Hírek

Kiélezett pengék

2008. szeptember 16., 17:42 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Hétről-hétre érkeznek az újdonságok, most a Honda villantotta meg a 2009-es sportcsillagait. A CBR 600 RR és a CBR 1000 RR új formában, új színekben jelenik meg.

A hatszázas 184 kilójával még mindig a kategória legkönnyebbje, újdonsága az ABS-CBS fékrendszer, ez garantálja a csoport eddigi legjobb fékhatását. A motort hangolták, nyolcezres percenkénti fordulat felett erősebb és 3,5%-al nyomatékosabb is lett. Papíron a lóerő nem változott, de kipufogógázok az újfajta titánium rendszerbe jutnak, a mérnökök ígérete szerint ez által még vehemensebb a Honda.

A CBR 1000 RR is integrált blokkolásgátlós féket kapott. 999 köbcentis motorja 175 lóerő teljesítményű, ezt 12000-es fordulaton adja le. A lényeg nem változott, a harcot csupán új színével vesz fel a Fireblade. A következő generáció megjelenése a 2010-es modellévre várható.

Három az igazság

2008. szeptember 12., 00:04 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az új Triumph Street Triple R a technikai csemegék mellett végre formailag is ütősre sikerült: a matt szürke fényezés a felbukkanó narancsszínű dekoráció igazán egyedivé teszi a meztelen angol háromhengerest.

A 675 köbcentis gépet a több ponton benzint spriccelő, szekvenciális befecskendező gyorsítja, a lassulásról radiális Nissin fékek gondoskodnak. A vázat alumíniumcsövekből hajlították, ülésmagassága 800 mm. Az útegyenetlenségek rázását elöl 41 milliméteres fejreállított Kayaba csillapítja, hátul pedig 126 milliméter rugóutat adó lengővilla. 17,4 literes tankja akár túrázáshoz is elegendő benzint képes szállítani- ehhez mindenképpen elég a 11700-as fordulaton leadott 107 lóerő is.

Rizi átkelt a tengeren

2008. szeptember 11., 23:22 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Gábornak a Német Superbike Bajnokságban történő helytállás a legfőbb célja, de profi feltételeknek köszönhetően hat alkalomra szóló lehetőséget kapott a színvonalas amerikai AMA Superbike Bajnokság Supersport kategóriájában való részvételre is.

Hétvégi versenyét a georgiai Road Atlanta pályán rendezték meg. A frissen húzott aszfalt majdnem azonos hosszúságú a Hungaroringel, de nyomvonalának köszönhetően közel húsz másodperccel gyorsabb köridőket teljesítenek rajta a motorosok.

Rizi jól kezdett, sikeresen elkerülte az első kör tömegbukását, ami miatt a futamot is újraindították. Második rajtját lendületesen indította, felvette a tempót az előtte menőkkel. Egy-egy helyet előrébb tudott ugrani, így végül a tizenkettedik helyen ért célba.

Ez volt a bajnokság tizedik futama, Rizimayer számára pedig a hatodik, amelyen ott lehetett, így összetettbeli tizenkilencedik helyezése igen szép teljesítmény. Az utolsó futam Laguna Secában lesz, itt dől el a bajnoki cím sorsa Ben Bostrom, és Joshua Hayes között.

Karcsú bajor sportoló

2008. szeptember 9., 17:52 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Akármennyire is kíváncsiak lennénk rá, még legalább egy évet kell várni, hogy a BMW által jelenleg fejlesztett középkategóriás sportmotort hivatalosan is bemutassák. A milánói EICMA motorshowra előreláthatólag az újfejlesztésű, nagytestű robogójukat viszik, hogy a BMW C1 óta tátongó piaci lyukat betömjék.

A japán és angol 600-675 köbcenti közötti sportgépeknek kíván majd a BMW S6RR méltó ellenfele lenni. Teljesítményadatai még nem ismertek, de a designtanulmány képe sokat sejtet: a bajor szokásokhoz híven a futómű terén újdonságokra számíthatunk.

