Hírek Hírek

Ma eldől, ki nyeri a Dakart

2015.01.17. 12:12 - Zomborácz Iván

Tegnap a Dakar utolsó előtti állomásáról, az argentin MotoGP pálya közeléből, Termas Rio Hondoból rajtoltak a motorosok Che Guevara szülővárosa, Rosario felé. Ez volt 2015-ben a leghosszabb szakasz a maga 1024 kilométerével, amiből 298 volt a mért speciál. Ez volt az utolsó lehetőség, hogy igazán átrendeződjön a mezőny, a mai Rosario-Buenos Aires befutó már inkább felvonulás, amin a versenyzők beérnek a célba. Aki fordítani akart, az ott mindent beleadott.

Toby Price idén először indult a Dakaron. Jó eséllyel dobogós lesz
Fotó: Fotó:KTM
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Achtung! Jönnek az indiai BMW-k!

2015.01.16. 14:41 - Zomborácz Iván

A BMW tovább bővíti kínálatát, a legfrissebb hírek szerint ötszázas és háromszáz köbcentis modellekkel. A fejlesztésben és a gyártásban az indiai TVS lesz a partnerük, akikkel már 2013-ben aláírták a szerződéseket.

Szép a lengővilla, jó az oldalra szerelt központi rugóstag, de a legnagyobbat a blokk előtt kivezetett kipufogó
Távolról sincs vége, olvasson még »
8 hozzászólás

Blokkcserékkel zsonglőrködött a Honda

2015.01.16. 11:02 - Zomborácz Iván

A tegnapi, tizenegyedik etapon a motorosok 24 kilométer felvezető után vágtak neki a 357 kilométeres mért szakasznak, amit a jobbak három és fél óra alatt teljesítettek – ez azt jelenti, hogy simán 100 km/h-s átlagsebességet mentek terepen! Úgy, hogy már mindenki hulla fáradt volt, hiszen a második maratoni szakasz végén jártak.

A Honda csapata komoly áldozatot hozott: Barreda és Israel lemondott mindenről, hogy Goncalves versenyben maradhasson
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Felvillanyozzák az Indiant?

2015.01.16. 09:17 - Lendvai Zsolt

Az elsősorban elektromos motorkerékpárjairól ismert Brammóval szövetkezett a Polaris. A jövőben ezzel a Brammo kizárólag az elektromos hajtásláncok tervezésére, kivitelezésére és fejlesztésére összpontosíthat, projektjeit új partnere befektetőként is támogatja.

Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

A gusztusos kínai motorok már a spájzban vannak

2015.01.15. 16:28 - Zomborácz Iván

Januárban kezdik forgalmazni Angliában a kínai Jinan Quingqi motorjait. Természetesen alapból bukás lenne ilyen néven bármit piacra dobni, ezért Sinnis-re átkeresztelve kerülnek forgalomba. Kezedetben két modellel próbálkoznak be: egy klasszikus vonalú retró 250-essel és egy pofás 125-ös scramblerrel.

Távolról sincs vége, olvasson még »
14 hozzászólás

Most nyugi van, de óriási szenvedés következik

2015.01.15. 11:30 - Zomborácz Iván

Tegnap ismét egy marathoni szakaszhoz értek a motorosok – a nap végén külön táborba érkeznek, ahová nem követi őket a csapatuk. A karbantartásokat így maguknak kell végezniük, segítség és pótalkatrész nélkül. Egy 385 kilométeres bevezető után átléptek Chiléből Argentinába, és elkezdődött a 358 kilométeres gyorsasági szakasz, ami 3600 méter magasság fölé tekergőzött az Andok sziklái között. A végén pedig 116 kilométer levezető után megérkeztek a bivakba.

Joan Barreda Bort nyerte a tizedik szakaszt. Az első marathoni utáni összeomlásból sikerült talpra állni
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Eltiltották a motoros elé hajtó toyotást, hála a kamerának

2015.01.14. 22:15 - Máth Dávid

A Totalcar után a szerkesztőség motoros szekcióját is elérte fedélzeti kamerás olvasói videódömping. Az első mű mindjárt a klasszikus elsőbbséget meg nem adó autóst oldalba verő motoros műfaj erős képviselője. A videót beküldő László a keresztből érkező Yaris hátsó kerekét találta el. Az ütközést megúszta horzsolt térddel és könyökkel, zúzódásokkal az oldalán, és persze a motor összetört.

