Hírek

A Hondánál is kompresszoros blokkon dolgoznak

január 31., 17:07 Módosítva: 2017-02-16 06:16:43
3

Egy kiszivárgott szabadalmi rajz bizonyítja, hogy a Honda a Kawasakit követve szintén egy kompresszoros blokkot tervez. A kikerült rajzok nem sok minden tárulnak el - annyit látni, hogy a feltöltő a bal oldalon csatlakozna a blokkhoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Alig ismerni fel ezt a Triumph Daytonát

január 31., 14:16 Módosítva: 2017-02-10 06:38:25
36

A 3D nyomtatókat gyártó Zortrax egy Triumph Daytona 675-ön mutatta meg, milyen lehetőségek rejlenek a technológiában. A saját gépeikkel gyártottak új idomokat, szélvédőt, tankborítást, ülést és visszapillantókat a sportmotorra - az eredmény elég látványos lett - kellett pár percet nézegetni, mire leesett, hogy mi adta az alapot.

Távolról sincs vége, olvasson még

A motorban benne van a futamgyőzelem

január 31., 11:19 Módosítva: 2017-02-10 06:38:24
51

Hétvégén mutatta be Malajziában a Suzuki Ecstar MotoGP csapat a 2017-es szezonra frissített versenymotort és a két új pilótát, a Ducatitól igazolt Andrea Iannonét és a Moto2-ből feljebb lépő Álex Rinst.

Távolról sincs vége, olvasson még

Árverezik az Özvegykészítőt

január 30., 16:22 Módosítva: 2017-02-08 06:16:52
60

E. J. Potter semmire sem mondta, hogy lehetetlen, ha csak egy tized másodperccel is gyorsabb lehetett tőle negyed mérföldön. A hatvanas években kapott rá a V8-asokra, először egy 4,6 literes Chevy blokkal próbálkozott, amit lánccal és lánckerekekkel csatlakoztatott a váltóhoz - a váz acélból készült, a blokk pedig teherviselő elem volt benne.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen sokszor még semmi nem ment csődbe

január 27., 12:30 Módosítva: 2017-02-08 06:16:47
15

Az EBR csődsorozata világcsúcs, egységnyi idő alatt még egyetlen gyár sem zárt be és támadt fel ennyiszer. Most éppen egy újabb bezárással erősítette meg Erik Buell a rekordját. Az EBR elkezdi leépíteni a gyártósorokat, a művelet a jövő héten kezdődik, és az első lépése a márka bezárásának.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy elektromos motor, ami jól néz ki

január 26., 13:05 Módosítva: 2017-02-08 06:16:48
23

Az Alta Motors érdekes tanulmánnyal készül a motorépítők és hipszterek uralta portlandi Moto Show-ra, egy ízléses street trackert építettek. Az alapot a Red Shift nevű szupermotójuk adja, amit klasszikus tracker elemekkel dobtak fel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Éjjel is nyelezheted, nem fognak meglincselni

január 24., 16:46 Módosítva: 2017-02-05 08:20:17
14

Az elektromos motorkerékpár még messze van attól, hogy az utcakép szerves része legyen, de már megtalálták a motorépítők. A veronai Motorbike Expón mutatták be az Energica és az Apache Custom közös munkáját, a villany café-racert.

Távolról sincs vége, olvasson még

Márquez nem síelni ment a hegyekbe

január 24., 10:07 Módosítva: 2017-02-03 06:13:36
47

Amikor megkérdezték George Mallory-t, miért mászta meg az Everestet, akkor azt válaszolt, hogy "mert ott van". Márquez hozzájárulása a hegymászáshoz és a világ aforizmakészletéhez nem lesz ennyire jelentős, de legalább választ kaptunk arra, hogy mit keresett a Kitzbühel sípályán.

Marc-Marquez-Honda-RC213V-MotoGP-Kitzbühel-Ski-Slope-11
Távolról sincs vége, olvasson még

Hivatalos: lesz V4-es Ducati

január 23., 14:54 Módosítva: 2017-02-03 06:13:36
95

A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali jelentette be, hogy a már dolgoznak egy V4-es sportmotoron - ezzel egy bő két éve lebegő pletykát erősített meg.

