Hírek

Versenyezni fog a Honda csodamotorja

május 25., 15:18 Módosítva: 2016-05-29 17:59:39
64

A jövő héten induló Man TT-n rajthoz áll Superbike TT és a Senior TT kategóriában egy Honda RC213V-S, a nyeregben pedig Bruce Anstey fog ülni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Odaverősnek kell lennie az új Yamaha R6-nak

május 25., 11:49 Módosítva: 2016-06-02 17:19:49
30

Az YZF-R6-hoz elég rég nem nyúltak érdemben, legutóbb 2010-ben simogattak rajta egy keveset, akkor hosszabb kipufogórendszert és áthangolt mappingot kapott, faragtak az airboxon, három decivel csökkentették a tank térfogatát - szóval faceliftnek is nagyon óvatos volt, alapjaiban 2008 óta nem változott.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Man TT-n mutatkozik be a Victory RR

május 24., 17:28 Módosítva: 2016-05-29 13:16:37
37

A Victory idén visszatér a Man TT-re, a jövő héten induló versenyre a Victory RR elektromos superbike-kal neveznek. Az alapjai megegyeznek a Brammo Empulse RR-rel, de a Victory továbbfejlesztette a hajtást, hogy az eredetileg 2012-es gép 2016-ban is ütőképes lehessen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek a részletek a Honda City Adventure-ről

május 24., 13:04 Módosítva: 2016-06-02 17:19:49
13

Ha már szabadalmi rajz van valamiről, akkor az már jó jel - a milánói tanulmány és az olaszországi észlelés után most már itt tart a Honda City Adventure, a Honda Integra alapú kaland-túra-robogó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha már unod a kínlódást a garázsban

május 24., 09:27 Módosítva: 2016-05-31 07:44:13
9

Visszatérő probléma, hogy motorkerékpárunkkal szűk helyre kell manőverezni a garázsban. Esetleg már majdnem a helyén van, de ahhoz, hogy pár centivel beljebb tornásszuk, még mindig tologatni kell. Aztán persze mégsem férünk oda tőle a szerszámokhoz. Erre a problémára keresett megoldást az amerikai Condor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az öreg olasz kijavította a VFR1200-at

május 23., 17:49 Módosítva: 2016-05-27 13:19:52
56

Aldo Drudi nagy név a szakmájában: formatervező és grafikus, dolgozott a Dainese-nek, az Arainak, ő Valentino Rossi sisakfestéseinek a beszállítója. De nem csak a sisakminták foglalkoztatják, legutóbb például egy Honda VFR1200F-et épített át csapatával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kompresszort dobott a BMW a legújabb tanulmányára

május 23., 16:12 Módosítva: 2016-06-04 06:42:32
194

A BMW R5 Hommage tanulmány egy érdekes tisztelgés az 1936-ban - vagyis éppen 80 éve - bemutatott R5 előtt. A koncepciómotorba a 30-as években is használt 500 köbcentis bokszermotort építettek, ám hogy legyen benne egy kis csavar, megfújták egy kompresszorral.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nehezen veszi az ürest, mi lehet a baja?

május 20., 12:29 Módosítva: 2016-06-10 16:40:31
2

Tisztelt Motordoktor!

Két hónapja vásároltam egy Yamaha FZS1000 motorkerékpárt. Már kezdetekkor nehezen vette az ürest. A kuplung szétszedése után nem volt tapasztalható égés illetve kopás nyoma. A mérés után gyári értéken belüli tartományt kaptunk. A probléma továbbra is jelentkezik, de csak egészen lassú haladáskor nem lehet üresbe tenni a váltót. Az olajcsere sem sokat segített e jelenségen. A motorban óra szerint (feltéve, ha valós) 40 e km van. Sebességváltáskor nem csúszik a kuplung.

Mi okozhatja a problémát? Szükséges e teljes kuplung szett cseréje? Normál használat esetén mennyit bír ki egy szett?

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor!

Először meg kellene győződni róla, hogy a kuplung kiemel-e teljesen. Ha egyest kapcsolsz, és teljesen behúzott kuplungnál a motor egy kicsit is kúszik, vagy menni akar, akkor sajnos a kuplung nem emel ki rendesen, ez okozhatja, hogy nehéz ürest találni. Ezt a bowdenen állítással talán meg lehet szüntetni, illetve a fedélnél is állítható.

Yamaha FZS1000 Fazer
Yamaha FZS1000 Fazer

Amikor szét volt szedve a kuplung, akkor a köztes lamellák deformációját is meg kellett volna nézni, mert az is okozhat ilyen hibát, és nem teljesen kiemelő kuplungot.

