Ha az előző forduló Jonathan Rea számára alakult szinte tökéletesen, akkor most azt mondhatjuk, Toprak Razgatlioglu lehet igazán elégedett a csehországi versenyeket követően. Háromból két futamot behúzott, legnagyobb riválisa pedig egyet sem tudott megnyerni.
A Yamaha gyári csapatánál folytatja jövőre Franco Morbidelli. Hivatalosan ugyan még nem jelentették be, hogy az olasz motoros a Petronas-Yamaha SRT-től feljebb lép a 2022-es MotoGP-szezonban, a döntés már megszületett. Ezt nem más erősítette meg, mint Lin Jarvis, a Yamaha csapatfőnöke, aki az Asphalt and Rubbernek beszélt a változásokról.
Érdekes új tanulmányt készített a Kawasaki megbízásából az olaszországi Institute of Applied Art and Design (IAAD). A cél egy innovatív forma megalkotása volt, a japán márka műszaki újításai köré. Az Adaptive lényegében egy túraenduró-koncepció, de a Kawasaki hangsúlyozza, hogy egyelőre nem egy sorozatgyártású modell előszeléről van szó.
Az elektromos gépekben utazó brit startup, a Zapp még 2018-ban mutatta meg először az i300 villanyrobogót. Szokatlan, futurisztikus formájú gépükkel most megpróbálnak terjeszkedni az európai piacon, kezdésnek Németországba törnek be.
Bejelentette visszavonulását a MotoGP élő legendája, Valentino Rossi. A 42 éves klasszis régóta érlelte már a döntést, most pedig a hétvégi Stájer Nagydíjat megelőző rendkívüli sajtótájékoztatón tudatta: az idény végén kiszáll a sorozatból.
Nem először társul már be a Honda egyesült királyságbeli kirendeltségéhez Guy Willison motorépítő. Ezúttal a CB1000R-ből készítenek közösen limitált szériát – ezúttal valóban igen korlátozott darabszámra kell gondolni, hiszen csupán 54 5Four névre keresztelt motorkerékpár lesz az együttműködés gyümölcse.
Nem titok, hogy a jövőben a Ducati is tervezi a belépőt az elektromos motorkerékpárok világába, de ez finoman szólva sem a rövid távú célok között szerepel. Kivárásra játszanak, és előtte még a szintetikus üzemanyagoknak is adnának egy esélyt. Mindez azonban legkevésbé sem zavarta az Italdesign formatervező stúdiót, nem fogták vissza kreativitásukat, és elképzelték, milyen lehetne az első villany-Ducati.
Megpróbálja felpörgetni eladásait, ezért átrendezi európai kereskedőhálózatát a Moto Morini. A kínai Zhongneng Vehicle Group vállalatcsoporthoz tartozó márka németországi, ausztriai, Benelux államokbeli, egyesült királyságbeli és írországi forgalmazását a MotoMondo intézi, míg a feladatot eddig ellátó SIMA kezében a francia piac marad.
Jó ideje mennek már a találgatások, hogy Valentino Rossi végül hogyan dönt pályafutásának folytatásáról. Egyelőre csak annyi biztos, hogy a Doktornak az idény végén lejár a szerződése a Petronas-Yamahával, de nem tudni, hogy jövőre is versenyezni akar-e még, vagy inkább a visszavonulás mellett dönt, esetleg valamilyen autós szakágban próbálja ki magát.
A Beta 2009 óta igyekszik egyre tökéletesíteni az Evo sorozat triálgépeit. A 2022-es modellévre a futóművet, valamint a megjelenést frissítik a 80-as, 125-ös, 250-es és 300-as kétüteműnél, valamint a 300-as négyütemű modellnél egyaránt.
A KTM alaposan megújítja az RC 390-es sportgépet a 2022-es modellévre. A hivatalos bemutatót még idén megtartják, méghozzá valószínűleg nem is kell túl sokat várni rá. Most azonban kiszivárgott néhány hivatalos fotó.
Egyszerű, minimalista villanyhajtású géppel forradalmasítaná az e-mopedezést a holland BREKR. Tavaly már elkezdték felépíteni magukat Németországban, Belgiumban és Hollandiában, idén viszont tovább terjeszkednének Európában. Ebben a Model B nevű moped lehet a fő eszközük – már amennyire mopednek nevezhetjük.
Felfrissítette a CRF250R-t és a CRF250RX-et a Honda. Mindkét modell megkapta az MXGP-bajnok CRF450R-ből ismert vázat és lengővillát, az idomzatot pedig számítógépes áramlástani mérésekkel optimalizálták, így több levegőt vezetnek át a hűtőradiátoron is. Az ülés tíz milliméterrel került alacsonyabbra.
Hivatalosan is visszatért a túraendurók mezőnyébe az Aprilia, miután végre bemutatták a régóta várt Tuareg 660-at. A 2019-es EICMA szalonon még csak alaposan elrejtve állították ki a prototípust, tavaly ősszel viszont már kémfotósok is elcsípték a tesztelés alatt álló példányokat. Az olaszok marketingmenedzsere nemrég már elhintett pár infót, most pedig végre a leleplezés is megtörtént.