Desmosedici GP15 MotoGP versenymotor
Desmosedici GP15 MotoGP versenymotor
Távolról sincs vége, olvasson még

Kinek kell hószán? Márqueznek tuti nem

január 20., 12:51 Módosítva: 2017-01-25 06:43:32
26

Havas motorozáshoz óvatos vezetési stílus kell, pláne, ha erős sportmotorral próbálkozol. Azért van kivétel, mondjuk ha párszor már nyertél MotoGP-t. Marc Márquez ennek megfelelően nyélen verette az osztrák sípályákon a Honda RC213V-nek egy promófilm forgatásán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerika kidobná az európai motorokat?

január 19., 13:42 Módosítva: 2017-02-03 06:13:35
23

Akár százszázalékos vámot is kivethet az Amerikai Egyesült Államok az Európából érkező motorkerékpárokra. Az erről szóló tervezetet az USA Kereskedelmi Képviselőjének Hivatala készítette el, és bocsátotta vitára. Az intézkedés az 51 és 501 köbcentiméter közötti gépekre terjedne ki, és alaposan átrendezheti a tengerentúli piacot. A cél nem más, mint a helyi és importtermékek árkülönbségének hizlalása.

ktmusa
Távolról sincs vége, olvasson még

Álomcsapattal áll rajthoz a Honda a Man TT-n

január 19., 09:47 Módosítva: 2017-02-05 08:20:19
76

Ennyi volt Guy Martin nagy visszavonulása, bejelentette, hogy a Honda gyári csapatával visszatér az utcai versenyzésbe. John McGuinness csapattársaként fog rajthoz állni a North West 200-on és a Man TT-n, a motorja pedig egy CBR1000RR SP2 lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Na mi van srácok, nemsokára lekapcsolják a villanyt?

január 18., 11:56 Módosítva: 2017-02-01 06:16:57
11

A veronai Motor Bike Expón idén az MV Agusta is megjelent, mégpedig egy átépített Brutale 800 RR-rel, amit Blackoutnak kereszteltek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az európai motorok új fénykorát éljük

január 17., 12:16 Módosítva: 2017-01-27 06:15:15
33

2016-ban jó volt európai motorgyártónak lenni. Sorban hozzák nyilvánosságra a jelentéseiket, és elég biztató, hogy szinte csak rekordokról számolnak be.

2017-Ducati-Multistrada-950-01
Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM tizenhatodik alkalommal is megnyerte a Dakart

január 16., 12:45 Módosítva: 2017-01-25 06:43:32
4

Az angol Sam Sunderland nyerte meg a 2017-es Dakart. A KTM gyári pilótája csapattársa, Toby Price kiesése után állt az élre, és nagyon okos, óvatos motorozással sikerült az élen maradnia. Fél óra előnyét folyamatosan megőrizte, nem vállalt felesleges kockázatot, és higgadt motorozással behúzta élete első Dakar-győzelmét - ezzel fenntartva a KTM 16 éve töretlen uralmát.

Sam-Sunderland-KTM-Dakar-Rally-Red-Bull-10
Távolról sincs vége, olvasson még

Innen már be kéne húznia a KTM-nek a Dakart

január 13., 12:55 Módosítva: 2017-01-17 12:23:29
9

A versenyzőket keményen igénybe vette a tegnapi, tizedik szakasz. A 449 kilométeres speciál idén a második leghosszabb volt, a hibákon pedig nem másodperceket, hanem perceket lehetett veszíteni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rendes terepest csináltak a BMW GS-ből

január 12., 12:46 Módosítva: 2017-01-25 06:43:30
34

A BMW a HP2 Enduró óta nem próbált rendes terepmotort faragni a GS-ből - minek is, elvégre szinte kivétel nélkül aszfaltos túrázáshoz veszi a célközönség, így fontosabb a komfort, mint a hardcore terepképesség. Amire viszont nem hajlandó a gyártó, azt megépítik a bolondok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sorban dobálják ki a Dakar szakaszait

január 11., 13:28 Módosítva: 2017-01-17 06:52:09
7

Tegnap a nyolcadik etap volt a maratoni második napja - előző este a versenyzők nem vehették igénybe a csapat segítségét. Ilyenkor felértékelődik a motor megbízhatósága és a pilóta higgadtsága, óvatosan kell vezetni. A KTM-es pilóták az utóbbit egészen biztosan jól elő tudták adni, hiszen megnyugtató előnnyel, kockázatvállalás nélkül védhetik pozíciójukat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jól látod, ez már az új Street Triple!

