Hírek

Piros KTM-ekkel száll be a GasGas a Moto3-ba

2020. november 26., 14:48 Módosítva: 2020.12.01 06:10

Új név érkezik a Moto3-ba, ugyanis a GasGas is beszáll - és amióta a KTM felvásárolta a spanyol márkát, a GasGas annyit jelent, hogy KTM, csak pirosban. Az osztrákok a márka felfuttatását a sporton keresztül képzelik el, ezért az enduró után raliban, krosszban, szuperkrosszban és most már Moto3-ban is indítják őket.

GASGAS Moto3 Announcement
Távolról sincs vége, olvasson még

Ducati Diavel, egy vonónyi Lamborghinivel

2020. november 26., 11:53 Módosítva: 2020.12.11 08:19

A Volkswagen csoporton belüli szinergiák eredménye a Ducati Diavel 1260 Lamborghini - az ilyen imázsjavító együttműködések általában nem mások, mint stílusgyakorlatok, ez sem több, de legalább jól sikerült. A dizájn a Lamborghini Sián FKP 37-re utal, amely a Lamborghini első hibrid modellje. A hasonlóságot a szín, a felnik és a légbeömlő alakja jelenti.

Távolról sincs vége, olvasson még

"A Suzuki sikerének kulcsa az egyszerűség"

2020. november 26., 10:12 Módosítva: 2020.12.11 08:19

A Suzuki csodát tett a MotoGP-ben: az Apriliával együtt tértek vissza, a nulláról indulva, de míg jelenleg az Aprilia a mezőny végén toporog, a Suzukival Joan Mir megnyerte a bajnokságot, illetve a Suzuki Ecstar Team behúzta a csapatvilágbajnoki címet - és a konstruktőri cím sem volt messze. Abban, hogy a legkisebb költségvetésből gazdálkodó gyári csapat ilyen eredményeket érjen el, hatalmas szerepe volt Davide Briviónak, akivel a Cycle World készített egy hosszú interjút, amelyben számos érdekes dolgot mesélt el az olasz menedzser. Például beszámolt arról, hogy a pályájának egyik fordulópontja - Rossi átcsábítása a Yamahához - hogyan zajlott.

Brivio és Mir
Brivio és Mir
Távolról sincs vége, olvasson még

A Kawasaki padra tette a hibrid motorját

2020. november 25., 14:00 Módosítva: 2020.12.01 06:10

A Kawasaki egy rövid videóban vázolja fel, hogyan látja a motorozás nem is annyira távoli jövőjét, mégpedig egy hibrid hajtású motoron keresztül. De nem csak a hajtáslánc érdekes, hanem a Kawasaki Rideology connectivity system, amelynek köszönhetően a motor tudja, hogy éppen merre jár, és így el tudja dönteni, hogy éppen elektromos, hibrid, vagy tisztán benzines hajtással kell-e haladnia. A videó csúcs- és végpontja egyben az, amikor a hibrid motor mérőpadra kerül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt a Honda Rebel 1100

2020. november 25., 07:38 Módosítva: 2020.12.01 06:10
299

Időszerű volt  CMX 1100 Rebel bemutatása, hiszen eddig az 1000-es és 1100-as soros kéthengeresüket kizárólag az Africa Twinekben használták.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kompresszor a motornak, villany a futóműnek

2020. november 25., 07:38 Módosítva: 2020.12.01 06:10

A Kawasaki a következő évben a minden szempontból döbbenetes Z H2-ből kiad egy SE verziót, ami a többi Kawa SE változathoz hasonlóan a Showa Skyhook adaptív futóművét kapja meg. Ennek lényege, hogy a másodperc ezred része alatt igazítja a csillapítást az úthoz, tehát az úthibákon automatikusan és azonnal lágyan viselkedik, míg fékezéskor és kanyarodáskor feszesen tartja a motort, nem engedi bólintani vagy hintázni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatérhet a Honda Transalp és a CB1100X

2020. november 24., 15:42 Módosítva: 2020.12.01 06:10

Már egy ideje lebeg a pletyka, hogy a Honda az Africa Twin után a Transalp nevet is leporolná, és most a japán gyártók ügyeiben rendszeresen jól informált Young Machine magazin is erről sztorizik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hivatalosan is bemutatták a Kawasaki Ninja ZX-10R-t

2020. november 24., 13:30 Módosítva: 2020.12.01 06:10

Miután Jerezben megmutatták, hogy a dobozból kibontott motorral is meg tudják közelíteni a pályacsúcsot, megtartották a hivatalos bemutatóját a Kawasaki Ninja ZX-10R-nek és a Ninja ZX-10RR-nek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Készül az új KTM 1290 Super Adventure

2020. november 24., 13:27 Módosítva: 2020.12.01 06:10

A KTM szabadalmi rajzából kiderül, hogy jön az új 1290 Super Adventure, melynek nem az Euro5-ös frissítés lesz az egyetlen az újítása.  A leglátványosabb a tank átalakítása lesz, mely a 790 és a 890 Adventure stílusát követi majd, mely mélyen lenyúlik - emiatt a szállított üzemanyag nem befolyásolja terepen a motor irányíthatóságát. A tank átalakításával az idomok is frissülnek.