 

Dávid doningtoni ezüstje

2008. szeptember 9., 11:55 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Dávid beletrafált, az edzésnapok sikere után a második helyet szerezte meg Doningtonban.

A GSX-R Európa Kupa mezőnyében a kontinens motorosai mérik össze tudásukat teljesen egyforma, 750cm3-es Suzukikkal. Juhász Dávid 16 évesen a bajnokság egyik legfiatalabb versenyzője, de versenyzői múltja és tehetsége révén egész évben az első tízben motorozott. Most jött el a nagy pillanat, végre felállhatott a dobogóra.

Szinte végig esett az eső, a Superbike Világbajnokság első futamát félbe is szakították., így a Suzukisok futama már nem kerülhetett lebonyolításra a legnagyobbak második versenye előtt. Az eredeti időpontban pedig a napsütésben száraz volt a pálya, de a későbbi kezdésre már újra eláztatta a csapadék. A rajtrácsra a száraz gumikat is kivitték, de senki sem kockáztatott, vizes gumikkal rajtolt el a mezőny. A rendszeresen kiváló indulást produkáló francia Jonchiere ugrott az élre, mögötte a brit fordult a célegyenes végén. Dávid érkezett harmadikként és őt követte a pole-ból induló osztrák Resch, aki nem véletlenül uralta az edzéseket, hiszen az első kör végére már átvette a vezetést.

A brit és a magyar is megelőzte a franciát, majd az ötödik körben a Mainwaringet boxutca-áthajtásra kötelezték elsietett rajtja miatt. Juhász két másodperces előnyt harcolt ki az üldözőkkel szemben, és hiába jöttek kritikus pillanatok, újra és újra meg tudott ugrani előlük. A futam leintéskor így viszonylag nyugodtan emelhette a motor elejét a levegőbe. A harmadik helyet a bajnokságban közvetlenül Dávid előtt álló olasz Saltarelli szerezte meg.

A második hely 20 pontot hozott Suzukisunknak, így már csak két pontra van olasz vetélytársától. Dávid az összetett ötödik helyéről várja az október elejei francia futamot.

Amcsi motorok: mi lesz veletek?

2008. szeptember 7., 13:09 Módosítva: 2009.07.25 21:04
6

Amint arról korábban beszámoltunk, az American Ironhorse komoly anyagi gondokkal küzd. Március óta a helyzet nem javult: hiába váltak a befektetők a cég tulajdonosává, a 30-40000 dolláros customokat gyártó fort worth-i gyár még mélyebbre csúszott.

A befektetett anyagiakat az áru- és raktárkészlet kiárusításával próbálják visszanyerni, az eszközök és javak likvidálása szeptember 12.-én kezdődik. Aki esetleg egy Ironhorse birtokosa vagy motorépítő céget üzemeltet, bátran fontolja meg a texasi utazást: 10 millió dollár értékben vásárolhatók motorok, vázak, blokkok, szerszámok és megmunkáló gépek is.

A csicsa-custom piac további hanyatlását példázza nem csak az American Ironhorse döglődése, hanem a Big Dog Motorcycles folyamatos anyagi krízise is. A szintén állatnévvel illetett vállalat profilja ugyanaz: épített vasakra emlékeztető kisszériás motorokat gyárt. A vásárlói mentalitás változását modellezi néhány évig tartó emelkedésük, majd jelenlegi fenyegető bukásuk. Ugyan még nem tartanak ott, mint az Ironhorse, de már második körben kénytelenek megválni alkalmazottaiktól. Most 22 munkást érint az elbocsátás, de idén további 27 alkalmazottnak szűnik meg a munkahelye.

A lovat lelövik, a kutyát meg elviszi a sintér: önök szerint merre tart a customok piaca?

