A gyorsváltó nem is olyan régen még a pályamotorok sajátja volt, mostanra viszont már a túramotorokban is teljesen szokványos - mint kiderült, nem csak a köridőből segít századmásodperceket lefaragni, hanem a közúti használatot is kényelmesebbé és élvezetesebbé teszi. A Kawasaki éppen ezért egy újfajta gyorsváltón dolgozik, kimondottan utcai motorosok számára.
A Kawasaki legújabb szabadalmai mutatják, hogy előrelépés történt a hibrid motorjuk ügyében. A japán szabadalmi hivatalnak beadott rajzok szerint a Kawasaki komolyan gondolja, hogy összeházasítják egy motorban a benzines és az elektromos hajtást - az autók világában ez lassan alapnak számít, viszont motoroknál még nem sikerült kiaknázni a technológia előnyeit.
A Bajaj Chetak forgalmazását tavaly a gyenge eladások miatt leállították, azonban az üzemanyagárak folyamatos emelkedése fellendítette Indiában a villanyrobogók piacát, így újra nekifutnak.
KTM 18 évig folyamatosan uralta a Dakart, az elmúlt két évben viszont a Honda maga alá gyűrte az osztrák márkát. Erre a KTM válaszolt, és az idei bajnokot, az argentin Kevin Benavides-t le is igazolták a gyári csapatukba, aki az évet már KTM színekben nyomja le a tereprali VB-n, majd jövő januárban a Red Bull KTM Factory Racing Teammel nekivág a Dakarnak.
A Ducati értékesítési vezetője interjút adott az MCN-nek, amiben kérdezték a gyár elektromos terveiről. Jelenleg ugyanis az összes nagyobb gyártó vadul építi az elektromos kínálatát, sőt, a legnagyobbak közös akkumulátorplatformot terveznek. A Ducati ezen a téren viszont mintha inaktív lenne, miközben a BMW-nél és a KTM-nél külön elektromos részleg van, Milicia megerősítette, hogy a Ducati még kivár.
A kínai Qianjian Motors-hoz tartozó olasz Benelli leleplezte a belépő sportmotorjuk, az 302R legújabb generációját. A teljes idomos gép ízléses és látványos lett, a ledes fényszórókkal, TFT műszerfallal, vaskos, 41-es fordított telóval, négydugattyús fékekkel.
Az amerikai autópályák biztonságával foglalkozó intézet megbízásából készült egy tanulmány, mely szerint az adaptív tempomatok (melyek radarosan tartják a követési távolságot, és ennek megfelelően gyorsítanak-lassítanak) gyorshajtásra sarkallják a vezetőket. A kutatás szerint az adaptív tempomat 24%-os valószínűséggel ösztönöz gyorshajtásra.
Az MV Agusta frissítette a csodás retró sportmotorját, a Superveloce 800-at, ráadásul egy új S változatot is bemutattak belőle. A blokk mindkettőnél azonos, a 798 köbcentis soros háromhengeres 145 lóerős teljesítménnyel bír, hátrafele forgó főtengellyel, titánszelepekkel. Ahhoz, hogy teljesítse az Euro5-öt, lecserélték a kipufogót, DLC bevonatos szelepemelőket építettek be, illetve átdolgozták a befecskendezést - ráadásul mindezt úgy, hogy egyetlen lóerőtől sem kellett búcsút venni.
A BMW két hatalmas bálnát is bejelentett a következő évre, az R18 B-t és az R18 Transcontinentalt. A hatalmas, 1800 köbcentis cruiserük kapcsán egy pillanatig nem volt titok, hogy komplett modellcsaládot építenek a platformra, és most már tudni, hogy mik lesznek ezek az újdonságok.
Apex H2 névre hallgat a Segway új tanulmánya, melynek a szériaváltozatát 2023-ra ígérik - ez elsőre merésznek hangzik, mert egyelőre a motor minden paramétere nagyon scifi-nek tűnik, a külsőtől kezdve a futóművön át egészen a hajtásláncig. A rugózást és a csillapítást például a James Parker által tervezett Yamaha GTS1000 ihlette.
2021-ben tovább folytatódik az aero-őrület, miután már utólagos szárnyakat is kapni motorokhoz, annyira nem is kéne meglepődni a Rizoma új visszapillantóján, ami duplafunkciós elem, mert nem csak a mögöttes forgalom szemmel tartására jó, hanem amikor már mindenki lemaradt, elkezd leszorítóerőt termelni.
Az alap KTM 1290 Super Duke R sem egy hájas, tunya és elavult motor, de a frissen bemutatott RR változatról az utolsó gramm felesleget is leizzasztották, a fejlesztőrészleg pedig állítólag szabad kezet kapott.
Az egykori versenyzőkből lesznek a legkiválóbb elemzők, hiszen ismerik a motorversenyzés működését, betekintéssel bírnak a kulisszák mögé, illetve értik a szituációkat, a többi versenyző motivációját, ugyanakkor már távol vannak annyira a paddock-tól, hogy külső szemlélőként, józan módon tudják értelmezni az összefüggéseket. Ezért is alkalmaznak a MotoGP-ben és a Superbike-ban is egykori versenyzőket pitlane riporternek.
