Hírek Hírek

További kompresszoros Kawasakik jönnek?

2015.03.04. 15:26 - Zomborácz Iván

A Kawasaki levédette a Ninja R2 nevet az európai szabadalmi hivatalnál, elindítva ezzel a pletykák lavináját. Nem kell nagy jósnak lenni, hogy egyből egy újabb kompresszoros modellre gondoljon az ember, amit esetleg a H2 és a H2R alá lőnének be.

Kawasaki H2R
Fotó: Kawasaki
Távolról sincs vége, olvasson még »
7 hozzászólás

Hogyan ne gyújtsd magadra a motort

2015.03.04. 09:24 - Zomborácz Iván

Nagyjából mindenki volt már úgy, hogy egy-egy biztonsági szabályt figyelmen kívül hagyott, és nem lett belőle semmi. Ilyen például, hogy tankolásnál állítsuk le a motort, szálljunk le róla, meg a többi. Bár Magyarországon álltalában csak az előbbit várják el, és azért sem mindig szólnak, de nyugaton például azt sem szeretik, ha a motoros fent ül, és úgy tölti csurig a tankot.

Távolról sincs vége, olvasson még »
7 hozzászólás

Egyszer mindenki beszopja

2015.03.03. 15:00 - Zomborácz Iván

Vakító napfényben áldás a sötétített plexi – nem kell hunyorogni, pihentetőbb vele a motorozás. Egészen szürkületig, amikor hirtelen vaksötétbe burkolózik a táj. Városban még úgy-ahogy túlélhető a helyzet, hiszen van közvilágítás, illetve az alacsony tempó miatt ki lehet bekkelni egy hazautat felnyitott rostéllyal. De országúton ez maga a rettegés. Aki túl van már egy ilyenen, nem szívesen indul el a tartalék, víztiszta plexi nélkül. És egyszer mindenki beszopja.

Középen a full sötétített, széleken az 50%-os állapot. Az előbbiben 12, az utóbbiban 55 órát bír. A töltési idő két óra
Távolról sincs vége, olvasson még »
23 hozzászólás

Ez lenne a motorok Teslája?

2015.03.02. 12:33 - Lendvai Zsolt

Az ír Volt Motorcycles neve aligha cseng túlságosan ismerően a motorosok számára. Az Egyesült Államokban is működik hasonló nevű motorgyártó, de nagyon kevesen vannak azok, akik hirtelen akár csupán egyetlen modellt is meg tudnának nevezni ezzel a márkanévvel.

Távolról sincs vége, olvasson még »
1 hozzászólás

Így beszél hozzád a BMW-d

2015.02.27. 09:14 - Lendvai Zsolt

A motorozás sokak számára a szabadság szinonimája. Ilyenkor senki nem zavarja beszédével a gondolatainkat, és nem is hallják, ha esetleg káromkodunk, vagy csak magunkban motyogunk. Vannak már persze különféle megoldások, bluetooth-os sisakok, és ott van a motoros oktatás során használt távbeszélő is, de amit most az Intel két mérnöke készített, az igen szokatlan.

Távolról sincs vége, olvasson még »
2 hozzászólás

Itt az ideje beadni a felmondást

2015.02.25. 11:48 - Zomborácz Iván

Európa-szerte keresi a Harley-Davidson azt a motorost, aki 2015-ben valóra váltaná az álmait. Röviden arról van szó, hogy a kiválasztott két hónap alatt az amerikai gyártó pénzén egy Street Glide-dal bejárja európát, felkutatja a legjobb utakat, láncba fűz húsz országot, amit a gyári szakemberek kamerákkal végigkövetnek. A jól végzett munkáért 25 ezer euró és a túrára használt motor a jutalom.

Távolról sincs vége, olvasson még »
7 hozzászólás

Mi van már? Minden csak kiszivárog?!

2015.02.25. 10:28 - Zomborácz Iván

Már-már érthetetlen a Suzuki titkolózása, amit a GSX-S1000 és GSX-S1000F kapcsán előadnak. Eddig az is csoda, hogy egyáltalán ősszel a nagy kiállításokon megturnéztatták, és nem csak véletlenül gurultak oda a kamionról az idei újdonságok. Úgy tűnik, hogy a típusról eddig adat csak kiszivárgás útján került napvilágra, de ennyi véletlen nem lehet, a Suzuki ennél jobban tud titkot tartani, így összehangolt marketingstratégiára kell gyanakodnunk.

Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Fészerből lopták el a ritka Harley-t

2015.02.24. 11:48 - Lendvai Zsolt

Igen ritka Harley-Davidsonjától fosztottak meg egy amerikai férfit a Utah állambeli Hyrumban. Rex Jeppesen a fészerben őrizgette 1965-ös évjáratú Aermacchi-Harley-Davidson M-50-esét, az egyik reggel azonban azzal kellett szembesülnie, hogy az ötvenéves korára is csupán alig 360 kilométert futott mopednek hűlt helye.