Még hegyesebb

2008. szeptember 7., 11:47 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az elvhűség Mattighofenben kötelező. A “Ready to Race” az alap, a versenykészség meghatározza az összes KTM minőségét és tulajdonságait. A kéthengeres gépek szerelemeseinek érdemes megnézni az LC8 paletta 990 Supermoto R modelljét. WP futómű és a beépített anyagok minősége megmaradt, a jól kezelhető, fordulatszám-barát blokk ugyanazt hozza, ami a 2008-ban bemutatott 990 SM-ben annyira szerethető volt – mégis több, több mint egy sportgénekkel manipulált supermoto.

„R” mint racing – a csökkentett tömeg, a könnyűfém alkatrészek, a radiálisan beépített Brembo Monoblock fék mind támogatják a sportos felhasználást. Az újraszabott benzintartály ergonómiája is hozzásegít az üléspozícióhoz, ami az aktívabb, tizedmásodpercekre vadászó vezetéshez kell. A kapacitása ugyan csökkent, de a 190 kg alatti össztömeg sokakat kárpótolhat a kisebb hatótávolságért.

Eddig nem volt szokás Mattighofenben: a KTM háromszínű fényezést kapott. A fekete futóműelemek, a narancssárga térhálós váz és a fehér alapú idomok könnyen felismerhetővé teszik, hogy nem a mezei változat húzott el mellettünk. A KTM 990 Supermoto R premierje a milánói EICMA kiállításon lesz, a gyártás pedig a jövő év elején, 2009 februárjában indul be az ausztriai gyárban.

Terepes Benelli

2008. szeptember 3., 17:18 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Már két éve potyognak a morzsák a Benelli terepmotorjáról, most végre itt egy minden igényt kielégítő fotó: az MX 570-et az olbiai Superbike hétvégén kapták lencsevégre.

 

A beetetés nem lehet véletlen, a milánói motorkiállításon biztos ott lesz a 65 lóerős, cserélhető váltós egyhengeres, amit a folyamatos pénzhiánnyal küzdő Vertemati kezdett korábban megtervezni. 2009-ben a hírek szerint egy 450 köbcentis kisebb testvér is érkezik majd.

Nekik könnyű

2008. szeptember 3., 17:17 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az Aprilia 550 köbcentis V2-es blokkja terepen már bizonyított, számos világversenyen mutatta be, hogy nem csak egyhengereseknek áll a buckák világa. De miért kéne, hogy otthagyjuk a sárban? Amit az Aprilia nem tett meg, megtette a Tucson: ahogy korábban már beszámoltunk róla, megkezdték a BT 550 Superleggera fejlesztését.

A 70 lovas blokk 100 kiló alatti össztömeget hivatott mozgatni. A design felelőse a magyar származású Yann Bakonyi. Kollégái elmondták, hogy terveik szerint még fél év van hátra, és gurulni fog a BT: addig is itt egy kép a térhálós váz prototípusáról.

A villa Paioli, az alkatrészek zöme exkluzív MotoGP beszállítók terméke - rengeteg könnyűfém és szénszál szavatolja a névhez méltó szuperkönnyűséget

Jön a Venom?

2008. augusztus 30., 12:06 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Néhány éve a KTM Venom prototípusa számos motoros nyáltermelését indította be. Amennyiben a Mattighofenből szivárgó pletykák igazak, és lerántják a leplet a végleges változatról, akkor a novemberi milánói szakvásáron sokak alá csurran tócsa majd.

A V2-es, 75 fokok hengerszögű blokk az információk szerint 1090 vagy 1149 köbcentis lesz, 150 lóerős teljesítménnyel. Hogy az osztrák mérnökök melyiket választják, egyelőre titok, de talán már csak három hónapot kell várni, és mindent megtudhatunk a Venomról.

Gáz van!

2008. augusztus 30., 11:33 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A terep- és trialmotorokat gyártó spanyol Gas Gas bemutatta 2009-es modelljeit. A triálok új krómvázat, 25%-kal könnyebb szénszálas kipufogót és keskenyebb tankot kaptak. Az elektronikus rendszert egyszerűsítették, a versenytapasztalatok alapján finomították a hátsó féket. Az Euro3 norma immár természetes, a kétütemű 50, 80, 125 és 280 köbcentisek fehér alapú színvariációkkal készülnek.

