Hírek

A Fantic megvette a Yamahától a Minarellit

2021. január 21., 08:45 Módosítva: 2021.02.03 06:19
12

Lezárult az októberben indult adás-vételi folyamat, mely során a Fantic Motor megvásárolta a Yamaha Motor Europe-tól a Motori Minarellit. Ez az üzlet állítólag elmélyíti a két cég kapcsolatát, és a jövőben közös e-mobilitás programot indítanak, melyben a fejlesztést a Fantic végzi, a hajtásláncot pedig a Yamaha kedvező feltételekkel használhatja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Viszlát 790 Duke, szevasz 890 Duke!

2021. január 20., 14:13 Módosítva: 2021.02.03 06:20
21

A KTM 890 Duke R (teszt itt) után az osztrákok elkészítették a 790-est leváltó 890-es alapmodellt. A soros kéthengeres blokkalt szerelt közepes Duke 2017-ben jelent meg, és igen nagyot szólt: ez volt az első a kategóriában, amelybe fullos elektronikát építettek. Azóta viszont eltelt három év, és volt hova továbblépni.

Távolról sincs vége, olvasson még

180 lóerős lesz a Triumph Speed Triple 1200 RS

2021. január 20., 12:20 Módosítva: 2021.01.26 06:17
159

A 2021-es, 1200-asra növelt Triumph Speed Triple RS teljesítményét valahova 175 lóerő környékére tippeltük, és most egy kiszivárgott adattáblának köszönhetően tudjuk, hogy valójában több is lesz: 180 lóerőt fog tudni 10 750-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 125 Nm lesz 9000-nél.

triumph-speed-triple-1200-spec-teaser
Távolról sincs vége, olvasson még

Jól áll az art deco idom a BMW R 18-nak

2021. január 20., 11:23 Módosítva: 2021.01.26 06:17
83

A BMW R18-nak már a bevezetőkampánya is abból állt, hogy különböző motorépítőknek adták oda a blokkját, hogy tegyenek köré valami érdekes motort, most pedig, hogy már kapható a típus, az egészet megkapja egy-egy műhely, hogy mutassák be a kiaknázható custom-lehetőségeket. Ezúttal a gelsenkircheni Kingston Custom mögött álló Dirk Oehlerking ragadott flexet, és épített belőle art deco streamlinert.

Távolról sincs vége, olvasson még

A 322 Honda NR750-ből mindössze egyetlen darab fekete

2021. január 19., 12:16 Módosítva: 2021.01.26 06:17
455

A Honda NR750 minden idők egyik legkülönlegesebb motorja, izgalmas megoldásai, fantasztikus kidolgozottsága és ritkasága miatt ott van a legcsodálatosabb tárgyak között - itt már írtam róla hosszabban arról, hogy miért ennyire érdekes. Viszont van egy dolog, ami még az NR750-nél is ritkább, mégpedig a fekete NR750, amelyből mindössze egyetlen darab készült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: az MT-07 idomos sportváltozatán dolgozik a Yamaha

2021. január 19., 08:23 Módosítva: 2021.01.26 06:17
57

Úgy látszik, a következő években a közepes, 70-100 lóerő közötti méretben lesz legforróbb a csata a gyártók között. A kategóriát az elmúlt években a Yamaha MT-07 és a vele rokon Tracer 700 és Ténéré 700 rázta fel, és utána az Aprilia dobta be az RS 660-at, amelyből a napokban bemutatták a naked változatot a Tuono 660-at, és már úton van a túraenduró kivitel is. Bár szabadalmi információk és kémfotók híján ezt egyelőre érdemes pletykaként kezelni, de a Yamaha állítólag egy teljes idomos MT-07-tel készül.

yamaha-mt-07-r-alex-taylor
Távolról sincs vége, olvasson még

Leégett a timmelsjochi Motorkerékpár Múzeum

2021. január 18., 13:56 Módosítva: 2021.01.26 06:17
4992

Timmelsjoch-i motormúzeum ma hajnalban, négy órakor kigyulladt, az üzemeltető vette észre a szivárgó füstöt, és értesítette a tűzoltókat. A tűz az álmenyezettől indult, és perceken belül az egész múzeum lángokban állt - a tűzoltók dolga főleg az volt, hogy megakadályozzák, hogy a lángok átterjedjenek a felvonóra és a szomszédos étteremre.

