Egy ideig úgy tűnt, hogy a Confederate, mint márka, megszűnik - ugyanis az egykori stáb felállt, és azt mondtják, újrakezdik, új néven, új koncepcióval. Hozzájuk kötődött például a Hellcat és a Wraith, aztán az egészet dobták, hogy furcsa villanymotorokat építsenek.
Úgy látszik, a japán gyártók közül egyedül a Kawasaki mer bátran előremenni a fejlesztésben, amióta elhagyták a MotoGP-t, sorban jönnek az egyre merészebb húzások, amelyek rendre szép eredményeket hoznak: tíz év alatt hatszor nyertek Superbike-ban, készítettek kompresszoros sportmotort több mint 300 lóerővel, ennek a farvizén nagy szériában gyártanak feltöltött motorkerékpárokat, a Ninja 250-nel és a Ninja 400-zal leuralták a kis sportmotorok piacát, és a Ninja ZX-25R 250 köbcentis négyhengeresével pedig szintén meglepő szegmensben rántottak elő egy érdekes motort.
A motorsport kicsit olyan, mint egy rapháború, még ha kevésbé nyíltan is, de tele van beszólogatással - ráadásul mintha azok lennének a legaktívabbak benne, akik már visszavonultak. Az elmúlt évek legszórakoztatóbb szócsatái véletlenül sem Rossihoz vagy Márquezhez kötődnek, hanem a tizenötszörös világbajnok Giacomo Agostinihez és az ötszörös világbajnok Jorge Lorenzóhoz, akik között nemrég újra fellángolt a szópárbaj.
Várhatóan még az év végén jöhet a Hondánál a 750-es X-ADV mintájára készülő 150-es robogó. Az X-ADV-et 2017-ben mutatták be, és merész hibridje volt a díványrobogóknak és a túraenduróknak, a bátor párosítás pedig meghozta a sikert. A 150 köbcentis kistestvérét 2019-ben készítette el a Honda, de kizárólag Ázsiában forgalmazták, most viszont úgy néz ki, hogy be fogják vezetni az európai piacra is.
Valamivel több, mint egy évvel ezelőtt indult a bizarr történet, amikor a Supersport VB harmadik, aragóni fordulója előtt - mármint konkrétan pár órával a verseny előtt - a Team Tóth csapat bejelentette, hogy ellopták a Yamaha R6 versenymotorjukat.
Az Európai Szabadalmi Hivatalhoz küldött beadványok megerősítik, hogy a Harley egy flat track és egy café racer stílusú motort is építene az új vízhűtéses blokkjuk köré.
A friss pletykák szerint a Honda CBR600RR-R-t már októberben bemutathatják - ez egyaránt jelentheti a kölni Intermotot és a MotoGP egyik fordulóját is (pl. a thai futamot). A gyárak leállása és úgy általában az egész iparágat átlengő bizonytalanság miatt egyiket sem venném készpénznek.
Volt már arról szó, hogy a hamis sisakok nem hozzák az eredetiek biztonsági szintjét, amit az alábbi eset is bizonyít.
A történet úgy kezdődött, hogy az Arai olasz forgalmazója egy ismert kínai online áruházból (nem nehéz kitalálni, hogy melyikre gondolt) vásárolt egy Arai SZ-Ram III-nak kinéző nyitott sisakot, de ha nem akarjuk nagyon bonyolítani, nyugodtan hívhatjuk szimpla hamisítványnak is.
Egyre több jel mutat arra, hogy a Hondánál már dolgoznak egy nagyobb Rebel változaton, melybe az Africa Twin 1100-as blokkját szerelnék. A CMX1100-zal leplezetlenül az Indian és a Harley modern külsejű típusai ellen mennének.
A Yamaha Petronas SRT főnöke, Razlan Razali a rajongók kérdéseire válaszolva elmondta, hogy a csapat a fiatal tehetségekre koncentrál, és még nem tárgyaltak a Yamahával arról, hogy Valentino Rossi náluk vezessen le.
Az MV Agusta a Facebookon mutatta be az öt első Superveloce 800 Serie Orót, melyek az újraindulás első termékei. Az MV március 26-án állt le a koronavírus miatt, és április 22-én jelentették be, hogy ha fokozatosan is, de újraindítják a gyárat.
A Brembo világszintű visszahívási akcióba kezdett, ugyanis bizonyos fékbetéteinél, amelyet közvetlenül a motorgyártóknak szállított, mint gyári alkatrészt, kiderült, hogy használat közben veszélyessé válhatnak.