Távolról sincs vége, olvasson még »
10 hozzászólás

Így szereti a versenypályát a Yamaha R1

2015.02.24. 09:32 - Lendvai Zsolt

A Yamaha csúcsgépének, az új R1-nek szinte már minden porcikáját ismerjük, a japánok pedig az őszi bemutató óta minden alkalmat kihasználnak arra, hogy literes sportmotorjukat népszerűsítsék. Az R1 és az R1M már homologizációt is kapott a nemzetközi szövetségtől. Az alábbi videóval a versenypályán nyújtott teljesítményt, és az elektronikai csomag működését szemléltetik.

Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Jön a motorok Bugatti Veyronja

2015.02.23. 10:52 - Zomborácz Iván

Mivel már el is adta tizenhat darabot a Hesketh 24 névre keresztelt típusból, az angol cég vezetője már elő is állt a következő, még nagyobb szabású tervével. Bár a fenti darabszám nevetségesen kevés, mindez csak viszonyítás kérdése: ezt több, mint a teljes gyártási kapacitás fele, ugyanis mindössze huszonnégy darabot fognak belőle gyártani az egyenként több mint 14 millió forintért kínált motorból – és ami már elkelt, azt előrendelésben foglalták le a tulajdonosok.

Távolról sincs vége, olvasson még »
11 hozzászólás

Irgalmatlan az amerikai cég étvágya

2015.02.21. 06:32 - Zomborácz Iván

Az amerikai Polaris itthon főleg az ATV piacon erős név, de hószánban és motorkerékpárban is erősek: hozzájuk tartozik a Victory és az Indian, illetve a közelmúltban keményen bevásárolták magukat az elektromos motorban utazó Brammoba. A terjeszkedés ezzel még nem állt meg, és felvásárolták a Hammerheadet, ami hangzás alapján metálzenével foglalkozó magazin is lehetne, a valóságban viszont egy ATV-ket gyártó kínai cég – sőt gázüzemű gokartok, könnyű quadok és elektromos ATV-k is kínálatuk részét képezik.

Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Jövőre jön a kéthengeres Royal Enfield

2015.02.20. 11:45 - Zomborácz Iván

Éppen megírtuk, hogy új gyárat nyitnak Angliában, sőt, Facebookon még egy jóslatot is eleresztettünk, miszerint minden jel arra utal, hogy valami nagy dobásra készülnek a Royal Enfieldnél. Hát bejött.

Nem ez lesz az első kéthengerese a márkának: Royal Enfield Interceptor 1960-ból
Távolról sincs vége, olvasson még »
6 hozzászólás

Hazatér a Royal Enfield

2015.02.19. 07:58 - Lendvai Zsolt

Új üzem építését tervezi a Royal Enfield: a világ egyik legrégebbi motorgyártója negyvenöt év után térhet haza Nagy-Britanniába. A szigetországban 1901 és 1970 között készítették gépeiket, jelenleg viszont csak Indiában szerelik össze az Enfieldeket.

Távolról sincs vége, olvasson még »
8 hozzászólás

Pályára engedik a Yamaha csúcsgépét

2015.02.18. 09:08 - Lendvai Zsolt

Amikor a Yamaha az őszi EICMA szalonon bemutatta legújabb R1-esét, rögtön kétféle változattal rukkolt elő. Az önmagában is brutális alapkivitel mellett leleplezték az R1M-et is, amely kimondottan pályázásra hangolt Öhlins versenyfutóművet kapott, és a köridők elemzéséhez hasznos CCU-val is ellátták. Azt már akkor sejteni lehetett, hogy az M-es változat különböző versenysorozatokban is keresett lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még »
3 hozzászólás

Kavarodás a Yamahánál?

2015.02.17. 09:21 - Lendvai Zsolt

Nem mindennapi modellekkel készül az áprilisi, franciaországi dizájnfesztiválra a Yamaha. Saint-Étienne városában minden évben megtartják a Biennale Internationale Design elnevezésű rendezvényt, amelynek a japánok rendszeres szereplői. Idén a motorkerékpár- és a hangszergyártó részleg összefogásának eredményeit láthatják az érdeklődők.

Távolról sincs vége, olvasson még »
2 hozzászólás

Alapoktól gondolta újra motorját a Ducati

2015.02.16. 16:55 - Zomborácz Iván

Minden évben a Ducati MotoGP versenymotorjának a bemutatását övezi a legnagyobb figyelem: az olaszoktól szép, izgalmas és ütőképes gépet várnak, amiből álltalában az első kettőnek meg is szokott felelni. A gondok a harmadik szemponttal kezdődnek.

