Bár már lassan itt a nyár, igazán nagy meleg nemigen volt még idén. Ami késik, nem múlik, a kánikula ide fog érni, a közlekedők közül pedig az autósoknak van a legjobb dolguk: bekapcsolják a légkondit, és élvezik a hűvöset. Motoron ez nagyon másképp megy, ott nincs klíma – ezt próbálja kihasználni a Chill Ride nevű francia startup.
Az RC30 gyári kódú Honda VFR750 sok szempontból a motorgyártás egyik csúcsa, a Honda egyik nagyívű hiúsági projektje volt, amivel bizonyították, hogy bármire képesek. Az RC30 gyűjtői típus lett, és közben a Honda is felismerte, hogy mennyire fontos a hagyományok ápolása, és újraindították a gyári alkatrészek gyártását és forgalmazását, hogy megmaradt típusok eredeti állapotának megőrzését segítsék. Egy ideig csak japánban futott a program, most viszont már Európában is rendelhetőek az RC30 alkatrészek.
Alighanem az elmúlt évek legbizarrabb visszahívási akcióját indította el a Norton. A V4 SS sportmotoron ugyanis nem kevesebb mint harmincöt különféle hibát fedeztek fel, amelyek egy része akár a motorost is veszélyeztetheti, a többi simán csak kínos lehet. Mint ismert, a márka az indiai TVS tulajdonába került tavaly, majd több régi típusnevet védettek le, amiből jövőbeli terveikre is lehetett következtetni.
A MotoGP nyári szünetében dőlhet el, Valentino Rossi visszavonul-e az idény végén, vagy folytatja a versenyzést a királykategóriában. A gyorsaságimotoros-világbajnokság élő legendája tavaly úgy írt alá 2021-re a Petronas SRT-hez, elhagyva a Yamaha gyári csapatát, hogy a szerződés tartalmaz egy opciót a 2022-es folytatásra. Viszont közel sem biztos, hogy ezt érvényesítik a felek.
Ha valamiről legalább két ember tud, az már nem titok többé. Így volt ez a Yamaha YZF-R7 esetében is, hiszen a gyáriak rejtélyeskedő teaserei után valaki nem bírt magával, és kiszivárogtatta a teljes alakos fotókat. Ha pedig már így alakult, a japánok sem vártak tovább, és hivatalosan is bemutatták az MT-07 sportváltozatát.
Az Italjet Dragster igazi legenda a robogók között. Nemcsak formájával tűnik ki a tömegből, hanem ötletes technikai megoldásaival, mint például a térhálós vázzal, vagy éppen a lengőkaros első futóművel. Az új Dragstert 2019-ben már bemutatták, szépen érkeztek is be hozzájuk az előrendelések, de a gyártás ütemterveibe a járvány beleszólt.
Nemrég írtunk arról, hogy az élő TT-legenda, Guy Martin újabb rekordkísérletre készül. 400 mérföldes óránkénti sebességre, vagyis bő 640 km/h-ra vadászik, méghozzá egy streamliner nyergében. A motort az Alex Macfadzean vezette csapat építi, és már júniusban elkezdik az első teszteket. Jövő nyáron Bolíviában lesz az éles bevetés.
A motorgyártók lassan két évtizede dolgoznak azon, hogy a szénszálas kompozitok előnyeit kihasználják a vázak gyártásában, de néhány drága kivételtől eltekintve minden ma kapható motor váza acélból vagy alumíniumból készül. Erre a legfőbb magyarázat, hogy a szénszál tömeggyártása problémás, különösen, ha bonyolult szerkezeti elemről van szó. A BMW ezen a téren az élen jár, gondoljunk csak az i3 és az i8 autóikra, most pedig szabadalmaztatták a karbon motorvázgyártás technológiáját, amely valamelyik jövőbeli S 1000 RR-en mutatkozhat be.
A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali az olasz Moto.it-nek adott interjúban beszélt a Ducati elektromos terveiről. Elmondása szerint alaposan megvizsgálták, hol tartanak az elektromos technológiák, mennyire fejlődik a piac, és el fog jönni az a pont, amikor elkezdenek villanymotort gyártani, de az nem most lesz.
A Yamaha alig adta ki az első fényszórót megvillantó második teaser videót a 2021-es YZF-R7-ről, máris kiszivárgott a teljes motor fotója, amely valószínűleg az észak-amerikai importőrtől került ki.
A Husqvarna idén komoly lendületben van, bemutatták a Svartpilen 125-öt, tanulmányként az E-Pilent és a Vektorr elektromos robogót, és a legfrissebb hírek szerint már a KTM új 490-es platformján dolgoznak, amelyből lesz a Vitpilen és Svartpilen 501.
Egy befektetőknek szóló dokumentumból kerültek ki a KTM tervei egy 750-es modellcsaládról, amellyel a hamarosan érkező 490-es és a már meglévő 890-es modellek közötti űrt töltenék be. Ezek részben kiváltják a régi 690-es modelleket, és így teljes lesz a kínálat 125-től 1290 köbceni között, minden szegmensben lesz motorjuk. A 750-esek a KTM kínai partnerénél, a CFMotónál készülnek majd.
