A Silverstone Auctions elsősorban autós témájú árveréseiről ismert, de időről időre feltűnnek náluk piszok ritka, különleges és nagyon régi klasszikus motorkerékpárok is. Így van ez most, a májusi aukciók esetében is: mintegy hatvan gép kerül majd kalapács alá, és bizony vannak köztük igazán gusztusos csemegék is.
A KTM és a Tech3 bejelentette, hogy újabb öt évre aláírták az együttműködési szerződést, így a francia csapat 2026-ig biztosan az osztrák gyár szatellitalakulata lesz. Maga a folytatás ténye nem lepett meg senkit, a Tech3 első MotoGP győzelmét a KTM-re váltás utáni második évben szerezte meg Miguel Oliveira a Red Bull Ringen, illetve a portugál futamon aztán egy csodálatos rajt-cél győzelmet mutatott be. A szokatlan inkább az, hogy ötéves szerződést kötöttek a MotoGP-ben szokásos két-hároméves helyett.
Úgy tűnik, Guy Martin nem tud lejönni a szerről, már ami a sebességet illeti. Az egykori Man TT-menőről idén már írtunk egyszer, akkor azt vette a fejébe, hogy egy alaposan átépített Suzuki Hayabusával megfutja a 482 km/h-t, vagyis a 300 mérföld per órát. Most viszont egy még komolyabb rekordkísérletre, a 400 mérföldes álomhatárra készül, a célgép pedig lassan össze is áll.
Mivel ausztráliában továbbra is nagyon szigorú beutazási szabályok vannak érvényben, a Superbike VB Phillip Island-i fordulóját idénre elengedték, és kiadták az idei versenynaptár friss és egyelőre végleges változatát.
A Tucano Urbano nevű céget a többség itthon a motoros lábtakaróiról ismeri, de az olasz márka ruházatot és ezernyi, a motorozáshoz szükséges kiegészítőt is gyárt, újabban például légzsákos kabátot is.
Aki követi a MotoGP körüli híreket, nem lepődik meg, hogy 2022-től Valentino Rossi privát csapata, a VR46 a Moto3 és a Moto2 után belép a MotoGP-be is, ahol a távozó Esponsorama Racing (leánykori nevén Avintia) helyét veszik át.
A Yamaha XV950-esét még az Euro4-es átállás űzte el az európai piacról, de a típus máshol nem csak tovább létezik, hanem folyamatosan fejlesztik is - Japánban például Bolt néven fut, és most álltak elő frissített változattal, a Bolt R-rel.
70 millió euróért, azaz 25 milliárd forintért vásárolta fel az olasz Brembo a spanyol J.Juant. A Brembo egy ideje agresszív terjeszkedésbe kezdett a motorkerékpáros piacon, legutóbb az SBS-t vették meg. Az SBS-nél a cég környezetbarát technológiájára volt szükségük, a J.Juan esetében viszont a piaci részesedésre, ugyanis a spanyol gyártó egyre több márkánál lett gyári beszállító. A J.Juan egészen eddig családi kézben volt, a gyártás egy részét pedig Kínába helyezték ki.
A MV Agusta négy motort adományozott a milánói rendőrségnek - négy darab Turismo Veloce Lusso SCS-t, két Turismo Velocét és Rivale 800-at.
Mielőtt a Norton 2020 elején elkezdte volna a mélyrepülését, melynek a vége az lett, hogy a nagymúltú brit luxusmárka indiai kézben kötött ki, nagy terveket szőttek egy soros kéthengeres mainstream modell köré. Aztán amikor jöttek a gondok, a sikkasztással vádolt vezérigazgató elkezdte kiárulni a fejlesztéseket, és egy 2017-es szerződés alapján végül a kínai Zongshen megkapta a gyártási jogokat.
Az Aprilia új 50-es robogót mutatott be SXR 50 néven, amely a máig népszerű SR sorozat utódjának tekinthető: sportos, modern és praktikus. A mai elvárásoknak megfelelően ledes világítással, digitális műszerfallal, BT kapcsolattal és start-stop rendszerrel szerelik.
Bár a Confederate eredeti gárdája felállt, és megalapították a Curtiss Motorcycles-t, az egykori cég Combat Motors néven fut tovább, és fejlesztik a Confederate örökségét. Idén jön a Wraith utódja, melyet már Combat Wraith-nek hívnak, de megoldásaiban visszaköszön az eredeti darab.
A Tech3 2002-ben lépett be a MotoGP-be, mint a Yamaha szatellit csapata, azóta pedig olyan versenyzők fordultak meg náluk, mint Andrea Dovizioso vagy Ben Spies - ugyan remek pilótákat neveltek ki, és adtak át a gyári csapatnak, futamot nem sikerült nyerniük a yamahás éveik alatt. 2019-ben váltottak KTM-re, és az első szezonjukban távol voltak a versenyképességtől, 2020-ban viszont két futamot is sikerült megnyerniük Miguel Oliveirával.