Távolról sincs vége, olvasson még »
7 hozzászólás

Eléggé rendben van a BMW MotoGP safety bike-ja

2015.02.16. 10:41 - Zomborácz Iván

Az idei MotoGP-n nagyon erős lesz a BMW jelenléte. Mindezt úgy, hogy nem lesz ott versenyzőjük, csapatuk, nem állnak a rajtrácsra – egy szóval az indulás egyik feltételének sem felelnek meg. Hogyan lehet ez?

Távolról sincs vége, olvasson még »
3 hozzászólás

Kalandorokra gyúr a Triumph

2015.02.16. 09:38 - Zomborácz Iván

A szezon közeleg, ezt pedig a meteorológusoknál sokkal pontosabban jelzik a motorgyártók sűrűsödő bejelentései. A Triumph szinte mindenkit megelőzve dobta be az egyik újdonságát, a limitált példányszámban készülő Triumph Tiger Expolorer XC SE-t.

Távolról sincs vége, olvasson még »
16 hozzászólás

Az Indian sötét lova

2015.02.14. 09:22 - Lendvai Zsolt

Az elmúlt napok szivárogtatását követően most teljes egészében leleplezte legújabb modelljét az Indian. A Dark Horse a Chief alapjaira épül, de a tervezők fontosnak tartották a testreszabhatóságot is. Ha teljesen szabad kezet nem is, de mintegy negyven választható kiegészítőt kínálnak a vásárlóknak.

Távolról sincs vége, olvasson még »
19 hozzászólás

Elszabadultak a fényezők a Hondánál

2015.02.13. 13:41 - Zomborácz Iván

A Hondánál megszaladt a festékpisztoly, a műszaki osztály helyett a fényezőműhely diktálja a 2015-ös újdonságokat. Az A2-es jogosítványhoz szabott sportos CBR500R az ezüst, fekete és trikolor mellett a Millenium Red névre keresztelt piros színben is kapható lesz. Szó mi szó, jól áll neki a sportos szín, még ha plusz lóerőket nem is ad.

Távolról sincs vége, olvasson még »
8 hozzászólás

Disznó café-dragstert építettek a németek

2015.02.13. 10:21 - Zomborácz Iván

A VMAX harmincadik születésnapja alkalmából nem csak a rommá szénszálazott speciális kiadást dobta fel a Yamaha, hanem a német JvB-moto műhelyében készült mesterművet, az Infraredet is bemutatták, mint a yard built projekt legfrissebb darabját. "Ebben a motorban találkozik a dragster és a café racer koncepció" – mondták róla az építők.

Távolról sincs vége, olvasson még »
5 hozzászólás

Sok jóból jó sokat

2015.02.12. 10:20 - Zomborácz Iván

A Superbike világbajnokság szabálymódosításai miatt sorban születnek az elképesztően erős szériamotorok – gondoljunk csak a Yamaha YZF-R1M-re – hiszen a versenysorozatban erősen megnyírbálták a motorok átalakítására szánt keretet, így a gyártók különböző kis sorozatban készülő, lényegében versenykész homologizációs modellekkel próbálnak az élmezőnyben maradni.

Távolról sincs vége, olvasson még »
4 hozzászólás

Kézműves motor 75,5 millióért? Ugyan már...

2015.02.11. 14:15 - Zomborácz Iván

Yacouba Galle nem csak formatervező, hanem az őrült videóiról és bevállalós tesztjeiről híres francia Moto et Motards újságírója. Művészi vénáját először az MV Agusta Bestiale tanulmánnyal mutatta meg a világnak, és később azonos nevű átépítő készletet is piacra dobott az MV Agusta Brutale tulajdonosok számára.

Távolról sincs vége, olvasson még »
8 hozzászólás

Mégis megmenekülhet a Horex

2015.02.11. 09:25 - Lendvai Zsolt

A német Horex motormárkát alig néhány évvel ezelőtt támasztotta fel Clemens Neese, aki aztán nem a megszokott sablonokra építette fel a márka modelljeit. Egyértelműen a luxuskategóriát célozta meg, méghozzá VR6-os blokkokkal, amely nemcsak a motorkerékpároknál, de még az autóknál is ritkaságnak számít.

Távolról sincs vége, olvasson még »
4 hozzászólás

Elhunyt a VMAX formatervezője

2015.02.10. 16:26 - Zomborácz Iván

Kenji Ekuan az ipari formatervezés egy legendája volt. Tegnap reggel, 85 éves korában hunyt el. Karrierje a második világháború után indult, amikor aktívan részt vett Japán újjáépítésében. Ő rajzolta meg a Narita Express nagy sebességű mozdonyait, amiért megkapta a magas presztízsű olasz formatervezői díjat, az Arany Iránytűt.

Távolról sincs vége, olvasson még »
1 hozzászólás
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 ... 240