Ha a kuplunggal minden rendben van, akkor a nehéz üres fokozat kiválasztását a kapcsolócsillag és a csillagkar kopása is okozhatja, de ennek javítása és ellenőrzése már műhelyfeladat.

A kuplung élettartama nagyon függ a használattól, a 40 ezer kilométeres kopás és elhasználódás átlagosnak tekinthető. Viszont a kopás miatti elhasználódás általában csúszásban nyilvánul meg, nem pedig rosszul kiválasztható fokozatokban.

Üdv.

Motordoktor

Kompresszoros retró motort tervez a Kawasaki

május 19., 16:45 Módosítva: 2016-05-26 16:35:28
124

Az elmúlt időszak legizgalmasabb pletykája egyértelműen a Kawasakié. Állítólag vissza akarják hozni a legendás Z1-et, amit bizonyos piacokon Kawasaki 900 Super Fournak és Z900-nak is hívtak, ami okoz kavarást, mert hivatalosan a Z1 utódját hívták Z900-nak, sőt nevezték azt KZ900-nak is, hogy teljes legyen a káosz -  de ez most nagyjából lényegtelen. A Z1 különlegessége amúgy, hogy máig ez a legértékesebbnek tartott japán veteránmotor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Második lett a magyar Harley

május 19., 13:41 Módosítva: 2016-05-25 12:17:54
32

Ahogy azt korábban már mi is megírtuk, magyar motor nyerte a Battle of the Kings motorépítő verseny első fordulóját. A Harley-Davidson Budapest munkája a közönségszavazatok alapján tehát első helyen jutott be a régiós döntőbe, ahol szakmai zsűri bírálta el a gépeket. A motorkerékpár itt is sikerrel szerepelt, a második helyet hozták el vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön az ezerhármas V2-es Husqvarna

május 18., 16:56 Módosítva: 2016-05-25 15:19:56
2

Még ki sem száradt a nyálam a billentyűzetből, amit a Husqvarna Vitpilen 701 bejelentésekor csorgattam bele, és máris itt a hír, hogy még ridegebb dolgot gurít a Husqvarna. Jön a 1301 modelljük, amiről még nem tudni, hogy megkapja-e a Vitpilen nevet - azt viszont nem nehéz kitalálni, honnan származnak a műszaki alapok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az MV Agusta körül ólálkodik a Polaris

május 18., 12:27 Módosítva: 2016-05-25 17:22:40
17

Lehetséges, hogy a közeljövőben az MV Agusta csatlakozik a Victory-hoz és az Indianhoz, vagyis a Polaris csoport kezébe kerülhet. Az ebbe az irányba mutató hírekről az olasz Corriere delle Sera újság számolt be. Aki rajta tartja az ujját a motoros világ verőerén, az már olvasta, hogy az MV Agusta szabadulna a Mercedes-AMG-től, vagyis visszavásárolnák a német cég 20%-os tulajdonrészét.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM sem nagyon tud mit hozzátenni 180 lóerőhöz

május 18., 09:03 Módosítva: 2016-05-26 09:58:21
44

Úgy néz ki, hogy 2017-re ráncfelvarrást fog kapni a KTM 1290 Super Duke R. Ez főleg a külső kozmetikázását fogja jelenteni, például egy új osztott fényszórót kap, valamint faragnak a hűtő környéki burkolatokon.

Távolról sincs vége, olvasson még

10 évet várt, hogy megint dobogóra álljon

május 17., 14:54 Módosítva: 2016-05-20 11:05:51
24

Nicky Hayden tavaly otthagyta a MotoGP-t, és idén már a Superbike világbajnokságon versenyez - a GP-ben már nem tudott labdába rúgni, így új célt keresett. Ha az elkövetkező években nyerni tud, ő lesz az első, aki mindkét szériában világbajnoki címmel rendelkezik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pedrosa kimarad a keringőből

május 17., 11:17 Módosítva: 2016-05-25 12:17:54
11

Nagyjából egy hónappal ezelőtt hivatalosan is bejelentették: Jorge Lorenzo elhagyja a Yamahát, és a Ducatinál folytatja pályafutását. Hogy jól döntött-e, az nyilván csak a következő szezonokban derül majd ki, az viszont biztos, hogy lépésével egészen komoly pilótakeringőt indított el. Abból viszont Dani Pedrosa kimarad.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Chieftain is átállt a sötét oldalra

május 13., 08:13 Módosítva: 2016-05-23 12:57:32
11

Egy új, bagger stílusú motorkerékpárról rántotta le a leplet az Indian. A Chieftain Dark Horse – mint ahogyan azt a neve is mutatja – a Chieftain és a Chief Dark Horse keresztezéseként határozható meg leginkább.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha két keréken jön a segítség

