Új, az eddiginél könnyebb és erősebb villanymotorral szerelik hamarosan az Energica motorkerékpárjait. Az olasz gyártó a Mavel segítségével fejlesztette az egységet, amelyet ezért EMCE (Energica Mavel Co-Engineering) névre kereszteltek. Bár eredetileg 2022-re tervezték a bevezetését, végül már idén elkezdik beépíteni modelljeikbe.
Elképesztő visszahívásról számoltunk be a közelmúltban, a Norton ugyanis harmincöt különböző, kisebb-nagyobb hibát tárt fel az egyébként sem kikezdhetetlen hírnevű V4SS-en. A jelenleg már az indiai TVS birtokában lévő, és teljesen újraformálódott Norton kárpótolná az ügyfeleket, de még nem tudni, hogyan.
Úgy tűnik, semmi nem vethet véget az arcátlan lenyúlásoknak, ami egyes kínai gyártók és a járműipar kapcsolatát illeti. Csak a közelmúltban lekopírozták a Ducati Panigale V4-et, az MV Agusta Supervelocét, meg a Husqvarna Vitpilent is. Most újabb szintre emelték a pofátlanságot: nem lehet akadály, ha egy motorkerékpár még meg sem jelent.
Ha láncokról van szó, Valentino Rossi és a DID együttműködése elég régre nyúlik vissza. A japán gyártónál most elérkezettnek látták az időt, hogy piacra dobjanak egy, a Doktor nevével fémjelzett terméket – sőt, akkor már mindjárt kettőt is.
Nem is olyan régen írtunk az Ola Electricről, arról az indiai startupról, akik mintegy 96 milliárd forintnyi beruházással egyrészt óriási elektromosrobogó-gyárat húznának fel, másrészt pedig a délkelet-ázsiai országot szőnék át gyorstöltőhálózattal. Aztán Európát is megcélozzák.
Elhagyja a Yamaha gyári csapatát a szezon végén Maverick Viñales. A spanyol klasszis maga kérte, hogy idő előtt bontsák fel szerződését – egyébként a 2022-es idény végéig szólt volna a megállapodás. A japán istálló méltányolta a kérést, így öt év után elválik az útjuk.
A Brixton még a 2019 őszi EICMA szalonon leplezte le 1200 köbcentis retró gépének prototípusát. Tavaly tavasszal aztán már olyan képeket mutattak, amelyeken szinte teljesen szériaérettnek látszott a motor. Hogy végül a járvány miatt, vagy egyéb okból, nem tudni, de csúszott a bemutató. Most úgy tűnik, már nem kell sokat várni, a blokk terveit például már bejegyeztették.
Egy új elektromos motorkerékpáron dolgozik az indiai Bajaj, méghozzá a Husqvarna segítségével. A napokban már be is jegyeztették az új modell nevét: Freeridernek fogják hívni, és a Husqvarna villanyos café racerét, az E-Pilent veszik alapul a fejlesztés során.
A Ducatival szerződött le Valentino Rossi MotoGP-csapata, ezzel pedig hivatalosan is pont került a hosszas találgatások végére. Az már egy ideje kiderült, hogy névadó főszponzorként a szaúd-arábiai Aramco támogatja őket, pénzből tehát biztosan nem lesz hiány. Az istálló az Esponsorama (korábban Avintia) helyét veszi át a királykategóriában.
A Superbike-világbajnokság jelenlegi hatodik helyezettje, Garrett Gerloff ugrik be Franco Morbidelli helyett a MotoGP hétvégi asseni versenyére. A Petronas-Yamaha olasz versenyzője ugyanis térdsérülést szenvedett egy edzésen, ezért nem tudja vállalni a Holland Nagydíjat.
Kémfotósok kapták lencsevégre a BMW következő nagy túraenduróját, az R 1300 GS-t. A felvételek aztán gyorsan végig is szaladtak a külföldi sajtón. Egyelőre egy erősen álcázott prototípust láthatunk, de egyes változások már így is szembetűnőek, míg más módosításokra legfeljebb következtetni lehet.
Valerio Boni megcsinálta. Sikerrel teljesítette azt a célt, amelyet az MV Agustával közösen kitűztek maguk elé. Nemrég mi is megírtuk, hogy a nyári napforduló idején egy Turismo Veloce Lusso nyergében tizenegy országot érintve akarnak eljutni Svédországból Olaszországba – huszonnégy órán belül.
Tegnap még csak lepel alatt láthattuk, most viszont már nem rejtegeti tovább az elektromos gépek sebességrekordjának megdöntésére tervezett gépét a White Motorcycle Concepts. A WMC250EV-nek nemcsak megjelenése szokatlan és futurisztikus, de technikai megoldásai is rendhagyóak.
