A Brutale 1000 RR alapjaira épül a legújabb limitált kiadású MV, a Brutale 1000 M.L. A 200 lóerős nakedhez az ihletet a Brutale 910R Italia adta, amelyet a 2006-os világbajnok olasz labdarúgócsapat tiszteletére adott ki a gyár - a csapat tagjainak és az edzőnek pedig maga Claudio Castiglioni adott át egy-egy névre szóló darabot. Ezen felül az MV Agusta vezető tervezője, Adrian Morton a 2013-as Brutale 800 Italiaból és a Brutale Americából is elcsent pár ötletet, így született meg végül az M.L.
Sebestyén Péter jelenleg a legmagasabban jegyzett magyar gyorsasági motorversenyző - a Supersport VB-n indul a Team Tóthtal, és a teljesen új motor és csapat ellenére is ígéretesen kezdett a szezonnyitón Philip Islanden - aztán jött a járvány, és törölték a futamokat. Örökké viszont nem marad el a VB, Péter is elkezdett edzeni a Pannónia-ringen, és közben új pályarekordot állított fel a Yamaha YZF-R6-os versenygépével.
Lehet, hogy a Benelli már soha nem lesz az, amit Andrea Merloni akart faragni belőle, amikor 1995-ben újraélesztette a márkát - Merloninak nem kisebb célja volt, mint hogy a Benelli méltó ellenfele legyen a Ducatinak -, viszont az egészen biztos, hogy a kínai tulajdonban lévő Benellinél pezseg az élet, és sorban jönnek az újabbnál újabb modellek, most például egy új, hatszázas sportmotor képei szivárogtak ki.
A Miami Speedart Motorsports hiredti ezt a Bimota SB8R-t, aminek a különlegessége, hogy szalonállapotú. Ezt a típust 1998 és 2000 között gyártották, és ebben a példányban mindössze 5100 mérföld van. Egyes források szerint mindössze 150 készült belőle, a Wikipédia szerint viszont 250, de a lényegen nem változtat, nem egy gyakori motor.
Úgy tűnik, hogy a japánok a lehető legtöbb bőrt le akarják húzni a kompresszoros négyhengeresről, legalábbis a japán Young Machine magazin szerint a Kawasakinál a Vulcan H2-n dolgoznak, vagyis egy feltöltött powercruiseren, melynek az alapjai a Z H2-ből érkeznek.
Mindössze 150 darab Aprilia RSV Mille SP készült, ez volt ugyanis az olaszok homologizációs modellje a világbajnokságra, nemrég pedig elárverezték az egyik példányt.
Danilo Petrucci menedzsere, Alberto Vergani megerősítette, hogy a versenyzője kilép a Ducati MotoGP projektjéből, és átadja a helyét Jack Millernek. Eredetileg úgy szólt az alku, hogy 2021-ben Petrucci még bizonyíthat, de a mostani fordulaton nem kell meglepődni, a Ducati Corsénál már kiderült, hogy nem csak a szóbeli megállapodás bizonytalan, hanem az érvényes szerződés sem sokat jelent, gondoljunk csak arra, amikor kirakták Karel Abrahamot az Avintiától, hogy helyet csináljanak Zarcónak.
Pár napja még csak egy elhomályosított fotó volt az egyetlen kapaszkodó, most viszont már a vadonban is lencsevégre kapták a Bimota KB4 prototípusát, és két dolognak örülhetünk:
- szemmel láthatóan gyártásra kész
- hűek maradtak a korai rajzokhoz
A Piaggio Group az Európai Unió szabadalmi hivatalával együtt lépett fel egy kínai gyár ellen, akik lényegében a Vespa Primavera klónját akarták behozni. Az ügy a 2019-es EICMA-n pattant ki, amikor a Piaggio nyomására eltávolították az egyik Vespa klónokat mutogató kínai kiállítót.
Aki a 90-es években ment a kor népszerű 250-400 köbcentis sportmotorjaival, az tudja, mennyire lúdbőröztető egy vérmesen pörgő kis négyhengeres. A Kawasaki ezt a bugit hozta vissza a ZX-25R-rel, a 250-es, négyhengeres sportmotorjával, amely egészen 17 ezerig forog.
Bár a gyár oldaláról még elejtett szó sem esett a CBR1000RR-R naked változatáról (a képet a Kardesing rajzolta), egyre több rajongó álmodozik arról, hogy a Honda is belépjen a hypernakedek piacára - az RR-R ugyanis ideális alap lenne ahhoz, hogy olyan ellenfelekkel szálljon harcba, mint az MT-10, a Ducati Streetfighter V4, a Tuono 1100, a BMW S 1000 R vagy a KTM 1290 Super Duke R.
A Norton új tulajdonosai nem vesztegetik az időt, ezerrel toborozzák az új stábot a márka feltámasztásához, a honlapjukon 15 nyitott pozíciót hirdetnek, főleg mérnöki és adminisztratív munkakörben - minőségellenőrt, vezető tervezőmérnököt és vezető motorblokktervezőt is felvennének.
