A Bosch elkészítette a saját motorkerékpárokra való műszerfalát, amely egy 10,25 hüvelykes TFT kijelző, és a motor adatain kívül egy sor hasznos információt is képes megjeleníteni, például a mobiltelefonon futó navigációt. A kutatásaik szerint ugyanis a motorosok 90%-a már mobilról navigál - a Bosch-nál ezért úgy döntöttek, hogy ideje teljesen integrálja a mobiltelefont.
Korábban már volt szó a Ducati lobbijáról, hogy a Supersport600 kategóriát írják újra - jelenleg ugyanis legfeljebb 600 köbcentis négyhengereseknek, 675 köbcentis háromhengereseknek és 750-es kéthengereseknek szól a kiírás, és ebben jelenleg négy motor fér bele: a Yamaha YZF-R6, a Kawasaki Ninja ZX-6R, az MV Agusta F3 675 és a Honda CBR600RR - ebből a Honda CBR600RR például már nem kapható a világ összes nagy piacán, és amúgy is csak a mezőny utolsó harmadához elég (legjobb hondás idén Miquel Pons volt, a 21. helyen végzett), az F3 pedig a fejlesztési ciklusa végére ért, és rossz nyelvek szerint amúgy is csak csalós motorral tudnak versenyképesek lenni.
A KTM kínai partnere, a CFMoto bemutatta az első teljesen elektromos modelljét 300GT-E néven, egyelőre rendőrmotorként, és ha hihetünk a körülötte lengő pletykáknak, a kínaiak egy új brandet is terveznek, kizárólag villanymodellekkel.
Idén ünnepli az MV Agusta a 75. évfordulóját, így nem kellett külön okokat keresniük, hogy az F3 800 alapjaira épített retró Supervelocéből egy különleges kiadás készülhessen.
Miután a Smiths Racing bejelentette, hogy kilépnek a motorversenyzésből, a TT-sztár Peter Hickman csapat nélkül maradt. Most viszont bejelentette, hogy megvan a folytatás, és egy teljesen új csapatnál, az FHO Racingnél folytatja, a csapattársa pedig a Superbike VB-t is megjárt Xavi Forés lesz.
Miután bejelentették, hogy egészen 2022-ig az Energica marad a MotoE beszállítója, a csúcsminőségű és nagyteljesítményű villanymotorokban utazó cég bejelentette, hogy a versenypályán gyűjtött tapasztalatokat átültetik a szériamodellekbe, és RS (Reparto Sportivo) kódjelű csúcs, pályaorientált modellváltozatokat készítenek.
A Ducati 2021-re frissíti a Scramblereket, melyeket egyfelől hozzáigazítottak az Euro5-höz, illetve feldobták őket néhány látványos aprósággal. A belépő szintű Icon és a Desert Sled új színeket kaptak, illetve gurítottak egy új kivitelt Nightshift néven.
A Ducati előállt cruiseresebb XDiavel (a Diavel 1260 inkább roadster, mint már megfejtettük) frissített változatával. Ennek két fő újítása van, egyfelől az új fényezés, másrészt erősebb lett: míg a kifutó, Euro4-es modell 150 lóerős volt, az új, Euro5-ös blokk már 158 lóerőt tud.
A BMW bemutatta a Definition CE 04 tanulmányt, mely a következő elektromos robogójuk előfutára. Felépítése alapján a 2017-es Concept Link egyenesági leszármazottja, mely egy lépéssel közelebb került a szériagyártáshoz.
Jonathan Rea, az immáron hatszoros Superbike világbajnok közösségi oldalán kéri a motorosközösség segítségét, hogy visszaszerezze két edzőmotorját és kisfia Yamaháját. Azt kéri, ha bárki látja a viszonylag ritka motorokat, értesítse a rendőrséget.
A Yamaha már leleplezte a 2021-es MT-09-et, most pedig a világi hívságokkal vastagon telehintett MT-09 SP-ről is lerántották a leplet. Az alapok adottak: új, 889 köbcentis blokk, 117 lóerő, 93 Nm nyomaték, az R1 elektronikája IMU vezérelt kipörgésgátlóval, kanyar-ABS-szel, slide controllal, 3,5 collos TFT műszerfallal, illetve egy új alu váz és lengővilla - ehhez pattintottak további jóságokat.
Andrea Iannone fellebbezését visszautasította a sportbíróság, nem fogadták el az érvelését, miszerint vétlenül, szennyezett hús elfogyasztásával jutott a szervezetébe a drostanolone nevű anabolikus szteroid.
