A Ducati Corse vezetője, Gigi Dall'Igna megerősítette, hogy az Avintia csapatnál induló Johann Zarco gyári támogatást kap a 2020-as szezonra, de minden azon múlik, hogy tudja-e szállítani a megfelelő eredményeket.
A BMW Motorrad 2019-ben is rekordévet zárt legalábbis eladási darabszám tekintetében - 175 162 motort adtak el, ami 5,8%-os növekedés a 2018-as adathoz képest (165 566 darab).
A Ducati ahelyett, hogy minden puskaport előtt volna az EICMA-n, széthúzta időben az újdonságok leleplezését, most például a Scrambler 1100 frissített változatát mutatták be, amely mostantól a Ducati Scrambler 1100 Pro névre hallgat.
A Triumph a következő években 200 és 750 köbcenti közti modelleket gyártathat a Bajaj-zsal közösen, és most, két évvel az első megállapodás után további részletek derültek ki az egyezségről. Az egész közös gyártás lényege, hogy a Triumph meg tudja vetni a lábát a feltörekvő piacokon.
Az ausztrál Anthony West közel két évtizedet húzott le a GP paddock-ban, ebből két szezont a királykategóriában, de az utóbbi években nehéz időszakon ment keresztül, ugyanis a FIM 2018-ban felfüggesztette dopping miatt - karrierje során másodszor.
Nyolc nappal január 16-ai balesete után, pénteken elhunyt Edwin Straver holland motorversenyző. 2007 után az idei volt az első Dakar-rali, amin két versenyző is életét vesztette.
A Ducati megkezdte a 2020-as GP szezont, elsőként mutatták be az új versenymotorjukat - mármint az új dizájnt és dekort, ugyanis a Desmosedici GP20 technikáján biztosan módosítanak még a katari szezonnyitóig.
Elindult a szezon előtti Superbike VB-s teszt Jerezben, és vizes pályán meglepő eredmény született, a legjobb időt Leon Haslam futotta a vatta új Honda CBR1000RR-R-rel. Az eső miatt csak délután mentek fel a motorosok a pályára, és az estefelé újra eleredő ég miatt nem volt sok idejük az alkatrészek próbálgatására és a beállítások megtalálására. Haslam 1:52,149-et futott, ami vizes pályán elég jó, de 14 másodperce van a száraz körrekordtól.
Nem túlzás kijelenteni, hogy a motorépítők kedvelik a régi BMW bokszermotorokat, csak hogy mást ne mondjak, ott van Pákozdi "Sapka" Tamás által épített BMW R 100 RS, aminél nem is tudok szebbet mondani a műfajban. De sportosabbat igen. Ezt:
A Triumph két új speciális Tiger 1200-at mutatott be, melyeket a fényezés és néhány extra különböztet meg a mezei modellektől. Az egyiket Desert Editionnek, a másikat Alpine Editionnek keresztelték, az előbbi a terepesebb XCx, az utóbbi az aszfaltos XRx modellváltozat elegánsabb kiadása.
A Norton körül elég sok a zűr mostanában, ugyanis elég komoly adótartozást halmoztak fel, és ugyan a vezérigazgató, Stuart Garner kitart amellett, hogy ezügyben nincs látnivaló, az adótartozásukat pont fedezi a kiemelkedő kutatási és fejlesztési munkáért járó adóvisszatérítés, egyre inkább úgy tűnik, hogy kezdenek a fejük felett összecsapni a hullámok. A múlt héten a Man TT legenda, John McGuinness pingelte meg Twitteren Garnert - kiírta, hogy ha valaki találkozik Garnerrel, akkor szóljon neki, hogy keresse fel, és még be is tagelte a Norton első emberét.
Struggling to get hold of Stuart Garner from @nortonceo if anybody has seen him, tell him to give me a shout.
— John McGuinness (@jm130tt) 2020. január 17.
Mostanra az Erik Buell Racing csak egy furcsa emlék, de egy időben komoly pénzt öltek az EBR 1190 RS fejlesztésébe és a versenysportba, 2013-tól nemzetközi porondon próbálkoztak a Splitlath Motorsport csapatával, először a Man TT-n és a Macau GP-n, majd 2014-ben az EBR bejelentette, hogy beszállnak a Superbike VB-be, és Geoff May-jel és Aaron Yates-szel teljes szezont mentek, majd 2015-ben Niccolò Canepával és Larry Pegrammal indultak, de a szezon felénél a csapat nevét is adó főszponzor, az indaia Hero felmondta a megállapodást, és pénz hiányában nem tudták befejezni a szezont.
Bár a Dakar-rali mezőnye pénteken elérte a célt, van, akinek még nem ért véget a verseny. A tizenegyedik szakaszon bukott Edwin Straver épp az életéért küzd egy rijádi kórházban.
A KTM 2001 óta folyamatosan nyeri a Dakart, zsinórban 18 alkalommal húzták be a bajnoki címet, a Honda pedig nyolc éve tért vissza gyári csapattal a legnagyobb presztízsű ralira, és mostanra érett be a japán gyártó erőfeszítése. Az autós eredményekről itt írunk.
