A KTM januárban leplezte le a 790 Duke utódját és a 890 Duke R alapváltozatát, a 890 Duke-ot. Az új modell közelebb fog állni a 790-hez, mint az R-hez, hiszen lényegében ugyanazt az alapcsomagot adja, csak nagyobb blokkal - és az alap 890 kapcsán szorosabbra vették az együttműködést a Continentallal.
Az MV Agusta új Moto2-es versenygépe rengeteg időt töltött szélcsatornában, hogy a lehető legjobban ki tudják használni a levegő áramlását. Mivel a Moto2-ben egyen blokkal, egyforma elektronikával és egyforma gumikkal mennek, Brian Gillen, az MV kutatási-fejlesztési igazgatója szerint az egyetlen terület, ahol előnyre tudnak szert tenni, az az aerodinamika.
Az elmúlt hónap legnagyobb dobása volt a Harley-Davidson Pan America bemutatása, amely egyben némi támpontot is ad azt illetően, hogy mire számíthatunk a Harley következő nagy dobásával, a Custom 1250-nel kapcsolatban.
A Honda az elmúlt hónapokban újra feltalálta azt, amit már 30 éve tökéletesen megcsinált: a Honda CB350 H'Ness, egy léghűtéses, egyhengeres retró motor, és hopp, volt már ilyen korábban is: a GB500 TT.
A vízhűtéses Indian FTR merész húzás volt, és bár a gyár flat track replikaként kommunikálta, igazából egy szokatlan stílusú streetfightert dobtak piacra - most, két évvel a bemutató után pedig frissítik is a típust. A legfontosabb újítás, hogy az FTR1200, az FTR1200 S és az FTR1200 R Carbon egyaránt 17-es kerekeket kap a korábbi 19-es első és 18-as hátsó helyett (a scrambleres stílusú FTR Rally megmarad a 19-es és 18-as kerekeknél). Emellett sokkal meredekebb lesz a motor geometriája, a villaszöget 26,3-ról 25,3-ra csökkentik, az utánfutás pedig 130-ról 100 mm-re megy össze.
A világ négy legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a Honda, a Yamaha, KTM és a Piaggio Group szándéknyilatkoztat írtak alá arról, hogy közösen fejlesztenek cserélhető akkumulátorrendszert motorkerékpárokhoz és robogókhoz - vagyis egy szabványos akku- és töltőrendszeren dolgoznak.
A Honda indiai értékesítési vezetője megerősítette, már folynak a tárgyalások arról, hogy a CB350-et további piacokon is bevezessék. A Honda H'Ness CB350 és a CB350 RS így idővel európai modellek lehetnek, már csak a japán vezetőség zöld jelzésére várnak.
A Brough Superior bejelentett egy új modellt, mellyel a márkát annak idején híressé tevő Thomas Edward (ismertebb nevén Arábiai) Lawrence előtt tisztelegnek, ennek megfelelően Brough Superior Lawrence-nek keresztelték.
A francia Naca retró bukósisakokat gyárt, a szintén francia Blitz-nél pedig vintage motorokat építenek - a két márka pedig összefogott, és készítettek egy hipszter csúcssisakot Naca X Blitz néven.
2021 slágere a radaros tempomat, mely először a BMW R 1200 RT-n jelent meg, aztán a Ducati Multistrada V4 és KTM 1290 Adventure S követte, és hamarosan jön a többi gyártó is - a legújabb kémfotó alapján a Kawasaki a Ninja H2 SX-en fogja bevetni a Bosch radaros egységét.
Mifelénk az olcsó igásló egyet jelent a használt motorral, az újakból leginkább a nagyok és drágák fogynak, így a gyártók az igazi filléres munkagépeket el sem hozzák Európába. De Dél-Kelet-Ázsiában ezek fogynak millió számra, és úgy tűnik, a malajziai Aveta VS110 maga az ultimate filléres igásló.
Évek óta hallani arról pletykákat, hogy a Honda vissza fogja hozni a Transalp nevet, újabban pedig már nyíltan arról van szó, hogy a Ténéré 700 ellenfeléhez porolnák le. Ezek a pletykák most bizonyosságot nyertek, ugyanis a Honda kérvényezte az USA-ban a Transalp név újbóli levédését - mégpedig "motorkerékpárokhoz és motorkerékpár szerkezeti részeihez".
A Triumph leleplezte a Bonneville sorozat frissítését, amelyben öt modell is érintett, így egyszerre mutatták be a 2021-es a T100-at, a T120-at, a Street Twint, a Bobbert és a Speedmastert.
