Hírek

Szépek lettek a 40. évfordulós GS-ek

2020. július 17., 10:05 Módosítva: 2020.08.05 17:44
288

A BMW jól érzi, hogyan kell ápolni a hagyományokat, és szeretik felhívni a figyelmet arra, hogy mennyire gazdag a történelmük. A legújabb ilyen húzás a frissen bemutatott 40. évfordulós F 750 GS, F 850 GS és 850 Adventure - ezekkel ünneplik a GS széria 40. évfordulóját. A széria 30. évfordulójának is megadták a módját, ezt sem hagyhatták ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerika és a bukósisakok: jogában áll hülyének lenni

2020. július 17., 09:32 Módosítva: 2020.07.24 06:15
445

Amerika sok szempontból furcsa hely, egészen máshogy állnak az emberek jogaihoz, mint itthon, például ragaszkodnak ahhoz, hogy joguk van hülyének lenni. Missouri államban támogatják is, hogy az érintettek éljenek ezzel a jogukkal, így egy új, augusztus végén életbe lépő törvény szerint a motorosnak nem kötelező bukósisakot hordania, ha elmúlt 26 éves és rendelkezik megfelelő szintű egészségbiztosítással.

Ön lát valami kivetnivalót? Segítek: sisak, szállított személyek száma, patakmeder
Ön lát valami kivetnivalót? Segítek: sisak, szállított személyek száma, patakmeder
Távolról sincs vége, olvasson még

Crutchlow nem akar a Superbike-ba menni

2020. július 16., 14:29 Módosítva: 2020.07.24 06:15
1

Cal Crutchlow sorsa még nem dőlt el, de az már világos, hogy az angol versenyzőnek nem lesz helye sem a Honda gyári csapatában, sem az LCR-nél. Az Aprilia és a Ducati még lecsaphat rá, valószínűleg mindkét márkával folyamatosan tárgyal, és egyelőre visszautasította, hogy a Honda Superbike csapatánál folytassa a versenyzést. A HRC főnöke, Alberto Puig elmodta, hogy ennek ellenére fenntartják a lehetőséget, hogy Crutchlow átmenjen a Superbike-ba, ha meggondolná magát, gyári motort fog kapni.

35-cal-crutchlow-eng dsc2072.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

Enyhe büntetést kapott Quartararo az edzési szabályok megszegéséért

2020. július 16., 10:46 Módosítva: 2020.07.24 06:15

Már írtunk róla, hogy két pilóta megszegte a gyorsasági világbajnokság tesztelési szabályait - azt lehetett tudni, hogy egy MotoGP és egy Moto3-as pilótáról van szó, ebből az előbbit, Fabio Quartararót elég könnyű volt beazonosítani. Most kiderült, hogy a másik versenyző Sergio Garcia volt, és mindkettőjük ugyanazt a büntetést kapta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Féktávos pályán tesztelték a Bimota Tesi H2-t

2020. július 16., 10:46 Módosítva: 2020.07.24 06:15
2

A Bimota megerősítette a hírt, hogy nemsokára elkezdik a Tesi H2 gyártását, a cég szóvivője, Gianluca Galasso kijelentette, hogy a motor lényegében készen van, és szeptemberben el is kezdik leszállítani a megrendelőknek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér az Aprilia a Superbike-ba

2020. július 15., 13:18 Módosítva: 2020.07.24 06:15
163

Az Aprilia visszatér a World Superbike-ba, legalábbis a 2020-as szezonra mindenképpen. Ez azért érdekes, mert az olasz gyártó az elmúlt tíz évben nagyon jól szerepelt a Superbike VB-n, 2010-ben és 2012-ben Max Biaggi, 2014-ben pedig Sylvain Guintoli szerzett nekik világbajnoki címet. 2015-ben indultak utoljára gyári csapattal (akkor még 9 márka volt a VB-n!), majd 2018 végén a Milwaukee Aprilia mögött álló Shaun Muir Racing is BMW-re váltott. Azóta nincs Aprilia a Superbike-ban, és a mezőny is öt gyártóra szűkült.