A Honda 2018-ban nagyot gurított a CB1000R-rel: a Neo Sports Café stílusirányzattal és a CBR1000RR átdolgozott műszaki tartalmával egy vagány naked bike-ot alkottak, amely a Honda legszebb hagyományait elevenítette meg. 2021-re csak éppen annyit nyúlnak hozzá, amennyit feltétlenül szükséges. A formán csak finoman alakítanak, jobban hangsúlyozzák az alumínium vázat, enyhén hátradöntik a fényszórót, lecserélik a hűtő és a légszűrő burkolatát, de közben az összhatás nem borul fel.
A PCX125-öt sem kerülte el az Euro5-re való átállás, és ha már hozzányúltak, nem csak a blokkot fejlesztették, hanem alaposan átszabták a típust. A külső is alaposan megváltozott, újak a ledes lámpák, és ami fontosabb, funkcióban is előre léptek, nőtt a nyereg alatti tároló, a kesztyűtartóban pedig USB-C töltőaljzatot helyeztek el. Ezen kívül új a műszerfal is, valamint alapáron jár a kulcs nélküli indítás.
A Honda 2021-re sok újdonsággal érkezik, ugyanis a modellpaletta összes elemét frissítik az Euro5 bevezetése miatt. A legsikeresebb nagyrobogójukat, a túraendurós hangulatú X-ADV-et is továbbfejlesztették, mely így erősebb és könnyebb lett.
Még most ősszel leleplezhetik a KTM 1290 Super Duke GT frissített változatát, melynek a kémfotóit már le is hozta német Motorrad. Bár az összhatás nagyon hasonlít az aktuális szériára, a Super Duke R frissítéseit ez is megkapja, például az átdolgozott 1301 köbcentis V2-est, a módosított vázat és az új futóművet.
Luca Marini és Enea Bastianini az év végén a Moto2-ből fellépnek a MotoGP-be, és jövőre már a királykategóriában indulnak az Avintia csapatában. A két olasz fiatal előző évi Ducati GP19-ekkel fog menni , de a Ducati gyár erős támogatásával - kb. abban a felállásban, ahogyan most Johann Zarco megy, privát csapatnál, de sok gyári szakemberrel.
Azt már tudtuk, hogy a Yamaha fejlesztési részlegét foglalkoztatja turbófeltöltés, hiszen láttuk a soros kéthengeres turbós blokkjuk szabadalmát, most pedig az MT-09 háromhengeresének a turbósítását védették le.
Alig pár napja leplezte a Triumph a Trident 660-at, máris felbukkant a hír, hogy a 660-as alapjaira két közepes túraendurót is terveznek, melyekből az egyik egy hagyományos, adventure bike lenne, míg a másik egy aszfaltra való, sportosabb crossover.
A Bimota megerősítette, hogy 2021. márciusában elkezdődik a Bimota KB4 retró sportmotor gyártása, de egyelőre csak limitált darabszámban. A részletekbe nem mentek nagyon bele, de azt elárulták, hogy a motorra TFT kijelző fog kerülni, lesz benne kanyar-ABS, dőlésszögérzékeny kipörgésgátló, gyorsváltó és üzemmódkapcsoló, valamint el lesz látva tempomattal és bluetooth kapcsolattal.
Idő előtt kiszivárgott a 2021-es Kawasaki Ninja ZX-10R, az ausztrál típusjóváhagyási dokumentumokból származó képek és információk kerültek fel az internetre.
Sor került a Voxan Wattman és Max Biaggi elektromos sebességi rekordjára - végül a Covid miatt nem az Uyuni-síkságon futottak neki, hanem a franciaországi Châteauroux repülőtéren. A bolíviai sós síkság nagyobb műsor lett volna, hiszen egyfelől csodálatos képek készülhettek volna a mesebeli tájon, másrészt ott van a világ egyik legnagyobb líthium készlete, amely az akkumulátorgyártás elengedhetetlen kelléke. A siker viszont így sem maradt el, október 30. és november 1. között összesen 11 rekordot állítottak be, köztük a 408 km/h-s elektromos csúcssebességet is.
Kevés motort vártunk annyira idén, mint a Ducati Multistrada V4-et. Jó szokásuk szerint két változatban kerül a szalonokba, az alapmodell mellett lesz egy S kivitel is, spécibb alkatrészekkel.
A VW csoporthoz tartozó Seat bemutatta az első villanyrobogóját, a Seat MÓ eScooter 125-öt, melynek 9,5 lóerő a névleges és 12 lóerős a maximális teljesítménye, és egy 5,6 kWh-s lítium akksi táplálja, amellyel akár 137 km-es hatótávra képes.
A múlt hónapban mutatta be a kínai CFMoto a 1250TR-G-t, a KTM-től származó V2-es köré épített nagy túramotorjukat, most pedig a osztrák-kínai partnerség újabb eredménye bukkant fel, a 799 köbcentis LC8c blokkot használó CFMoto MT800.