Az immár ötszörös Superbike világbajnok Jonathan Rea egy interjúban mesélt arról, hogy a 2020-as szezon után fontolóra veszi a visszavonulást. Rea 2015 óta versenyzik a Kawasaki Racing Teamnél, és azóta zsinórban ötször nyerte meg a bajnokságot. Az észak-ír versenyző ezzel minden idők legsikeresebb superbike pilótája lett, illetve mivel 2009 óta minden évben teljes szezont megy a VB-n, ő a mezőny egyik legrégebbi indulója (Tom Sykes és Leon Haslam a másik két pilóta, aki 2009-óta az SBK-ban mennek, és mind a ketten motoroztak Rea-val a Kawasakinál).
Bukott a Dakar-rali vasárnapi szakaszán és elhunyt a motoros mezőny portugál versenyzője, Paulo Goncalves. A korábban a versenyen abszolút másodikként is zárt Goncalves 2015 óta az első versenyző, akit a Dakaron ért a halál.
John McGuinness, a Man TT legendája otthagyja a Nortont, és idén a Bournemouth Kawasaki csapatnál veszi át James Hillier helyét, aki az OMG Racing igazolt le egy S 1000 RR nyergébe. McGuinness a TT-n és a North-West 200-on indul, a huszonháromszoros TT győztes versenyző mindkét versenyen egy-egy ZX-10RR-rel áll rajthoz mind a Superbike, mind a Superstock kategóriákban. A 47 éves McGuinness-nek ez lesz az első alkalom, hogy a TT-n és a North Westen Kawasakival indul - igaz, ment már Kawával 2004-ben, csak akkor az Ulster GP-n, ahol a második helyet csípte meg a Hawk Racing színeiben.
A Bimota szóvivője megerősítette, hogy a retró hangulatú KB4 sportmotorjukat még idén nyáron bemutathatják - igaz, az még nem a végleges, gyártásra kész modell lesz, hanem egy úgynevezett pre-production, azaz előszériás modell, mely fő egységeit és megoldásait tekintve megegyezik a szériaváltozattal, tehát nem egy, a véglegessel köszönőviszonyban sem lévő tanulmány, de maga a gyártás folyamata még nem kiforrott, illetve sok esetben az utolsó simítások még hátra vannak (ilyen pre-production modelleket lehet látni például az EICMA-n, amikor lelepleznek egy új modellt, illetve néha a nemzetközi bemutatókra is előszériás modelleket szállítanak, amelyeket a rossz nyelvek szerint preparálnak is, hogy jobb benyomást keltsenek az újságírókban). Az első prototípusok a tervek szerint tavasszal készülnek el, majd az éles tesztek után még módosítanak rajtuk, hogy nyárra már szériakész változatot mutogathassanak.
Már évek óta vannak pletykák meg szabadalmi rajzok arról, hogy a Honda feltöltéses motort fejleszt, volt például szó arról, hogy az NC blokkját fújnák meg, most pedig egy kompresszoros V2-es szabadalmi rajzai bukkantak fel. Az kiderül, hogy a projekt sokkal előrébb tarthat, mint gondoltuk volna, ugyanis a rajzokon egy komplett motorkerékpár látható, nem pedig csak egy vázlat.
Az Apriliánál nem kapkodtak a nyilatkozattal, miután versenyzőjük, Andrea Iannone megbukott egy doppingvizsgálaton, és ideiglenesen felfüggesztették. Ez részben érthető, ugyanis a versenyzéstől való eltiltás nem végleges, ugyanis a B-minta tesztelése még nem zárult le (közben igen, a cikk végén ott a friss infó), ugyanis ha az negatív lesz, akkor Iannone ott lehet a rajtrácson - ha viszont az is pozitív, akkor az akár négy év eltiltással járhat, ami Iannone karrierjének a végét jelenti, de valószínűbb, hogy ha saras is, 3-9 hónap pihenővel megússza.
Az Alpinestars Las Vegas-ban mutatta be a Tech-Air 5 névre keresztelt légzsákos mellényét, melyet a legtöbb motoros dzseki alá fel lehet venni. Nyilván nem lesz feszültségmentes ez sem, hiszen ez közvetlenül a tavaly bemutatott Dainese Smart Jacket konkurense, és a két gyártó már így is perben áll a légzsákos ruháik miatt. A Dainese Smart Jackettel szemben viszont az Alpinestars légzsákja nem hordható ruhán kívül.
A kanadai elektromos motorgyártó, a Damon a világ legnagyobb tech show-ján, a CES-en mutatta be az elektromos superbike-jukat, a Hypersport Prót, mely elég sok érdekes megoldást vonultat fel.
Senkinek nem mondok újat azzal, hogy egy motort könnyű ellopni - elég pár erős ember és pár perc, a motor pedig bent van a furgonban. A kormányzárat a profik egy mozdulattal törik el, az indításgátlót pedig megkerüli egy képzett autóvillamossági szakember, az utólag felaggatott tárcsazárakkal és láncokkal pedig percek alatt végez egy akkus flex. Ezzel a gyártók is tisztában vannak, és az elmúlt időszakban a BMW és a Yamaha például vette is a fáradtságot, és végiggondolták, hogy mit tehetnek még azért, hogy a motorjaikat nehezebb legyen ellopni.
Az elektromos motoroknál ma már nem az a kérdés, hogy jönnek-e valójában, hanem hogy mikor fognak nagy számban elterjedni. A valódi elterjedéshez viszont szükséges még néhány olyan fejlesztés, ami a használhatóságot teszi kevésbé körülményessé. Ezért dolgozik a BMW is új töltési eljáráson, melyhez nem szükséges vezetékekkel szerencsétlenkedni.