Az indiai Revolt már nem teljesen új név az elektromos motorkerékpárok világában. RV400 néven van már egy olyan modelljük, amelynél nyitott az előrendelés, sőt mintegy másfél hónap alatt már be is futott rá ötezer igénylés. A kis testvér, az RV300 kevésbé népszerű, ezért azt gyorsan ki is kukázzák, hogy a helyét rövidesen átadják egy belépő kategóriás gépnek.
A BMW tavaly tavasszal mutatta be új cruiserét, az R 18-at, méghozzá egy igazi különlegességgel: az 1802 köbcentis blokk a bajorok valaha volt legnagyobb kéthengerese. Ezt persze nem a teljesítmény hajszolása indokolta, sokkal inkább a nyomatékra helyezték a hangsúlyt. Nemrég pedig arról szóltak a hírek, hogy A2-es jogsihoz passzoló változat készül. Most nem ezt, hanem két másik R 18-változatot lepleztek le: a Baggert és a Transcontinentalt.
Az elektromos autózás és motorozás egyik központi kérdése a hatótáv, a másik pedig a töltési időtartam. Sokan talán azért ódzkodnak a legjobban ezektől a gépektől, mert egy hosszabb úton nem akarnak órákat dekkolni a töltőre akasztott gép mellett. Persze ma már egyre nagyobbak a hatótávok, egyes gyártók pedig dolgoznak a cserélhető akkumulátoros megoldáson is. A Yamaha, a Honda, a KTM és a Piaggio például közös szabványban gondolkodik, amely igazán megkönnyíthetné a közlekedők dolgát.
Idén júniusban végleg kicsúcsosodott az összeférhetetlenség Maverick Viñales és a Yamaha gyári MotoGP-csapata között, aminek a vége az idő előtti szerződésbontás lett. Ez rögtön két érdekes kérdést is felvet: az egyik, hogy hol köt ki az abszolút élmenőnek számító spanyol – de erre válasz egészen biztosan nem lesz addig, amíg Viñales szabadságát élvezi. A másik pedig, hogy ki ülhet a gyári Yamaha megüresedett nyergébe.
Amikor a Ducati az idei évre frissítette a Panigale V4 sportmotort, egyúttal piacra dobtak belőle egy versenypályára kihegyezett változatot, az SP-t (Sport Production). Mivel a 2019-es EICMA-n bemutatott Streetfighter V4 egyenesági rokona a Panigalénak, talán nem is meglepő, hogy hamarosan az izom-nakedből is kapunk egy SP-t. Észak-Amerikában már megtörtént a típus bejegyzése.
Néhány éve már a Mahindra birtokolja a Jawa márkanevet, de természetesen így sem hagyhatták ki azt a ziccert, hogy Indián kívülre merészkedjenek, és Európában újra kínáljanak motorokat ilyen néven. Az ázsiai és európai modellpaletta amúgy nem azonos, az öreg kontinensen nemrég mutattak be egy új 500 köbcentis gépet, igaz, nem saját fejlesztésűt. Van azonban más is a tarsolyban.
Drakon néven a kétezres évek közepén rövid ideig már készült Malaguti, de azóta sok minden történt az olasz gyártóval. 2011-ben csődbe mentek, majd 2018-ban az osztrák KSR Group vette meg a márkanevet. Azóta szépen felépítették az új modellpalettát, most pedig a Drakon is visszatér, a 2019-es tanulmány után közel a sorozatgyártás.
Még 2018-ban mutatta meg először az F77 tanulmányt az indiai elektromos mobilitási startup, az Ultraviolette. Akkor arról volt szó, hogy 2019-ben már el is kezdik a forgalmazást, de akadályokba ütköztek, majd a világjárvány is nehezítette a dolgukat. Így hiába készült el a széria közeli változat azóta sem sikerült eljutni a gyártásig. Most viszont már a célegyenesbe értek.
Az MV Agusta keményen odavágott a meztelen vadállatok mezőnyének a Brutale 1000 RR 2019-es bemutatásakor. Idén elérkezett a modellfrissítés ideje is, így immár Euro 5-öt tud a változatlanul 208 lóerős sornégyes. Az RR egyértelműen egy kőkemény technikájú, dögös kinézetű naked, de úgy hírlik, az olaszok már dolgoznak egy puhább, kényelmesebb változaton: az RS jövőre érkezhet.
Egyértelmű céllal indul neki a Kawasaki az idei szuzukai nyolcórás versenynek: 2019 után másodszor is fel akarnak állni a dobogó legfelső fokára. Azt megelőzően soha nem jött össze a győzelem, tavaly pedig a vírushelyzet miatt elmaradt a futam, így meg sem próbálhatták az ismétlést.
A Black Tea nevű kis német startup tavaly mutatta meg először Moped névre keresztelt elektromos gépét, azonban a gyártás beindításához szükséges források egy részét közösségi finanszírozással kellett előteremteniük. Azóta mintegy 600 ezer eurót, azaz bő 200 millió forintot kalapoztak össze, ezzel összeállt a költségvetés. Júliusban már el is készülhetnek az első példányok, de már nem Mopednek, hanem Bonfire-nek hívják a gépet.