DSC08930
Távolról sincs vége, olvasson még

Könnyű lakossági szupermotóval állt elő a Kawasaki

2020. november 24., 10:24 Módosítva: 2020.12.01 06:10

A Kawasaki húzott egy váratlant, és bemutatta a KLX300SM-et, egy könnyű, egyhengeres, lakossági szupermotót, amely leginkább azt a fajta feszültségmentes huncutságot hozza, mint amit a CRF250M tudott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem dobja ki a Norton a V4SS-t

2020. november 24., 08:23 Módosítva: 2020.12.01 06:10

Az TVS által átvett és defibrillált új Norton bejelentette, hogy 2021-re jön a csőd utáni első új modelljük a V4SS sportmotor következő generációja.  Az új vezérigazgató, John Russell azt ígérte, hogy az év vége előtt leleplezik a típust, melynek a legfőbb újítása az Euro5-ös blokk lesz, azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a típus egyéb bajait is javítják: a Nortonnal a Man TT-n induló John McGuinness például elég negatív képet festett az aktuális V4-ről, azt érezte, bármelyik pillanatban széteshet.

Távolról sincs vége, olvasson még

A gyorsváltónál is jobb megoldást talált fel a Ducati

2020. november 23., 12:26 Módosítva: 2020.12.01 06:10

A Ducati a szabadalmi rajzok alapján egy úgynevezett Seamless váltót fog bevezetni utcai modelljeiben. Alapvetően a versenymotorokban a gyorsváltó azért jó, mert - ahogy a nevében is benne van - sokkal gyorsabbá teszi a váltást, hiszen nem igényel sem kuplungolást, sem gázelvétel. Ez viszont nem csak azért fontos, mert így jobban gyorsul a motor, hanem azért is, mert kanyarodás közben, könyéken fordulva fontos, hogy váltás közben minnél kevesebb időre szűnjön meg az erőátvitel. A Ducati Seamless technikájával viszont ez az idő nullára csökkenthető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak óvatosan nyúltak hozzá a BMW G 310 R-hez

2020. november 21., 11:57 Módosítva: 2020.11.25 06:11

A BMW 2021-re frissíti a  G 310 R -t, és az Euro5-ös upgrade mellett a külsőt is átszabták, de a blokk és a váz alapjaiban nem fog változni. Marad az egy henger, a 313 köbcenti és a 34 LE, valamint a 28 Nm nyomaték. Ami új, hogy tudja az Euro5-öt, ledes fényszóró világít az elején és ride by wire gázkart szereltek rá.

Távolról sincs vége, olvasson még

A VW csoport egyben szabadulna a Ducatitól és a Lamborghinitől

2020. november 20., 14:08 Módosítva: 2020.11.25 06:11

Folyamatosan billeg, hogy akkor a VW csoport meg szeretne-e válni valamelyik márkájától - jön a hír, hogy valamelyik eladó lenne, aztán a VW cáfol, így megy ez évek óta, a Ducatit is számtalanszor hírbe hozták ennek kapcsán. Most újra felkapott lett ez a pletyka, ugyanis a VW elsősorban a zöld közlekedés felé mozdulna el.

2020-Ducati-Streetfighter-V4-40
Távolról sincs vége, olvasson még

Első felmenetelén egy tizedre volt a körrekordtól az Kawasaki ZX-10R

2020. november 20., 14:06 Módosítva: 2020.11.25 06:11

Bár a ZX-10R hivatalos bemutatója csak a jövő héten lesz, a versenycsapat már most kipróbálhatta a Superbike VB jerezi tesztjén az új ZX-10RR versenymotort, amivel alig pár órával a kicsomagolás után Jonathan Rea már a körrekordot karcolgatta.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW S 1000 R is elköszönt a felemás pofától

