Hírek

Jonathan Rea belebegtette a visszavonulását

2020. január 13., 09:25 Módosítva: 2020.01.20 10:25
22

Az immár ötszörös Superbike világbajnok Jonathan Rea egy interjúban mesélt arról, hogy a 2020-as szezon után fontolóra veszi a visszavonulást. Rea 2015 óta versenyzik a Kawasaki Racing Teamnél, és azóta zsinórban ötször nyerte meg a bajnokságot. Az észak-ír versenyző ezzel minden idők legsikeresebb superbike pilótája lett, illetve mivel 2009 óta minden évben teljes szezont megy a VB-n, ő a mezőny egyik legrégebbi indulója (Tom Sykes és Leon Haslam a másik két pilóta, aki 2009-óta az SBK-ban mennek, és mind a ketten motoroztak Rea-val a Kawasakinál).

jonathan-rea-world-champion-worldsbk
Távolról sincs vége, olvasson még

Meghalt Paulo Goncalves a Dakar vasárnapi szakaszán

2020. január 12., 13:26 Módosítva: 2020.01.18 09:46
1563

Bukott a Dakar-rali vasárnapi szakaszán és elhunyt a motoros mezőny portugál versenyzője, Paulo Goncalves. A korábban a versenyen abszolút másodikként is zárt Goncalves 2015 óta az első versenyző, akit a Dakaron ért a halál.

j
Távolról sincs vége, olvasson még

McGuinness Kawasakira vált

2020. január 10., 16:05 Módosítva: 2020.01.14 13:27
63

John McGuinness, a Man TT legendája otthagyja a Nortont, és idén a Bournemouth Kawasaki csapatnál veszi át James Hillier helyét, aki az OMG Racing igazolt le egy S 1000 RR nyergébe. McGuinness a TT-n és a North-West 200-on indul, a huszonháromszoros TT győztes versenyző mindkét versenyen egy-egy ZX-10RR-rel áll rajthoz mind a Superbike, mind a Superstock kategóriákban. A 47 éves McGuinness-nek ez lesz az első alkalom, hogy a TT-n és a North Westen Kawasakival indul - igaz, ment már Kawával 2004-ben, csak akkor az Ulster GP-n, ahol a második helyet csípte meg a Hawk Racing színeiben.

McGuinness-Kawasaki
Távolról sincs vége, olvasson még

Már idén bemutatják a retró Bimotát

2020. január 10., 12:04 Módosítva: 2020.01.18 09:46
62

A Bimota szóvivője megerősítette, hogy a retró hangulatú KB4 sportmotorjukat még idén nyáron bemutathatják - igaz, az még nem a végleges, gyártásra kész modell lesz, hanem egy úgynevezett pre-production, azaz előszériás modell, mely fő egységeit és megoldásait tekintve megegyezik a szériaváltozattal, tehát nem egy, a véglegessel köszönőviszonyban sem lévő tanulmány, de maga a gyártás folyamata még nem kiforrott, illetve sok esetben az utolsó simítások még hátra vannak (ilyen pre-production modelleket lehet látni például az EICMA-n, amikor lelepleznek egy új modellt, illetve néha a nemzetközi bemutatókra is előszériás modelleket szállítanak, amelyeket a rossz nyelvek szerint preparálnak is, hogy jobb benyomást keltsenek az újságírókban). Az első prototípusok a tervek szerint tavasszal készülnek el, majd az éles tesztek után még módosítanak rajtuk, hogy nyárra már szériakész változatot mutogathassanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kompresszoros V2-est fejleszt a Honda

2020. január 10., 10:54 Módosítva: 2020.01.20 16:42
43

Már évek óta vannak pletykák meg szabadalmi rajzok arról, hogy a Honda feltöltéses motort fejleszt, volt például szó arról, hogy az NC blokkját fújnák meg, most pedig egy kompresszoros V2-es szabadalmi rajzai bukkantak fel. Az kiderül, hogy a projekt sokkal előrébb tarthat, mint gondoltuk volna, ugyanis a rajzokon egy komplett motorkerékpár látható, nem pedig csak egy vázlat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Először nyilatkozott az Aprilia a doppingbotrányról

