Bautista, Pasini, Aojama és Barbera harcoltak az élen. A katari futamot sérülés miatt kihagyta, de végül Simoncelli volt a leggyorsabb.

Helyi idő szerint késő délután tartották az edzést. Az aszfalt lehűlt, még a 20 fokot sem érte el a hőmérséklete. Ilyen körülmények között természetes, hogy a pilóták elmaradtak a pályarekordtól.

Talmácsi Gábornak ez az egyik kedvenc pályája, de 250 köbcentis motorral most próbálhatta ki először. A Balatonring Team pilótája tizenöt kört motorozott, és a végén érte el a legjobb eredményeket, azt mondja, hogy szinte folyamatosan sikerült javítani a beállításokon. Holnapra még rosszabb időt, esőt jósolnak a meteorológusok. Csapadákos futamokon Gábor már sokszor megcsillogtatta tehetségét és higgadtságát – talán még szerencsét is hozna egy kis víz?

Talmácsi Gábor a következőket nyilatkozata: „Ez még csak első nap, sok idő van még a versenyig. Hetedik lettem, ami nem rossz, de úgy érzem, hogy néhány körre még szükségem van ahhoz, hogy igazán megtapasztaljam, hogy 250-es motorral hogyan kell ezen a pályán menni, a féktávokat még nem érzem. A hideg ellenére egyébként sikeresnek értékelem a napot, hiszen amikor változtattunk a beállításokon, akkor utána mindig jobb időket mentem. Próbálgattam a gumikat is, elöl kettőt, hátul egyet, de még rengeteget kell dolgoznunk a szerelőkkel holnap is. Az időjárástól is függ, hogy milyen munkát tudunk végezni. Ha esni fog, akkor az egész mezőnynek esik majd, ez nem szabad, hogy megzavarjon, nem szabad hibázni." 

Az első szabadedzés élmezőnye:

1 Marco Simoncelli (Metis Gilera, olasz, Gilera) 1:53.093

2 Aojama Hirosi (Scot Racing Team, japán, Honda) 1:53.695

3 Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 1:53.836

7. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 1:54:594 

 

Itt az egyhengeres Ducati

2009. április 23., 16:27 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A kilencvenes évek egyik legizgalmasabb gépe a Ducati Supermono. Az egyhengeresek gyorsasági bajnokságában indult, az 550 köbcentis motor egy kis műszaki csoda volt. 118 kilós tömege megegyezett egy modern 125-ösével. A könnyű testbe kifejezetten erős, 75 lóerős desmodromikus vezérlésű blokkot szereltek, tízezres fordulaton adta le legnagyobb teljesítményt – végsebessége 225 km/h volt.

Korábban hírek röppentek fel, hogy a Ducati gyár megismételné a sikert, és 1198-as blokkjuk feléből ismét egyhengerest faragnának – sajnos nagy a csend a projekt körül, úgy tűnik, a gazdasági válság lelohasztotta a lelkesedésüket.

Tizenöt év után az egykori projektmenedzser döntött: saját szakállára, az anyacégtől függetlenül hozza vissza a Duc Monót. Erősebb lesz, csinosabb és utcán is bevethető – a Supermono Strada az egyhengeres sportmotorok jól szituált szerelmeseinek kedvence lehet.

A blokk a 999R Testastretta alapjaira épül majd, 595 köbcentiből 88 lóerőt hoznak ki. A Pankl titán hajtókar, a nagyobb szelepek és az 54 mm-s torokra kötött Magnetti Marelli befecskendező mellé kiváló futómű is társul – a rugózásért az Öhlins, a megállásért a Brembo radiálisan felfogatott 305 mm-s dupla tárcsája felel. A gumikat Marchesini felnire húzzák. Szénszál, titánium és programozható elektronika – nemes és drága alkatrészekből áll a Ducati Supermomo Strada, nem véletlen, hogy mintegy 16 millió forint az ára.

Kedves olvasóink, önök szerint az ilyen úri huncutságok helyett lenne igény olcsó egyhengeres sportmotorokra? 

Kedvenc pályája várja Talmát

2009. április 23., 10:19 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Évek óta nem volt rá példa, hogy tavasszal rendezzenek versenyt Japánban, de az idei naptár különleges ebből a szempontból. Katar után Japánba kell tehát repülnie az egész mezőnynek, csak májusban kezdődnek a gyorsaságimotoros-világbajnokság európai futamai.

Katarban a viharos időjárás miatt egy rövidített futammal kezdték az évet a 250 köbcentis kategória versenyzői, de most mindannyian jó időben, korrekt körülmények között bizonyítanának.

Talmácsi Gábor az elmúlt két szezonban a 125 köbcentisek között a dobogón végzett Japánban. Tavaly harmadik, 2007-ben pedig második lett, ez egyik kedvenc pályája. A Balatonring Team pilótája szeretné megismételni élete második 250-es versenyén is a korábbi évek jó teljesítményét.