Az endurókat több, jelentős változtatás érintette. A kétüteműek megkapták a Sachs 48 mm-s Boge fejreállított villáját, 295 mm rugóúttal. A versenymodellekbe új, merevebb Sachs központi rugót szereltek, de a FIM normákkal harmonikusan az új láncmechanizmus is az újítások része. Az EC125 a 2009-es modellévre frissen fejlesztett blokkot kapott. A négyütemű enduróik motorja apró finomításokon, a futóművük pedig Sachs kúrán esett át.

Már az apró Halley-k is tudják az Euro 3 környezetvédelmi normát. A gyengébb fék a múlté: a 260 mm-es kétdugattyús tárcsafékek biztosan megfogják a Gas Gas mediterrán piacokon népszerű 99 kilós motorját.

Kawa: a jövő most kezdődik!

2008. augusztus 30., 09:58 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A Kawasaki egy teljesen új motorcsaládot tervezett. Az újítás érinti az összes típusukat, a quadtól a sportgépig mindet. A 2006-ban, csendben levédett szabadalmuk a titkon terjengő találgatások szerint akár már a 2009-es ZX-6R-ben debütálhat, de ezt a gyártó még hivatalosan nem erősítette meg.

A 70 fokkal előredöntött blokk védjegyként is funkcionálna, ez az elrendezés szerepelne az egy- és többhengeres motorjaikban is. A kialakítás lényege a kisebb méret, alacsonyabb súlypont és a jelentkező giroszkopikus stabilitás.

Az elrendezés a levegő-üzemanyag keverék beáramlását is megkönnyíti, de a „vibrációmentesre” tervezett motor a mérnökök szerint számos további előnyt is tartogat. Bíznak benne, hogy a jövő zöld, és most kezdődik.

Motor segít az autón

2008. augusztus 30., 08:59 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Az Egyesült Királyság Automobil Association-je a szigetországbeli megfelelője a mi Autóklubunknak. A köztudatban leginkább AA rövidítéssel díszített sárga kisbuszaik és szervizeik alapján ismertek. Szolgáltatásuk része a tagok és a rászorultak lerobbant autóinak gyors javítása vagy elszállítása.

„Mivel a közúton jelentkező műszaki hibák 23 %-a lemerült akkumulátor, 18%-a gumiabroncshiba gondok miatt jelentkezik, ezért mérlegelni kellett egy új, hatékonyabb eszköz bevezetését.” – jelentette közleményében Edmund King, az AA elnöke. – „A legtöbb gond a reggeli csúcsra jellemző, amikor az autósok munkába indulnának. Ilyenkor a közúthálózatunk jelentősen túlterhelt, amit gyakran tovább fokoz egy mozgásképtelen jármű. A dugókban a mi szervizautóink is akadályozva vannak a gyors segítségnyújtásban. A megoldást a motoros szolgálat létrehozásában láttuk. Telefonos bejelentés alapján a központ eldöntheti, hogy milyen járművet küldjünk a helyszínre: gyakran elég a két kerék is.”

Honda Silverwing 600 és NT700VA Deauville motorok alkotják a flottát, amely egyelőre London, Birmingham, Manchester, Leeds és Glasgow térségében nyújt segítséget az autós szövetség tagjainak.

A gyilkos jaguár

2008. augusztus 24., 23:18 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A csicsa poklának minden bugyra feltárult, és a tematikus custom-bike építés a legalsó szintre süllyedt. A világító szemű sárvédődísz jaguárok és a búcsúkban látott hattyús körhinták minden giccse egyesítette erejét: épül a Harley-Jag. A helyszín az Egyesült Államok, a nagy díszletek országa. Menetteljesítmény, vázgeometria és nyomatékgörbe? Ugyan, kérem - csak a stílus számít.

Mit mondhatnék? Önök mit mondanának?