2020. november 20., 09:07 Módosítva: 2020.12.01 06:10

A BMW előállt a 2021-es S 1000 R-rel, amely az Euro5-ös blokkon túl is számos újítást hoz. A külső igen markánsan változott, és a formajegyek a 2014-es Concept Roadster tanulmányt követik - a BMW már 2019 óta ezt az irányt követi a naked motorjainál, már az R 1250 R is ennek a szellemében készült, tehát búcsút inthetünk a BMW elmúlt 20 évét meghatározó felemás pofának.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Triumph újrapozicionálta a kistigrist

2020. november 20., 09:04 Módosítva: 2020.11.25 06:11

A Tiger 850 Sport jövőre érkezik, a jelenlegi Tiger 900 alapváltozata utódjaként. Meglepő módon az erőforrás mechanikailag nem változik, ugyanaz a motorblokk marad 888 köbcentivel, csupán a vezérlőrendszeren módosítanak. Sajnos engem nem kérdeztek meg az új model nevéről, akkor biztosan Tiger Triple8 lenne, de talán így is el lehet majd adni. Főleg, hogy kicsivel olcsóbb is lehet a 900-asnál.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Brembo felvásárolta az SBS Frictiont

2020. november 19., 15:32 Módosítva: 2020.11.25 06:11

A dán SBS a környezetbarát szinteres és organikus, motorkerékpárokhoz gyártott fékbetéteiről híres, most pedig a cég 100%-át felvásárolta a Brembo, amely így megerősítette a vezető pozícióját az ágazatban.

IMG 0773
Távolról sincs vége, olvasson még

A Kawasaki feléleszti a Meguro nevet

2020. november 19., 15:31 Módosítva: 2020.11.25 06:11

A Meguro volt a 40-es és az 50-es években a legnagyobb japán motorgyártó, amelyet aztán a Kawasaki Heavy Industries kebelezett be 1964-ben - erről írtunk már, ahogyan arról is, mi köze a W800-nak a Meguróhoz: a BSA A7-ről koppintott Meguro T1 adta a W800-hoz az ihletet.

Távolról sincs vége, olvasson még

SP változat is készült a frissített Ducati Panigale V4-ből

2020. november 19., 10:28 Módosítva: 2020.12.01 06:10

A Ducati 2021-re frissíti a Panigale V4-et, és piacra dobnak belőle egy SP (Sport Production) változatot. A számozott különlegesség megjelenése az SBK téli tesztjeire utal, az extrái pedig mind arról szólnak, hogy versenypályán még jobb legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Panigale arcot kapott a Ducati Supersport 950

2020. november 19., 10:28 Módosítva: 2020.11.25 06:11

Úgy látszik, meghallgatták a Ducatinál a kritikánkat, és ott változtattak a Supersport 950-en, ahol mi is tettük volna: az arcán. Az eddigi furcsa fejidomot lecserélték, és Panigale arcot vasaltak rá, amitől kapásból sokkal kívánatosabb lett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elköszön az utcáktól az Yamaha YZF-R6

2020. november 19., 09:04 Módosítva: 2020.11.25 06:11

A Yamaha YZF-R6 elköszön Európától, a japán cég az eladott darabszámokat megnézve arra jutott, hogy nem érdemes ezért továbbfejleszteni a hatszázas sportmotort. Legalábbis utcai változatban, mert a versenykivitel továbbra is rendelkezésre áll - és legyünk őszinték, utcára eddig is felesleges volt.

2020-Yamaha-YZF-R6-RACE-06-scaled
Távolról sincs vége, olvasson még

Indiai pénzből éled fel Angliában a BSA

2020. november 18., 15:10 Módosítva: 2020.11.23 06:20

A múlt század közepén a BSA még az egyik legismertebb motorgyártó volt, majd a csőd és némi hánykolódás után végül a Mahindra tulajdonába került a márkanév, akik jövőre újra beindítják a termelést, mégpedig az Egyesült Királyságban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lebukott az új Aprilia RSV4

2020. november 18., 12:45 Módosítva: 2020.11.25 06:11

Közúton csípték el az új Aprilia RSV4-et, mely nagy valószínűséggel a 2021-es modell gyártásra kész prototípusa. A fotók alapján a motor és a váz érdemben nem változott, azok szemre egyeznek az aktuális szériával, de új a lengőkar, a hátsó fék pozíciója, a kipufogó és az idomszett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutattáka Yamaha Tracer 900 utódját

2020. november 18., 08:32 Módosítva: 2020.11.25 06:11

A Yamaha leleplezte a Tracer 900 és Tracer 900 GT utódját, melyek 2021-től Tracer 9 és Tracer 9 GT névre hallgatnak. Az új név egyben jelzi, hogy a motorok is alapjaiban újak, ez már egy másik korszak lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még