A Husqvarna Norden 901 tanulmányt az első pillanattól olyan lelkesedéssel fogadta a közönség, hogy nemsokkal az EICMA után már be is ígérték a szériamodellt. Most ráadásul úgy néz ki, hogy egész Norden modellcsaládot is építenek, legalábbis egy befektetőknek szánt dokumentum erre enged következtetni.
Andrea Iannone továbbra is kitart az ártatlansága mellett - miután mindkét mintája megbukott a doppingellenőrzésen, nagyon úgy néz ki, hogy hosszú eltiltás vár rá. Ügyvédei kitartanak amellett, hogy a szteroidok véletlenül jutottak a motorversenyző szervezetébe, amikor a sepangi versenyhétvégén szennyezett húst fogyasztott - az érvelésük alapja, hogy olyan kis mennyiségben mutattak ki anabolikus szteroidot a mintáiban, hogy ez akár igaz is lehet. A Gazetta dello Sportnak adott interjújában többek között erről is beszélt.
Tegnap még csak egy titokzatos adattábla volt, ma már kiszivárgott kép is van a 234 lóerős és szárazon 152 kilós Ducati Panigale V4 Superleggeráról. A kép valószínűleg egy kiemelt ügyfeleknek és partnereknek szánt rendezvényen készült.
Bár elsőre erős viccnek tűnt, egyre inkább biztosak lehetünk abban, hogy a Harley-Davidson nem áll meg az útkeresésben, és LiveWire (teszt hamarosan) után egy villanyrobogót is piacra dob.
Lehetett tudni, hogy a Ducatinál már dolgoznak a Panigale V4 Superleggera változatán, és most már tényleg közeledik a bemutató ideje - néhány kivételes helyzetben lévő Ducati ügyfél, például azok, akik vásároltak már valamilyen limitált kiadású vagy R-es Ducatit, kaptak egy levelet a Ducati vezérigazgatójától, és be tudnak lépni a Project 1708 oldalra.
Valamivel több, mint három hét van már csak a MotoGP 2020-as szezonjának első mozzanatáig, a sepangi tesztig, az Apriliánál pedig áll a bál: Andrea Iannone B-mintája is megbukott a doppingteszten, így vele már nem számolhatnak a szezonkezdésnél, miközben minden korábbinál nagyobb szükség lenne a márka legjobb eredményét elérő pilótájára, hiszen jövőre egy teljesen új motorral állnak rajthoz - a mezőny hat márkájából az Aprilia változik legnagyobbat a 2019-es géphez képest.
A Las Vegas-i CES-en mutatkozott be a Tali Smart Helmet, amelyet a héjba épített műszaki megoldások tesznek érdekessé. Egyfelőle beépített világítórendszere van, ami önmagában nem úttörő újítás, mert például a Sharknak évek óta van ilyesmi nagy szériában. Ami a Tali esetében különleges, hogy a beépített féklámpán kívül 360 fokban, körben is vannak ledek, illetve a beépített irányjelző szinkronizálva van a motor rendszerével, és azzal tökéletesen együtt működik, például az irányjelzésnél azonos frekvencián villog a motor saját indexeivel.
A Harley-Davidson már idén júniusban bemutathatja az újkori történelmének legkisebb modelljét. A 338 köbcentis naked bike-ot az ázsiai piacra szánják, a gyártást pedig a kínai Zhejiang Qianjiang intézi - ez egy kínai óriásvállalat, és ha a 338-as Harley vonalai ismerősek lennének, az nem a véletlen műve, ugyanis a Qianjiangnál készül a Benelli 302 is, és a váz, a futómű és a blokk nagy része is egyezni fog vele (hogy hogyan jön ki a 338 köbcenti, arról már itt írtunk).
Az immár ötszörös Superbike világbajnok Jonathan Rea egy interjúban mesélt arról, hogy a 2020-as szezon után fontolóra veszi a visszavonulást. Rea 2015 óta versenyzik a Kawasaki Racing Teamnél, és azóta zsinórban ötször nyerte meg a bajnokságot. Az észak-ír versenyző ezzel minden idők legsikeresebb superbike pilótája lett, illetve mivel 2009 óta minden évben teljes szezont megy a VB-n, ő a mezőny egyik legrégebbi indulója (Tom Sykes és Leon Haslam a másik két pilóta, aki 2009-óta az SBK-ban mennek, és mind a ketten motoroztak Rea-val a Kawasakinál).
Bukott a Dakar-rali vasárnapi szakaszán és elhunyt a motoros mezőny portugál versenyzője, Paulo Goncalves. A korábban a versenyen abszolút másodikként is zárt Goncalves 2015 óta az első versenyző, akit a Dakaron ért a halál.
John McGuinness, a Man TT legendája otthagyja a Nortont, és idén a Bournemouth Kawasaki csapatnál veszi át James Hillier helyét, aki az OMG Racing igazolt le egy S 1000 RR nyergébe. McGuinness a TT-n és a North-West 200-on indul, a huszonháromszoros TT győztes versenyző mindkét versenyen egy-egy ZX-10RR-rel áll rajthoz mind a Superbike, mind a Superstock kategóriákban. A 47 éves McGuinness-nek ez lesz az első alkalom, hogy a TT-n és a North Westen Kawasakival indul - igaz, ment már Kawával 2004-ben, csak akkor az Ulster GP-n, ahol a második helyet csípte meg a Hawk Racing színeiben.