2020. január 9., 12:41 Módosítva: 2020.01.14 13:27
47

Az Apriliánál nem kapkodtak a nyilatkozattal, miután versenyzőjük, Andrea Iannone megbukott egy doppingvizsgálaton, és ideiglenesen felfüggesztették. Ez részben érthető, ugyanis a versenyzéstől való eltiltás nem végleges, ugyanis a B-minta tesztelése még nem zárult le (közben igen, a cikk végén ott a friss infó), ugyanis ha az negatív lesz, akkor Iannone ott lehet a rajtrácson - ha viszont az is pozitív, akkor az akár négy év eltiltással járhat, ami Iannone karrierjének a végét jelenti, de valószínűbb, hogy ha saras is, 3-9 hónap pihenővel megússza.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bármilyen dzseki alá felvehető légzsákot mutatott be az Alpinestars

2020. január 9., 12:33 Módosítva: 2020.02.05 21:06
257

Az Alpinestars Las Vegas-ban mutatta be a Tech-Air 5 névre keresztelt légzsákos mellényét, melyet a legtöbb motoros dzseki alá fel lehet venni. Nyilván nem lesz feszültségmentes ez sem, hiszen ez közvetlenül a tavaly bemutatott Dainese Smart Jacket konkurense, és a két gyártó már így is perben áll a légzsákos ruháik miatt. A Dainese Smart Jackettel szemben viszont az Alpinestars légzsákja nem hordható ruhán kívül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem hangzik hihetőnek a kanadaiak csoda-villanymotorja

2020. január 9., 10:33 Módosítva: 2020.01.15 11:07
68

A kanadai elektromos motorgyártó, a Damon a világ legnagyobb tech show-ján, a CES-en mutatta be az elektromos superbike-jukat, a Hypersport Prót, mely elég sok érdekes megoldást vonultat fel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Biztosan megtesznek mindent a motorgyártók a lopásvédelemért?

2020. január 8., 09:20 Módosítva: 2020.01.13 09:26
13

Senkinek nem mondok újat azzal, hogy egy motort könnyű ellopni - elég pár erős ember és pár perc, a motor pedig bent van a furgonban. A kormányzárat a profik egy mozdulattal törik el, az indításgátlót pedig megkerüli egy képzett autóvillamossági szakember, az utólag felaggatott tárcsazárakkal és láncokkal pedig percek alatt végez egy akkus flex. Ezzel a gyártók is tisztában vannak, és az elmúlt időszakban a BMW és a Yamaha például vette is a fáradtságot, és végiggondolták, hogy mit tehetnek még azért, hogy a motorjaikat nehezebb legyen ellopni.

Távolról sincs vége, olvasson még

A sztenderen keresztül töltené a villanymotorokat a BMW

2020. január 7., 13:14 Módosítva: 2020.01.13 11:39
206

Az elektromos motoroknál ma már nem az a kérdés, hogy jönnek-e valójában, hanem hogy mikor fognak nagy számban elterjedni. A valódi elterjedéshez viszont szükséges még néhány olyan fejlesztés, ami a használhatóságot teszi kevésbé körülményessé. Ezért dolgozik a BMW is új töltési eljáráson, melyhez nem szükséges vezetékekkel szerencsétlenkedni.

bmw-kickstand-charging-pad
Távolról sincs vége, olvasson még

Több százmillió forintnyi töréskárt hoz össze évente Cal Crutchlow

2020. január 7., 11:26 Módosítva: 2020.01.13 11:39
59

Az LCR Honda főnöke, Lucio Cecchinello elismerte, hogy Cal Crutchlow rendszeres esései millió dolláros nagyságrendű költséget jelentenek a csapatnak. Azt is hozzátette, hogy viszont így is megéri nekik.