A sivatagok kalandora

2008. augusztus 24., 22:42 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Akinek az egész világ az úticélja, jobb, ha előre tájékozódik a meglátogatandó országokról. Fel kell készülni a terepviszonyokra és az olyan eshetőségekre, amelyekkel szembesülhet útja során. Az internet és a könyvek jó források ugyan, de össze sem hasonlíthatóak azzal, amikor egy tapasztalt utazó személyesen meséli el élményeit.

A BMW Motorrad Napok szokásos helyszínén, Garmisch-Partenkirchenben a világ egyik legtapasztaltabb utazója, Michael Martin avatta be a motoros túrázás rejtelmeibe a leendő kalandorokat.

Michael rengeteg időt töltött már a nyeregben. Túráit abból finanszírozta, hogy a világ különböző pontjain diavetítések, könyvek és filmek segítségével osztotta meg élményeit és tapasztalatait az emberekkel. Körülbelül 1500 diavetítés, tizenöt könyv – köztük a hat nyelven kiadott Deserts of the Earth (A Föld Sivatagjai) – és az útjairól készült film adta át a világnak az átélt kalandokat.

„Olyan kérdésekre válaszoltam például, mint, hogy ki léphet be motorral Kína területére, milyen motorozni több mint 5000 méteres tengerszint feletti magasságban, a Szahara mely országai biztonságosak, és milyen pótalkatrészeket szükséges okvetlen magunkkal vinni” – mesélte a kalandor.

Michael Martin valószínűleg már szembesült a legtöbb olyan kihívással és problémával, ami egy hosszú távú kalandra vállalkozót egy motorkerékpár nyergében érhet. Mégsem utazna semmilyen más módon, számára a két keréken való utazás az egyetlen módja annak, hogy kapcsolatot teremthessen a környezettel, a tájjal és azon országok lakóival, amelyeken áthaladunk.

A világutazó már tervezi újabb kalandját: egy R 1200 GS Adventure nyergében készül nekivágni a földgolyó északi felének. Soha nem aggódik amiatt, hogy egy lerobbant motorkerékpárral ott ragad valahol a sivatagban. „Defektjavítás vagy egyéb apróbb hibák kiküszöbölése nem jelent számomra problémát, de általában a nagyobb mechanikai gondokkal is megbirkózom a Föld sivatagain keresztül vezető utaim során.”

 

Hazatérés

2008. augusztus 22., 13:32 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Ma indul útjára Gordon May, hogy egy 1953-as Royal Enfield nyergében Angliából az indiai Chennaiba motorozzon. Manchester városából indul, tervei szerint mindössze hat hét alatt szeretne megérkezni a gyárba, ahol motorjának "modern" utódait gyártják.

A kalanddal a Water Aid és JBF jótékonysági szervezeteket támogatja. Ázsia felé utazva Magyarországon is elhalad, aki látja a durrogó, klasszikus egyhengerest, szurkoljon neki: a neheze még csak Európa után következik.

Ez a jövő? Kipróbálnám.

2008. augusztus 19., 11:10 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Jake Loniak mélyen aludt és nagyot álmodott: a Deus Ex Machina elrugaszkodott mindentől, amit eddig a motorozásról és a kerekeken való közlekedésről gondoltunk. Egy formatervezési tanulmánynak indult, de a terv a Yamaha érdeklődését is felkeltette. Akármennyire is elrugaszkodottnak tűnik az ötlet, de mégis megvalósítható egy működő modell. A munka már túl is jutott az elméleti síkon, a haladáshoz és a mozgatáshoz szükséges 36 "mesterséges izomzatot" a Festo, a lítium-ion akkumulátort pedig a hadiiparnak is beszállító A123 gyártaná.

Az biztos, hogy ez a gép nem holnap gurul ki az utcára, de ha elkészül, érdekes alternatívája lesz a közlekedésnek. Én kipróbálnám. És a kedves olvasók?