2016-Aprilia-RSV4-R-FW-world-superbike-spec-02
Távolról sincs vége, olvasson még

Új vázat kapott a Honda krosszmotorja

2020. július 15., 12:55 Módosítva: 2020.07.24 06:15

A Honda bemutatta a CRF450R és a CRF450RX legújabb kiadását. A 2021-es modellek komoly fejlődésen mentek keresztül, új a váz, a lengőkar, a futómű, a geometria - illetve sikerült a tömegéből is tovább faragni, amitől szintén jobban kanyarodik. Ezen felül a szívó és kipufogórendszert is módosították, hogy alacsony és közepes fordulaton is egyenletesebb legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

50 lóerőt tud 17 ezres fordulaton a Kawasaki Ninja ZX-25R

2020. július 15., 10:44 Módosítva: 2020.07.20 07:54
593

Kawasaki némi halogatás után végre bemutatta Indonéziában a Ninja ZX-25R-t, és most, hogy hivatalos és létező motorról van szó, végre az adatai is nyilvánosak, és nem pletykákra és szóbeszédekre alapozva kell találgatni. Tehát ami a legfontosabb, hogy a 250-es, négyhengeres sportmotor 49 lóerős, ram airrel együtt 50 LE-t tud - az Akrapovic-nál egy előszériás példányt lepadoztak, az ott 41 lóerőt tudott keréken - ami a kb. 15%-os hajtási veszteséggel számítva 47 LE, tehát nagyságrendileg ott van a gyári érték közelében (padon nyilván nincs ram air). Ehhez 22,9 Nm csúcsnyomaték tartozik - ha nem lenne világos, ez nem nyomatékos motor, forgatni kell, egészen 17 ezerig. Ennek megfelelően a blokk is rövid löketű, 50 mm-es furathoz 31,8 mm löket tartozik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Apriliánál szívesen látnák Crutchlow-t

2020. július 14., 14:44 Módosítva: 2020.07.24 06:15
18

A Honda bejelentette, hogy Marc Márquez csapattársa 2021-től a KTM-től elcsábított Pol Espargaro lesz, míg a fiatalabb Márquez átkerül az LCR Hondához. Azt viszont nem jelentették be, hogy ki lesz a másik motoros az LCR-nél - az eddigi hírek szerint a japánoknak fontos, hogy Nakagami legyen az, míg a csapat tulajdonosa, Lucio Cecchinello inkább Crutchlow-hoz ragaszkodik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amatőr pályázóknak készített gumit a Metzeler

2020. július 14., 14:44 Módosítva: 2020.07.20 07:54

A Metzeler egy új pályagumit készített Racetec TD (TD = Track Day) néven, amelynek az érdekessége, hogy célzottan az amatőr pályamotorosoknak készült - az amatőrséget nem úgy kell érteni, hogy nem tudják merre van az előre, hanem hogy például nem szükséges hozzá gumimelegítő.

metzeler-racetec-td-track-day-slick-scaled
Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan Rossi 2021-es szerződése

2020. július 13., 12:20 Módosítva: 2020.07.20 07:54
431

Úgy tűnik, hogy lezárult Rossi szerződése, az kilencszeres világbajnok két évre megállapodott a Petronas Yamahával. A hivatalos bejelentés a MotoGP első fordulójának a hétvégéjén, Jerezben fogják bejelenteni. A hírek szerint a szerződés 2021-re szól, azzal az opcióval, hogy 2022-ben is folytatódhat az együttműködés. Rossi csapattársa Franco Morbidelli lesz, akivel szintén hosszabbítanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csalással vádolta a csapatát az MV Agusta versenyzője

2020. július 13., 10:25 Módosítva: 2020.07.24 11:46
24

Randy Krummenacher, a 2019-es szezon Supersport világbajnoka meglepetésszerűen bejelentette, hogy azonnal kilép az MV Agusta gyári csapatából - a svájci versenyző elég homályosan indokolta meg a döntését, nem tudni pontosan, mit ért azalatt, hogy "az MV Agusta veszélyeztette a versenyzői teljesítményét, a szakmaiságát, a jó hírnevét és a személyes integritását". Mindenesetre súlyos okokra van szükség ahhoz, hogy most, két héttel a szezon újraindítása előtt szakítson a csapatával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újrakezdi a Kawasaki a Z1 hengerfejek gyártását

