A Piaggio alaposan frissítette a Beverly 300-as és 400-as változatait - mindkettőből lesz egy alap, és egy sportosabb S kivitel. Köbcentitől függetlenül mindegyik vezethető lesz A2-es jogosítvánnyal, a 300 ugyanis 25, a 400-as 35 lóerős - a kisebbik nyomatéka 26 Nm, míg a nagyobb 38 Nm-t tud.
Rekordáron keltek el azok a motorok, melyeket azért értékesítettek, hogy a National Motorcycle Museum anyagilag egy kicsit egyenesbe jöjjön. A Bonhams téli aukcióján 52 motort árvereztek el, és több darab is messze várakozáson felüli áron kelt el. Először egy 1928-as, 493 köbcentis Sunbeam TT Model 90-ért adtak közel 16,5 millió forintot, miközben a kikiáltási ár 9,5 millió volt. Ennek a motornak érdekessége, hogy versenyzett a Pendine Sands-en (a wales-i tengerparton a homokban az 1920-as évek óta hajszolják a sebességi rekordokat). Az aukció másik meglepetése egy 1990-es JPS Norton volt, mely 15,7 millió forintért cserélt gazdát.
Számítani lehetett rá, hogy a Honda nem hagyja veszni a Gold Winget, be is jelentették a 2021-re ráncfelvarrt, Euro5-ös változatot. A Gold Wing sorozat soha nem a sűrű frissítésről és a hirtelen dizájnváltásokról szólt, a 2018-ban bemutatott, teljesen új változattal legalább tíz évre terveztek, így hatalmas meglepetésekre nem kell számítani.
A KTM szabadalmi rajzai alapján úgy tűnik, hogy a radaros tempomatot kisebb modelleknél is bevezetnék. Azt lehet tudni, hogy a 1290 Super Adventure-ön fog debütálni náluk a technika (Ducati már bemutatta a Multistrada V4-en, a BMW a K 1600-on fogja először használni, a Honda pedig valószínűleg a Gold Wingen vezeti be), de a jövőben várhatóan nem csak a csúcsmodellek kapják ezt meg.
A versenyzésre kész minimotorok közül az olasz Ohvale a legismertebb, az utánpótlásnevelésben és a profik edzésében egyaránt fontos szerepe van a márkának. Nem ok nélkül: míg ebben a műfajban korábban főleg módosított MSX125-ök és olcsó pitbike-ok voltak, az Ohvale minőségi alkatrészekből rak össze apró, moduláris pályamotorokat.
A KTM-nél alig váltották le a 790 Adventure-t a nagyobb, 890-es modellre, már dolgoznak az utódján, várhatóan 2022-ben jöhet a frissített kivitel. Ezek alapján erős a gyanú, hogy a mostani 890-es modell csak egy hirtelen reagálás volt az Euro5-re, illetve egyfajta felzárkózás a konkurensekhez, például a Tiger 900-hoz.
Amikor a lombardiai motorgyártás szóba kerül, az első név, ami beugrik, az MV Agusta, de a régióban van még más érdekesség is: a Magni Motorcycles. Bár a többség nem is hallott róla, a névadó Arturo Magni az olasz motorsporttörténelem egyik legfontosabb figurája volt. A Gilera, az MV Agusta és a Cagiva GP sikereiben jelentős szerepe volt, a versenyrészleg vezetőjeként 38 világbajnoki címben volt része, olyan versenyzőket juttatott a csúcsra, mint Giacomo Agostini, John Surtees, Phil Read és Mike Hailwood. Utána pedig megalapította a saját márkáját, a Magni Motorcycles-t.
II. Erzsébet királyné minden év elején közzétesz egy listát azokról, akik valamilyen módon kiérdemelték a Brit Lovagrend kitüntetését - a listán politikusoktól sportolóig bárki rajta lehet, ha tetteivel a brit nemzetközösséget szolgálta. Idén John McGuinness is megkapta a Member of the Most Excellent Order of the British Empire (röviden MBE) kitüntetést.
Well I’m speechless for once! Unbelievable response from all you guys, amazing! Been reading all the messages it means so much, wish I could reply to you all. Huge thanks to everybody that has made it happen. 30 yrs of racing, now the icing on the cake an MBE pic.twitter.com/jdIXGxlRxP
— John McGuinness (@jm130tt) December 31, 2020
A KTM-nél állítólag már készen van a KTM 1290 Super Duke RR, és már csak a bemutatóra várnak - ezt a pletykát pedig alátámasztják az előkerült homologizációs papírok, melyek néhány fontos részletet is feltárnak.
Eladó Marc Márquez kipufogójának végdobja, a sörösdoboznyi titán relikviát 2400 fontra, azaz nagyjából 960 ezer forintra tartják, vagyis annyiért mérik, mint egy komplett Akrapovic titán versenyrendszert. Ez annyival több, hogy ez tényleg a MotoGP-történelem része, Márquez 2018-as és 2019-es RC213-V-jéről származik.
A japán Young Machine magazin szerint a Kawasaki kompresszoros cruisere, az Eliminator H2 a fejlesztés végéhez közeledik. A modell híre kb. fél éve reppent fel, és eddig nem sok mindent tudni a típusról, várhatóan a többi H2-höz hasonlóan térhálós acélcső vázat kap, amelybe a már ismert, ezres négyhengerest csavarozzák be.