Az LCR Honda főnöke, Lucio Cecchinello elismerte, hogy Cal Crutchlow rendszeres esései millió dolláros nagyságrendű költséget jelentenek a csapatnak. Azt is hozzátette, hogy viszont így is megéri nekik.
A Honda CRF450L-lel kapcsolatban mi is arra jutottunk, hogy jó-jó, de kéne bele egy kis tűz, mert hiába a nyomaték, egy 250-es teljesítményével azért mérsékelt az öröm. A köbcentihez mérten szerény, 28 lóerős teljesítményre a környezetvédelmi előírások adnak magyarázatot, az amerikai kivitel például 40 lóerős, mert arra más szabályozás vonatkozik. Bár nem hivatalosan eddig is ki lehetett pucoltatni a fojtást, 2020-tól némileg vátlozik a helyzet.
A Gas Gas nemrég került a Pierer Mobility (vagyis a KTM és a Husqvarna anyacégének a tulajdonába), és a korábbi remények ellenére el is vették a márka függetlenségét - bár a név marad, és a gyártást sem költöztették át Mattighofenbe, az osztrákok jelezték, hogy új alapokra kerül a spanyol márka, például a motorblokkok fejlesztésének vége, innentől ők is KTM alkatrészeket használnak. Ugyanakkor a KTM nem csak elvett, hanem elkezdte rendbe szedni a Gas Gas ügyes-bajos dolgait, például összeraktak egy gyári Gas Gas csapatot a Dakarra, és biztosították, hogy a Gas Gas eddig szépen alakuló sportsikerei ne szakadjanak meg.
A GPZ900R nagyon fontos modell volt a Kawasaki történelmében - egyrészt bemutatásakor ez volt a leggyorsabb utcai motor, másrészt rajongók ezreit (százezreit?) tette sínre, ez volt a Kawa első folyadékhűtésű négyhengerese, és nem utolsó sorban ezzel indították el a Ninja nevet, mely máig a márka sportmotorjai viselnek.
A KTM Kínában terjeszkedik, és a CFMotóval lépnek szövegtségre, és számos modell gyártását oda helyezik egy frissen felhúzott, modern üzembe. A KTM és a CFMoto már 2011-ben elkezdett bizniszelni, akkor még a KTM-eket szállítottak Kínába, most pedig szorosabbra fűzik az együttműködést. Az új hangzhoui gyárban évente 50-100 ezer motort képesek gyártani, a termelés pedig 2020 közepén kezdődik majd.
A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) ideiglenesen felfüggesztette az Aprilia MotoGP csapatának pilótáját, Andrea Iannonét, miután kézhez vették a WADA, azaz a doppingellenes ügynökség laborjelentését.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az idei EICMA egyik nagy meglepetése a Bimota feltámadása és a Tesi H2 bemutatása volt - és a show után sem állt meg az élet, a Kawasaki tulajdonába került Bimotánál továbbra is dolgoznak a H2 alapú, függőcsapszeges kormányzású, lengőkaros első futóműves őrületen.
Miközben a Norden, a Husqvarna legnagyobb modellje már a gyártás felé halad, vele párhuzamosan dolgoznak a legkisebben is, ami úgy tűnik, egy elektromos robogó lesz. Nemrég volt arról szó, hogy a KTM leporolja a villanyrobogó ötletét, és a Bajaj-zsal közösen vágnak bele.
Claudio Domenciali, a Ducati vezérigazgatója az MCN-nek adott interjúban spoilerezte el a Ducati Streetfighter V2-t. Amikor arról kérdezték, hogy a 205 lóerős Streetfighter V4 kapcsán nem gondolják-e, hogy elriasztja a teljesítményével a motorosokat, Domenicali azt válaszolta, hogy ott van a Panigale V2 155 lóerővel, lehet sportosan motorozni extremitás nélkül, és szeretnének hasonlót a naked bike-ok között is - és inkább a közeljövőben fog megjelenni, mint a távoliban.
Az elmebaj határát már rég túllépő, különc sebességrekorder, Zef Eisenberg bejelentette, hogy ügyfelek számára is elkészít néhány darab V8-as Hayabusát.
A hírek szerint yamahás belső forrástól származik az infó, miszerint készül a címben is említett hardcore változata a Yamaha Ténéré 700-nak, és ezt a gyanút erősíti meg a Ténéré 700 fejlesztését vezető Takushiro Shiraishi is az olasz Motociclismónak adott interjúban, melyben a mérnök arról beszél, hogy sok kérés érkezett hozzájuk, és azokat szem előtt fogják tartani a jövőben - igaz, ez a mondat bármit jelenthet, erről is mindjárt szó esik.
A Ducati Corse egyfajta emléktárgy projektet indított, amelyen keresztül a rajongók szert tehetnek egy-egy darab MotoGP versenymotor-alkatrészre - olyanra, amit valóban használtak a bajnokságban.
Az idei Johann Zarco melodráma mintha a végére érne, a Magyarországhoz több szálon kötődő francia versenyző kálváriája új fejezethez ért: a 2020-as MotoGP szezont a Ducatival kezdi a Reale Avintia csapatnál.
Bár a várakozásokkal ellenben a BMW nem mutatta be az EICMA-n az R18 cruisert, nyilvánosságra hozták a 1800 köbcentis léghűtéses bokszermotor műszaki adatait, hogy legalább dobjanak némi koncot a lelkes rajongóknak.
A Triumph a múlt héten leleplezte a Tiger 800 sorozatot váltó Tiger 900-akat - öt alváltozat készül belőle, melyek lényegében felszereltségi szintek, és az eddigieknél valamivel jobban nyomon követhető, hogy melyik mit jelent, az XR, XRx, XRt, XCx és XCa típusjelzések között könnyű volt elveszni.