Gábor a következőket nyilatkozta: „Elég különös érzés ilyenkor Japánba repülni, két héttel a szezonkezdés után. Hiányérzetünk volt Katarban, mivel lerövidítették a versenyt. Összességében jó munkát végeztünk Katarban, és a balesetek, szerencsétlen versenyszituációk ellenére elért tizedik hellyel elégedett vagyok. Motegiben még jobban bele fogok szokni az új kategóriába, és ha úgy dolgozunk, ahogy két hete tettük, akkor ismét jó eredményt érhetek el. A csapat is és én is a maximumot akarjuk kihozni magunkból, ha ez sikerül, előrébb léphetek pár helyet. Már várom, hogy újra felülhessek a 250-es Apriliára.” 

 

Csak unalmas színt kaphatnak a magyarok

2009. április 22., 11:29 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Színterápiát tart a Ducati: tíz új festéssel növelné a desmo-hívők függőségét. Monster Artnak nevezik a kitet, amelybe sárvédő, tartály, ülésborítás és aprócska fejidom is tartozik. Azoknak, akik most rendelnék motorjukat, mindössze kilencven euróba kerül a móka – kivéve az arany és az ezüst színt, amely több mint duplája, 190.

Akik már korábban megvásárolták 696-os vagy 1100-as Monsterjüket, ne csüggedjenek, utólag számukra is elérhető a csomag, igaz drágábban, 499 euróért. A nyers arany és higany ezüst sajnos így is drágább, pont egy százassal.

Az új színek nem maradnak sokáig kínálatban: a Kit Monster Art limitált példányszámban kerül forgalomba. Rossz hír, hogy Magyarországon egyelőre nem elérhető a készlet: úgy tűnik, hogy a szűk hazai piac nem számít a gyárnak – kár, mert a lila, sárga, zöld, kék, bordó és narancs színek új, vidám egyéniséget kölcsönöznek a 90 fokos V2-es blokkal szerelt motoroknak.

Kedves olvasóink, önök szerint melyik szín passzol legjobban egy Ducatihoz?

Gumifüst Lacházán: elkezdődött a dragszezon

2009. április 22., 10:23 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Vasárnap a kiskunlacházi repülőtéren a Magyar Dragbike Bajnokság első fordulóján sikeresen mutatkozott be a Suzuki Dragbike Team. A D1000+ kategóriában induló tavalyi bajnok, Szikszai Ferenc balszerencsés volt: a Hayabusa kuplungja nem bírta, így nem sikerült a legjobb négy közé jutnia. 

A szombati teszten az Olaszországból érkezett szerelő, Carlo Molinaro vezetésével az egész csapat a Superstreet kategóriában induló Szürszabó Levente turbós GSX-R 1000-ének beállításán dolgozott. Az eredmények futamról futamra javultak, így Leventének a negyed mérföld végére sikerült új sebességi csúcsot felállítania: 278,11 km/ó-val hajtott át a célvonalon. A döntőben sajnos egy-két méterrel kikapott osztrák ellenfelétől, így a második helyen végzett.

Borsay Szabolcs a Competiton kategóriában indult a tavaly beszerzett Suzuki Hayabusa dragbike-kal. A szombati teszten problémák adódtak az első fékkel, ami nélkül nem lehet tökéletesen gumit melegíteni, de a vasárnapi versenyre ezt sikerült orvosolni.

A burn out-tal már nem volt probléma, de a pályára szombat este felkent anyaggal igen - a jobb tapadás érdekében ezt legalább három-négy nappal a verseny előtt kell az aszfaltra felvinni, addig nem tapad - inkább csúszik. Szabolcs motorja ennek következtében tapadás nélkül, a négyszáz méteres táv háromnegyedén füstölgő, kipörgő kerékkel ment végig. Amit csak lehetett, azt Carlo megtette a csapatnak, így a döntőben sikerült újra győzelemre vinni a Hayabusa dragbike-ot.

A Magyar Dragbike Bajnokság következő futama Május 1.-én Kunmadarason kerül megrendezésre.

Fotók: Mike Tamás

Jawa Californian - a szocialista legenda visszatér?

2009. április 20., 13:12 Módosítva: 2009.07.25 21:02
2

Legyen a tegnap a holnapé és legyen holnap a máé: követeljük az új Californiant!

Már korábban beszámoltunk arról, hogy a Minarelli-Yamaha féle, 660 köbcentis blokk a nyolcan éves cseh cég gyártmányaiba kerül. Az új formatervező-csapat feltett szándéka, hogy a jövőbe néző munkáik mellett a múltra is építhessenek: ehhez a törekvéshez tökéletesen passzolna az Új Californian 660. Az 50 lóerős egyhengeres tökéletes lenne a retró motorhoz - talán pont ez az, amit a cseh és keleti piac mellett a nyugati motorosok is elfogadnának.

