Az Aprilia a Youtube-on leplezte le a Tuono 660-at. Az RS 660 egyenes kormányos, félidomos változatát ügyesen az erős konkurencia által szabadon hagyott területre lőtték be, az MT-07, az SV650 és a Z650 fölé, de a KTM 890 Duke, a Street Triple és az MT-09 alá.
A Curtiss-nek ugyanaz a titka, ami a szellemi elődjének is volt, nem szimplán motort gyártanak, hanem a munkájukra művészi alkotásként tekintenek. A Curtiss The One is egy rafinált alkotás, amely elsőre egy steampunk cruisernek tűnik, de ha az adatait megtekintjük, az egész új megvilágításba kerül.
A Honda tavaly mutatta be Indiában az olcsó retró motorját, a CB350 H'Ness-t mellyel a Royal Enfield Meteor 350-et próbálják megfogni hazai pályán, most pedig lerántották a leplet a sportos, jobban felszerelt RS változatról.
A Royal Enfield frissítette a Himalayant, hogy teljesítse az Euro5-öt. A sok szempontból múltidéző indiai túraendurót 2016-ban mutatták be, és annak ellenére is sikeresnek nevezhető, hogy eleinte igen komoly minőségi problémákat kellett legyűrni. Viszont kereslet az volt rá, sokakat megérintett a modern, brutális teljesítményű, elektronikákkal teletömött, méregdrága túraendurók antitéziseként feltűnő Himalayan.
Az új Honda Dio csak japán belpiacra készül, de később várhatóan egész Ázsiában kapható lesz, Európába viszont nem hozzák, ugyanis nem teljesíti az Euro5-öt.
A régi járműveknek általában hosszú története van - rengeteg kaland, tönkremenetel, szerelés, megmentés, továbbadás, stb... - ezért is lehet szeretni őket, mert megelevendedik velük a múlt. Minden porcikájuk lenyomata az eltelt éveknek, még a gányolások is. És vannak azok a régi motorok, amelyeknek a múltja egyetlen mondatban összefoglalható, mint például ezé az 1975-ös Honda CL360-é, amely így szól: a kereskedő összerakta, majd visszahelyezte a gyári szállítókeretbe, majd megfeledkezett róla.
A Man TT visszavonult sztárja alapvetően kamionszereléssel és tévéműsorok gyártásával tölti az idejét, de úgy látszik, nem tud elszakadni a sebességtől, 2021-re egy új rekordot szemelt ki.
Egy spanyol motoros a szezon kezdetén (Zaragozában most 14 fok van) arra lett figyelmes, hogy a Honda NX650 Dominator egyszerűen nem forog 3000 fölé. Egyből műszaki hibára gyanakodott, és mivel a Dominator egyszerű, régi vágású technika, hamar meglett a hiba forrása:
Az MV Agusta elkészítette a 800-as nakedjeinek a 2021-es változatát, itt van az új Dragster RR és Brutale RR. Logikus, hogy együtt kezelik őket, hiszen a motor, a váz, a futómű és a fékek azonosak a két modellnél.
Az elmúlt évek egyik legszebb projektje a Langen Motorcycles 250 köbcentis, pillekönnyű, kétütemű café racere. Ha úgy éreznéd, hogy van némi hasonlóság a CCM Spitfire és a Langen kétüteműje között, nem jársz rossz nyomon, ugyanis a márkát alapító Christofer Ratcliffe korábban a CCM-nél dolgozott tervezőmérnökként.
A Hondánál először a Gold Wingen jelent meg az Android Auto app, most pedig bejelentették, hogy az opció ezentúl az Africa Twin és az Africa Twin Adventure Sports modelleknél is megjelenik. A 2020-as Africa Twin frissítés során már megvolt a Apple CarPlay kompatibilitás, így a mostani újdonság, hogy már nem csak az iPhone-t használók tudják a mobiljukat tükrözni a műszerfalra.
Alig két hete mutatta be a Triumph a teljesen új Speed Triple 1200 RS-t, már be is jelentették a Bonneville család teljes frissítését. A ráncfelvarrás a T100-at, a T120-at, a Bobbert, a Speedmastert, a Street Twint és a Speed Twint érinti, és a teaser alapján nem kell eget rengető újításokra számítani, csak egy alapos faceliftre.
A megoldás úgy néz ki, mintha számolnának azzal, hogy a kompresszor utólag beépíthető legyen, mint mondjuk egy Screamin' Eagle tuningalkatrész. Ez egyébként illene is a Harley filozófiájába, hiszen a Screamin' Eagle márkával nem csak kiegészítőket, hanem a technikába mélyen belenyúló, komoly tuningcuccokat is árulnak a motorjaikhoz. Nem állnak meg a kipufogónál vagy egy légszűrőnél, hanem módosított váltót, big bore kitet, sőt, komplett, 131 köbinches (2146 köbcentis) blokkot is kínálnak az ügyfeleknek.
