Új név érkezik a Moto3-ba, ugyanis a GasGas is beszáll - és amióta a KTM felvásárolta a spanyol márkát, a GasGas annyit jelent, hogy KTM, csak pirosban. Az osztrákok a márka felfuttatását a sporton keresztül képzelik el, ezért az enduró után raliban, krosszban, szuperkrosszban és most már Moto3-ban is indítják őket.
A Volkswagen csoporton belüli szinergiák eredménye a Ducati Diavel 1260 Lamborghini - az ilyen imázsjavító együttműködések általában nem mások, mint stílusgyakorlatok, ez sem több, de legalább jól sikerült. A dizájn a Lamborghini Sián FKP 37-re utal, amely a Lamborghini első hibrid modellje. A hasonlóságot a szín, a felnik és a légbeömlő alakja jelenti.
A Suzuki csodát tett a MotoGP-ben: az Apriliával együtt tértek vissza, a nulláról indulva, de míg jelenleg az Aprilia a mezőny végén toporog, a Suzukival Joan Mir megnyerte a bajnokságot, illetve a Suzuki Ecstar Team behúzta a csapatvilágbajnoki címet - és a konstruktőri cím sem volt messze. Abban, hogy a legkisebb költségvetésből gazdálkodó gyári csapat ilyen eredményeket érjen el, hatalmas szerepe volt Davide Briviónak, akivel a Cycle World készített egy hosszú interjút, amelyben számos érdekes dolgot mesélt el az olasz menedzser. Például beszámolt arról, hogy a pályájának egyik fordulópontja - Rossi átcsábítása a Yamahához - hogyan zajlott.
A Kawasaki egy rövid videóban vázolja fel, hogyan látja a motorozás nem is annyira távoli jövőjét, mégpedig egy hibrid hajtású motoron keresztül. De nem csak a hajtáslánc érdekes, hanem a Kawasaki Rideology connectivity system, amelynek köszönhetően a motor tudja, hogy éppen merre jár, és így el tudja dönteni, hogy éppen elektromos, hibrid, vagy tisztán benzines hajtással kell-e haladnia. A videó csúcs- és végpontja egyben az, amikor a hibrid motor mérőpadra kerül.
Időszerű volt CMX 1100 Rebel bemutatása, hiszen eddig az 1000-es és 1100-as soros kéthengeresüket kizárólag az Africa Twinekben használták.
A Kawasaki a következő évben a minden szempontból döbbenetes Z H2-ből kiad egy SE verziót, ami a többi Kawa SE változathoz hasonlóan a Showa Skyhook adaptív futóművét kapja meg. Ennek lényege, hogy a másodperc ezred része alatt igazítja a csillapítást az úthoz, tehát az úthibákon automatikusan és azonnal lágyan viselkedik, míg fékezéskor és kanyarodáskor feszesen tartja a motort, nem engedi bólintani vagy hintázni.
Már egy ideje lebeg a pletyka, hogy a Honda az Africa Twin után a Transalp nevet is leporolná, és most a japán gyártók ügyeiben rendszeresen jól informált Young Machine magazin is erről sztorizik.
Miután Jerezben megmutatták, hogy a dobozból kibontott motorral is meg tudják közelíteni a pályacsúcsot, megtartották a hivatalos bemutatóját a Kawasaki Ninja ZX-10R-nek és a Ninja ZX-10RR-nek.
A KTM szabadalmi rajzából kiderül, hogy jön az új 1290 Super Adventure, melynek nem az Euro5-ös frissítés lesz az egyetlen az újítása. A leglátványosabb a tank átalakítása lesz, mely a 790 és a 890 Adventure stílusát követi majd, mely mélyen lenyúlik - emiatt a szállított üzemanyag nem befolyásolja terepen a motor irányíthatóságát. A tank átalakításával az idomok is frissülnek.
A Kawasaki húzott egy váratlant, és bemutatta a KLX300SM-et, egy könnyű, egyhengeres, lakossági szupermotót, amely leginkább azt a fajta feszültségmentes huncutságot hozza, mint amit a CRF250M tudott.
Az TVS által átvett és defibrillált új Norton bejelentette, hogy 2021-re jön a csőd utáni első új modelljük a V4SS sportmotor következő generációja. Az új vezérigazgató, John Russell azt ígérte, hogy az év vége előtt leleplezik a típust, melynek a legfőbb újítása az Euro5-ös blokk lesz, azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a típus egyéb bajait is javítják: a Nortonnal a Man TT-n induló John McGuinness például elég negatív képet festett az aktuális V4-ről, azt érezte, bármelyik pillanatban széteshet.