január 11., 11:04 Módosítva: 2017-01-23 06:52:12
78

Bemutatták az új Triumph Street Triple-t, ami már 765 köbcentis blokkot kapott - ez lesz 2019-től a Moto2-es gépekben is.  Az új blokkban nőtt a furat és a löket is, újak a hajtókarok, a dugattyúk és a hengerek. Szintén bejött a másik előzetes tippünk, miszerint három változatban készül majd az új Street, amiknek nem csak a felszereltségében, hanem a teljesítményükben is különbség lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM biztonsági játékot tol

január 10., 14:34 Módosítva: 2017-01-17 06:52:09
8

Az utolsó pillanatokban kellett újratervezni a La Paz-Uyuni etapot. A hatodik szakasz elmaradt, és a hetedikre tervezetteket sem lehetett volna megtartani, ezért a pihenőnap alatt a szervezők újratervezték a maratoni útvonalát. Eredetileg a 622 kilométeres útból 322 lett volna speciál, ehelyett a hatodik napból kimaradt részekből és a hetedik nap eredeti tervéből legóztak össze egy járható tervet, ami egy 400 és egy 240 kilométeres összekötő közé beágyazott 161 kilométeres speciálból állt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Becsukja a boltot a Victory

január 10., 12:23 Módosítva: 2017-01-23 06:52:13
28

A Polaris mellbevágó bejelentéssel nyitotta az évet: megszüntetik a Victory márkát. Scott Wine, a Polaris elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy nem látták a növekedést és a fenntarthatóságot folyamatosnak. Ezért a motoros vonalat a cégcsoporton belül a Slingshot és az Indian viszi tovább.

DSC 0310
Távolról sincs vége, olvasson még

Törölték a francba a Dakar hatodik napját

január 9., 17:20 Módosítva: 2017-01-17 06:52:10
19

Az időjárás tovább súlyosbítja az amúgy is brutálisan nehézre sikerült Dakart. Hatalmas esőzések szakadtak Bolíviára, ami miatt először az ötödik szakaszt rövidítették felére, majd törölték a hatodikat.

2017-Dakar-Rally-Stage-6-Honda-17
Távolról sincs vége, olvasson még

Triumph blokkok lesznek a Moto2-ben

január 9., 11:53 Módosítva: 2017-01-23 06:52:10
36

A Honda a Moto2 motorblokk-beszállítója, a szerződés viszont 2018 végén lejár. Eddig kérdés volt, hogy a CBR600RR blokkok után mi lesz, még a KTM-et is hírbe hozták a sorozattal, de most kiderült, a Triumph lesz a következő forrás.

triumph blokk
Távolról sincs vége, olvasson még

Bajban a Honda

január 7., 12:11 Módosítva: 2017-01-12 06:21:28
19

Az ötödik szakasz még úgy is kemény volt, hogy a tervezett távot az időjárás miatt megfelezték, végül 447 kilométer speciálból csak 219-et kellett megtenni. Ez is elég volt, a magashegyi környezet, a ritka levegő, a nehéz navigáció és a begyűjtött büntetések az eddigieknél is jobban széthúzták a mezőnyt. A nagy drámák helyett viszont a kevésbé jól sztorizható eltévedések uralták a napot.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda új motorján feleslegesnek éreznéd magad

január 6., 16:59 Módosítva: 2017-01-12 06:21:29
212

A las vegasi Consumer Electronics Show (CES) a világ legnagyobb kütyüshow-ja. Általában kevés az átfedés a motorkerékpár iparral, a Honda viszont idén a CES-en mutatta be a Riding Assist-ot, ami a valaha látott legdurvább vezetést segítő automatikának tűnik: a motoros helyett egyensúlyoz.

Távolról sincs vége, olvasson még