Visszatér az Amerikai Nagydíj a MotoGP idei versenynaptárába. Tavaly a járvány miatt nem rendeztek futamot az Egyesült Államokban, és az eredeti menetrendben idén sem szerepelt ilyen hétvége. Most viszont a Dorna, egyetértésben a FIM-mel és az IRTA-val arról döntött, hogy októberben ellátogathat a mezőny Austinba.
Ha eddig nem hallottad Denny Kannenberg nevét, nincs okod szégyenkezni, én sem találkoztam vele korábban. Pedig fénykorában elég kemény motorversenyző volt, a jégmotorozástól a dirt tracken át a pályaversenyzésig szinte mindenhol kipróbálta magát az ötvenes-hatvanas-hetvenes években. Stílusa miatt akasztották rá a Kannonball, vagyis Ágyúgolyó becenevet. De nemcsak a versenyzésben volt szenvedélyes.
A KTM-től már megszokhattuk, hogy évről évre elkészíti dakaros versenygépének replikáját, amely azonban nem egy agyonbutított utánzat azoknak, akik hétvégenként csapatnának egyet a tóparti földúton vagy az elhagyatott bányában. Nem, ezek igazi, kőkemény versenygépek, amelyeket akár támogatással együtt is megvehetnek a privát versenyzők, hogy ők maguk is rajthoz álljanak mondjuk éppen a Dakaron.
Igen nagyratörő célokat tűzött ki maga elé a brit White Motorcycle Concepts. Elektromos gépükkel két év alatt két sebességrekordot terveznek megdönteni, ezzel pedig a korábbi MotoGP-menő Max Biaggi és a Voxan nyomdokaiba lépnének.
Steve McQueen nevével gyakorlatilag bármit el lehet adni. Az egykori színész legendásan nagy autó- és motorbolond volt, élt-halt a versenyzésért, és minden bizonnyal jobban is értett hozzá, mint a színészkedéshez, legalábbis a benzinszagú világban sokkal gondosabban ápolják az emlékét. A nemrég bemutatott, ráncfelvarrott Triumph Scrambler 1200-ból is készült limitált szériás Steve McQueen Edition. Most az ezerdarabos sorozat egyik példányát árverezik el.
Méregzöld különmodellt készített az S 1000 RR-ből a BMW franciaországi képviselete. Az Isle of Man Editionnek méregzöld színt választottak, utalva az új M3-asra, amelyből szintén létezik Isle of Man zöld fantázianevű szín. Az sem zavarta őket a Man-szigeti verseny előtti tisztelgésben, hogy idén a pandémia miatt nem rendezik meg a futamokat.
A hosszú ideje várt, majd idén februárban végre bemutatott Pan America túraenduró után most újabb, ugyancsak a Revolution Max blokk köré épülő gépet villantott meg egy fotó erejéig a Harley-Davidson. Ráadásul a bemutatót sem halogatják sokáig.
Ahogy azt Guld kolléga is megénekelte a sachsenringi MotoGP-futamról írt beszámolójában, Valentino Rossi jövője egyelőre erősen kérdéses a világbajnokságon. A hírek szerint a Petronas nem akar hosszabbítani vele, de nem kizárt, hogy egy Ducatit valamilyen formában szívesen alátolnának. Most hétvégén, Assenben állítólag bejelentésre készül, de még azt sem tudni, a saját jövőjéről beszél-e a Doktor.
Átfésülte a 125-ös Super Cubot és a Monkey-t a Honda. Mindkét gép 2018-ban tért vissza az európai piacra, és igen népszerűek. Előbbi a világ legnagyobb példányszámban eladott motorkerékpárja, utóbbi pedig évtizedek óta igazi ikonnak számít.
Egy új versenysorozat bevezetéséről döntöttek online szavazással az Autósport Világtanács tagjai. A voksolás eredményének értelémben 2022-ben rajtol el először a tereprali-világbajnokság, amelynek lebonyolításában együttműködnek a Dakar rali szervezőjével, az Amaury Sport Organizationnel. Így vébéfutam lesz a Dakarból is.
A jelenlegi 750-es helyett hamarosan valóban 800-as lesz a Benelli Leoncino 800 a hírek szerint. A kínai-olasz scramblerben a Benelli 752S-től örökölt soros kéthengerest átdolgozzák, így 799 köbcentijéből 88 lóerőt préselnek ki – szemben az eddigi 81-gyel. Emellett természetesen az Euro 5-ös normáknak is megfelel majd.
Csodálatos vízi élővilág, gyönyörű színek – nem ezek számítanak főszereplőnek Lorenzo Venturini képein, amelyeket a Comói-tó mélyén készített. Európa egyik legmélyebb tavában ugyanis szokatlan kompozíciót örökített meg a búvár: két motorkerékpárt egy platón.