Ha már a Harley-Davidson Street 750-en is felhúztad magad, ne is olvass tovább, mert úgy fogod érezni, mintha a Harley direkt téged provokálna. Már 2019-ben elkezdetk dolgozni egy még kisebb 350-es modellen, melyet Benellit is birtokló kínai gyártóval közösen készítenek - nagyon sok eleme egyezni is fog a Benelli TNT 300-zal. Most úgy tűnik, hogy közel vannak a munka végéhez, és 2021-ben jöhet a kínai Harley.
A Triumph-nál egy új Speed Triple-ön dolgoznak, amelyhez egy vadonatúj blokkot terveznek - mind a lökettérfogat, mind a teljesítmény jelentősen nőni fog, vagyis tűzerőben ott lesz a szupernakedek szintjén.
Mindig jó, ha jön egy olyan modell, ami bizonyítja, hogy a kétütemű technika nem került végleg sírba, még ha egy méregdrága, ultrakisszériás típusról is van szó. A pillekönnyű és szép motorjairól híres CCM kiugrott főmérnöke, Chris Ratcliffe alapította a Langen Motorcycles-t, és az első modelljük egy CCM stílusú café racer - egy 250 köbcentis, kétütemű blokkal.
Eddig is folyamatosan jöttek a pletykák, hogy Jorge Lorenzo a visszatérés felé sasszézik, és most maga a versenyző is elismerte, hogy 2021-ben akár vissza is térhet, és a Ducatival már elkezdődtek a tárgyalások.
Érdemi álcázás nélkül sikerült lencsevégre kapni a Ducati Multistrada V4-et, lényegében minden fontos részletet látni - még azokat is, amik egészen biztosan nem véglegesek (pl. kipufogó).
Miután az osztrákok Tirolban bizonyos utakról kitiltották a 95 dB-nél hangosabb járműveket, egy svájci képviselő arra törekszik, hogy a kormánya hasonló szigorítást vezessen be - az egész országban.
A Piaggio Group 60 millió eurós, azaz 21 milliárd forintos hitelt kapott a Banca Monte dei Paschi di Siena és a Cassa Depositi e Prestiti bankoktól, hogy a motorgyártó abból finanszírozza a fejlesztéseit.
Nem tudni, mire készül a Suzuki - a GSX-R1000-et kivezetik ez európai piacról, reciklált műszaki tartalomra húznak fel új modelleket, miközben a közönség által leginkább várt projektek - pl. Recursion, Hayabusa - mintha elhalnának, és egyre többet beszélnek az elektromos és a hibrid jövőről. Most például egy új hibrid hajtásláncot szabadalmaztattak - ez most elég forró téma, a Yamaha is előállt egy hibrid trike szabadalmával, a Kawasaki pedig hibrid kompresszoros kétütemű blokkot védetett le (csak lazán kapcsolódik a témához, de az elmúlt években több járműipari szakemberrel is beszéltem, akik egybehangzóan azt mondták, hogy a közlekedés jövője szerintük nem a villanyjármű, hanem a hibrid, amiben egy nagyon hatékony belsőégésű motor és egy nagy kapacitású villanymotor dolgozik együtt).
Carlin Dunne 2019-es, a verseny utolsó kanyarjában elszenvedett halálos balesete megrázta a motorsport világát - Dunne a Ducati Streetfighter V4 prototípusával mindent elsöprő rekordot ment, részidejei alapján nagyságrendileg - 12 másodperccel! - javította volna meg a korábbi csúcsot. Viszont 20 méterre a céltól életét veszítette.
Ha nem a Yamaháról lenne szó, letudnám annyival, hogy legfeljebb egyszeri showelemnek szánták, amit néhány kiállításon körbehordoznak, aztán nem lesz belőle semmi - viszont az a motorgyártó, ami beleállt a Nikenbe is, nos, attól bármi kitelik, még egy ilyen kanyarban bedőlő hibrid trike is.
A Crash.net-nek mesélt a Tech3 csapatfőnöke arról, hogy végül miért az olasz pilótát igazolta le a KTM 2021-re. A bejelentés hirtelen jött és meglepő volt, de Hervé Poncharal érveit végignézve hirtelen logikusnak és megalapozottnak tűnik - illetve arra is választ kapunk, hogy miért éppen a Tech3-hoz ment Petrucci, miért nem a gyári csapatban, ha amúgy ott lett üresedés Pol Espargaro lelépésével (Espargaro szinte biztosan a Hondához megy, de még várunk a HRC hivatalos bejelentésére).
A tűz kiindulási pontja egy BMW S 1000 RR volt, amelynek levették a tankját, hogy feltárjanak egy elektromos hibát - bár a tank üres volt, a benne lévő üzemanyaggőz egy szikra hatására belobbant, és a láng a közelében álló Yamaha YZF-R1-re is átterjedt. Mind a két motor súlyosan károsodott.
Ayer en Montmelo.
— * * РІЄЯRЭ ** (@pierremotos) June 28, 2020
D.E.P - R1 pic.twitter.com/Y6quSbkpwE
A Triumph is elővette a jó öreg abrosztrükköt: amikor a pincér úgy rántja le a terítőt, hogy a teríték az asztalon marad. Az ötlet nem új, te jó ég, már tíz éve annak, hogy a BMW az S 1000 RR-t promózta ezzel:
A motorok műszaki újdonságai szépen követik az autóipart, és ugyan már tavaly beharangozták a radaros tempomatot, 2020-ra végül senki nem lépte meg - a technológiát a Bosch fejlesztette, és vélhetően miattuk nem került be sem a KTM, sem a Ducati sem BMW újdonságaiba. Viszont most már készen áll a radaros tempomat, és a BMW elsőként be is jelentette, hogy a 2021-ben be is vezetik - vélhetően az új K 1600 GT-ben fog megjelenni az Active Cruise Control (ACC) névre keresztelt megoldás.