Távolról sincs vége, olvasson még

A fene se gondolta 1992-ben, hogy ez lesz 29 év múlva

2021. január 18., 11:53 Módosítva: 2021.01.26 06:17
60

Egy Ducati Monster 1200 S lett a 350 ezredik Monster, amely kigördült a gyárból, és a cég vezérigazgatója és a dizájnközpont vezetője együtt adták át a tulajdonosnak egy ünnepi plakettel együtt, mely igazolja, hogy valóban ez a 350 000. Monster.

Távolról sincs vége, olvasson még

Durván felrázták az Aprilia V4-eseit

2021. január 18., 08:52 Módosítva: 2021.01.26 06:17
244

Az idei évre frissítette az Aprilia a két V4-es csúcsmodelljét, az RSV4 sportmotort és naked változatát, a Tuono V4-et. Bár a frissítés jelentős, nem csak egy Euro5-ös blokkról és pár új színről van szó, az alapok változatlanok maradtak - ahogyan sejteni lehetett, a Piaggio Group számára nem hoz annyit ez a műfaj, hogy megérje nulláról fejleszteni egy utódot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ötfordulós bajnoksággal tér vissza a túracruiserek pályaversenye

2021. január 14., 16:18 Módosítva: 2021.01.26 06:17
571

A Laguna Secában rendezett Baggerek csatája nem csak nekünk jött be, ezért 2021-ben nem csak újra megrendezik, hanem egy ötfordulós bajnokságot írnak ki nekik. Az első futam a Braseltonban lesz április végén, a szezonzáró pedig Laguna Secában, szeptember közepén.

bag9
Távolról sincs vége, olvasson még

Elkaszálták az újabb elektromos Harley-kat

2021. január 14., 15:05 Módosítva: 2021.01.26 06:17
132

A Harley-Davidson vezérigazgatója, Jochen Zeitz tartja az ígéretét, miszerint a márka törzsvásárlóinak a kiszolgálására összpontosít, és új utak keresése helyett a forrásokat arra fordítják, amiben tradicionálisan jók, vagyis klasszikus chopperek és cruiserek gyártására. Az elmúlt időszak legmerészebb húzása a Livewire volt, amely anyagilag egészen biztosan nem térült meg - az eladott darabszám egészen biztosan nem fedezi a fejlesztési költségeket, miközben nem sikerült annyira előremutató technológiát fejleszteniük, amit egy frissen indított startup ne tudna viszonylag gyorsan behozni. Ugyanakkor a típust nem szűntetik meg, hanem továbbviszik - viszont Zeitz lefújta a többi elektromos projekteket, legalábbis a honlapjukról a jövő járművei közül eltávolíttata őket.

livewire-5
Távolról sincs vége, olvasson még

A kis Duke-ok megkapták a kötelező frissítést

2021. január 13., 14:15 Módosítva: 2021.01.19 21:31

A KTM eladásainak alapját a kis modellek teszik ki, nem véletlenül, a kategóriájuk legjobbjai között tartjuk számon őket a megjelenésük óta. Nagyot nem kellett frissíteni rajtuk, a 125-ös és a 390-es Duke blokkját kisebb módosításokkal hozzá tudták igazítani az Euro5-höz. A 125-ös 15 lóerővel továbbra is kimaxolja az A1-es kategóriát, a 390 Duke pedig 43 lóerőt tud.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kínai retró Honda blokkal

2021. január 13., 12:34 Módosítva: 2021.01.26 06:17
269

Bár a Voge márka nálunk is kapható, van magyar importőre, kevéssé ismert itthon - a kínai Loncin leányvállalata, ők képviselik a cégcsoporton belül a prémium vonalat. A legújabb modelljüknél, a neoretró 500 AC-nál ezt annyira komolyan vették, hogy a Honda CB500-ból ismert kéthengerest használják.