Az amerikai motorversenyző, Josh Herrin beírta magát a Guinness Rekordok könyvébe, mint az az ember, aki legnagyobb tempónál fordult el motorral, miközben leért a könyöke - összesen harminc métert támaszkodott így végig. Egészen pontosan 162,4 km/h-val fordult egy Yamaha YZF-R6-tal, 60 fokos szögben. Maga a mutatvány egyébként mindössze egy másodpercig tartott.
A KTM 790 Duke és 890 Duke alapjait használták már pályamotorhoz, a Krämer például régóta épít ilyeneket, egyedi vázzal, lengővillával és futóművel. A Speedweek értesülése szerint viszont a KTM is elkezdett a saját 890 Duke alapú sportmotorján dolgozni.
A Husqvarna a Svartpilen 401 és 701 után bemutatta a 125-ös változatot is, így mostantól van A1-es jogosítvánnyal vezethető kivitele is a rendkívül kívánatos, scrambler-szerű Husky-nak. Nagy csodák nincsenek, formailag nem hoz olyat, amit a nagyobbaknál ne láttunk volna - tehát továbbra is nagyon jól néz ki -, és műszakilag sem okoz nagy meglepetéseket, hiszen az alapokat a Duke 125 adja.
A hivatalos beadványok alapján úgy tűnik, hogy a Ducati annak ellenére is készít Pikes Peak kiadást a Multistrada V4-ből, hogy a Carlin Dunne balesete után nem indítanak motoros kategóriát a hegyi felfutó szervezői.
Hatalmas tűz pusztította el az argentin Moto GP-pálya épületeit Termas de Rio Hondóban. A lángok szombat kora reggel csaptak fel, és porig égtek a bokszok és a pit. Szerencsére senki nem halt meg.
Bár még csak február van, mégis joggal pályázhat az év legbénább bűnözője címre egy 29 éves sajókazai férfi. Pár faluval arrébb, Alsószuhán tört be egy portára. Ott összeszedte az értékeket, és egyebek mellett elvitt egy Danuviát is.
A Honda levédette az NT1100 nevet, amit az Africa Twin blokkjával szerelt crossover vagy sport-túra motorjuk kaphat meg. Eddig főleg pletykák alapján tájékozódhattunk a soros kéthengeres utcai motorról, melyet jobb híján CB1100X-nek emlegettünk.
Az Ural frissítette az oldalkocsis Ranger modelljét, hogy teljesítse az Euro5-ös előírást, illetve a baloldali közlekedésű országokhoz gyártott oldalkocsijukhoz is bevezették a kétkerékmeghajtást.
A Suzuki Hayabusa egy ikon, annak a korszaknak az emlékműve, amikor a japán gyártók a végsebességet hajhászva licitáltak egymásra - a Hayabusa volt az első szériamotor, mely képes volt átlépni a 300 km/h-t. 2000-ben a japán gyártók kötöttek egy alkut, hogy nem gyártanak 300 km/h-nál gyorsabb motort, és ugyan utána készültek Európában olyanok, melyek 299-ről tovább gyorsultak (MV Agusta F4 312R, BMW S 1000 RR), az egész végsebesség-mizéria lecsengett. A Hayabusa kultusza viszont nem szűnt meg, egyszerűen csak elkezdték rendeltetésszerűen, sport-túra motorként használni.
A Brough Superiorok a legkeresettebb veteránok, ha felbukkan egy-egy valamelyik árverésen, szinte garantálható, hogy rekordáron fog elkelni. Az egykori brit márkát 2013-ban támasztották fel Franciaországban, és azóta is elketyegnek, butikmárkaként nem kell sokat gyártaniuk, ha egyenként 25-30 millió forintért adják el a motorokat. Most pedig előálltak egy új változattal, az SS100 alapjaira készítették el az SS100 Bert le Vack névre hallgató modellt.
A TVS komolyan gondolja a Norton újraindítását, ezért elkezdtek egy csúcsmodern gyárat felhúzni, mely március végére készen is lesz, és azonnal kezdődhet a munka, és kapásból ötven új munkahelyet teremtenek vele. A TVS-nél úgy fogalmaztak, a Norton 122 éves történelmének ez lesz a legfejlettebb üzeme.
Ki is szivárgott az új Suzuki Hayabusa promóvideója, két nappal a hivatalos bemutató előtt. A videón ugyanazt a motort láthatjuk, amely pár nappal korábban egy katalógusból kicsent fotón is volt, így gyanítható, hogy a műszaki adatokról szóló értesülések is igaznak fognak bizonyulni.