Izgalmas volt az elmúlt év az MV Agustánál, ugyanis a 12 hónapja Timur Sardarov lett a cég vezérigazgatója, és vette át teljesen a céget a Castiglioni családtól. Sardarov nagy tervekkel került a cég élére, például azt tűzte ki célnak, hogy kisszériás gyártóból a nagy európai márkák teljes értékű ellenfelévé fejlessze fel a márkát.
Befejeződött Misanóban a MotoGP és a Superbike privát tesztje, és mivel a KTM az utolsó napon már nem ment a pályára, az apriliás Aleix Espargaro volt a leggyorsabb, pár századra megközelítve a KTM-es Miguel Oliveira előző napi legjobb idejét, ezzel megvillantva, hogy a 2020-as Aprilia RS-GP-ben megvannak a lehetőségek (ne feledjük: privát teszt volt, amelyen a GP-ből csak a korábbi években gyengébben szereplő, felzárkóztatásra szoruló márkák vettek részt, a Honda, a Yamaha, a Suzuki és a Ducati nem voltak ott).
A Suzuki indiai részlegének értékesítési- és marketingigazgatója a FinanciaExpress-nek adott interjújában beszélt a cég villanymotoros projektjeiről, és úgy fogalmazott, hogy a Suzukinak akkor lesz elektromos kínálata, ha a vevők készen állnak rá.
Nemsokára elindul a Brit Superbike, ahol a Honda komoly támogatással indul, és be is mutatták a versenymotort, amellyel Andrew Irwin, Glenn Irwin, Tom Neave és Davey Todd fognak versenyezni - az első kettő a Superbike, az utóbbiak pedig a Superstock1000 kategóriában.
Ritka pillanat, egy pletyka valóra vált, egy másik pedig nagyon durván beigazolódni látszik. Az első, amit sejteni lehetett, hogy a Ducatitól kirakott Danilo Petrucci a KTM-nél kötött ki, 2021-től a KTM szatellitcsapatában a Tech3-ban fog versenyezni - ezt onnantól lehetett sejteni, hogy a menedzsere, Alberto Vergani felbukkant a KTM munderfingi motorsportközpontjában. A KTM ezzel együtt bejelentette, hogy Miguel Oliveirát a következő szezonban átrakják a gyári csapatba Brad Binder mellé.
Az olasz Fantic csodálatos retró motorokat épít, a kínai blokkok köré a legszebb formákat kanyarítják, és a részletek sem tűnnek sittesnek: a látványos futómű és fék mindegyik modelljüknél alap. A 2020-as újdonságuk a Caballero Scrambler 500 Deluxe - az alap Scramblerhez képest a fényezés, a barna ülés, a gázmarkolat, a kormányvédő és pár karbon elem az újdonság, illetve a rajtszám helyére Deluxe felirat került. Ezektől az apróságoktól a Delux inkább elegáns, mintsem sportos benyomást kelt.
A Yamaha elkészítette a Ténéré 700 új változatát, melyet Rally Editionnek neveztek el, és ahogy a nevéből is kiderül, egy terepesebb kiadásról van szó. Forradalmi újítás nincs, a Rally Edition lényegében egy felszereltségi szint, az egyébként is rendelhető gyári kiegészítőkkel látták el nagy tételben, illetve egy gusztusos kék-sárga fényezést kap speedblocks mintával.
Egy hete Tirol jelentette be, hogy elegük volt a némánál éppen hangosabb motorokból, most pedig Bécs vezetése állt elő egy autó- és motormentes belváros ötletével.
A Bosch egy újfajta baleseti segélyhívót fejlesztett a motorkerékpárokhoz, mely az IMU adatait elemezve ismeri fel a balesetet, és szükség esetén értesíti a mentőket. A Help Connect névre keresztelt rendszer fejlesztésekor 18 motort törtek össze különböző módokon, és vizsgálták meg az adatokat, hogy aztán a rendszer fel tudjon ismerni egy balesetet.
Rendszeresen felmerül az ötlet, hogy ideje lenne azonosítóval ellátni a segédmotoros kerékpárokat - a világon lényegében mindenhol rendszámkötelesek ezek, Magyarország viszont kivétel, nálunk a segédmotoros kerékpárok egy nagyon vastag szürke zónát jelentenek a közlekedésben. Nincsenek nyilvántartásban, az előírásoknak csak a legritkább esetben felelnek meg, nincs számukra műszaki vizsga, és rendszám híján beazonosíthatatlanok. Az adásvételük sem szabályozott, elég egy kézzel megírt adásvételi, a forgalomban való részvételhez pedig csupán egy biztosítást kell kötni.
Kb. egy hónapja volt hír, hogy egy motoros Pécsnél balesetet szenvedett egy 2005-ös Honda CBR1000RR-rel, a hátizsákjában pedig 2,5 kiló kokót találtak. Ennek itthon már hírértéke van, de a műfaj nagyjai a szemöldöküket sem vonják fel: a héten Brazíliában két BMW R 1250 GS-ből és egy F 800 GS-ből 59 kiló kokain és 100 kiló kokapaszta került elő (a kokapaszta a kokain gyártásában az egyik köztes állapot).