A videót megnézheti a YouTube-on is, itt elérhető.

Távolról sincs vége, olvasson még »
66 hozzászólás

Bukott helyzetből állt talpra a Honda

2015.01.14. 11:29 - Zomborácz Iván

A marathoni nehézségek után a Dakar mezőnye búcsút intett az óceánparti Iquiquének, és elindultak Calama felé. Az 538 kilométeres távból 450 kilométer a speciál szakasz. Ezt a top versenyzők nagyjából öt óra alatt teszik meg. A kilencedik etapon az ötvenedik kilométertől hatalmas homokdűnék következtek, majd a vége felé inkább szűk, köves-kátyús ösvények, ami főleg az autók karosszériáját viselték meg.

Helder Rodrigues behúzta második szakaszgyőzelmét. Amit Barreda Bort elbukott, csapattársai visszahozzák
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Az oroszokat koppintja a KTM

2015.01.14. 09:49 - Lendvai Zsolt

Bár hazánkat idén – néhány napnyi nagy hideget és havazást leszámítva – eddig elkerülte az igazi tél, külföldi példákból tudjuk, hogy a legmegszállottabbak ilyen körülmények között sem teszik le a motort. Előkerül a szöges gumi, a meleg ruha, és irány a jégmező.

Távolról sincs vége, olvasson még »
6 hozzászólás

Álommotor? Nyomtass egyet!

2015.01.13. 12:39 - Zomborácz Iván

Egy amerikai művész, Jonathan Brandt 3D nyomtatóval készített el egy 1972-es Honda CB500-at. Az életnagyságú replikához 18 gurigányi, egy milliméteres műanyagot használt el. A kész mű így mindösssze 18 kilogrammot nyom, ami lényeges súlycsökkentés az eredeti CB500 200 kilós menetkész tömegéhez képest.

Távolról sincs vége, olvasson még »
12 hozzászólás

Minden borult, kész katasztrófa volt

2015.01.13. 11:36 - Zomborácz Iván

Ha a Dakar eddig monoton tempóban haladt – abban az értelemben, hogy nem rendeződött át érdemben a mezőny – akkor a tegnapi, nyolcadik nap fényében nevezhetjük a jelenséget vihar előtti csendnek. Vasárnap ugyanis úgy rajtoltak a motorok Iquiquéből, hogy a stáb nem tartott velük, hiszen a marathoni szakasznak éppen az a lényege, hogy a versenyzők bivakolnak, és maguk, pótalkatrész és segítség nélkül végzik el a karbantartásokat. Ha valaki nem tökéletes járművel vág neki a 784 kilométeres speciált tartalmazó visszaútnak, annak bizony szerény esélyei vannak a győzelemre.

Marc Coma átvette a vezetést
Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

A kategória legszebbjei lesznek az új Husqvarnák

2015.01.12. 17:07 - Zomborácz Iván

A milánói kiállításon mutatta be a Husqvarna a két retró csemegét, amik ha nem is robbantották fel az internetet, pozitív visszajelzéseket kaptak. A közönség olyan jól fogadta a KTM 390 Duke alapjaira épülő 401 Vitpilent és 401 Svartpilent, hogy a vezetőség némi matekozás után rábólintott a sorozatgyártásra.

Távolról sincs vége, olvasson még »
10 hozzászólás

Így nézne ki a magyar Jaguar

2015.01.12. 13:07 - Lendvai Zsolt

Napjainkban nem példa nélküli, hogy a legnevesebb autómárkák valamilyen módon beszállnak a motorkerékpár-iparba. A BMW már több mint kilencven éve rendelkezik saját részleggel, az Audi a Ducatit birtokolja, míg a Mercedes-Benz az AMG-n keresztül vásárolt részesedést az MV Agustában. Sőt, a közelmúltban már a Ferrari háza tájáról is érkeztek olyan hírek, amelyek szerint ők is szerencsét próbálnának ezen a területen.

