Amikor két hete egy pályás videón egy Aprilia naked bike hasított iszonyatos tempóval, arra tippeltünk, hogy a következő Tuono V4 1100-at látjuk - hát nem az volt, hanem egy gyűjtői különlegesség, a most leleplezett Aprilia Tuono V4 X, vagyis egy kizárólag pályán használható, ultra high-tech naked bike.
Az egykori MotoGP menő, Anthony West eltiltását további hat hónappal toldották meg, mert a dopping miatti eltiltás ellenére tovább folytatta a versenyzést. A FIM eredetileg 2019. január 17-től 2020. szeptember 14-ig tiltotta el Westet, miután másodjára is megbukott a doppingteszten.
A kínai közösségi médiában bukkant fel a Harley-Davidson 338R kiszivárgott képe - nem véletlen, hiszen a Benellit is birtokló kínai Qianjang Motornál készül az a Harley, amihez képest a Street 750 egy patinás amerikai VAS.
Az új Honda CBR600RR-ről már eldőlt, hogy nem fogják az európai piacra hozni, legalábbis mint rendszámos motort biztosan nem. Viszont mint versenygéphez alap, talán rendelhető lesz - ugyanis a HRC elkészítette belőle a gyári pályamotor alapot.
Nagyon úgy néz ki, hogy a Triumph-nak van egy új háromhengeres gépe, melyet 2021-ben fognak piacra dobni - ez lesz a Triumph Trident, és már most kezdik felspannolni a népeket. A név nem új, amikor John Bloor feltámasztotta a brit márkát, a Trident az egyik első modelljük volt, és készült 750-es és 900-as méretben is.
A BMW folytatja az R18 bevezető kampányát, melynek a gerincét a gyár által megrendelt átépítések adják. A legújabbat, az eddigiektől merészen eltérő stílusú túracruisert az osztrák Bernhard "Blechman" Naumann jegyzi, és a stílusának megfelelően csodálatosan hullámzó lemezeket alkotott - Blechman egyébként építés előtt nem szokott látványtervet meg makettet készíteni, hanem első körben eltávolítja a motorról a nem kívánatos elemeket, míg eljut - az ő szavaival élve - a fehér vászonig, és onnan kezd alkotni, és mivel nincs részletes terv, az építés közben beugró ötleteket beépíti a motorba.
Úgy tűnik, hogy mégsem halt el, csak a háttérben futott tovább a Suzuki Recursion projectje, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy megjelentek a XE7 kódnéven emlegetett blokk turbó nélküli szabadalmi rajzai. Vagyis ha a turbó gondolatát félre is tették egyelőre, magán a hétszázas, soros kéthengeres blokkon továbbra is dolgoznak, nem kizárt, hogy egyszer ez fogja váltani az SV650 és a V-Strom 650 V2-esét.
A Yamaha Europe és a Yamaha Austria Racing Team (YART) közösen összedobtak egy 46 darabos limitált kiadású YZF-R1 sorozatot, mellyel a Yamaha MotoGP-s szatellitcsapatának a főszponzora, a Petronas előtt tisztelegnek. A 46-os darabszám sem véletlen, hiszen ennyi éves a maláj olajvállalat.
A Superbike világbajnokság 27 év után visszatér Estorilba. A portugál pályán lesz a rövidített, nyolc fordulós szezon zárófutama október 16-18-án, miután törölték az argentin és misanoi fordulókat. Estorilban mindössze kétszer rendeztek Superbike VB-t, 1988-ban és 1993-ban.
Már írtunk róla, hogy a Harley-Davidsonnál zajlik egy nagy átszervezés, ugyanisa cég új vezérigazgatója nem lelkesedik a elődje terveiért. Így amikor a honlapjukról a Future Vehicles aloldalról eltűnt a tervezett sportos naked bike-juk, a Bronx, csak arra tudunk gondolni, hogy ez az első áldozat.
A MotoGP hétvégi horrorbalesete körül továbbra is folyamatos a pezsgés, a többség Zarcót tartja felelősnek az ütközésért. A két motor a harmadik kanyarban, féktávon, nagy sebességgel ütközött, és a kb. 200-as tempóval tovább repülő motorok a kanyaron átvágva majdnem elsodorták Rossit és Viñalest.
Az Aurus az Orosz Föderáció saját luxusmárkája, ilyennel jár Putyin, ilyenből tisztelegnek a tábornokok katonai parádén, és a semmiből gründolt luxusmárka most már nem csak luxusterepjárókban és -kisbuszokban gondolkodik, hanem motorkerékpárban is.