A Triumph bemutatta a Scrambler 1200 Bond Editiont, amely annak a motornak a replikája, amellyel James Bond csapatja a No Time To Die-ban (magyarul: Nincs idő meghalni, a bemutató dátuma 2020. november 19, szóval még kicsit odébb van). A motor a trailerben csak pár másodperce tűnik fel, Bond azzal ugrat és csapat az utcákon - a rosszfiúk pedig Ducati Scramblerekkel küldik.
Visszahívást rendelt el a Honda a CBR1000RR-R-re, mégpedig a hajtórudak feltételezett hibája miatt - bár elmondták, hogy a kérdéses alkatrész eddig még nem okozott egyetlen motornál sem bajt vagy meghibásodást.
Az MV Agusta gyárát a neoretró Supervelocével indították újra, és kezd felpörögni a termelés, a legfrissebb hírek szerint június végén elkezdik leszállítani az első Rush 1000-eket a megrendelőknek.
Az olasz motorgyártók lassan visszazökkennek a szokásos munkamenetbe, a Ducatinál például folytatták a Superleggera V4 finomhangolását - és ennek keretein belül kivitték Nardóba a VW csoport körpályájára, hogy megnézzék, mit tud tartósan a végsebességen hajtva. A Superleggera V4-nél 158 kilóra 224 lóerő jut, és hogy mindez megfelelően érvényesüljön, a komoly aerodinamikai csomagot fejlesztettek hozzá.
A német kormány elhatározta és ebben a hónapban megszavazta, hogy visszaszorítják a zajos motorokat, és elkezdenek úgynevezett zajkamerákat telepíteni. Hasonlóra volt már példa Angliában és Franciaországban, de a németek sokkal szigorúbban lépnek fel.
A CFMoto CF1250J a valaha volt legnagyobb kínai szériamotor - bár stílusában a BMW R 1250 RT-t imitálja, a műszaki alapok a KTM-től származnak.
Nemrég még úgy tűnt, hogy a kínai nagy túramotorok megállnak 650 köbcentinél, de azért egy ideje lehetett tudni, hogy az Európában is jelenlévő CFMotonak vannak nagy vágyai is: egy európai értelemben vett gran turismo.
Az RSV4 és a Tuono 1100 mellett nehéz feltűnést kelteni, de az Aprilia RS660-nak sikerült. Már egy ideje vártunk egy könnyű, kezes, de penge futóművű sportmotorra, ami nem az erejével tesz készre, hanem a szerény súlyával és a vezetési élménnyel. A 2018-as EICMA-n láttuk a tanulmányt, aztán 2019-ben jött a szériagyártáshoz már közelebb álló változat. A megvehető példányokat a nyár végére ígérték, és úgy tűnik, vírus ide vagy oda, tudják tartani a tervezett ütemet, ugyanis nem messze az Aprilia noalei központjától már felbukkant egy előszériás példány, amelyen már az utolsó simitásokat végzik.
Huszonkét motor került a hónap elején kalapács alá, érdekességük, hogy ezeket egy pajtában találták, ahol sokáig elfeledve hevertek. A lista legfontosabb és legérdekesebb tétele egy 1921-es, V2-es Royal Enfield volt, míg a legrégebbi egy 1911-es, oldalkocsis Bradburry volt.
Már szenteltünk egy hírt a Jorge Lorenzo és a Giacomo Agostini között dúló szópárbajnak, és ahogy vártuk, Agostini legutóbbi interjúja után - amiben elég sok szót szentelt Lorenzo ekézésének - Lorenzo visszavágott egy Instagram posztban.
A Piaggio által benyújtott szabadalmak szerint előfordulhat, hogy az MP3 következő generációjánál aktív aerodinamikai elemek bukkanhatnak fel, egészen pontosan szárnyak.
A Bimotánál nem állt le a munka, nemrég még csak renderelt képeket lehetett látni a következő modelljükről, a KB4-ről, most viszont már valódi fotókat is kiraktak a Facebookra - igaz, teljesen elhomályosítva őket, így csak sejteni lehet a részleteket.
A Harley-Davidson vezérigazgatói posztját februárban vette át Jochen Zeitz, és mostanra állt elő egy új stratégiával. Még elődje, Matt Levatich indította el a More Roads névre hallgató tervet, aminek a lényege az volt, hogy a lehető legtöbb szegmensben kezdjenek motort gyártani, tehát legyenek elektromos modellek, túraenduró és naked is, ne csak a cirkálókra összpontosítsanak. Levatich úgy gondolta, hogy a paletta bővítésével és a merész új modellekkel olyan vásárlókat húzhatnak be, akik egyébként soha nem vennének Harley-Davidsont.
A Ducati Scrambler sikerére fájhat a Husqvarna foga, legalábbis erről árulkodik, hogy egy újabb Svartpilen modellen dolgoznak, aminek már a KTM 890 Duke adná az alapját, és várhatóan a Svartpilen 901 névre fog hallgatni.