A Husqvarnánál eddig sem titkolták, hogy elektromos motoron dolgoznak, most pedig az E-Pilen tanulmánnyal megmutatták, mire jutottak az elmúlt pár évben. Ez még egyelőre nem szériamodell, de akár az is lehetne, pontosan egyezik azzal, amit egy tavalyi, befektetőknek készített dokumentumban is láttunk.
A Honda 2024-ig négy, napi használatra szánt elektromos motort tervez, amelyek már a szabványos, cserélhető akkumulátorrendszer köré épülnek, amit a négy japán gyártó, a Piaggio és a KTM közösen fejleszt.
Az MV Agusta várhatóan 2023-ban áll elő egy teljesenúj háromhengeres platformmal, amelyre először egy 950 köbcentis túraendurót építenek majd. A hírt a cég vezérigazgatója, Timus Sardarov jelentette be, és ígérete szerint alapjaitól új technológiáról lesz szó.
A Suzuki továbbra sem száll be az európai gyártók versenyébe, akik lassan űrtechnikával szerelik fel a kimotorozhatatlanul erős nakedjeiket - a GSX-S1000 marad az ésszerűség határain belül, már amennyiben egy ezres nakednél még lehet ilyesmiről beszélni. A típus 2015-ben jelent meg, és idénre alaposan frissítették, nem csak műszakilag, hanem megjelenésében is.
Már több mint egy éve követjük, hogyan alakul a KTM 790 Duke és 790 Adventure alapjaira épített CFMoto 800MT túraenduró, most pedig elindították a forgalmazását. Ez az első modell, amely a CFMoto és a KTM közös munkájának az eredménye - a másik a CF1250 túramotor, de az egyelőre csak rendőrségi modellként létezik, nincs belőle lakossági változat.
Tavaly év elején jelent meg a BMW F 900 R, mint a németek középsúlyú utcai nakedje, mely penge formával, nyomatékos, élettel teli blokkal (895 köbcenti, 105 lóerő), és szimpatikus árral húzta be a fiatalabb vevőket. Mivel már tavaly tudta az Euro5-öt, idén nem kellett hozzányúlniuk, viszont a francia piacra kigurítottak egy 300 darabos limitált szériát, az F 900 R Force-t.
Az 1200-as Scramblerek frissítése után a Triumph sort kerített az 900-as változatra, a Street Scramblerre is, illetve készítettek belőle egy limitált szériát Scrambler Sandstorm néven.
Már régóta nem titok, hogy a Harley-Davidson összeállt a Qianjianggal, azzal a kínai motorgyártó óriással, amelyhez a Benelli is tartozik. Az egyelőre Sportster 338-nak emlegetett típusról lehet tudni, hogy a Benelli 302 alkatrészeiből legóznak, most pedig előkerültek képek a kis Harley QJ logós változatáról, melyeket a típusjóváhagyási dokumentumokhoz csatoltak. Ami a legfontosabb változás az eddigi információkhoz képest, hogy a képeken nem egy soros kéthengeres blokkot látni, hanem egy 296 köbcentis V2-est, amely állítólag 30 lóerős teljesítményre képes.
Bár a Yamaha elektromos motorjára még várni kell, a japán cég bemutatott egy új, 800 V-on üzemelő, 350 kW-os, azaz 465 lóerős villanymotort, amely az iparág legmagasabb teljesítménysűrűségű motorja. Ezt nem motorkerékpárokba vagy robogókba, hanem szupersportautókba szánják - egyelőre csak prototípusról van szó, de csak addig, amíg be nem futnak az első rendelések.
A prémium autóknál a gesztusvezérlés nem újdonság, de eddig igazából még senki nem bizonyította, hogy bárkinek is szüksége lenne arra, hogy a levegőben hadonászással hangosítsa fel a zenét. Ha valahol még feleslegesebb ez a megoldás, akkor az a motorkerékpárok világa, de a BMW mégis szabadalmaztatta a motoros gesztusvezérlést.
Tíz éve mutatták be a KTM Duke 125-öt, amivel az osztrákok - indiai segítséggel - megreformálták a kis kategóriát, és minőségi alkatrészekből raktak össze belépő motorokat 125, 200, 250 és 390 köbcentivel, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis éppen a kis Duke-ok felpörgő eladásaival váltak a legnagyobb európai gyártóvá.
Már mémnek is elcsépelt, hogy a kínaiak mennyire lazán kezelik más márkák formai védjegyeit, és elképesztő elánnal másolnak le bármit. Ez alól a Ducati Panigale V4 sem kivétel többé, amelyet Kínában töredék áron, töredék teljesítménnyel meg lehet venni, Moxiao 500RR néven.