Főmotívum: zöld és fekete

2008. augusztus 17., 23:18 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Véget ért a Kawasaki Poster Grand Prix pályázat - a fődíjat nézve érdemes volt részt venni a versenyen. A svéd Andyswe lett a nyertes grafikus, munkájáért egy 2008-as Ninja ZX-10R kapott.

Annak ellenére, hogy a Kawasaki még sosem hirdetett ilyen jellegű pályázatot, az egész világról kaptak nevezéseket. 70-et választottak ki, ezek jutottak tovább a következő fordulóba. A rajongó motorosok az interneten szavazhattak. A zsűri figyelembe vette a voksaikat, majd a pályaműveket szigorú válogatták és bírálták. Kellett, hogy tartalmazzák a kiírt kritériumokat, a Kawasaki „kihívó szellemiségét”, az egyediséget és a kreativitást.

A beküldött munkák és a hozzászólások a Kawasaki Poszter Grand Prix honlapján tekinthetők meg.

A finnek gyorsak terepen

2008. augusztus 17., 22:36 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Simo Kirssi a BMW Motorrad Motorsport versenyzője nehéz győzelmet aratott a Német Cross Country Bajnokság (GCC) ötödik futamán a Nürnberg melletti Mühlhausenben. Két órás párbajt folytatott a francia supercross-menővel, Cyrille Coulon-nal. A csatában végül Kirssi diadalmaskodott, megtartva ezzel vezető helyét bajnokságban.

Egy tökéletes rajt után Kirssi és csapattársa Bert Meyer vezettek, ám a francia Coulon leelőzte a fiatal szász versenyzőt, és ezzel feljött a második helyre. Simo szerencséjére a mühlhauseni pálya új szakaszába egy extrém, farönkös szakaszt építettek. A finn versenyző kamatoztathatta az Enduro Világbajnokságról frissen szerzett tapasztalatait, és az akadályokat igen látványosan, rutinnal vette. A táv felénél Kirssi már negyven másodpercre növelte előnyét a mezőnnyel szemben, de az utolsó körökben hibákat követett el. Francia riválisa lefaragta hátrányát, így végül csak 6 másodperccel később ért célba a finn versenyzőnél.

A győztes így nyilatkozott: “A rajt után csak azon dolgoztam, hogy elszakadjak a többiektől. Az első box-kiállás után elkövettem néhány apró hibát és még néhány pilóta lekörözésével is vesztettem időt. Mire észbe kaptam Cyrille a Yamahán igen közel került. A G 450 X végig remekül működött és a beállításaival sem volt gond.”

Berti Hauser, a BMW Motorrad Motorsport igazgatója végig nyomon követte a küzdelmet. Megkönnyebbült, amikor látta Simo sikerét. „Izgalmas finálé volt. Gratulálok Simonak és Cyrille Coulonnak is – elkápráztatták a közönséget. Kirssi győzelme a csapat érdeme, és egy szép születésnapi ajándék Simo fivérének Junonak, aki felkészítette a BMW-t a versenyre.

Az XCC Mühlhausen, XCProClass végeredménye:

1. Simo Kirssi, BMW Motorrad Motorsport, 22 kör 2. Cyrille Coulon, Yamaha, 22 kör 3. Ralf Scheidhauer, KTM, 22 kör 4. Marco Straubel, KTM, 21 kör 5. Andy Bolle, KTM, 21 kör 6. Bernd Eckenbach, BMW, 21 kör 7. Steffen Albrecht, Yamaha, 21 kör 8. Stefan Geyer, KTM, 21 kör 9. Arne Weidemann, Husaberg, 21 kör 10. Jörg haustein, KTM, 21 kör

GCC XCProClass tabella

1. Simo Kirssi, BMW Motorrad Motorsport, 115 pont 2. Cyrille Coulon, Yamaha, 110 3. Bert Meyer, BMW Motorrad Motorsport, 94 4. Marco Straubel, KTM, 76 5. Falko Karbautzki, KTM, 76 6. Steffen Albrecht, Yamaha, 75 7. Andy Boller, KTM, 71 8. Stefan Geyer, KTM, 68 9. Jörg Haustein, KTM 60 10. Gauthier Leclabart, Yamaha, 53

