Felfrissítette a CRF250R-t és a CRF250RX-et a Honda. Mindkét modell megkapta az MXGP-bajnok CRF450R-ből ismert vázat és lengővillát, az idomzatot pedig számítógépes áramlástani mérésekkel optimalizálták, így több levegőt vezetnek át a hűtőradiátoron is. Az ülés tíz milliméterrel került alacsonyabbra.
Hivatalosan is visszatért a túraendurók mezőnyébe az Aprilia, miután végre bemutatták a régóta várt Tuareg 660-at. A 2019-es EICMA szalonon még csak alaposan elrejtve állították ki a prototípust, tavaly ősszel viszont már kémfotósok is elcsípték a tesztelés alatt álló példányokat. Az olaszok marketingmenedzsere nemrég már elhintett pár infót, most pedig végre a leleplezés is megtörtént.
Az indiai Revolt már nem teljesen új név az elektromos motorkerékpárok világában. RV400 néven van már egy olyan modelljük, amelynél nyitott az előrendelés, sőt mintegy másfél hónap alatt már be is futott rá ötezer igénylés. A kis testvér, az RV300 kevésbé népszerű, ezért azt gyorsan ki is kukázzák, hogy a helyét rövidesen átadják egy belépő kategóriás gépnek.
A BMW tavaly tavasszal mutatta be új cruiserét, az R 18-at, méghozzá egy igazi különlegességgel: az 1802 köbcentis blokk a bajorok valaha volt legnagyobb kéthengerese. Ezt persze nem a teljesítmény hajszolása indokolta, sokkal inkább a nyomatékra helyezték a hangsúlyt. Nemrég pedig arról szóltak a hírek, hogy A2-es jogsihoz passzoló változat készül. Most nem ezt, hanem két másik R 18-változatot lepleztek le: a Baggert és a Transcontinentalt.
Az elektromos autózás és motorozás egyik központi kérdése a hatótáv, a másik pedig a töltési időtartam. Sokan talán azért ódzkodnak a legjobban ezektől a gépektől, mert egy hosszabb úton nem akarnak órákat dekkolni a töltőre akasztott gép mellett. Persze ma már egyre nagyobbak a hatótávok, egyes gyártók pedig dolgoznak a cserélhető akkumulátoros megoldáson is. A Yamaha, a Honda, a KTM és a Piaggio például közös szabványban gondolkodik, amely igazán megkönnyíthetné a közlekedők dolgát.
Idén júniusban végleg kicsúcsosodott az összeférhetetlenség Maverick Viñales és a Yamaha gyári MotoGP-csapata között, aminek a vége az idő előtti szerződésbontás lett. Ez rögtön két érdekes kérdést is felvet: az egyik, hogy hol köt ki az abszolút élmenőnek számító spanyol – de erre válasz egészen biztosan nem lesz addig, amíg Viñales szabadságát élvezi. A másik pedig, hogy ki ülhet a gyári Yamaha megüresedett nyergébe.
Amikor a Ducati az idei évre frissítette a Panigale V4 sportmotort, egyúttal piacra dobtak belőle egy versenypályára kihegyezett változatot, az SP-t (Sport Production). Mivel a 2019-es EICMA-n bemutatott Streetfighter V4 egyenesági rokona a Panigalénak, talán nem is meglepő, hogy hamarosan az izom-nakedből is kapunk egy SP-t. Észak-Amerikában már megtörtént a típus bejegyzése.
Néhány éve már a Mahindra birtokolja a Jawa márkanevet, de természetesen így sem hagyhatták ki azt a ziccert, hogy Indián kívülre merészkedjenek, és Európában újra kínáljanak motorokat ilyen néven. Az ázsiai és európai modellpaletta amúgy nem azonos, az öreg kontinensen nemrég mutattak be egy új 500 köbcentis gépet, igaz, nem saját fejlesztésűt. Van azonban más is a tarsolyban.
Drakon néven a kétezres évek közepén rövid ideig már készült Malaguti, de azóta sok minden történt az olasz gyártóval. 2011-ben csődbe mentek, majd 2018-ban az osztrák KSR Group vette meg a márkanevet. Azóta szépen felépítették az új modellpalettát, most pedig a Drakon is visszatér, a 2019-es tanulmány után közel a sorozatgyártás.
Még 2018-ban mutatta meg először az F77 tanulmányt az indiai elektromos mobilitási startup, az Ultraviolette. Akkor arról volt szó, hogy 2019-ben már el is kezdik a forgalmazást, de akadályokba ütköztek, majd a világjárvány is nehezítette a dolgukat. Így hiába készült el a széria közeli változat azóta sem sikerült eljutni a gyártásig. Most viszont már a célegyenesbe értek.
Az MV Agusta keményen odavágott a meztelen vadállatok mezőnyének a Brutale 1000 RR 2019-es bemutatásakor. Idén elérkezett a modellfrissítés ideje is, így immár Euro 5-öt tud a változatlanul 208 lóerős sornégyes. Az RR egyértelműen egy kőkemény technikájú, dögös kinézetű naked, de úgy hírlik, az olaszok már dolgoznak egy puhább, kényelmesebb változaton: az RS jövőre érkezhet.
Egyértelmű céllal indul neki a Kawasaki az idei szuzukai nyolcórás versenynek: 2019 után másodszor is fel akarnak állni a dobogó legfelső fokára. Azt megelőzően soha nem jött össze a győzelem, tavaly pedig a vírushelyzet miatt elmaradt a futam, így meg sem próbálhatták az ismétlést.
