Több változáson is átmennek a BMW nagy túramotorjai a 2022-es modellévre, a bajorok felfrissítik a K 1600 sorozat minden tagját. Ez érinti a K 1600 B-t, a GT-t, a GTL-t és a Grand Americát.
Idén nyáron hivatalosan is bejelentették, hogy a motorosokat kitiltják a Pikes Peak-i hegyi felfutóról. Ettől persze a verseny köré felépült legenda még nagyon is él, és a tiltás a Ducatit sem tántorította el attól, hogy az új Multistrada V4-ből is elkészítse a Pikes Peak Editiont, ahogy arra már számítani lehetett.
A közelmúltban többször is írtunk az indiai Ola Electricről. Az indiai startup nyáron mutatta be első modelljét, az S1 villanyrobogót, belevágtak a Futurefactory nevű gigagyár építésébe is, ahol kizárólag női munkaerőt alkalmaznának. Az sem titok, hogy a robogók mellett a töltőhálózatban is nagy üzletet látnak, így hát el is kezdték annak kiépítését.
Nem teljesen példa nélkül az autó- és motorkerékpár-iparban, hogy egyes gyártók almárkákat vezetnek be egy-egy szegmens lefedésére. Autóknál ilyen például a Seat sportos leágazása, a Cupra, a Citroën prémium-karja, a DS, motoroknál pedig például a CFMoto indította a Zeehót, amely kifejezetten az elektromos gépekre fókuszál. Most az indiai TVS is tesz egy hasonló lépést.
Sok motoros – és persze autós – rémálma, hogy mire reggel felébred, csak hűlt helyét találja annak a gépnek, amelynek árát kemény munkával gyűjtögette össze. Elég szomorú, hogy ilyenek előfordulnak, sőt még egy árva katalizátort is úgy kell őrizgetni, mint a nemzeti bank aranykészletét. Egy közelmúltbeli eset viszont jól bizonyítja, mekkora hasznát vehetjük egy GPS-es nyomkövetőnek.
Nemrég írtunk arról, hogy a BMW Motorrad éppen minden idők legjobb eladásait produkálja. Most a Ducati közölt hasonlóan örvendetes híreket, az olasz gyártó ugyanis 2021 első három negyedévében már több motorkerékpárt tudott eladni, mint 2020-ban összesen.
Gold Line néven készített különkiadásokat nyolc modelljéből a Triumph. Műszaki vonalon ezek ugyan nem hoznak semmiféle pluszt az alapkivitelekhez képest, de kézzel festett részleteik révén mégis különlegesek. Ahogy a Gold Line névből akár következtethetnénk is rá, aranyszínű díszítőcsíkok dobják fel a gépeket, ezeket minden példányra kézzel viszik fel. Ahogy a Triumph által kiadott anyagból kiderül, a gyár összes dolgozója közül mindössze hatan készíthetnek ilyesmit.
A Yamaha idén már felfrissítette 900-as háromhengeres naked bike-ját, az MT-09-et, amely ugyan továbbra is igen ronda, ám legalább annyira komoly a tudása. Miután az utóbbi időben az MT-03 és az MT-07 is átment már némi újításon, csak az MT-10 maradt, amely kicsit kilóg a sorból dizájnját illetően. Most azt is átfaragják kissé.
A Soriano Motoriról először 2019 tavaszán lehetett hallani, májusban alapította meg a céget Marco Soriano, méghozzá elektromos gépekben gondolkodva. Első modelljeik bemutatását a tavalyi milánói motorszalonra tervezték, ám az EICMA a járványhelyzet miatt elmaradt. Később azért beszéltek a márkáról, mert első motorgyártóként bejelentették, hogy kriptovalutával is lehet náluk vásárolni, sőt előrendeléseket is felvettek érkező modelljeikre.
A Royal Enfield idén év elején frissítette a Himalayan túraendurót, hogy teljesítse az Euro 5-ös kibocsátási normát. Akkor azonban igazán jelentős változásokon nem ment át a blokk, maradt 411 köbcentis és 24 lóerős az egyhengeres. Ez azért nem valami combos, többször felerősödtek már olyan hangok, amelyek hiányolták az erőt belőle. Most úgy fest, fohászuk meghallgattatott.
Minden idők legsikeresebb motorosa a gyorsasági-világbajnokságok történetében Giacomo Agostini. Az olasz legenda 122 futamot nyert, tizenötször volt világbajnok, ebből tizenhárom címet az MV Agusta színeiben hódított el. A most 79 éves Agostini sikerei előtt ezúttal egy különleges Superveloce-változattal tiszteleg az olasz gyártó.
Világbajnokot avattak hétvégén a MotoGP-ben: Fabio Quartararo élete első vébécíme egyben Franciaország első aranyérme a gyorsaságimotoros-világbajnokság történetében.
Sok mai autóban már alkalmaznak head-up displayt, kategóriától függően pedig a kiterjesztett valóság technikáját használva mutatja például a navigáció információit, a helyes utat. Hasonlóra képes a motorosoknak szánt Aegis Rider is, csak éppen itt a biztonságos kanyarívet vetíti elénk a rendszer.