Távolról sincs vége, olvasson még

1200 köbcentivel születik újjá a Triumph Speed Triple

2021. január 13., 07:28 Módosítva: 2021.01.26 06:17
37

Ahogy sejteni lehetett, a Triumph továbbfejlesztette a Speed Triple-t, de ahelyett, hogy szerényen 1060-ra növelték volna, egyenesen egy Speed Triple 1200 RS-t jelentettek be.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az észak-amerikai Ducati központban razziázott az FBI

2021. január 12., 10:47 Módosítva: 2021.01.20 06:10
21

Még december 17-én az FBI fegyveres ügynökei csaptak le a Ducati észak-amerikai irodájában, a kalifornai Mountain View-ban. A Covid korlátozások miatt csak néhány alkalmazott volt bent, az ő beszámolójukból tudni, hogy körülbelül 30 ügynök (más forrás szerint lényegesen kevesebb) érkezett egy házkutatási paranccsal.

IMG 0866
Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér az MV Agustát csalással vádoló versenyző

2021. január 11., 13:45 Módosítva: 2021.01.15 06:10
10

Randy Krummenacher 2019-ben megnyerte a Supersport VB-t, majd 2020-ban két héttel a szezon előtt felmondott az MV Agustánál a műszaki előírások megsértése miatt - akkor úgy fogalmazott, hogy minderre azért volt szükség, mert "az MV Agusta veszélyeztette a versenyzői teljesítményét, a szakmaiságát, a jó hírnevét és a személyes integritását". Ritka dolog a motorsportban, hogy valaki azért hagyja ott a csapatát, mert az mindent megtenne a győzelemért. Az MV Agusta tagadott, Krummenacher beáldozott egy évet a becsületéért, az útjaik külön váltak. Volt róla szó, hogy az MV perelni fog a jóhírük megsértéséért, de végül az is elmaradt.

krummenacher
Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre több derül ki a Yamaha turbós háromhengereséről

2021. január 11., 09:12 Módosítva: 2021.01.26 06:17
36

Az új szabadalmak azt mutatják, hogy a Yamaha továbbra is komolyan gondolja a háromhengeresük turbósítását. Az első bizonyítékokat tavaly kaptuk, és a szabadalmi rajzok mellett egy fotó is előkerült egy működő prototípusról. Akkor az MT-10 vázábba építettek be egy turbós MT-09 blokkot, közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, 73 mm lökettel, 67,5 mm-es furattal (az MT-09 eredetileg 78-as furattal és 59,1-es lökettel rendelkezik), 180 lóerővel, 176 Nm nyomatékkal. Mégpedig úgy, hogy az emisszión is javítottak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre jön az Aprilia túraendurója

2021. január 8., 13:29 Módosítva: 2021.01.20 06:10
236

A 2019-es EICMA óta tudni, hogy az Apriliánál egy 660-as Tuaregen dolgoznak, akkor egy növényekkel teli terráriumban rejtették el a prototípust, melynek szinte csak a kereke látszott. Azóta viszont megjelent az RS 660 és a Tuono 660 is, valamint egyre több kémfotó bukkan fel a közepes túraendurójukról, így mostanra már viszonylag pontos képünk van arról, hogy mire számíthatunk jövőre.

tuareg660spy
Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a Husqvarna Svartpilen 125

2021. január 8., 10:40 Módosítva: 2021.01.15 06:10

Miközben azt várjuk, mikor leplezik le a Husqvarna a történetének legnagyobb modelljét, a Norden 901-et, a KTM-hez tartozó márkánál a másik végletet sem hanyagolják el, bőszen dolgoznak a Svartpilen 125-ön.