A Husqvarnánál az utóbbi időben igazán érzik a stílust, elég csak a Vitpilenre és a Svartpilenre gondolni. A tavalyelőtti EICMA szalonon elég nagyot ütött a Norden 901 Concept is, amely a svédek túraendurójának ágyazott meg. Nem sokkal később kiderült, hogy nagyon is komolyan gondolták a modellt, és felbukkantak az első kémfotók a tesztelés alatt álló gépről. Egy kereskedőnek szánt prezentációból kiszivárgott a végleges verzió fotója is, de újabb kémfotókon kívül azóta sem kaptunk semmi hivatalosat.
A Black Tea nevű kis német startup tavaly mutatta meg először Moped névre keresztelt elektromos gépét, azonban a gyártás beindításához szükséges források egy részét közösségi finanszírozással kellett előteremteniük. Azóta mintegy 600 ezer eurót, azaz bő 200 millió forintot kalapoztak össze, ezzel összeállt a költségvetés. Júliusban már el is készülhetnek az első példányok, de már nem Mopednek, hanem Bonfire-nek hívják a gépet.
A török Toprak Razgatlioglu érkezett meg listavezetőként a Superbike-világbajnokság ötödik fordulójára Assenbe, azonban holland hétvége után ismét a hatszoros bajnok Jonathan Rea áll az élen. Rea valóban végig nagyon jól motorozott, de Razgatlioglu nemcsak ezért lehet csalódott.
Jól kezdte szereplését az idei Supersport-világbajnokságon Sebestyén Péter. A 27 éves magyar versenyző szerződtetését júniusban jelentette be az Evan Bros. Racing Team, vagyis a Bardahl, amely az elmúlt két évben a világbajnokot adta a sorozatban. Peti tehát idény közben csatlakozott a vébé mezőnyéhez, a hétvégén Assenben állt először rajthoz.
A KTM mindössze 100 darabot készít a KTM RC 8C névre keresztelt pályamotorjából, melynek az alapját a 890 Duke R blokkjával szerelt Krämer GP2 adja - lényegében csak a futóműben, az idomokban és a perifériákban tér el a Krämer szintén kizárólag pályán használható modelljétől. A 128 lóerős és szárazon 140 kilós motorért 11,9 millió forintot kérnek, de aki pengeéles pályamotort keres, az tudja, hogy ez egy jó ár egy ilyen műszaki tartalomért.
Szörnyű tragédia árnyékolta be a European Talent Cup hétvégi futamát. A MotorLand Aragónon rendezett versenyen a sorozat egyik élmenője, Hugo Millán éppen a középmezőnyben csatázott, amikor tizenhárom körrel a vége előtt elesett. Éppen próbált talpra állni és lemenni az aszfaltcsíkról, a mögötte érkező lengyel Pawelecnek nem volt esélye elkerülni az ütközést.
Az Aprilia beröffentette a 660-as platformot, az RS660-ról és a Tuono 660-ról már nehéz újdonságot mondani, hamarosan jön a Tuareg 660 túraenduró, és a hírek szerint még tovább mennének, a Pegaso nevet leporolva egy dual-sport modellel állnának elő, amely a Shiver és a Dorsoduro után támadt űrt töltené be.
A Yamaha és a Honda után harmadik nagy japán gyártóként a Suzuki is bejelentette, hogy ott lesz az őszi milánói motorszalonon. Rajtuk kívül többek közt az MV Agusta, a Benelli, a Royal Enfield és a Fantic is jelezte, hogy nem hagyná ki az EICMA-t, ellenben a BMW és a KTM már hivatalosan is közölte, hogy nem állít standot.
Meglepetéssel készül az idei milánói motorszalonra az MV Agusta, ez pedig egyben azt is jelenti, hogy kiállít az EICMA-n az olasz márka. Ezt a cég vezérigazgatója, Timur Sardarov jelentette be. Tavaly a vírushelyzet miatt egyáltalán nem tartották meg a rendezvényt, így az idei visszatérést különösen nagy érdeklődés övezi.
Az ausztrál Troy Bayliss a Ducati történetének egyik legsikeresebb versenyzője. A most 52 éves klasszis 1997-ben, vagyis 18 éves korában került először a tűz közelébe, akkor még a Suzuki kötelékében. Bemutatkozott a gyorsasági-vébé 250 köbcentis géposztályában, ahol hazai futamán állhatott rajthoz. Szintén az ausztrál futamon szerepelt abban az évben a Superbike-ban.
A Ducati az egyike annak a három márkának, akik erősen lobbiznak a Supersport-vébé szabályainak alapos újraírásáért, hogy szabadabb köbcentilimitek legyenek. A Triumph a 765-ös háromhengeresét, a Ducati a 950-es V2-esét, az MV Agusta pedig a 800-as soros hármasát tolná át a jelenleg 600-as négyhengeresek dominálta kiíráson.
Sokan, sokszor fanyalogtak már, hogy az elektromos járművek általában rondák. Ma már persze van ellenpélda bőven, de akadnak olyan gyártók is, amelyek nagyon is erősítik a sztereotípiát. Emlékezhetünk néhány nappal ezelőttről a Davinci DC100-asára, most pedig itt a Solid CRS-01, amely első ránézésre egy nagy, fekete kartondoboz is lehetne.
A járványhelyzet alakulása és az érvényben lévő korlátozások miatt Thaiföldön sem lehet idén MotoGP-futamot rendezni. Erről a FIM, az IRTA és a Dorna közösen döntött, figyelembe véve, hogy az országban növekednek a Covid-esetszámok, és az átoltottsági arány is igen szerény.