Anthony West, korábbi MotoGP és Superbike versenyző nyilvánosan bocsánatot kért a Nemzetközi Motorsport Szövetségtől (FIM) és a többi versenyzőtől az idei év elején előadott kirohanása miatt, amikor a FIM-et bünözőknek, Rossit és Márquezt pedig csalóknak állította be.
A Triumph végre leleplezte a Trident 660-at, amely az angol márka közepes méretű, olcsó modellje lesz - mármint úgy olcsó, hogy az eddigi alapmodellnek számító Street Triple 765 alá lövik be.
A Norton az indiai TVS tulajdonába került, a héten pedig több egykori típusnevet is levédettek az Európai Unióban, gyaníthatóan azért, hogy azokat leporolva új típusokat mutassanak be.
A MotoGP-ben pillanatnyilag a legérdekesebb pletyka, hogy Jorge Lorenzo jövőre az Apriliánál folytathatja. Miután tavaly a Hondától visszavonult, a Yamahánál kötött ki tesztpilótaként, és többen azt sejtették, hogy versenyzőként is visszatérne - ennek némileg alátett, hogy a Dorna a járvány miatt nem engedélyezte idén a tesztpilóták szabadkártyás indulását, csak a főállású pilóták helyettesítésére ugorhattak be - a Yamaha viszont ezzel sem élt, Rossi elkapta a covidot, Lorenzót mégsem állították be a helyére. Ezt a húzást többen azzal magyarázzák, hogy Lorenzót a portimaoi teszten mutatott gyenge szereplése alapján versenyképtelennek ítélték.
Amikor Alvaro Bautista kihullott a MotoGP-ből, és belevágott a Superbike VB-be, alaposan felkavarta az állóvizet, a szezonja félelmetesen indult, de végül Rea fölé kerekedett, majd a szezon végén felállt, és átment a Hondához - utólag pedig értékelte az egészet, és bevallotta, hogy eleinte úgy érezte, itt a karrierje vége, először vezethetetlennek és katasztrofálisnak tűnt a Honda CBR1000RR-R.
Folytatódik a légzsák-forradalom a motoros felszerelések között, és ezúttal az Alpinestars lépet nagyot előre, ugyanis kiadták a Tech-Air Off-Road légzsákrendszerét, kimondottan a profi raliversenyzőknek.
A motorkerékpárgyártás történetében nagyon sok zseniális és megosztó konstrukció készült, amit sokan az egekig magasztalnak, mások pedig utálnak. Na a Britten V1000 nem tartozik közéjük. Az csak zseniális. Egy minden motoros által vágyott tárgy. És most végre te is vehetsz egyet az eredeti árhoz képest fillérekért. A frissen piacra dobott összeépíthető makett 1:12-es méretarányú, szóval motorozni mondjuk pont nem lehet vele.
Amikor kipróbáltam a Monkey 125-öt csak arra tudtam gondolni, hogy milyen állat lenne egy ezeknek kiírt versenysorozat - valami penge futómű, egy hangos kipufogó, ledobálni a felesleges bizbaszokat, és lehetne csatázni a szűk gokartpályákon. Most pedig, nemsokkal azután, hogy a Honda bejelentette, hogy 2021-től újra forgalmazni fogják az MSX125-öt, a HRC előállt a saját változatával.
Még a hivatalos leleplezés előtt kiszivárogtak a Yamaha MT-09 képei, amelyeket átböngészve egyből látszódnak a fő újdonságok, illetve az is egyértelmű, hogy a 2021-es MT-09 ronda lesz.
A Ducati szívesen visszatérne a Supersport világbajnokságra, és kezdeményezték, hogy módosítsák úgy a szabályokat, hogy a Panigale V2 beleférjen valahogyan a kategóriába.
Alig jelent meg a BMW R 18, kiadtak egy újabb változatot, az R 18 Classic-ot. A Classic műszaki újdonságot nem hoz, mind a váz, mind az 1800 köbcentis, 90 lóerős, 158 Nm nyomatékú bokszermotor ugyanaz, az elektronikában is csak annyi az eltérés, hogy ehhez alapáron jár a tempomat.
A Triumph Speed Twin remek motor, nem véletlen, hogy mi is rommá dicsértük tesztben: szép, izgalmas, kezes. Most pedig a német Rennstall Moto egy átépítőkészletet mutatott be hozzá, amivel a roadsterből speedster építhető.