Talma nem álhatott dobogóra

2008. augusztus 17., 21:39 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Az újabb világbajnoki cím egyre nagyobb távolságra kerül Talmától. A házi terepnek számító brünni Masaryk pálya (Masarykův okruh -Csehország) minden méterét jól ismeri, ennek eredménye, hogy az élről rajtolhatott. A győzelemre nem volt sansza - ahogy Stefan Bradl meglépett a mezőnytől, úgy csökkentek körről körre Talmácsi esélyei.

Az első kanyar után a harmadik helyen fordult, de a kört a második helyen fejezte be. Smith-szel és Terollal igyekezett meglépni a mezőnytől, de a harmadik körre már Bradl, Talmácsi, Terol és Smith volt az első négy helyezett. Miután Di Meglio megelőzte Gábort, nem volt más választása: a harmadik helyért harcolhatott Olive-val, sikertelenül. Bradl legyőzte Di Megliót, így a fiatal német élete első futamgyőzelmét aratta.

Talmácsi Gábor a leintés után értékelte a futamot. Méltatta Olive és Terrol keménységét, és sajnálatát fejezte ki, hogy motorja a verseny során vesztett erejéből. Üdvözölte a magyarokat, mint elmondta, ilyen szurkolói senkinek sincsenek.

1. Stefan Bradl (Grizzly Gas Kiefer Racing)

2. Mike Di Meglio (Ajo Motorsport) +0,881

3. Joan Olive (Belson Derbi) +4,070,

4. Talmácsi Gábor (Bancaja Aspar Team) +4,118

5. Nicolas Terol (Jack&Jones WRB) +7,048

6. Bradley Smith (Polaris World) +9,334

A világbajnoki pontverseny állása:

1. Di Meglio 160

2. Corsi 142

3. Bradl 126

4. Talmácsi 122

5. Olive 110

6. Terol 102

Az S&S ismét bizonyított

2008. augusztus 14., 14:10 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Az S&S legutóbbi fejlesztése, az X-Wedge már az USA negyvenkilenc államában forgalmazható. A 2010-es környezetvédelmi előírásokat teljesítő motorblokk immár Alaszkától Hawaii-ig kapható, csupán a pszichotikusan szigorú kaliforniai törvényeknek nem felel meg.

A V-alakba rendezett, 56 fok hengerszögű motort tavaly mutatták be. 1917 köbcentis hengerűrtartalma megfelel a motorépítők minden igényének. Egyedi vásárlók, építők vagy kisebb, független motorgyártók is rendelhetik – amennyiben az évi termelésük nem haladja meg a háromezres darabszámot.

Az elektromos befecskendezéssel táplált motor számos teszten mutatta meg előnyeit. Ereje és nyomatéka garantált, a mechanikus zajokat is sikeresen tompították. Az S&S a custom-piac legnagyobb független blokkgyártója: nem csupán az Egyesült Államokban van jelen, termékei az egész világon elérhető, homológ gépek. Biztosan nem kell sokat várni, hogy hazánkban is debütáljon a blokk, a motorépítő műhelyek biztosan megdolgozzák majd az X-Wedget.

Odatalálunk

2008. augusztus 10., 23:55 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Megjelent a TomTom motoros navigációs készülék második szériája, a Rider 2. A kezdeti szoftveres és ergonómiai kifogásokat kiküszöbölték, és a 320 x 240 képkocka felbontású, 3,5-es érintőképernyős műszer száz százalékig vízálló műanyagtokot kapott.

A kesztyűbarát ikonok és az univerzális konzol a felhasználást könnyítik. Csatolható hozzá a Cardo Bluetooth rendszere is. Ez lehetővé teszi, hogy a készülék figyelmeztető hangjait a sisakbeszélőn keresztül hallgassuk. A Help Me funkció a vészhelyzetekben segít, bekapcsolása megoldás lehet a bajban: szervizeket, egészségügyi vagy rendőri intézményeket találhatunk meg.