35-cal-crutchlow-eng ds07382.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

Gyári tuningcsomag érkezik a Honda CRF450L-hez

2019. december 31., 14:13 Módosítva: 2020.01.10 10:55

A Honda CRF450L-lel kapcsolatban mi is arra jutottunk, hogy jó-jó, de kéne bele egy kis tűz, mert hiába a nyomaték, egy 250-es teljesítményével azért mérsékelt az öröm. A köbcentihez mérten szerény, 28 lóerős teljesítményre a környezetvédelmi előírások adnak magyarázatot, az amerikai kivitel például 40 lóerős, mert arra más szabályozás vonatkozik. Bár nem hivatalosan eddig is ki lehetett pucoltatni a fojtást, 2020-tól némileg vátlozik a helyzet.

Távolról sincs vége, olvasson még

KTM alapon jönnek a Gas Gas utcai motorjai

2019. december 31., 14:07 Módosítva: 2020.01.09 12:44
2

A Gas Gas nemrég került a Pierer Mobility (vagyis a KTM és a Husqvarna anyacégének a tulajdonába), és a korábbi remények ellenére el is vették a márka függetlenségét - bár a név marad, és a gyártást sem költöztették át Mattighofenbe, az osztrákok jelezték, hogy új alapokra kerül a spanyol márka, például a motorblokkok fejlesztésének vége, innentől ők is KTM alkatrészeket használnak. Ugyanakkor a KTM nem csak elvett, hanem elkezdte rendbe szedni a Gas Gas ügyes-bajos dolgait, például összeraktak egy gyári Gas Gas csapatot a Dakarra, és biztosították, hogy a Gas Gas eddig szépen alakuló sportsikerei ne szakadjanak meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb retró Kawáról pletykálnak

2019. december 31., 10:19 Módosítva: 2020.01.13 11:39
22

A GPZ900R nagyon fontos modell volt a Kawasaki történelmében - egyrészt bemutatásakor ez volt a leggyorsabb utcai motor, másrészt rajongók ezreit (százezreit?) tette sínre, ez volt a Kawa első folyadékhűtésű négyhengerese, és nem utolsó sorban ezzel indították el a Ninja nevet, mely máig a márka sportmotorjai viselnek.

Az AC Sanctuary által átépített GPZ900R
Az AC Sanctuary által átépített GPZ900R
Távolról sincs vége, olvasson még

Kínában is fognak KTM-et gyártani

2019. december 18., 09:20 Módosítva: 2020.01.09 12:34
87

A KTM Kínában terjeszkedik, és a CFMotóval lépnek szövegtségre, és számos modell gyártását oda helyezik egy frissen felhúzott, modern üzembe.  A KTM és a CFMoto már 2011-ben elkezdett bizniszelni, akkor még a KTM-eket szállítottak Kínába, most pedig szorosabbra fűzik az együttműködést. Az új hangzhoui gyárban évente 50-100 ezer motort képesek gyártani, a termelés pedig 2020 közepén kezdődik majd.

mm 180507 ktm-790-duke press-launch bratislava   94i1855 hires
Távolról sincs vége, olvasson még

Már a MotoGP-ben sem doppingolhat kedvére az ember

2019. december 17., 14:19 Módosítva: 2020.01.09 10:35
32

A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) ideiglenesen felfüggesztette az Aprilia MotoGP csapatának pilótáját, Andrea Iannonét, miután kézhez vették a WADA, azaz a doppingellenes ügynökség laborjelentését.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Andrea Iannone (@andreaiannone) által megosztott bejegyzés,

Távolról sincs vége, olvasson még

Videón az új Bimota Tesi H2

2019. december 17., 12:05 Módosítva: 2020.01.09 10:35
36

Az idei EICMA egyik nagy meglepetése a Bimota feltámadása és a Tesi H2 bemutatása volt - és a show után sem állt meg az élet, a Kawasaki tulajdonába került Bimotánál továbbra is dolgoznak a H2 alapú, függőcsapszeges kormányzású, lengőkaros első futóműves őrületen.

bimota
Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lenne a Husqvarna robogója?