Az egykori jól sikerült előd

Bámulatosan hasonlít hetvenes évekbeli elődjére. A lámpakonzol, a tartály és az ülés szabása egy az egyben hozza az egykori formát, de a letisztult kontúr még ma is kellően vonzó - tökéletes párja lenne a Dakar nevű endurós kivitelnek. Reméljük, a cseh formatervezők figyelnek Oberdan Bezzi víziójára.

Kedves olvasóink, önök szerint a régi stílusú géepei kelendőek lennének a Jawának?

 

Tanulj a rendőröktől!

2009. április 18., 19:11 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Rendőreink 2006 óta folyamatosan tartanak vezetéstechnikai képzéseket: céljuk a motorkerékpáros balesetek számának csökkentése. Tréningjeiken bűnüldözőink hivatalos oktatói adják át tapasztalataikat. Holnap Vácra várják a motorosokat – aki elsajátítana néhány trükköt, ne habozzon: az oktatás ingyenes.

Program: 

09.00 - Érkezés, regisztráció

(Magyar Közút Kht. Váci Üzemmérnökség, 2600 Vác, Külső Rádi út, megközelítés: M2 autóút rádi lehajtó, Vác irányába, lakott terület kezdete táblától 400 méter balra, a 2-es számú főútvonal irányából Rád felé, vasúti átjáró után a jobb oldalon keresendő) 

09.00-10.00 - Bemutató, tapasztalatcsere, a motorkerékpáros balesetek elkerülhetősége

10.00 - Indulás a vezetéstechnikai képzés gyakorlati helyszínére: Vác, József Attila sétány, Szánkó domb előtti aszfaltozott terület 

10.00-13.00 Vezetéstechnikai - gyakorlati feladatok végrehajtása 

13.00-14.00 Ebéd (aki szeretne, saját költségére Kőkapu étterem, menü kb. 800-1000 Ft) 

14.00-16.00 Vezetéstechnikai - gyakorlati feladatok végrehajtása 

16.00-17.00 Ügyességi verseny, eredményhirdetés 

 

A Pannóniaringen robbanta a KTM

2009. április 18., 17:21 Módosítva: 2012.09.13 13:47

Nem csak a KTM-esek örülhetnek: Magyarországon második alkalommal rendezik meg a TNT (Track 'N' Test) elnevezésű pályanapot, ahová nem csak az osztrák márka tulajdonosait várják. Minden motoros érdeklődőnek nyitott április 21-22-én a Pannóniaring – ideje belekóstolni a Ready to Race filozófiába.

Teljesítmény- és hengerűrtartalom-korlátozás nincs. A kétnapos rendezvényen instruktorok mutatják be az helyes íveket. A csoportokat tudás szerint osztják be, a kezdőktől a profikig mindenki megtalálja a magának való társaságot.  A bérlet 130 euró, ez magában foglalja, hogy a saját motor mellett tesztelhető a KTM 1190 RC8R, 1190 RC8, 990 Superduke R vagy 990 SMR is. 

További információ a rendezvény weboldalán.

Tényleg épül a Balatonring

2009. április 18., 16:38 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Eső után köpönyeg - ha késve is, de talán mégis lesz valami a magyarországi GP-pályából. „Ahhoz, hogy a Balatonringen legkorábban 2010-ben versenyt rendezhessenek, 13 hónap múlva már állnia kell a sávolyi pályának” – nyilatkozta korábban Dr. Gyenesei István sportért felelős miniszter. Ígéretet tett, hogy minden hónapban személyesen vagy az Önkormányzati Minisztérium valamelyik szakállamtitkára által tájékozódik a sávolyi építkezés állásáról, a gyorsaságimotoros-vb futamának előkészületeiről.

Ezúttal Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár tartott terepbejárást Sávoly község polgármesterével közösen. Alkalmuk volt meggyőződni arról, hogy megkezdődtek a pálya bekötő útjainak és vízelvezető árkainak előkészítő földmunkálatai. Jól haladnak a szennyvíztisztító mű előkészületi munkálatai, és jelentős előrehaladás tapasztalható a LengyeltótiNagykanizsa közötti nagynyomású gázvezeték kiváltásának munkálataiban.

A pályaépítésre vonatkozó építési engedélyezési eljárás folyamatban van, jelenleg a hatóság által jelzett hiányokat pótolják. Az építési engedély kiadásának várható időpontja információim szerint 2009. április vége” – nyilatkozta Kovács Miklós szakállamtitkár. A következő bejárásra május 13-án kerül sor.

 

Triumphos ballépés?