Távolról sincs vége, olvasson még »
7 hozzászólás

Százhúsz kilométert fél kézzel is

2015.01.12. 13:06 - Zomborácz Iván

A szombati pihenőnap lehetőséget adott a versenyzőknek, hogy összeszedjék az erejüket, a csapatok pedig felkészíthették a motorokat a Dakar második felére. Nyolc etap van még hátra, köztük a rettegett marathoni, amikor a motorosoknak maguknak, szerelők és pótalkatrészek nélkül kell megoldaniuk járművük karbantartását.

Joan Barreda Bort öröme nem volt felhőtlen, a táv harmadát törött kormánnyal motorozta végig. Az első helyét legalább nem bukta el
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

A mentális és fizikai szívósság fog dönteni

2015.01.10. 15:08 - Zomborácz Iván

Eddig főleg a testet romboló nehézségekre panaszkodtak a versenyzők, most már jönnek sorban a koncetráció hiányából fakadó hibák is. A Dakar hatodik szakasza a magashegyi Antofagastából ereszkedett le a Csendes-óceán partjára, Iquiquébe. A 688 kilométeres távból 370 volt az összekötő, ahol lényegében csak közlekednek a versenyzők, és 318 a mért szakasz, ahol fel kell venni a stopperrel a harcot. Nyugodtan élesítsük be a rettenetes sportközhelyt: innentől már sok minden fejben dől el.

Helder Rodrigues újabb szakaszgyőzelmet szerzett a Hondának
Fotó: dakar.com
Távolról sincs vége, olvasson még »
1 hozzászólás

Kiderült, miért halt meg a motoros Dakaron

2015.01.09. 16:25 - Zomborácz Iván

A Dakar második napját szomorú baleset árnyékolta be: a lengyel Michal Henriket holtan találták a motorja mellett. A San Juan-Chilecito szakasz 206. kilométerénél, a nyomtól 300 méterre feküdt a motorja mellett, sisak nem volt rajta, a járművön nem látszódtak baleset nyomai.

Michal Henrik, a Dakar idei áldozata
Távolról sincs vége, olvasson még »
3 hozzászólás

Büntetés volt ez, nem verseny

2015.01.09. 12:14 - Zomborácz Iván

Az ötödik napon Isten állatokat teremtett, a Dakar pilótái pedig folyamatos szenvedések között vágtak keresztül az Atacama-sivatagon. A Copiapo–Antofagasta szakaszon a hondás Joan Barreda Bort indult elsőnek, de a legjobb időt Marc Coma futotta – a négyszeres bajnok két percet faragott hátrányából, összesített második helyét stabilan tartja Barreda mögött. Ahogy előző nap mondta, ez egy neki megfelelő szakasz volt, a spanyolt mintha nem is érdekelné a hőség és a ritkás levegő, olyan lendülettel hasított a dűnéken keresztül.

A KTM-es Marc Coma nyerte az ötödik etapot, az összesítésben a második helyen áll
Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Összkerekes lopakodó a hadseregnek

2015.01.08. 16:13 - Lendvai Zsolt

Az Amerikai Egyesült Államok hadserege már jelenleg is használt hétköznapinak nem mondható motorkerékpárokat: a Zeróval közösen fejlesztett elektromos MMX-et, amelyet kimondottan katonai felszerelésekkel is ellátnak. Emellett a Logos Technologies és a BRD Motorcycles közös hibridprojektjét is támogatja a védelmi minisztérium kutatási részlege, a DARPA.

Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Szárazság és légszomj: üdvözli a Dakart az Atacama-sivatag

2015.01.08. 10:54 - Zomborácz Iván

A harmadik etap halálesete megrázta a mezőnyt, nyugodtan elhihetjük, hogy nem csak kötelező nyilatkozatok röpködnek, hanem a résztvevők belátják, akár ők is ott maradhattak volna – ebből a szempontból a Dakar nagyon hasonlít a Man TT-re. Aki rajthoz áll, elfogadja, hogy nem minden résztvevő ér haza. Ez a veszély nem csak az amatőröket fenyegeti, gondoljunk csak a kétszeres Dakar győztes Fabrizio Meonira, aki 2005-ben szenvedett halálos balesetet.