Amerikában beadott homologizációs iratokból derült ki, hogy a Triumph egy új crossoverrel készül, a Triumph Tiger 850 Sporttal. Lehetett számítani rá, lesz valami újítás ezen a vonalon, ugyanis a 1050-es Tiger Sport nem teljesíti az Euro5-öt, így valószínű volt, hogy vagy frissítik vagy leváltják. Az utód nélküli leköszönésre tettem volna a legkisebb összeget, ugyanis hiába nem ez a legnépszerűbb modelljük, a Tiger Sport eladásai soha nem zuhantak be drasztikusan.
A Honda MSX125 2013-ban jelent meg, de miközben a világ számtalan táján vették a lapot és siker lett, mifelénk alig fogyott, így kivezették a piacról - lett helyette a szuperaranyos Monkey 125, aminek a sikerén felbuzdulva úgy látszik, megint nekifutnak az MSX-nek, ezúttal MXS 125 Grom néven - a típus korábban az Európán kívüli piacokon Grom néven futott, most a két nevet összefésülték, hogy sehogyan se legyen ebből félreértés.
A Royal Enfield idén belevágott a flat track versenyzésbe, és egy hónappal a bemutatkozás után megszerezték az amerikai bajnokságban az első győzelmüket.
A floridai Daytonában rendezett versenyen a Production Twins osztályban indulva nyertek, ami azért is nagy szó, mert rögtön az első évükben eljutottak a futamgyőzelemig Johnny Lewis-szal és a Moto Anatomy csapattal. A győzelem értékét növeli, hogy Lewis lényegében rajt-cél győzelmet aratott, maga mögött hagyva a Yamaha MT-07 és Kawasaki Z650 blokkokal menőket.
Úgy tűnik, hogy a Kawasakinál az elektromos projektjük után egy hibrid hajtásláncon kezdtek dolgozni. A legújabb szabadalmi bejelentésükön ugyanis egy benzin-elektromos motor látható.
A miközben Ausztriában hágókról tiltják ki őket, nálunk pedig a legnépszerűbb motoros útvonalról tiltanák ki a motorosokat, Franciaországban külön motorosbarát pihenőket alakítanak ki a túrázók kedvéért.
Két hete leplezte le a KTM a 890 Adventure R-t és a Rally-t, ami kapcsán feltűnhetett a figyelmes olvasónak, hogy nincs 890-es alapváltozat. De lesz, 2021-re jön, az ára pedig nagyjából 150-160 ezer forinttal lesz több, mint az alap 790 Adventure-nek.
Érthetetlen volt, hogy a Honda miért engedi meg magának azt a luxust, hogy az Africa Twin számára kifejlesztett blokkot ne használja más műfajban is - pont a platformozás mestereitől szokatlan, hogy a két Africa Twin változaton kívül semmihez nem használták fel az először 1000, majd 1100 köbcentisre növelt soros kéthengeresüket. Idén tavasszal jött először egy pletyka, hogy jó eséllyel egy Rebel 1100-hoz fogják felhasználni, és most ez bejönni látszik.
Miután elmaradt idén a TT, és a 2021-es futam is bizonytalan, James Hillier bejelentette, hogy nekivág a Dakarnak. A közúti versenyek sztárja 2013-ban nyert a Lightweight kategóriában, és azóta folyamatosan ott van az élmezőnyben. A 2021-es évet a felkészülésre fordítja, elindul az Abu Dhabi Desert Challange-en és a Dubai International Baja sorozatban, hogy kvalifikálja magát a 2022-es Dakarra.
Andre Iannone 2019 novembere óta kispadon van, miután egy rutinszerű vizeletvizsgálat pozitív eredményt mutatott anabolikus szteroidra. Most úgy tűnik, hogy a történet végére pont kerülhet, november közepére ígérik a döntést.
Sem a világjárvány, sem a Superpole futamon bemutatott esés nem tudta feltartani az észak-ír motorversenyzőt, és újabb rekordot állított be.
A BMW leleplezte az új R 1250 RT-t, amelyet már felszereltek a Bosch radaros tempomatjával. A műszaki és esztétikai frissítésen is átesett RT-re igencsak szükség volt, ugyanis amikor 1200-ról 1250-re fejlesztették, lényegében csak a blokkot cserélték, így házon belül már határozottan elavultnak tűnt.
A Ducati a Multistrada V4 blokkjáról adott ki újabb információkat, és kiderült, hogy az 1158 köbcentis V4-es blokknál elhagyják a desmodromikus vezérlést, vagyis nem a vezérműtengely bütykei, hanem hagyományos módon rugók húzzák vissza a szelepeket.
Rossi bukja az indulást Aragónban, mivel kiderült, hogy elkapta a COVID-19-et. Ezzel ő az első a királykategóriában, akinek pozitív lett a tesztje, így a következő két versenyt ki kell hagynia.