Az Energica még másfél évvel ezelőtt kínálta meg egy egyedi Ego sportmotorral Nico Rosberget, a 2016-os Formula-1-es világbajnokot. A német pilótának nyilván van némi rutinja a nagy sebességgel történő közlekedésben, így az sem meglepő, hogy akkor a nagy hírverés közepette éppen a Paul Ricard versenypályán hajtotta meg először a gépet. Most viszont betakarózott vele.
Idehaza bizonyára igen szűk közönségnek cseng ismerősen a Timbersled név. Bár mi is írtunk már róluk korábban, de egyszerűen nem mifelénk él a célközönség. A 2015 óta a Polarishoz tartozó cég ugyanis terepmotorokhoz kínál olyan átépítőszetteket, amelyekkel hómobillá lehet faragni kedvenc gépünket. Most azonban szemléletet váltanak.
A Yamaha megcsinálta a tökéletes szaladgálós 125-öst: egyszerű, tartós, és ha már nem egy vadállat, akkor nem is próbálják sportosnak beállítani, inkább feldobták csinos retróval - ez lett az XSR125. Az MT-125 alapjaira ráhúztak néhány retró kiegészítőt, és készen is van.
A Brixton ugyan európai márka, európai irodával és tervezőcsapattal, a gyártást teljesen Kínára bízzák. Így jártak el a csúcsmodelljüknél is, a Crossfire 500-nál, amely Kínában a Gaokinnál készül, akik a hazai piacra saját néven árusítják GK500 néven. És most ez a Gaokin levédetett egy egyelőre csak GK500-2 néven emlegetett típust is.
A Harley-Davidson az elektromos kísérleteit nem Harely néven fogja árulni, hanem létrehoznak nekik egy önálló márkát Live Wire néven. Az ígéret szerint a Live Wire márkanév alatt elektromos motorokon kívül egyéb járművek is érkezni fognak, tehát belevetik magukat a városi mobilitás témakörébe.
A Husqvarnánál komoly elektromos tervek vannak, az E-Pilen tanulmány után most előrántottak egy elektromos robogót és egy villanyrollert - az előbbi a Vektorr az utóbbi a Bltz névre hallgat.
Még az év elején jött a hír, hogy a Yamaha el fogja készíteni az MT-07 sportváltozatát, amit nem sokkal később a gyár is megerősített, majd jelezték, hogy leporolják az YZF-R7 nevet, melyet a korábban a versenyzésre szánt homologizációs modelljei viseltek. Az R7 bemutatója pedig közeleg, kijött róla az első semmitmondó teaser, ami annyit üzen, hogy versenypályán és utcán is használható lesz.
Egy új típusnevet védetett le a napokban a Kawasaki, mostantól érdemes ízlelgetni az E-Boost hangzását. Azt ugyanakkor még nem árulták el a japánok, hogy egészen pontosan milyen modellnek szánják a nevet. Találgatni persze lehet, és nyilván nem állunk messze a megfejtéstől, ha az előtagból kiindulva egy teljesen elektromos, esetleg hibrid gépre asszociálunk.
A motoros cosplay-verseny eheti győztese a kínai Motrac Unicorn, amely nagyon szeretne MV Agusta Supervelocét imitálni. Bizonyos szögekből, nagy távolságból, kellő mértékben hunyorogva akár még bele is lehet látni az olaszok motorját, de inkább csak szerencsétlen próbálkozásnak tűnik, mintha a tervezőnek csak pár pillanatra mutatták volna meg az MV-t, és utána emlékezetből kellett volna dolgoznia - a Moxiao 500RR például sokkal ügyesebben imitálja a Ducati Panigalét.
Talán túl sok animét néztek a srácok a thaiföldi K-Speed Customs-nél, amikor megálmodták a Honda Grom Gundam Customot. Amúgy is szívesen építenek át Gromot (vagy ahogy nálunk talán ismertebb, MSX 125-öt), ezúttal azonban egy rajzfilmes robot ihlette meg őket, nevezetesen egy 1979-es anime főhőse, RX-78-2 Gundam.
Noha a járműiparban nincs túl jó hírük a kínaiaknak, még a nagyobb autószalonokon is mérőszalaggal meg jegyzettömbbel ülik végig a kiállított kocsikat, vannak azért üdítő kivételek. Ilyen például a Benda nevű motorkerékpár-gyártó is. Eszük ágában sem volt valakit koppintani, ehelyett inkább önállóan raktak össze egy olyan cruisert, amire lehet csettinteni.
Új féket mutatott be a Brembo G Sessanta néven, ami olaszból fordítva G hatvanat jelent. A koncepció a cég 60. születésnapjára készült, és a Brembo első, motorokhoz épített féknyerge inspirálta. A G Sessenta nem fékteljesítményben hoz forradalmat, hisz az alapja ugyanaz, mint a normál fékeknek: fékbetétek fognak féktárcsát. Ennél sokkal bazáribb a nóvum, LED-es fényforrást építettek a nyeregre, amit telefonos applikációval lehet irányítani: az appal a kibocsátott fény színét lehet változtatni, így a boyracerek mentesülhetnek a nyergek havi átfestése alól. A kommüniké szerint a cég a G Sessentával szeretné megmutatni modern arculatát, egyben nyitni a jövő generációi felé.
Meglepő bejelentést tett az MV Agusta első embere, Timur Sardarov. A szakember a Motorcycle News-nak erősítette meg, hogy viszonylag rövid időn belül tervezik egy elektromos modell bemutatását, amelyet aztán továbbiak is követhetnek.