Joan Barreda Bort behúzta a második szakaszgyőzelmét
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

A KTM visszavág

2015.01.07. 10:54 - Zomborácz Iván

A Dakar második napján a Honda pilótái odatették magukat – a különösen nehéz szakaszon elhozták az első két helyet. Az osztrák reakció nem maradt el, tegnap kőkeményen visszavágtak.
Már az első napon felhívta magára a figyelmet a KTM újonca, Matthian Walkner, aki az MX3 világbajnoki cím megszerzése után, idén váltott a hosszútávú versenyekre, és máris megszerezte az első szakaszgyőzelmét, ezzel feljött az összesített tábla harmadik helyére. 1990 óta nem volt osztrák versenyző a Dakar élvonalában, miközben tizenöt éve a KTM nyeri a sorozatot.

Megvan az év meglepetése: Matthias Walkner újoncként a harmadik napon szakaszgyőzelmet szerzett
Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!

Egy mobiltelefon akksiját is tovább tart kicserélni

2015.01.07. 10:01 - Lendvai Zsolt

Ma már egyre több autó- és motorgyártó mutat be elektromos járműveket. Ezek némelyike már meggyőző teljesítményre, esetleg egész vállalható hatótávra is képes. A legnagyobb korlátjuk azonban talán a töltés. Hiába vannak már gyorstöltő állomások, ha egy-egy ilyen művelet még így is egy sima tankolás idejének többszörösét veszi igénybe.

Távolról sincs vége, olvasson még »
14 hozzászólás

Visszatér a Gamma és a Katana

2015.01.06. 17:56 - Zomborácz Iván

Alig röppent fel a pletyka, hogy várhatóan egy turbós hatszázassal robban be a Suzuki a középkategóriás motorok mezőnyébe, érkezett is a legújabb hír, ami részben megerősíti az előző feltevést. A japán gyártó újra regisztráltatta a szabadalmi hivatalban a legendás Katana és Gamma modellneveket és a hozzájuk tartozó logókat.

Távolról sincs vége, olvasson még »
6 hozzászólás

Ne menekülj a rendőr elől, mert úgyis elkapnak

2015.01.06. 13:22 - Lendvai Zsolt

Egy felháborodott családfő értesítette a rendőröket a nagy-britanniai Birminghamben, hogy kis híján összeütköztek egy motorral, amelyen három fiatal ült. Az egyenruhások hamar a helyszínre értek, a hajszát pedig helikopterről rögzítették is.

Távolról sincs vége, olvasson még »
18 hozzászólás

Mindenki csak pislog, akkorát ment a Honda

2015.01.06. 10:27 - Zomborácz Iván

A Dakar második napja már közel sem az a bemelegítő túra volt, mint az előző. A Villa Carlos Paz és San Juan közötti etap különösen fárasztó volt a versenyzők számára, egyrészt a 625 kilométerből 518 volt speciál, azaz vad offroad szakasz – ennél csak a nyolcadik szakasz lesz hosszabb a 781 kilométernyi speciáljával, másrészt a hőség is megviselte a résztvevőket. E két nehezítő körülmény elég volt ahhoz, hogy szétszakadjon a mezőny, és a top pilóták tovább növeljék előnyüket. Különösen igaz ez a Honda HRC gyári csapatára, akik átvették a vezetést: Barreda Bort és Goncalves állnak az élen, mögöttük következik a KTM-es Ruben Faria és csapattársa Jordi Viladoms.
A döbbenetesen jól kezdő újonc, Matthias Walkner tegnap hatodikként ért célba, így az összesítésben feljött a hetedik helyre, mindössze 23 másodperccel lemaradva az idei fő esélyes, négyszeres Dakar-győztes Marc Coma-tól!

Joan Barreda Bort nyerte a második etapot
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még »
2 hozzászólás

Öt másodpercen ment el a Honda szakaszgyőzelme

2015.01.05. 15:00 - Zomborácz Iván

A Dakar első napján KTM győzelem született, a brit Sam Sunderland ért be először a célba. A nyomában már ott volt a Honda gyári pilótája, a portugál Goncalves öt másodperccel lemaradva követte. A harmadik helyen, egy perc és tizenkét másodperces hátránnyal az idei fő esélyes Marc Coma futott be, utána pedig fél perccel a Honda másik top versenyzője, Joan Barreda Bort teljesítette az etapot. A magyar Dési János 75. lett.

Sam Sunderland (KTM) nyerte a 2015-ös Dakar első szakaszát
Fotó: dakar.com
Távolról sincs vége, olvasson még »
Szóljon hozzá!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 ... 240