A KTM tegnap leleplezte a 2021-es 1290 Super Adventure R-t, vagyis a nagy túraendurójuk hardcore terepváltozatát. Az R-es Adventure ugyanis hiába 1300 köbcentis, terepen bámulatos - már a négy évvel ezelőtti változat is lenyűgöző volt, ahogyan átrombolt bármilyen akadályon.
Míg Európában a BMW G 310 csak két változatban kapható, nakedként és túraenduróként, addig Indiában a TVS emblémájával sportmotorként is létezik, Apache RR310 néven, és mostanra igen tisztességes motor lett belőle.
A Kawasaki 2013 óta dédelgeti a háromkerekű motor ötletét, és azóta időről időre előállnak valamivel, ami jelzi, hogy nem küldték le a terveket az iratmegsemmisítőn. Az eddig csak Concept-J néven emlegetett háromkerekű most már szabadalmi rajzokon is megjelent.
Talán még soha nem voltam annyira lelkes Harley-Davidson miatt, mint most - bemutatták a Pan Americát, illetve a jobban felszerelt Pan America Specialt, az első modelleket, melyek a Harley 1252 köbcentis, Revolution Max blokkja köré épülnek.
A Yamaha FZR1000 Exup blokkja köré épített Bimota YB10 Dieciből mindössze 224 darab készült 1991 és 1994 között, tehát még a Bimota mércéjével sem számít tömegmodellnek - bár ez viszonylagos, hiszen sok típusokból 100 darab sem készült, és az 1000 darabos határt csak egy modelljük, az SB6 lépte át. Ami miatt a YB10 Dieci most érdekes lett, hogy felbukkant belőle egy 0 kilométeres darab, mely nem hogy nem ment, de be sem üzemelték, vagyis sem olajjal, sem fékfolyadékkal, sem hűtőfolyadékkal nem töltötték fel.
Mint írtuk a Buell bejelentette a visszatérését, mi több, 2024-ig 10 új modellt ígérnek. Jelenleg három szériamodell van a honlapjukon, egy sportmotor, egy sportos naked és a túraenduró, illetve ott van még a 1190HCR, ami egy hill climb prototípus, mellyel 2020-ban Logan Cipala indult az amerikai hill climb bajnokságban.
Amikor a BMW tavaly bemutatta az R 18 cruisert, egyből jelezték, hogy további változatok is fognak érkezni, és tartják is a szavukat, sorban leplezik le az újabb kiviteleket. A pletykák szerint viszont egy kisebb cruiseren is dolgoznak, legalábbis a BMW Motorrad élén álló Dr. Markus Schramm erre utalt a francia Le Repaire des Motards-nak adott interjúban. Úgy fogalmazott, hogy az R 18 után egy kisebb modell logikus lépés lenne.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a KTM egy 890 alapú sportmotoron dolgozik, mostanra pedig biztosabbak lehetünk benne, hogy mindezt a KTM alapú sportmotorokat gyártó Krämer közreműködésével teszik.
A Buell sajtóközleményt adott ki arról, hogy újraindítják a gyártást, és 2024-ig tíz új modellt mutatnak be - ráadásul nem holmi robogókat vagy villanybicikliket, hanem olyanokat, melyek megfelelnek a márkával szemben támasztott elvárásoknak, mind teljesítmény mind kezelhetőség szempontjából. Ezen kívül amerikai gyártást és kézi összeszerelést ígérnek.
A Kawasaki érzi a retró vonalat, még ha Európában már csak a Z900RS maradt az egyetlen a kínálatban. A W800 -at viszont Európán kívül még kapni, ráadásul a Meguro nevet is leporolták. Ázsiában pedig ugyanezt megcsinálták kevés köbcentiből is, ott ugyanis létezik W175.
Ha nulla kilométeres, függőcsapszeges kormányzású Bimotát vásárolnál, nem a Kawasaki Ninja H2 blokkos Tesi H2 az egyetlen opció, ugyanis egy norwichi kereskedésben meghirdettek három darab Bimota Tesi 3D Naked Edizione Finales-t, egyenként 14 millió forintos áron. Az utolsó, Ducati blokkos Tesi kiadásból mindössze 45 darab készült, melyből a 34. tavaly Magyarországon is felbukkant.
Már írtunk róla, hogy a Yamaha a pletykák szerint egy idomos MT-07-en dolgozik, amire viszont nem számítottunk, hogy a legfrissebb szóbeszéd szerint még idén tavasszal be is mutatják, hogy még ebben a szezonban piacra lehessen dobni.