Miután a Honda levédette az ST125 nevet, csak arra tudunk gondolni, hogy a jövőben feltámasztják a Dax-ot, mégpedig a Monkey 125 alapjain, melyre a terepes hangulatú, Európában még nem kapható CT125 Trailt is ráhúzták.
Az indiai gyártók mintha mindennél jobban rá lennének pörögve a régi nyugati márkákra: a Mahindra újraélesztette a Jawát és a BSA-t, a TVS megvásárolta a Nortont - eddig egyedül a Bajaj maradt ki, de az is csak részben, ugyanis a jövőben a Triumph-fal közösen készítenek majd retró gépeket, de ez is változni fog, ugyanis a legfrissebb pletykák szerint feltámasztanák az Excelsior-Hendersont.
A Krämer arról híres, hogy KTM blokkok köré építenek pillekönnyű és villánygyors pályamotorokat, egyedi vázzal és lengővillával, kimondottan ínyenceknek. Viszont ennek megfelelően rendkívül drágák is voltak a Krämer motorjai, a KTM 690 Duke alapú HKR Evo2 például 6,5 millió - ami egyfelől nem sok egy versenykész pálygépért, viszont ennyiért már ezres sportmotort is kapni 200 lóerővel.
Bár a légzsákos ruhák jelentős mértkében csökkenthetik a sérüléseket, versenykörülmények között áttörést hoztak, és nagyon valószínű, hogy az utcai balesetek következményeit is nagyban csökkentik. Jó eséllyel ezeké a jövő, olyannyira, hogy már nem csak a nagy gyártók foglalkoznak vele, és nem csak a felsőtest védelme a cél. Egy francia startup, a CX Air Dynamics egy légzsákos motoros nadrágot készített, melyet az utcai ruhára lehet könnyen rávenni. Ez kimondottan a városi/utcai motorosknak szól, akik egészen más jellegű baleseteket szenvednek, mint a MotoGP pilótái.
A Hondának volt pár nagy dobása terepen, az XR650R pedig igazi varacskosdisznó hírében áll - a vízhűtéses R változatot ne keverjük össze a lakossági, léghűtéses XR650L-lel, igen kevés közük van egymáshoz. Az R igazi sportgép (önindító nélkül, csak berúgóval!), komoly kultusszal, az pedig, amit a VMX Restomodnál építettek belőle, arra még a megátalkodott yamahások, suzukisok és KTM-esek is felkapják a fejüket.
A BMW alkatrészekre és kiegészítőkre specializálódott Nippy Normans-nál játszottak el a gondolattal, milyen lenne, ha a bajorok úgy döntenének, hogy az R18-hoz fejlesztett 1802 köbcentis bokszermotort egy túraenduróba is beépítik.
A károsanyag-kibocsátási előírások nem kedveznek az erős, nagy fordulatra kihegyezett motoroknak, és úgy tűnik, hogy a Honda a jövőben az F1-ből merített megoldást fog alkalmazni a sportmotorjainál, legalábbis a legújabb szabadalmi beadványuk erre enged következtetni.
Van miért aggódnia a nagy motorgyártóknak, a CFMoto rendkívül nyomul - sorra mutatják be a KTM technikája köré épülő új modelljeket, közben pedig egy új villanymárkát is elindítottak, a Zeehót, és bizonyítva, hogy komolyan is gondolják a dolgot, előálltak egy tanulmánnyal. A Cyber Concept névre hallgató robogó állítólag 2,9 másodperc alatt gyorsul 50-re, a végsebessége pedig 110 km/h.
A sport-túra szegmensbe sorolható, 2021-es Arai Quantic a méregdrága és csúcsminőségű sisakokat gyártó japán cég első olyan modellje, amely megfelel az új és minden eddiginél szigorúbb ECE 22.06 szabványnak.
A Honda 2021-re frissítette a Vision 110-et - óvatos faceliftről van szó, amelyet főleg az Euro5-re átállás indokolt. Ugyanakkor nem csak a blokkot piszkálták meg, hanem a váz is könnyebb lett, csiszoltak a megjelenésén, és megkapta az egyik leghasznosabb extrát, a kulcsnélküli indítást.
Amikor megjelent a Moto Guzzi V85 TT, sejteni lehetett, hogy az új blokkot további típusokba is beépítik, most pedig meg is van az első, ugyanis a V7 2021-re alapos frissítést kap, melynek során belekerül a viszonylag friss 850-es V2-es is.
Az Apriliának az elmúlt pár éve a 660-as platform fejlesztéséről szólt, az RS 660 sportmotort már bemutatták, a 660-as Tuono és a Touareg pedig a következő években fognak érkezni. Ezekkel párhuzamosan pedig megtalálták a következő nagy projektjüket, egy 400-as modellcsalád fejlesztését.
Nem mintha az MV Agusta rászorulna, hogy termékkapcsolással próbálja kívánatosabbá tenni a motorjait, különösen a Superveloce 800 esetében nincs szükség ilyen trükkökre, mégis összeálltak a francia Alpine-nal - ebből lett egy új fényezéssel felütött, limitált példányszámú Superveloce. Eddig is csodálatos volt, és így is az maradt.
Egyre biztosabban látszik, hogy a nemrég még csak pletykaként kezelt Honda CB1100X a következő években valósággá fog válni. Az Africa Twin blokkja köré épített típus leginkább a BMW XR-ek és a Yamaha Tracer receptjét fogja követni, vagyis két öszvér kategóriát fésülnek össze, a sport-túrát és a túraendurót.