Újabb renderelt képeket adott ki a Bimota a következő modelljéről a KB4-ről. A Kawasaki Z1000 és a Ninja 1000 SX-ből ismerős blokk köré épített retró sportmotor a Bimota legújabb korszakának a második gyermeke lesz - ez a korszak azzal kezdődött, hogy a Kawasaki felvásárolta a Bimotát.
A Honda csapágyasra hajtja a szabadalmakkal foglalkozó kollégáit, egy újabb formát védettek le, mégpedig a CB4X tanulmány vonalait - ez pedig reményre adhat okot, hogy a sportos megjelenésű túramotor egyszer szériagyártásba mehet.
A 2019-es EICMA-n meglepetésként leplezték le az Aprilia RS 250 SP-t, amely egy széria versenymotor: egy olcsó (9700 Euró, tehát csak versenymotornak olcsó) versenymotort, amin a jövő világbajnokai sajátíthatják el a motorversenyzés fortélyait.
Az Indian egy új változatot készített az FTR1200-ból, amellyel a flat track versenymotorjuk, az FTR750 sikereit ünneplik meg - a gyári csapattal a kéthengeres, 750-es géposztályban háromszor nyertek bajnokságot, és ezt dörgölik a Harley orra alá az FTR1200 Carbonnal.
A Jawa a héten mutatta be az európai piacra szánt 300-as modelljét, amely az egyik leghitelesebb retró, amit valaha láttunk. A Jawa jelenleg a Mahindra tulajdona, és úgy néz ki, az indiaiak tisztelettel nyúltak a márkához - a Jawa az 1920-as évek végén kezdett motort gyártani, tehát teljes joggal emlegethetjük a legpatinásabb gyártókkal egy lapon.
Korábban már volt szó arról, hogy a pletykák szerint a Honda egy új NC750-et, illetve egy kisebb Africa Twint tervez - illetve a kettő pedig az alapokat tekintve átfedésben lenne.
Amikor az ideális adventure bike-ról esik szó, a többség olyan jellemzőket sorol fel, mint a nem túl sok köbcenti, alacsony tömeg, nagy tank, terepképesség, hely a csomagoknak, illetve alacsony ülés (ez utóbbit egyébként nem értem, de a gyárak felméréseinél rendre ez jön ki) - na, mintha direkt rájuk szabták volna a Honda új 125-ösét, a Honda Super Cub alapokra épített Trail 125-öt (vagy másnéven CT125-öt, vagy bizonyos piacokon Hunter Cubot).
Az Indian az FTR1200-ból készített egy karbonnal gazdagon meghintett változatot, amelyről össze is raktak egy rövid trailert. A mindössze 12 másodperces videó elsősorban az Indian FTR750 (a versenyváltozat) sportsikereire támaszkodik, és az FTR1200 Carbonról semmit nem tudunk meg azon kívül, hogy szénszálas a tankja. A hivatalos bemutatóra május 1-én kerül sor.
A motorvédő elemeket gyártó GBRacing is beszállt a COVID-19 elleni harcba, és átálltak arcmaszkok készítésére, amelyeket aztán egészségügyi dolgozóknak szállítanak le.
A Honda legújabb szabadalmi rajza már az a szint, mintha direkt azért csinálták volna, hogy a mindenre ráugró, hiszékeny újságírókon röhögjenek a gyárban: feltalálták a motoros hátsó spoilert.
A Suzuka 8-Hours hagyományosan nyári verseny, amihez hozzátartozik a pálya feletti hőtől remegő levegő. Eredetileg július 19-én rendezték volna meg, de a járvány miatt átették november 1-re.
Amikor jött a hír, hogy a KTM felvásárolta a GasGas-t, és a jövőben az osztrákok egyentechnikáját fogják ők is használni, csak éppen piros idomokkal, az endurórajongók elmorzsoltak egy könnycseppet, mintegy elbúcsúzva a spanyolok kétüteműitől. Most viszont nem kell tovább bánkódni, ugyanis ugyanaz a technika megvásárolható marad, csak máshova kell menni: a Riejuhoz.
A Ducati üzemében a mai napon indult újra a gyártás, még ha nem is egyből csúcsra járatva, hanem fokozatosan telnek meg a gyártócsarnokok - először a karbantartói csapat érkezik, utánuk jönnek a motorblokkokat összeszerelők, majd a kész motorokat összerakó dolgozók.