2019. december 17., 10:12 Módosítva: 2020.01.09 10:35
11

Miközben a Norden, a Husqvarna legnagyobb modellje már a gyártás felé halad, vele párhuzamosan dolgoznak a legkisebben is, ami úgy tűnik, egy elektromos robogó lesz. Nemrég volt arról szó, hogy a KTM leporolja a villanyrobogó ötletét, és a Bajaj-zsal közösen vágnak bele.

huski
Távolról sincs vége, olvasson még

Hamarosan érkezik a Ducati Streetfighter V2

2019. december 16., 11:15 Módosítva: 2020.01.08 09:22

Claudio Domenciali, a Ducati vezérigazgatója az MCN-nek adott interjúban spoilerezte el a Ducati Streetfighter V2-t. Amikor arról kérdezték, hogy a 205 lóerős Streetfighter V4 kapcsán nem gondolják-e, hogy elriasztja a teljesítményével a motorosokat, Domenicali azt válaszolta, hogy ott van a Panigale V2 155 lóerővel, lehet sportosan motorozni extremitás nélkül, és szeretnének hasonlót a naked bike-ok között is - és inkább a közeljövőben fog megjelenni, mint a távoliban.

2020-Ducati-Streetfighter-V4-40
Távolról sincs vége, olvasson még

Jöhet a még keményebb Yamaha Ténéré 700

2019. december 11., 13:19 Módosítva: 2020.01.06 06:52
1

A hírek szerint yamahás belső forrástól származik az infó, miszerint készül a címben is említett hardcore változata a Yamaha Ténéré 700-nak, és ezt a gyanút erősíti meg a Ténéré 700 fejlesztését vezető Takushiro Shiraishi is az olasz Motociclismónak adott interjúban, melyben a mérnök arról beszél, hogy sok kérés érkezett hozzájuk, és azokat szem előtt fogják tartani a jövőben - igaz, ez a mondat bármit jelenthet, erről is mindjárt szó esik.

2021-Yamaha-Tenere-700-18
Távolról sincs vége, olvasson még

A Ducati kiszórja a régi versenyalkatrészeket

2019. december 10., 13:16 Módosítva: 2020.01.06 06:52
85

A Ducati Corse egyfajta emléktárgy projektet indított, amelyen keresztül a rajongók szert tehetnek egy-egy darab MotoGP versenymotor-alkatrészre - olyanra, amit valóban használtak a bajnokságban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Johann Zarco kálváriájában lezárult egy fejezet

2019. december 10., 11:23 Módosítva: 2020.01.06 06:52

Az idei Johann Zarco melodráma mintha a végére érne, a Magyarországhoz több szálon kötődő francia versenyző kálváriája új fejezethez ért: a 2020-as MotoGP szezont a Ducatival kezdi a Reale Avintia csapatnál.

2019-KTM-MotoGP-Launch-110
Távolról sincs vége, olvasson még

90 lóerős és 158 Nm nyomatékú lesz a BMW R18 blokkja

2019. december 9., 16:09 Módosítva: 2020.01.06 06:52

Bár a várakozásokkal ellenben a BMW nem mutatta be az EICMA-n az R18 cruisert, nyilvánosságra hozták a 1800 köbcentis léghűtéses bokszermotor műszaki adatait, hogy legalább dobjanak némi koncot a lelkes rajongóknak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Triumph Tiger 900

2019. december 9., 13:33 Módosítva: 2020.01.07 11:30
36

A Triumph a múlt héten leleplezte a Tiger 800 sorozatot váltó Tiger 900-akat - öt alváltozat készül belőle, melyek lényegében felszereltségi szintek, és az eddigieknél valamivel jobban nyomon követhető, hogy melyik mit jelent, az XR, XRx, XRt, XCx és XCa típusjelzések között könnyű volt elveszni.

Távolról sincs vége, olvasson még