Az elektromos motorkerékpárok esetében a legfőbb kritika, hogy vagy hatótávban vagy végsebességben elmaradnak a benzines modelleknél. A Honda viszont a Bennetts Bike Social értesülése szerint egy olyan modellen dolgozik, ami áthidalja ezeket a hiányosságokat, mégpedig úgy, egy olyan modellt elektromosít, amelyet eleve szórakoztató rövidtávú használatra terveztek belsőégésű motorral is, nem praktikus megoldásnak: az MXS Gromot.
A GSX-S1000 2015-ben jelent meg, majd 2018-ban kapott egy apró frissítést, és most 2021-re ismét megújul, ezúttal viszont jelentősebb változásokra is számítani lehet. Egyfelől a blokkot hozzáigazítják az Euro5-höz, de ami érdekesebb, hogy a motor külseje is markánsan megváltozik, a teaser alapján az új lámpát és az aerodinamikai szárnyakat már biztosra vehetjük.
A Yamaha nem kicsit gurított, a sportmotorjait jelző YZF-R sorozatot végig levédette, YZF-R1-től YZF-R9-ig, illetve hozzácsapta még az R15, R20 és R25 neveket is, mintha az összes létező méretben készülnének sportmotorral.
Érdekes utat járt be egy MV Agusta 175 CCS pályamotor: egy brit versenyző és gyűjtő, Chris Newport vásárolta meg 1958-ban, és használta pályanapokon és versenyeken a 204 köbcentis, négyütemű sportgépet. Akitől megvette, nem volt más, mint Stanley Hailwood, a legendás versenyző, Mike Hailwood apja. Nem arról volt szó, hogy Newport tájékozatlan lett volna, egyszerűen Hailwood akkor még csak bontogatta a szárnyait, nem volt nagy név.
A thetfordi rendőrség március 29-én akciónapot tartott a helyi King's Forestnél, ami tizenegy motorkerékpár és egy quad lefoglalásával végződött, miközben 13 büntetést szabtak ki szabálysértés miatt, 10-et a hiányzó biztosítás miatt, egyet pedig a hiányzó műszakiért, illetve további 19-et a covid előírások megsértéséért.
A Suzuki frissítette a Burgman 400-at, ráadásul nem csak egy kis Euro5-ös update-ről van szó. A Burgman 400 1998-ban jelent meg, és hamar a kategóriájának legnépszerűbb motorja lett. Kétszer nyúltak hozzá komolyabban, először 2006-ban, aztán pedig 2018-ban, most pedig jó érzékkel fejlesztették tovább.
Egy román motoros szervezet kísérlettel ellenőrizte, mennyi igaz abból, hogy a hangos kipufogó életet ment. A MotoADN és a Bukaresti Egyetem egy környezeti zajszakértővel közösen megvizsgálták, hogy egy hangosabb kipufogót jobban észrevesz-e egy autóvezető.
Amikor tavaly év végén megjelent a Honda H'Ness, még arról volt szó, hogy csak az indiai piacra fogják gyártani, majd ahogyan megjelent a sportosabb RS változata, előkerültek azok a pletykák is, hogy megpróbálkoznának vele más piacon - ezt követte a hír, hogy igazából csak a japánok jóváhagyására várnak, és kezdődhet az export.
Alig indult el a Ducati Multistrada V4 forgalmazása, máris meghirdettek egy visszahívási akciót, melynek keretein belül kompletten cserélik a V4-es blokkot. A problémát a szelepvezetők adják, melyek gyártási hiba miatt túlzott kopásnak vannak kitéve, így idő előtt teljesítményvesztést okozhatnak.
Az idén 50 éves CCM Motorcycles története 1971-ben indult, amikor Alan Clews megalapította a Clews Competition Machines-t, hogy olyan motorokat gyártson, amelyek versenypályán fel tudják venni a versenyt a BSA-kkal. A terve bejött, terepen és aszfalton számos versenyen nyertek, ma pedig csodálatosan szép és pillekönnyű utcai motorokat készítenek. Az azóta is családi kézben lévő márka a jeles évfordulóra további különleges kiadásokat ígér.
A BMW 2021-re óvatosan frissítette a C 400 GT és a C 400 X robogókat. Az elmúlt években nőtt a nagyrobogók piaca, hiszen ezek már akár autópályás utazáshoz is elég dinamikusak, miközben kényelmesek és praktikusak, így egyaránt lehet velük túrázni és ingázni.
A hazai közéleti hírekben is sokat emlegetett brüsszeli rendőrség elektromos robogókat állított szolgálatba, melyeket a városi járőrözéshez fognak használni. A várakozásaik szerint az elektromos robogóflotta javítani fogja a bűnüldöző szerv reakcióidejét, különösen a zsúfolt részeken.