Hétvégén Marco Simoncellire, a MotoGP tíz éve elhunyt olasz klasszisára emlékezett a motorsport világa, miközben a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye éppen a róla elnevezett misanói versenypályán avatott új világbajnokot Fabio Quartararo személyében. Simoncelli tragédiája nemcsak a sportág szerelmeseit rázta meg 2011-ben, de sajnos azóta is történtek halálos balesetek több kategóriában. A közelmúltban fiatal motorosok, gyerekek vesztették életüket, erre pedig mindenképpen reagálniuk kellett valahogy a döntéshozóknak.
Kizárólagos gyártóként eddig az Energica látta el versenymotorokkal a Moto E versenysorozatot. A kis olasz villanymotorgyártó az Energica Ego Corsa modellt szállította a csapatoknak, a napokban azonban a sorozat promóterének, a Dorna Sportsnak a képviselői bejelentették, hogy a 2022-es szezon végével megszűnik a szerződés a felek között.
Tartotta ígéretét, és bemutatta az NT1100 sport-túramotort a Honda. A nevet már év elején levédették, azóta azt is tudni lehetett, hogy az Africa Twinnel közös alapokra építik fel az újdonságot, most pedig végre minden részletről lehullt a lepel.
Bejelentette Darryn Binder szerződtetését a WithU Yamaha RNF csapata, így a 23 éves dél-afrikai motoros – a jelenleg a KTM-nél szereplő Brad Binder öccse – a királykategóriában folytathatja. Akinek ez az istálló nem lenne ismerős: a Petronas kivonulásával lényegében a jelenlegi Petronas-Yamaha SRT utódjáról van szó.
A KTM elég nagyot gurított a nyáron, amikor előálltak a Moto2-es versenygépek szintjét hozó pályamotorral, az RC 8C-vel. A 890 Duke blokkjából 128 lóerőt csaltak elő, köré pedig igen komoly aerodinamikai csomagot, WP futóművet, Brembo fékeket és Akrapovic kipufogót pakoltak össze. Csupán száz darabos példányszámot lőttek be, öt perc alatt el is fogyott minden darab előrendeléssel. Az első vevők most kapták meg az RC 8C-t.
Gyakori téma, hogy motorozni mennyire veszélyes vagy mennyire nem az. Mindenesetre az biztos, hogy az utasokat körülölelő nagy fém karosszéria híján a közlekedés védtelenebb résztvevői közé tartoznak. A US National Trauma Data Bank kutatása szerint viszont vannak azért jóval komolyabb sérülésveszéllyel járó tevékenységek.
Két új rendőrmotort leplezett le a BMW a párizsi Milipol biztonságtechnikai kiállításon. A rendvédelmi szervek által eddig is használt R 1250 RT, F 750 GS, valamint F 850 GS mellé most a CE 04 villanyrobogó, valamint az F 900 XR crossover csatlakozik.
Hatvannyolc éves korában elhunyt Reinhold Roth, a németek világbajnoki ezüstérmes motorversenyzője. Roth 1979-ben állt rajthoz először vébéfutamon, de komolyan csak 1983-tól kezdtek számolni vele. A Yamahánál kezdett, rövid suzukis kikacsintás után végül a Hondánál kapott igazán lehetőséget. Első győzelmét az 1987-es Francia Nagydíjon aratta, abban az évben második lett a pontversenyben, ezt az eredményt 1989-ben meg is tudta ismételni. Aztán egy baleset nemcsak a karrierjét, hanem életét is kettétörte.
A motorkerékpárok – és egyéb, védtelenebb közlekedők – felismerését, és a jelenlétükre adott reakciót is pontozhatja a jövőben az EuroNCAP a törésteszteken. A vezetéssegítő rendszerek ilyen irányú fejlődésében kimondottan nagy potenciál van a balesetek megelőzése, vagy legalábbis kimenetelük enyhítése szempontjából.
Limitált szériás különmodell született az Indian és a Jack Daniel's együttműködéséből, ezúttal a Challenger Dark Horse volt az alany. Ilyenkor általában egy legyintés mellett mutatnak valamilyen új fényezést, egy-két érdekes dizájnelemet, és mehet minden tovább. Ez most azonban egy kicsit más, ezúttal technikai oldalon is adnak némi pluszt.
Miután a Suzuki megnyerte az idei Endurance-világbajnokságot, egyik pilótájuk, Sylvain Guintoli pedig a sikerrel igazán szűk elitklubhoz csatlakozott, arra sem kellett sokat várni, hogy a győzelem előtt tisztelegve limitált szériás utcai modellt – jobban mondva egy gyorsan felpattintható egységcsomagot – dobjanak piacra a japánok. Érdekes módon nem valamelyik sportmotorhoz, hanem a friss GSX-S1000- hez, valamint annak visszafogottabb változatából, a GSX-S950- hez készült el a SERT-kit. Ez részben azzal indokolható, hogy plusz lökést adhat az újdonságoknak egy ilyen variáns.
Nemrég jelentette be a Kawasaki, hogy 2035-re teljesen megválna a kizárólag belső égésű motorral szerelt modellektől. Ez persze nem volt annyira meglepő, hiszen egy ideje foglalkoztatja őket a hibridhajtás, és folynak ezzel kapcsolatos fejlesztések, sőt villanymotort is villantottak már. Most egy benzin-elektromos hibrid prototípust mutattak.