 

 

 

 

 

 

A TomTom internetes Map Share rendszerén keresztül folyamatosan frissíthetjük a memóriát, ha a beépített, Kelet-Európára is élesített térképszoftver nem lenne elég. Táv- és sebességmérés, úti statisztikák mind-mind készíthetők a Rider 2-vel. Lítium-ion eleme öt óra működési idővel bír, de természetesen a motor 12 voltos áramkörére is ráköthető. A -10 és 55 Celsius között üzemelni képes berendezés SD kártyán keresztül kommunikál. 310 grammja és 11,3 x 9,6 x 5.2 méretei felhasználóbaráttá teszik.

A nagy konkurens Garmint nehéz lesz megszorongatniuk, de a TomTom mindent megpróbál: 599 Eurós ára és paraméterei komoly piaci harcot vetítenek elő.

Új BMW robogók 2010-re

2008. augusztus 10., 23:06 Módosítva: 2009.07.25 21:03
1

Már régóta esedékes a BMW új robogóinak megjelenése, de a legújabb információk szerint csak a 2010-es modellévre mutatják be a friss, nagytestű gépeket. Szinte már biztos, hogy a 500, 650 és 800-as, V-elrendezésű, kéthengeres, 80? Rotax blokkok hajtják majd a robogókat.

33 és 75 lóerő között teljesítenek majd: kielégítve a kezdők vágyait is, és konkurenciát jelentve majd olyan modelleknek, mint a power-scooter osztály jelenlegi királya, a Gilera GP800. Ezek a vízhűtéses blokkok jelenleg a Rotax által birtokolt BRP quadokban szolgálnak. Technikailag még finomítások várhatók a mostani változatokhoz képest: modernebb befecskendező és fokozatmentes váltó kerül majd a maxi-robogókba.

A növekvő piacból a BMW ismét kihasítaná a maga részét. Ha visszaemlékezünk a C1 modelljükre, és figyelembe vesszük az innovatív törekvéseiket, biztosak lehetünk benne, hogy a bajorok új robogója nem egy hétköznapi modell lesz.

Lefogyott a négyütem

2008. augusztus 7., 15:30 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Egykor a négyütemű krosszmotorok tömegük és erőhiányuk miatt kerültek hátrányba a dinamikusan fejlődő kétüteműekkel szemben. A helyzet kezd megfordulni, ezt támasztja alá az off-road specialista Husqvarnától kiszivárgott néhány információ is.

Legújabb kettőötvenes négyütemű blokkjuk a kategóriában a legkönnyebb, mindössze 22 kg. Belsejébe a legnemesebb titán alkatrészeket építették, ezért nem csupán a tömegen spórolhattak, hanem erős, versenypályán is potens konstrukciót tervezhettek. A versenygép a tervek szerint 92 kg lesz feltankolatlanul, fejlesztésén többek között Andrea Bartolini, az egykori MX500 világbajnok is dolgozik.

Rizi gyorsul

2008. augusztus 7., 14:52 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A Német Nyílt Bajnokság (IDM) Superbike kategóriájában futamról futamra jobb eredményeket ér el Rizmayer Gábor. A versenyt megelőző első időmérő edzésen már látszott, hogy a Team Suzuki versenyzője jó formájában van. A hetedik helyet biztosította magának, amelyet sajnos a második edzésen a félresikerült futóműhangolás miatt nem tudott megtartani. 

A tizedik rajtkockából indult, az első futam végére felzárkózott a vezető hatos bolyhoz, majd a nyolcadik helyen ért célba. A második futamra hiába sikerült hangolni a futóművet, az ellenfelek még jobb beállításokat találtak. Gábor a tizenegyedik helyet szerezte meg, jelenleg 55 pontjával az összesített tizenegyedik helyét birtokolja.