A Fabrizio Corsi a Yamaha termékkommunikációs menedzsere a Motociclismónak adott interjúban kifejtette, hogy a Ténéré 700 sikerét meglovagolva fontolják egy a Ténéré 300 gyártását is, már ha a közönség vevő lenne rá. A Yamahánál ugyanis azt látják, hogy a kis-közép- és középkategória eladásai világszinten bővülnek - és Corsi szerint ez Európára különösen igaz, ahol a BMW G 310 GS és a KTM 390 Adventure egyaránt jól szerepel.
Honda legfrissebb szabadalmi rajzain egy CB125R alapú villanymotor látható - mármint nem csak a Neo Sports Café dizájn van meg, hanem rengeteg alkatrészt átmenekítenek, például a komplett vázat.
Várhatóan jövő érkezik az Aprilia Tuono V4 következő generációja, mely a kémfotók és a pletykák szerint a Ducati Streetfighter V4-hez hasonlóan aeordinamikai szárnyakat kap majd.
Három éve, amikor bemutatták a HP4 Race-t, a pillekönnyű, karbon vázas, 215 lóerős pályamotort, akkor még ragaszkodtak az alumínium lengővillához, a legfrissebb szabadalmi rajz szerint viszont már azon dolgoznak, hogyan lehetne ezt az alkatrészt kiváltani szénszálas elemmel - sőt, nem csak kiváltani, hanem lényegében lehagyni, és új utat találni. Erről a szabadalmi rajzról van szó:
A Man szigeti TT a világ egyik leghíresebb utcai motorversenye, nem véletlenül. Igazi kemény motorosok hihetetlen sebességgel száguldoznak utcai körülmények között (tehát bukótér zéró) életüket kockáztatva. Érthető, hogy emiatt rengeteg nézőt vonz a rendezvény évről évre. Ezt igyekszik meglovagolni az újonnan érkező Diamond Races az angliai Wight szigeten.
Szeptember 18-ától lesz elérhető Ewan McGregor és Charley Boorman új sorozata, a Long Way Up az Apple TV+ szolgáltatónál. Ekkortól az első három rész lesz megtekinthető, a további részek pedig hetente érkeznek. A koncepció ugyanaz, mint a Long Way Round és Long Way Down esetében, azaz a két barát felkerekedik egy nagy túrára úttalan utakon. Hogy ne legyen unalmas, húztak egy merészet, és a közel 21.000 kilométert egy elektromos motorral tették meg.
Húsz év telt el a BMW C1 bevezetése óta, és mivel két év után befejezték az értékesítést, nagy eséllyel a gyártó sem sikersztoriként könyveli el - ennek ellenére ismét hasonlóval próbálkoznak. Az alapkoncepció ugyanaz: ismét egy robogót terveznek, amit igyekeznek közel olyan biztonságossá tenni, mintha egy autóban ülne az ember.
Megoszlanak a vélemények arról, hogy van-e szüksége a világnak egy kínában gyártott, háromszázötven köbcentis Harley-Davidson motorkerékpárra, de nagy valószínűséggel az ázsiai piac meg fogja kapni. Egyre közelebb kerülünk ugyanis a gyártható állapothoz.
A Galfer egy új féktárcsát mutatott be, a Cubiq-ot, amelynek a legfőbb érdekessége első pillantásra látszik, hogy hatszög alakú kivágásók találhatóak rajta - állítólag ezekkel javult a hőleadása a tárcsának, és később melegednek el, mint a hagyományos konkurensek.
A KTM gőzerővel fejleszti a kínálatát - csak pár példa: a 790-es platform megosztása a Husqvarnával, 490-es modellek, a Gas Gas felvásárlása -, és ennek a nagyon felpörgetett folyamatnak a része egy elektromos robogó, amellyel egyszerre nyitnak a városi közlekedés és a villanyhajtás felé. És várhatóan ez a rajz az, amit végül elfogadtak formatervnek - legalábbis ezt a gyári emberek adták át az osztrák Motorrad-Magazin szerkesztőinek.
Kiszivárgott három új Ducati modell híre, várhatóan három új alváltozattal gazdagodik a kínálat. Egyfelől várható egy Multistrada Enduro Grand Tour, egy Scrambler Pro Dark és egy Diavel Lamborghini.
A Harley-Davidson egy új változó szelepvezérlést szabadalmaztatott, amellyel a léghűtéses V2-eseiket tennék jobbá, illetve ezzel megoldható lenne, hogy a régi blokkok tovább éljenek, és ne nyírják ki őket a szigorodó környezetvédelmi normák.
A Husqvarna egy új ledes fényszórót dobott piacra, amely az összes TE, TX és FE (TE = kétütemű enduró, FE = négyütemű enduró, TX kétütemű cross country modell, hivatalosan az amerikai piacra gyártják). Teljesen racionális döntés egy ilyet a nyár végén bemutatni, most már érezhetően rövidülnek a nappalok, vagyis egy jó lámpa életmentő lehet.