május 12., 07:09 Módosítva: 2016-05-20 11:05:51
90

A világ legnagyobb mentéstechnikai kiállítását, a RETTmobilt évek óta rendszeresen megrendezik a Németországi Fuldában. A BMW idén is több érdekességet vitt el a helyszínre, többek közt i3-ból készült mentőorvosi autókat. A segítség azonban akár két keréken is érkezhet: az R 1200 RT-t is felszerelték kék villogókkal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kipörgésgátlót kapnak a Husqvarna terepmotorjai

május 11., 12:58 Módosítva: 2016-05-20 11:05:50
189

Úgy tűnik, a kipörgésgátló az új lóerő, amivel bármit el lehet adni, és amiből egyre több kell. A Husqvarna most még tovább ment, és bejelentették, a 2017-es négyütemű terepmotorjaikhoz rendelhető lesz kipörgésgátló, ez pedig egy új korszakot nyit a műfajban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan a 2017-es Dakar útvonala

május 11., 10:46 Módosítva: 2016-05-18 16:58:09
7

Csak jövő januárban indul a következő Dakar, de már megvan az útvonal. Mint írtuk, 2017-ben Chile nem kér a legendás raliból, viszont beugrik a helyére Paraguay - igaz, nem sok kilométerre, hiszen a fővárosból, Asunciónból induló mezőny szinte azonnal átlép Argentínába, majd Bolívia felé veszik az irányt. A pihenőnapra La Pazban kerül sor, utána a sós sivatagon keresztül Uyuniba mennek, majd Saltán, Chilecitón és San Juanon keresztül megérkeznek Buenos Airesbe, ahol véget ér a verseny.

Távolról sincs vége, olvasson még

Érint-e engem a Honda gyár kényszerszünete?

május 10., 12:00 Módosítva: 2016-05-18 16:58:08
7

A Honda kumamotoi gyárát földrengés rongálta meg, és mint utólag kiderült, a károk sokkal súlyosabbak a vártnál. Két hete a termelés, ha csak részlegesen is, de újraindult - a kérdés, hogy ez a kiesés mit jelent a felhasználókra nézve?

Távolról sincs vége, olvasson még

Meghalt a MotoCzysz alapítója

május 10., 09:54 Módosítva: 2016-05-18 16:58:08
28

Hosszan tartó, súlyos betegség után elhunyt Michael Czysz, a MotoCzysz alapítója. A motorversenyzőként és tervezőként is ismert Czysz 52 éves volt, évekkel ezelőtt diagnosztizálták nála a betegség egy ritka változatát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hathengeres naked motorról szól a pletyka

május 9., 15:57 Módosítva: 2016-05-19 06:37:30
21

Egyelõre inkább csak pletyka, mint hír, de most már elég sok minden mutat arrafelé, hogy a BMW hamarosan - talán õsszel? - bemutat valamit, amibe a K 1600 sorozat hathengeresét szerelik. Nemrég volt már szó egy hathengeres  power cruiserrõl, most pedig egy naked ötlete bukkant fel - ráadásul a forrás ismét a német Motorrad magazin.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha ez lett volna a Bimota BB2...

május 9., 12:02 Módosítva: 2016-05-18 12:35:19
40

Két éve hunyt el a legendás motortervező, Massimo Tamburini - csak hogy el tudják helyezni: ő volt a Bimota nevéből a ta. Ezen kívül rengeteg zseniális motort adott a világnak, a Bimota KB2, a Ducati 916, a Ducati 906 Paso és az MV Agusta F4 például az ő nevéhez fűződik - de szinte az összes munkája gyűjtői darab lett mára.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan az MV Agusta mesterterve

május 6., 17:54 Módosítva: 2016-05-13 08:15:03
23

Már korábban írtunk róla, hogy az MV Agusta szabadulna a nem is olyan régen még megmentőnek tekintett Mercedes-AMG-től. A német vállalat 2014-ben 25%-os tulajdonrészt vásárolt az olasz motorgyártóban, most ezt vásárolná vissza az MV-vezér, Giovanni Castiglioni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vérbosszú, de ki az áldozat?

május 6., 11:53 Módosítva: 2016-05-11 10:48:37
8

Dallamos nevű robogó születik a legendás olasz motorgyártó és napjaink egyik menő formatervező stúdiójának együttműködéséből. A Lambretta Vendettáról már napvilágra is került az első kedvcsináló fotó.

 

Távolról sincs vége, olvasson még