2020. július 10., 13:42 Módosítva: 2020.07.20 07:54
115

A nagy szériában gyártott japán motorok közül talán a Kawasaki Z1 tartja a legjobban az árát - a hetvenes évek sztárja volt a veszettül erős négyhengeres, és az eltelt ötven évben igazi kultusztárgy lett. A Kawasaki is érzi, hogy ez egy olyan örökség, amire vigyázni kell, és újra elkezdenek Z1 hengerfejeket gyártani a mai fejlett technológiákkal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Növelik a kínai Harley blokkját

2020. július 10., 08:48 Módosítva: 2020.07.20 07:54
77

Ha már a Harley-Davidson Street 750-en is felhúztad magad, ne is olvass tovább, mert úgy fogod érezni, mintha a Harley direkt téged provokálna. Már 2019-ben elkezdetk dolgozni egy még kisebb 350-es modellen, melyet Benellit is birtokló kínai gyártóval közösen készítenek - nagyon sok eleme egyezni is fog a Benelli TNT 300-zal. Most úgy tűnik, hogy közel vannak a munka végéhez, és 2021-ben jöhet a kínai Harley.

benelliharley2
Távolról sincs vége, olvasson még

Egy ligával feljebb fog játszani az új Speed Triple

2020. július 9., 12:27 Módosítva: 2020.07.24 06:15
12

A Triumph-nál egy új Speed Triple-ön dolgoznak, amelyhez egy vadonatúj blokkot terveznek - mind a lökettérfogat, mind a teljesítmény jelentősen nőni fog, vagyis tűzerőben ott lesz a szupernakedek szintjén.

Triumph Speed Triple S 10
Távolról sincs vége, olvasson még

Aranyozott váz, V2-es 2T blokk

2020. július 9., 10:18 Módosítva: 2020.07.20 07:54
133

Mindig jó, ha jön egy olyan modell, ami bizonyítja, hogy a kétütemű technika nem került végleg sírba, még ha egy méregdrága, ultrakisszériás típusról is van szó. A pillekönnyű és szép motorjairól híres CCM kiugrott főmérnöke, Chris Ratcliffe alapította a Langen Motorcycles-t, és az első modelljük egy CCM stílusú café racer - egy 250 köbcentis, kétütemű blokkal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lorenzo a Ducatival tárgyal a visszatérésről

2020. július 8., 13:24 Módosítva: 2020.07.20 07:54
66

Eddig is folyamatosan jöttek a pletykák, hogy Jorge Lorenzo a visszatérés felé sasszézik, és most maga a versenyző is elismerte, hogy 2021-ben akár vissza is térhet, és a Ducatival már elkezdődtek a tárgyalások.

99-jorge-lorenzo-esp dsc2988.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

Minden eddiginél tisztább kémfotón látható a Multistrada V4

2020. július 8., 08:08 Módosítva: 2020.07.20 07:54

Érdemi álcázás nélkül sikerült lencsevégre kapni a Ducati Multistrada V4-et, lényegében minden fontos részletet látni - még azokat is, amik egészen biztosan nem véglegesek (pl. kipufogó).

Ducati-Multistrada-V4-testing03
Távolról sincs vége, olvasson még

Svájcban is a motorok hangereje a téma

2020. július 7., 14:10 Módosítva: 2020.07.14 06:16
379

Miután az osztrákok Tirolban bizonyos utakról kitiltották a 95 dB-nél hangosabb járműveket, egy svájci képviselő arra törekszik, hogy a kormánya hasonló szigorítást vezessen be - az egész országban.