A 701-est is kedveltük
A 701-est is kedveltük
Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutatták az Aprilia Tuono 660-at

2021. január 7., 14:16 Módosítva: 2021.01.15 06:10
150

2020-ban az RS 660-at vártuk a legjobban: vagányul kinéző motor, szép részletekkel, jó futóművel, fékekkel, fullos elektronikával és 95 lóerővel: ideális középsúlyú élménymotor, amit a 200 lóerős csúcsgépekkel ellenben jóízűen ki lehet hajtani közúton is. Most pedig leleplezték a Tuono 660-at, amely a lehető legtöbb elemében egyezik az RS-sel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felmondott Davide Brivio, a Suzuki GP csapatának zseniális menedzsere

2021. január 7., 09:54 Módosítva: 2021.01.20 06:10
90

Davide Brivio a zseni, aki a Suzuki és Joan Mir 2020-as világbajnoki címét felépítette, alig hét év alatt. A menedzser 2013 óta dolgozik a Suzukinak, és vezette a cég új GP-projektjét - a legkisebb költségvetésű gyári alakulattal is képes volt a csúcsra érni. A szakítást úgy kommentálta, hogy elégedett az elmúlt évekkel, de most új kihívást keres - állítólag a Renault F1-es csapatához szegődik, de ezt még egyik fél sem erősítette meg.

36-joan-mir-espe-2-5 0.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

2022-ben jönnek a 490-es KTM-ek

2021. január 7., 08:04 Módosítva: 2021.01.15 06:10
58

Azt már lehetett tudni, hogy a KTM 500-as modelljei 2022-re várhatóak, ami most újdonság, hogy mindez a KTM főnök Stefan Pierer szájából hangzott el egy interjúban, amit az újságírólegenda Alan Cathcartnak adott.

KTM 490 adv
Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Piaggio Beverly

2021. január 6., 14:53 Módosítva: 2021.01.15 06:10
1

A Piaggio alaposan frissítette a Beverly 300-as és 400-as változatait - mindkettőből lesz egy alap, és egy sportosabb S kivitel. Köbcentitől függetlenül mindegyik vezethető lesz A2-es jogosítvánnyal, a 300 ugyanis 25, a 400-as 35 lóerős - a kisebbik nyomatéka 26 Nm, míg a nagyobb 38 Nm-t tud.

Távolról sincs vége, olvasson még

Motorok eladásával jött egyenesbe a brit Nemzeti Motorkerékpár Múzeum

2021. január 6., 11:27 Módosítva: 2021.01.20 06:10
6

Rekordáron keltek el azok a motorok, melyeket azért értékesítettek, hogy a National Motorcycle Museum anyagilag egy kicsit egyenesbe jöjjön. A Bonhams téli aukcióján 52 motort árvereztek el, és több darab is messze várakozáson felüli áron kelt el. Először egy 1928-as, 493 köbcentis Sunbeam TT Model 90-ért adtak közel 16,5 millió forintot, miközben a kikiáltási ár 9,5 millió volt. Ennek a motornak érdekessége, hogy versenyzett a Pendine Sands-en (a wales-i tengerparton a homokban az 1920-as évek óta hajszolják a sebességi rekordokat). Az aukció másik meglepetése egy 1990-es JPS Norton volt, mely 15,7 millió forintért cserélt gazdát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutatták a frissített Gold Winget

2021. január 6., 08:38 Módosítva: 2021.01.15 06:10
1243

Számítani lehetett rá, hogy a Honda nem hagyja veszni a Gold Winget, be is jelentették a 2021-re ráncfelvarrt, Euro5-ös változatot. A Gold Wing sorozat soha nem a sűrű frissítésről és a hirtelen dizájnváltásokról szólt, a 2018-ban bemutatott, teljesen új változattal legalább tíz évre terveztek, így hatalmas meglepetésekre nem kell számítani.

Távolról sincs vége, olvasson még