2009. április 17., 12:16 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Mi a közös bennük? Barack Obama, Albert Einstein, Arisztotelész, Bill Gates, Bob Dylan, Fidel Castro, Gandhi, Jimi Hendrix, Henry Ford, Steve McQueen, Franz Kafka, Leonardo da Vinci, Napóleon Bonaparte, Neil Armstrong, Winston Churchill, Charlie Chaplin, Tom Cruise, Robert de Niro, Friedrich Nietzsche és Robert Redford – mindannyian balkezesek. Egyre több tárgy kapható, amely nem a jobbkezesek hegemóniáját hirdeti: kések, gitárok, ollók és szerszámok kaphatók a balkezeseknek.

Az átlagember számára a kormányon felcserélt kezelőszervek biztos káoszt jelentenének, de a Triumph úgy gondolja, hogy sokaknak pont erre van szüksége. Hamarosan megjelenik a szett, amelyet egy balkezességet tanúsító orvosi igazolás és egy próbakör után ingyen szerelnek fel a Triumphokra. Hogy ez valóban hasznos vagy teljesen felesleges dolog, még nem tisztázott – azonban valószínű, hogy a szűk kelet-európai piacon nem nagyon lesznek próbára fogható átszerelt gépek.

Kedves balkezes olvasóink, önök szerint ez hét hülyesége, vagy van valami értelme?

BMW arcplasztika

2009. április 16., 11:22 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A BMW-sek között elismert cég a Wunderlich. A német vállalat dizájnnal, tuninggal és kiegészítők tervezésével foglalkozik. Aktuális munkájuk az új K1300R komplett átformálása volt. Az amúgy sem szelíd vonalakat még agresszívebbé tették. A gyári kipufogó lekerült, helyette titán sportrendszert kapott. A 173 lóerős blokkot tovább erősítette a szabadabb légzés, de az igazi csemegét az új fékek, a könnyebb felnik és a továbbfejlesztett rugózás jelenti. A három lámpa ötletét feltehetőleg a Jawa Dakartól csenték, ennek ellenére nem mutat rosszul: mint egy furcsa rovar néz ránk a Wunderlich-K. A kiegészítők csomagban és külön is kaphatóak.

Az amerikai Mechineart műhely is ráindult a bajorokra, ők a BMW R1200GS-t szemelték ki: a sokak által unalmasnak tartott túraendurót lazábbá és öncélúbbá tették. GSM-nek nevezték el a supermotós jegyekkel felruházott boxert. Leginkább az idomokon finomítottak, munkájukat dicsérik a finom részletek, a fejidom, a sárvédő éa a hengerfejet takaró X-Head védőlap.

Akárcsak a Wunderlich termékei, a Machineartéi is megvásárolhatóak: Európában a BMW specialista Nippy Normans angol fiókja terjeszti. Akit elvarázsolt a német négyhengeres és a boxer, de a gyári formát unalmasnak tartja, bátran válogasson – most van miből.

Kedves olvasóink, önök szerint szépek a gyári BMW-k?

A zöldek beledöglenek?

2009. április 15., 20:05 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A közelmúltban a Totalbike-on is bemutatott Vectrix robogó gyártója komoly anyagi nehézségekkel küzd: az aktuális gazdasági hírek alapján, ha nem érkezik állami segítség vagy külső tőkeinjekció, akkor nem csak a most elbocsátandó hatvan alkalmazottra vár az utca.

A rhode islandi székhelyű, de Lengyelországban tevékenykedő vállalat modern és gazdaságos elektromos meghajtású robogókat gyárt. Hogy az összeszerelésben vagy a kereskedelemben érintett munkásoktól válnak-e meg, még nem tisztázott – az alkalmazottak és a környezettudatos közlekedők is örülnének a vállalat talpraállásának.

Kedves olvasóink, önök szerint belepusztulnak a válságba az alternatív hajtású eszközök gyártói, vagy kizárólag nekik van esélyük?

RSV4 meztelen seggel

2009. április 14., 12:09 Módosítva: 2009.07.25 21:01
1

A pletyka igazá válik? Logikus lépés lenne az Apriliától az RSV sportmotorjuk alapjaira épített naked bike, a mega-Tuono. A V4-es sportmotor blokkja 999,6 köbcenti, hengerei 65 fokot zárnak be. Az alacsony tömeg és a kompakt méret ideálissá tenné arra, hogy konkurenciája legyen a frissen megjelent és egyre népszerűbb Ducati Streetfighternek.

Ha a szivárgó hírek igazak – és lássuk be, valószínűleg azok – a gép a következő milánói motorshow-n mutatkozhat be tanulmány formájában. Addig is itt van Luca Bar concept-designer terve, a jól értesült olasz ilyennek saccolja a készülő Apriliát.