Ez mondjuk pont Ausztria, nem Svájc
Ez mondjuk pont Ausztria, nem Svájc
Távolról sincs vége, olvasson még

Giga hitelt kapott a Piaggio a fejlesztésre

2020. július 6., 11:56 Módosítva: 2020.07.14 06:16
41

A Piaggio Group 60 millió eurós, azaz 21 milliárd forintos hitelt kapott a Banca Monte dei Paschi di Siena és a Cassa Depositi e Prestiti bankoktól, hogy a motorgyártó abból finanszírozza a fejlesztéseit.

Piaggio-Logo-scaled
Távolról sincs vége, olvasson még

Hibrid hajtásláncot tervezett a Suzuki

2020. július 6., 11:56 Módosítva: 2020.07.20 07:54
22

Nem tudni, mire készül a Suzuki - a GSX-R1000-et kivezetik ez európai piacról, reciklált műszaki tartalomra húznak fel új modelleket, miközben a közönség által leginkább várt projektek - pl. Recursion, Hayabusa - mintha elhalnának, és egyre többet beszélnek az elektromos és a hibrid jövőről. Most például egy új hibrid hajtásláncot szabadalmaztattak - ez most elég forró téma, a Yamaha is előállt egy hibrid trike szabadalmával, a Kawasaki pedig hibrid kompresszoros kétütemű blokkot védetett le (csak lazán kapcsolódik a témához, de az elmúlt években több járműipari szakemberrel is beszéltem, akik egybehangzóan azt mondták, hogy a közlekedés jövője szerintük nem a villanyjármű, hanem a hibrid, amiben egy nagyon hatékony belsőégésű motor és egy nagy kapacitású villanymotor dolgozik együtt).

Távolról sincs vége, olvasson még

Lesznek-e még valaha motorosok a Pikes Peaken?

2020. július 3., 14:51 Módosítva: 2020.07.14 06:16
24

Carlin Dunne 2019-es, a verseny utolsó kanyarjában elszenvedett halálos balesete megrázta a motorsport világát - Dunne a Ducati Streetfighter V4 prototípusával mindent elsöprő rekordot ment, részidejei alapján nagyságrendileg - 12 másodperccel! - javította volna meg a korábbi csúcsot. Viszont 20 méterre a céltól életét veszítette.

carlin dunne ducati streetfighter pikes peak
Távolról sincs vége, olvasson még

Hibrid trike-ot védetett le a Yamaha

2020. július 3., 12:17 Módosítva: 2020.07.14 06:16
108

Ha nem a Yamaháról lenne szó, letudnám annyival, hogy legfeljebb egyszeri showelemnek szánták, amit néhány kiállításon körbehordoznak, aztán nem lesz belőle semmi - viszont az a motorgyártó, ami beleállt a Nikenbe is, nos, attól bármi kitelik, még egy ilyen kanyarban bedőlő hibrid trike is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így kapott munkát Petrucci a KTM-nél

2020. július 2., 12:51 Módosítva: 2020.07.14 06:16
14

A Crash.net-nek mesélt a Tech3 csapatfőnöke arról, hogy végül miért az olasz pilótát igazolta le a KTM 2021-re. A bejelentés hirtelen jött és meglepő volt, de Hervé Poncharal érveit végignézve hirtelen logikusnak és megalapozottnak tűnik - illetve arra is választ kapunk, hogy miért éppen a Tech3-hoz ment Petrucci, miért nem a gyári csapatban, ha amúgy ott lett üresedés Pol Espargaro lelépésével (Espargaro szinte biztosan a Hondához megy, de még várunk a HRC hivatalos bejelentésére).

Távolról sincs vége, olvasson még

Két motor leégett egy katalán pályanapon

2020. július 2., 11:14 Módosítva: 2020.07.14 06:16

A tűz kiindulási pontja egy BMW S 1000 RR volt, amelynek levették a tankját, hogy feltárjanak egy elektromos hibát - bár a tank üres volt, a benne lévő üzemanyaggőz egy szikra hatására belobbant, és a láng a közelében álló Yamaha YZF-R1-re is átterjedt. Mind a két motor súlyosan károsodott.

Távolról sincs vége, olvasson még