A Ducati a szabadalmi rajzok alapján egy úgynevezett Seamless váltót fog bevezetni utcai modelljeiben. Alapvetően a versenymotorokban a gyorsváltó azért jó, mert - ahogy a nevében is benne van - sokkal gyorsabbá teszi a váltást, hiszen nem igényel sem kuplungolást, sem gázelvétel. Ez viszont nem csak azért fontos, mert így jobban gyorsul a motor, hanem azért is, mert kanyarodás közben, könyéken fordulva fontos, hogy váltás közben minnél kevesebb időre szűnjön meg az erőátvitel. A Ducati Seamless technikájával viszont ez az idő nullára csökkenthető.
A BMW 2021-re frissíti a G 310 R -t, és az Euro5-ös upgrade mellett a külsőt is átszabták, de a blokk és a váz alapjaiban nem fog változni. Marad az egy henger, a 313 köbcenti és a 34 LE, valamint a 28 Nm nyomaték. Ami új, hogy tudja az Euro5-öt, ledes fényszóró világít az elején és ride by wire gázkart szereltek rá.
Folyamatosan billeg, hogy akkor a VW csoport meg szeretne-e válni valamelyik márkájától - jön a hír, hogy valamelyik eladó lenne, aztán a VW cáfol, így megy ez évek óta, a Ducatit is számtalanszor hírbe hozták ennek kapcsán. Most újra felkapott lett ez a pletyka, ugyanis a VW elsősorban a zöld közlekedés felé mozdulna el.
Bár a ZX-10R hivatalos bemutatója csak a jövő héten lesz, a versenycsapat már most kipróbálhatta a Superbike VB jerezi tesztjén az új ZX-10RR versenymotort, amivel alig pár órával a kicsomagolás után Jonathan Rea már a körrekordot karcolgatta.
A BMW előállt a 2021-es S 1000 R-rel, amely az Euro5-ös blokkon túl is számos újítást hoz. A külső igen markánsan változott, és a formajegyek a 2014-es Concept Roadster tanulmányt követik - a BMW már 2019 óta ezt az irányt követi a naked motorjainál, már az R 1250 R is ennek a szellemében készült, tehát búcsút inthetünk a BMW elmúlt 20 évét meghatározó felemás pofának.
A Tiger 850 Sport jövőre érkezik, a jelenlegi Tiger 900 alapváltozata utódjaként. Meglepő módon az erőforrás mechanikailag nem változik, ugyanaz a motorblokk marad 888 köbcentivel, csupán a vezérlőrendszeren módosítanak. Sajnos engem nem kérdeztek meg az új model nevéről, akkor biztosan Tiger Triple8 lenne, de talán így is el lehet majd adni. Főleg, hogy kicsivel olcsóbb is lehet a 900-asnál.
A dán SBS a környezetbarát szinteres és organikus, motorkerékpárokhoz gyártott fékbetéteiről híres, most pedig a cég 100%-át felvásárolta a Brembo, amely így megerősítette a vezető pozícióját az ágazatban.
A Meguro volt a 40-es és az 50-es években a legnagyobb japán motorgyártó, amelyet aztán a Kawasaki Heavy Industries kebelezett be 1964-ben - erről írtunk már, ahogyan arról is, mi köze a W800-nak a Meguróhoz: a BSA A7-ről koppintott Meguro T1 adta a W800-hoz az ihletet.
A Ducati 2021-re frissíti a Panigale V4-et, és piacra dobnak belőle egy SP (Sport Production) változatot. A számozott különlegesség megjelenése az SBK téli tesztjeire utal, az extrái pedig mind arról szólnak, hogy versenypályán még jobb legyen.
Úgy látszik, meghallgatták a Ducatinál a kritikánkat, és ott változtattak a Supersport 950-en, ahol mi is tettük volna: az arcán. Az eddigi furcsa fejidomot lecserélték, és Panigale arcot vasaltak rá, amitől kapásból sokkal kívánatosabb lett.
A Yamaha YZF-R6 elköszön Európától, a japán cég az eladott darabszámokat megnézve arra jutott, hogy nem érdemes ezért továbbfejleszteni a hatszázas sportmotort. Legalábbis utcai változatban, mert a versenykivitel továbbra is rendelkezésre áll - és legyünk őszinték, utcára eddig is felesleges volt.
A múlt század közepén a BSA még az egyik legismertebb motorgyártó volt, majd a csőd és némi hánykolódás után végül a Mahindra tulajdonába került a márkanév, akik jövőre újra beindítják a termelést, mégpedig az Egyesült Királyságban.
Közúton csípték el az új Aprilia RSV4-et, mely nagy valószínűséggel a 2021-es modell gyártásra kész prototípusa. A fotók alapján a motor és a váz érdemben nem változott, azok szemre egyeznek az aktuális szériával, de új a lengőkar, a hátsó fék pozíciója, a kipufogó és az idomszett.
A Yamaha leleplezte a Tracer 900 és Tracer 900 GT utódját, melyek 2021-től Tracer 9 és Tracer 9 GT névre hallgatnak. Az új név egyben jelzi, hogy a motorok is alapjaiban újak, ez már egy másik korszak lesz.